Įdarbina visus norinčius, bet vairuotojų vis tiek trūksta

Įdarbina visus norinčius, bet vairuotojų vis tiek trūksta

Šiais metais visuose ekonominiuose sektoriuose įdarbinama daugiau žmonių, negu atleidžiama, o vieni geriausių rezultatų fiksuojami transporto ir saugojimo įmonėse, teigia didžiųjų transporto įmonių atstovai.

Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso vadovo Povilo Drižo, remiantis „Sodros“ duomenimis, per šių metų dešimt mėnesių transporto ir saugojimo įmonėse įsidarbinusių buvo 4,8 tūkstančio daugiau negu atleistųjų.

„Palyginti su 2020 metais, šis rodiklis yra dukart aukštesnis. Juolab kad pernai tarp visų ekonominių sektorių transporto ir logistikos įmonės išsiskyrė didžiausiu teigiamu darbuotojų priėmimų ir atleidimų balansu“, – pažymi P. Drižas.

Statistikos departamento duomenimis, per 2021 metų pirmąjį pusmetį transporto ir saugojimo sektoriuje darbuotojų buvo priimta 9 proc. daugiau nei atleista, tuo tarpu didmeninės ir mažmeninės prekybos sektoriuje šis rodiklis siekė 5 proc., žemės ūkyje, miškininkystėje ir žuvininkystėje – 3 proc., švietime – 2 proc.

Drižo teigimu, transporto ir logistikos verslas, palyginti su kitomis veiklomis, per pastaruosius du metus pasižymėjo itin stabiliu teigiamu darbuotojų priėmimų ir atleidimų balansu bei normalia darbuotojų kaita. „Tai reiškia, kad įtemptoje darbo rinkoje transporto ir logistikos verslas deda visas pastangas išlaikyti darbuotojus įmonėse – priešingai nei pateikia kai kurios valstybės institucijos. Vairuotojams motyvuoti darbdaviai taiko įvairias finansines skatinimo bei papildomas sveikatos priežiūros priemones“, – sako P. Drižas.

TTLA vienijamų įmonių pateiktais duomenis, vairuotojams atliekamas kasmetinis sveikatos patikrinimas, darbdavys moka papildomas įmokas į darbuotojų trečiosios pakopos pensijų fondą. Vairuotojams taip pat apmokamos gyvybės ir sveikatos, kelionių draudimo paslaugos, jie draudžiami nuo nelaimingų atsitikimų, dengiamos jų gydymo užsienyje išlaidos.

„Sodros“ duomenimis, sunkiasvorių sunkvežimių ir krovininio transporto vairuotojai sudaro didžiausią apdraustųjų asmenų dalį Lietuvoje – 77,7 tūkstančius. Pasak P. Drižo, nors vilkikų vairuotojai ir sudaro didžiausią profesiją šalyje, tačiau verslas susiduria su gilėjančia jų trūkumo problema, kurios masto ir galimų neigiamų pasekmių Vyriausybė iki šiol nenori pripažinti.

„Transporto sektorius su nerimu laukia 2022-ųjų, kadangi nuo naujųjų metų reikšmingai išaugs verslo sąnaudos komandiruojamiems vairuotojams. Be to, nuo ateinančio vasario įsigalios Mobilumo paketo nuostatos dėl komandiravimo reikalavimų taikymo ir vilkiko grąžinimo į įmonės veiklos centrą, o tai neigiamai paveiks periferinių ES šalių vežėjų verslo konkurencingumą“, – sako P. Drižas.

„Sodros“ duomenimis, per šių metų sausį-spalį darbuotojų priėmimų skaičius iš viso šalyje siekė 507 tūkstančius, arba 59 tūkstančiais daugiau, negu fiksuota atleidimų. Darbuotojų priėmimų ir atleidimų balansas šiais metais išlieka teigiamas visuose ekonominiuose sektoriuose. Didžiausias teigiamas priėmimų-atleidimų balansas minimu laikotarpiu buvo apdirbamojoje gamyboje, statyboje, didmeninėje ir mažmeninėje prekyboje, administravimo-aptarnavimo veikloje bei transporte ir saugojime.

TTLA vienija 24 didžiausias šalyje tarptautinio transporto ir logistikos įmones, kuriose dirba per 36 tūkstančius darbuotojų, o bendra apyvarta siekia daugiau kaip 80 proc. viso šalies krovininio kelių transporto pajamų. Asociacijos narės išskirtinai vykdo tarptautinių krovinių operacijas visomis transporto rūšimis, apimančiomis kelių, aviacijos, vandens ir geležinkelių transportą. Asociacijos nariai veiklą vykdo Europoje, Azijoje bei kituose pasaulio regionuose.

Pranešimą paskelbė: Stanislavas Likas, UAB „Publicum“

Kiti skelbimai:
 
Kaip serviruoti stalą šventėms?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose
 
Keltuvų nuoma

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

Pirmąjį lietuvišką autonominį hibridinį universalios paskirties visureigį kurianti bendrovė „Ostara“ įveikė lauko bandymų etapą ir pereina prie nuotolinio valdymo ir autonominio režimų vystymo. Visureigio „Krampus Mk1“ technologijų demonstratorius elektrinės pavaros režimu įveikė bandymus greičio trasoje įvairiomis oro sąlygomis, įskaitant 0-0,5 laipsnių temperatūrą, lietų ir stiprų priešpriešinį vėją. „Kyviškių aerodrome bagio klasės visureigis „Krampus“ buvo testuojamas […]