Grožio pramonė 4.0: kaip inovacijomis išspręsti grožio ir mados prekių tiekimo grandinės iššūkius

Grožio pramonė 4.0: kaip inovacijomis išspręsti grožio ir mados prekių tiekimo grandinės iššūkius

Paskui inovacijų traukinį nespėjantys grožio prekių ženklai ėmė mažinti apsukas ir apyvartose. Nauji rinkos žaidėjai suskubo tuo pasinaudoti kaip proga atsiriekti didesnį rinkos gabalą ir persidalinti lyderių pozicijas.

Tarptautinės logistikos ir transporto įmonių grupės AsstrA-Associated Traffic AG duomenimis, per paskutinius 5 metus Europos mados ir grožio pramonė demonstravo metinį 2-3 % augimą.

“Šiais metais taip pat tikimės pozityvios dinamikos mados ir grožio pramonėje. 2018-aisiais grožio prekių paklausa turėtų augti apie 2% ir taip atverti daugiau galimybių transporto paslaugų tiekėjams šiame segmente”, – sako Vitalijus Verbilovičius, Tyrimų ir plėtros padalinio vadovas bendrovėje AsstrA.

Vertinant globaliu mastu, 445 mlrd. USD vertės mados ir grožio industrija iki 2021-ųjų turėtų augti po 4-6% kasmet. Tiesa, po skirtingus prekybos kanalus augimo mastas tolygiai pasiskirstęs nebus. Vien e-komercinė prekyba JAV auga apie 19% per metus, kol grožio ir mados prekių pardavimai tradicinėse, stacionariose prekyvietėse auga vos po 1-2%.

Pasikeitę vartotojų pirkimo įpročiai lėmė didžiulį pokytį visoje grožio ir mados prekių tiekimo grandinėje. Šiandien pirkėjas sėdi prie visos tiekimo grandinės vairalazdės ir tikisi gauti kur kas daugiau nei tik produktą: jis nori būti įtrauktas į prekės ženklo vystymąsi, skaidrumo, greičio ir individualizuoto pačios prekės pritaikymo. Pirkimas internetu leidžia jam visa tai gauti.

Kol šiuolaikinis vartotojas tikisi išlikti arti savo prekės ženklų, tradiciniu supratimu veikiančios tiekimo grandinės laiko jį nustumtą į šalį. Įprastai žaliavos gabenamos gamintojui, produkcija pagaminama ir vežama pardavėjui ir tik tuomet įvyksta pardavimas bei sąlytis su vartotoju. Šiandien tikimasi vartotoją įtraukti dar prieš konkrečios prekės gamybą – ankstyvojoje dizaino bei planavimo stadijoje.

Kaip atnaujinti tradicinę mados ir grožio prekių tiekimo grandinę idant būtų patenkinti naujosios kartos pirkėjų lūkesčiai, o verslas pereitų į naują lygmenį?

Vienas iš būdų: suteikti vartotojui naujų priežasčių eiti apsipirkti fizinėse lokacijose. Prieš keletą metų grožio industrijos gigantai kaip Estée Lauder, Armani Beauty, YSL Beauté, Sephora, Nyx, Mac pradėjo atidarinėti vadinamąsias “pop-up” parduotuves, kurios taip pat yra tampriai susijusios su elektroninės komercijos kanalais. Šiose parduotuvėse įprastai akcentuojama dekoratyvinė, spalvų kosmetika, nes išbandžius ją gyvai rezultatas ir atitikimas konkrečiam klientui pastebimas iškarto. Odos ir plaukų priežiūros priemonės išbandžius gyvai stulbinančio efekto dažniausiai nesukuria.

Madingosios “pop-up” parduotuvės bando koja žengti toliau nuo tradicinių parduotuvių. Įprastai “pop-up” parduotuvė yra pirminiu medijų kanalu, o ne tik išgryninto pardavimo erdve. Vartotojai skatinami labiau įsitraukti į prekės ženklą, išbandyti produkciją, fotografuotis su ja, naudotis socialiniais tinklais, susitikti su jų žvaigždėmis (“influenceriais”) ir išmokti naujų makiažo triukų iš profesionalų. Vartotojo įsitraukimas “pop-up” parduotuvėje auga, tačiau iš jų vis tiek tikimasi sulaukti pardavimų atliktų daugiau internetu.

