Gyventojų nuomonė: žalių rodyklių atsisakymas apsunkins eismo sąlygas

Gyventojų nuomonė: žalių rodyklių atsisakymas apsunkins eismo sąlygas

Sprendimas Lietuvoje atsisakyti į dešinę leidžiančių sukti žaliųjų rodyklių, kai dega raudonas šviesoforo signalas, sutinkamas skeptiškai. Kas antras šalies vairuotojas laikosi nuomonės, kad tai padidins spūstis ir sulėtins eismą.

Reprezentatyvią apklausą atlikusių „Spinter tyrimų“ duomenimis, didesnių spūsčių tikisi 57 proc., o lėtesnio judėjimo – 53 proc. šalies vairuotojų. Atitinkamai geresnį eismo pralaidumą prognozuoja vos 7 proc., o greitesnį eismą – tik 2 proc. vairuotojų.

Apklausą inicijavusios draudimo bendrovės BTA Ekspertizių centro vadovo Andriaus Žiukelio teigimu, didžiausią įtaką žalių rodyklių nuėmimas padarys didiesiems šalies miestams, kuriuose ir eismas intensyvesnis, ir naujovė vertinama nepalankiau, palyginti su regionais.

Didmiesčių dilema: lėčiau, bet saugiau?

Ne tik vairuotojai, bet ir didžioji dalis apskritai visų šalies didžiųjų miestų gyventojų žalių lentelių nuėmimą vertina ypač atsargiai. 56 proc. miestiečių mano, kad dėl to padaugės spūsčių, 54 proc. – kad sulėtės eismas. Gyvenantys kaimiškose vietovėse skeptiškumo irgi nestokoja. Vertinant ir vairuojančių, ir nevairuojančių respondentų atsakymus, 49 proc. regionų respondentų galvoja, kad spūsčių padaugės, o 41 proc. – ir kad eismas sulėtės.

Iš kitos pusės, didžiųjų miestų atstovai dažniau pripažįsta, kad ši naujovė sumažins avarijų ir avarinių situacijų skaičių – to tikisi 23 proc. gyventojų didmiesčiuose ir vos 9 proc. respondentų kaimo vietovėse.

„Galima sakyti, kad ir žaliosios rodyklės, ir jų nebuvimas bando išspręsti tą patį klausimą: kaip padidinti eismo pralaidumą nepabloginant saugumo. Pirmąjį variantą, kai žalios rodyklės leisdavo atlikti posūkio manevrą tiesiog įvertinus situaciją kelyje, jau išbandėme. Dabar turėsime galimybę įsitikinti, ar jų nuėmimas tikrai padidins eismo saugumą ir nesulėtins paties eismo. Didmiesčiuose labai svarbu, kiek automobilių gali kirsti sankryžą per tam tikrą laiką, kadangi nuo to tiesiogiai priklauso spūsčių kiekis“, – sako A. Žiukelis.

Pasak jo, nenuostabu, kad likus tik šviesoforo signalų reguliavimui didžiųjų miestų gyventojai tikisi mažiau ginčytinų situacijų, tačiau jei spūsčių padaugės ir jos pailgės, nusivylimo ir pasipiktinimo išvengti vargu, ar pavyks. Gali būti, kad avarijų gali padaugėti, tik jos atsiras kitose vietose.

„Jeigu stovės, prie šviesoforų stovės visi – asmeninius automobilius vairuojantieji, viešasis transportas, taksi, transportavimo ir logistikos, statybos bendrovių transportas. Po kurio laiko bus galima įvertinti pokyčius ir įsitikinti, ar jie pateisino iniciatorių lūkesčius, ar visgi gyventojų skeptiškumas turėjo pagrindo“, – pastebi ekspertas.

Sumišimo daugiau negu aiškumo

A.Žiukelis atkreipia dėmesį ir į kitą medalio pusę – kiekviena eismo reguliavimo naujovė gali būti sutinkama skeptiškai ne vien dėl inertiško nenoro keisti nusistovėjusius vairavimo įpročius.

„Vis dėlto reikėtų iš akiračio nepamesti tokio dalyko, kad eismas sklandesnis ir saugesnis tampa būtent tada, kai taisyklės yra labai aiškios ir suprantamos eismo dalyviams. Negaliu neatkreipti dėmesio į niuansą, kad pradėjus naikinti žaliąsias rodykles tenka papildomai, net su vizualiniais pavyzdžiais aiškinti, kas keisis, kaip keisis, kada dešinįjį posūkį atlikti galima, o kada ne. Tai rodo, kad tam tikro pasimetimo, sumišimo yra, ir neaiškių ar net stresinių situacijų kelyje iš pradžių gali nepavykti išvengti“, – teigia jis.