Individualizuoti prekybos sprendimai reikalauja greito ir dažno prekių pristatymo

Mados ir grožio pramonė sparčiai kinta kurdama naujas erdves prekybininkų fantazijai. Viena iš pastarųjų tendencijų: integruota tiekimo grandinė, kurios nariai nuo žaliavų tiekėjo, gamintojo, vežėjo ir pardavėjo yra tarpusavyje susiję ir “valdomi” galutinio vartotojo. 

“Nuo 2018-ųjų sausio stebime augančią grožio prekių ženklinimo paklausą iš įmonių, besigabenančių produkciją iš Europos Sąjungos į Rusiją. Tikimės greitai reaguoti į rinkos pokyčius, todėl jau dabar teikiame prekių ženklinimo specialiais bar kodais, kainomis bei pakavimu savo klientams. Pagrindinis skirtumas: prekių pristatymo greitis. Tranzito laikas turi būti kuo greitesnis, todėl organizavome nepertraukiamą grožio ir mados prekių gabenimą, kai krovinius veža net keturios vairuotojų pamainos. Tai išvengiama ilgų prastovų. Be to, mūsų transporto priemonės yra aprūpintos išmaniais užraktais bei GPS navigacijos ir saugumo sistemomis. Prekybininkai nebeturi pakankamai vietos prekių sandėliavimui, todėl iš vežėjų tikisi reguliarių siuntų, nedideliais kiekiais, asortimentą papildant 2-3 kartus per savaitę. Taip prekės iškart nugula į lentynas, o ne užima vietą sandėlyje. Šiuo metu šią paslaugą teikiame tik Lenkijoje, tačiau jau netrukus išplėsime ją ir į kitas valstybes”, – sako Fiodoras Pakušas, Mados ir grožio logistikos padalinio vadovas bendrovėje AsstrA.

Tvarumas – grožio prekių tiekimo grandinės sėkmės vinis

Kosmetikos ir kvepalų tiekimo grandinės kelia įspūdį. Jos lanksčiai integruoja inovacijas tuo pat metu nardydamos per žaliavų kainų svyravimus, aukštos precizikos reikalaujančią gamybą, naujovių ištroškusius pirkėjus ir mados tendencijas. Dažnos inovacijos ir trumpas produkto gyvavimo ciklas daro pasiūlą itin pažeidžiamą. Todėl tiekimo grandinės ir produkcijos planavimo procesai siekia kuo didesnio tvarumo bei mažesnių išeigų.

Pernai JAV vien tik prabangos klasės grožio industrija pasiekė 18 mlrd. USD apyvartą, o tai yra sudaro 10% augimą lyginant su metais prieš tai. Švaresnė ir natūralesnė kosmetika kartu su dermokosmetika ir probiotikų pagrindu gaminama kosmetika veržiasi į  plataus vartojimo prekių krepšelį. Ir viskas sąmoningo vartotojo dėka, kuris jau geba atskirti mokslą nuo reklamos. Išmaniųjų grožio įrenginių paklausa taip pat auga. Pavyzdžiui, Euromonitor duomenimis, 2016-aisiais visame pasaulyje buvo parduoti 8,3 milijardai elektrinių veido valymo prietaisai, taip demonstruojantys išmanių ir suasmenintų, inovacijomis gristų sprendimų, palengvinančių žmonių kasdienius įpročius, poreikį. Vartotojai tikisi vystyti savo kasdienius įpročius toliau, sekti pokyčių rezultatus bei naudoti tik tą produkciją, kuri visiškai atitinka jų keliamus reikalavimus.