Lietuvoje nuo lapkričio 1-osios su žaliomis rodyklėmis nauji šviesoforai nebėra įrengiami, o iki 2020 metų sausio Lietuvoje jos bus nuimtos nuo visų šviesoforų be išimties.

„Spinter tyrimų“ apklausoje spalio 17-28 dienomis dalyvavo 1008 18-75 m. gyventojai, iš jų 576 – vairuojantys asmenys.

 

Apie BTA:

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2018 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2018 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 47 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Džolita Adomkienė, UAB „Idea Prima”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Atėjus pavasariui vairuotojų gyvenimą kartina duobės mūsų šalies gatvėse ir keliuose. Pataikius į duobę kartais pakanka pakeisti padangą, tačiau dažnai transporto priemonę, deja, tenka gabenti į remonto dirbtuves. Draudikų duomenimis, po tokių įvykių automobilių savininkams yra atlyginami nuo kelis šimtus iki septynis tūkstančius eurų siekiantys nuostoliai. „Šių įvykių padaugėja pavasarį, kai, šylant orui, atsiranda daug […]


Planuojate pirkti elektrinį automobilį? Štai ką turite žinoti apie jo įkrovimą namuose

Planuojate pirkti elektrinį automobilį? Štai ką turite žinoti apie jo įkrovimą namuose

Komentaro autorius: Aurimas Tamašauskas, BMW atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ vadovas Pasauliui bandant prisitaikyti prie klimato pokyčių, elektrinių automobilių paklausa didėja sulig kiekvienais metais. Remiantis duomenimis, vien Jungtinėje Karalystėje praėjusių metų spalio pabaigoje keliuose buvo skaičiuojama beveik 1 mln. elektrinių automobilių. Nors Lietuvos statistika šiandien yra gerokai kuklesnė, tačiau tokių automobilių paklausa taip pat sparčiai auga. […]


Transporto sektoriaus apžvalga: 2023 m. sparčiai augo krovinių vežimas keliais, vežta daugiau keleivių

Transporto sektoriaus apžvalga: 2023 m. sparčiai augo krovinių vežimas keliais, vežta daugiau keleivių

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 metais išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai taip pat išaugo keleivių vežimas – visų rūšių transportu vežta beveik 7 proc. daugiau keleivių. „Nors 2023-ųjų pradžioje vyravo ekonominio neapibrėžtumo nuotaikos, Lietuvos transporto bei logistikos sektorius išlieka konkurencingas. Labiausiai tam įtakos turėjo padidėję tiek tarptautinių, tiek vidaus […]


Seimo nario A. Bagdono pranešimas: „Pabandom iš naujo – Seimas vėl turės spręsti, ar liberalizuoti techninės apžiūros rinką“

Seimo nario A. Bagdono pranešimas: „Pabandom iš naujo – Seimas vėl turės spręsti, ar liberalizuoti techninės apžiūros rinką“

2024 m. kovo 13 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimo pavasario sesijoje registruotas įstatymų paketas, kuriuo naikinami automobilių techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir paplitimo šalyje ribojimai. Iš Transporto veiklos pagrindų įstatymo siūloma išbraukti apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir jų išdėstymo šalies teritorijoje nuostatas. Šį ribojimą […]


5 naudingi patarimai: kaip paruošti automobilį šiltajam sezonui?

5 naudingi patarimai: kaip paruošti automobilį šiltajam sezonui?

Žiema automobilių vairuotojams atneša nemažai iššūkių, todėl jai pasibaigus itin svarbu nuodugniai įvertinti savo automobilio būklę ir paruošti jį artėjantiems šiltesniems orams. Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ ekspertai dalinasi patarimais, kaip pasirūpinti automobiliu po žiemos ir užtikrinti, kad šiltuoju metų laiku jis veiktų be priekaištų. Dažniau plaunamas automobilis rūdija lėčiau Nors automobilį patariama plauti […]


Gatvėse nuovažos galės būti dažnesnės

Gatvėse nuovažos galės būti dažnesnės

Nuo šiol kai kuriais atvejais B kategorijų gatvėse išvažiavimai ir įvažiavimai dešiniaisiais posūkiais galės būti įrengiami ne kas 150 metrų, kai buvo numatyta iki šiol, o kas 100 metrų. Tai įteisinta statybų techninio reglamento (STR) „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“ pataisose. STR numatyta, kad jeigu B kategorijų gatvėse nėra galimybių išlaikyti 150 metrų […]