“Dirbame kartu su grožio industrijos įmonėmis jau daugelį metų. Šiandien savo klientų portfelyje turime per 70 grožio pramonės įmonių nuo vidutinio dydžio iki pasaulinių prekių ženklų. Esame sukaupę dešimtmečio duomenų apie prabangos prekių pervežimus, o mūsų verslo intelekto sistemos geba analizuoti bei apdirbti kintančio vartojimo informaciją bei sezoninius nuokrypius. Tai padeda numatyti krovos darbų apimtis, išvengti stygiaus bei adekvačiai planuoti verslą į priekį”, – sako F. Pakušas.

Kosmetikos gamintojai naudoja aplinkai jautrias medžiagas, kurios privalo būti transportuojamos atsargiai, vengiant kenksmingų oro, temperatūros, drėgmės ir šviesos sąlygų. Toks žaliavų jautrumas kelia tiekėjų bei vežėjų kainas. Tvarumas ir efektyvumas padeda palaikyti galutinio produkto kainą konkurencinga. 

Individualizacija užvalgo grožio industrijos tiekimo grandines

Individualizacijos tendencijos grožio produktus verčia būti maksimaliai mobilius ir prisitaikiusius prie rinkos pokyčių. Stipri Tiekėjų Santykių Valdymo sistema (angl.: SRM), palaikanti segmentacijos, identifikacijos, definicijos bei su rinka susijusios automatizacijos pokyčius, yra vertingu įrankiu organizuojant labiau individualizuotus gamybos ir tiekimo procesus.

Vartotojas geidžia gauti savo užsakymus kuo skubiau – pageidautina tą pačią dieną, net dabar pat, o tai atitinkamai kelia reikalavimą lankstesniems transporto paslaugų sprendimams. Kuo lanksčiau vyksta transporto vadyba, logistika, tuo sklandžiau auginamas vartotojo pasitenkinimas. Idealus sprendimas – decentralizuota logistikos struktūra.

Pavyzdžiui, AsstrA-Associated Traffic AG sprendžia “pristatymo čia ir dabar” problemą operuodama transporto procesais iš daugybinių atstovybių, esančių geografiškai arčiau kliento. Šiuo metu įmonių grupei priklauso atstovybės 18 Europos ir Azijos šalių, 2 daugiau nei 2017-aisiais, ir 4 daugiau nei 2016. Geografinis artumas krovinių pervežimų versle padeda įgyvendinti prekių pristatymus nedelsiant, čia ir dabar. Kuo platesnė logistikos partnerio geografinės aprėpties amplitudė – tuo didesnė tikimybė, kad galutinis vartotojas bus pradžiugintas greitu užsakytų prekių pristatymu.

 

Pranešimą paskelbė : Živilė Barkauskaitė, AsstrA Associated Traffic AG

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

Europoje, taip pat ir Lietuvoje, sukaupta patirtis, kai elektriniai bendrovės DFDS sunkvežimiai sėkmingai perveža krovinius, paskatino Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo įmonę plėsti el. transporto parką. DFDS sudarė lizingo sutartį su „Volvo Trucks“ dėl papildomų 100 elektrinių sunkvežimių įsigijimo. Vilkikai bus pristatyti 2024 ir 2025 metais. Bendrovės duomenimis, šis žingsnis svarbus įgyvendinant ilgalaikį tikslą […]


Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime, kodėl verta pasirinkti tinkamas aukščiausios kokybės vasarines padangas, taip padidinant saugumą, užtikrinant geriausią vairavimo patirtį ir sutaupant kaštus. Kiekvienais metais šylant orams vairuotojai pasiruošę keisti žiemines padangas į vasarines. Pagal Lietuvos kelių eismo taisykles žiemines padangas pasikeisti į vasarines rekomenduojama nuo balandžio 1 d., o jeigu žieminės padangos […]


„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

Remiantis automobilių prekybos bendrovės „Moller Auto“ veiklos rezultatais Baltijos šalyse, 2023 metais labiausiai augo elektromobilių segmentas – pernai, palyginti su 2022 metais, elektromobilių pardavimai išaugo 63 proc. Naudotų automobilių parduota 26 proc. daugiau, o naujų automobilių pardavimų apimtys buvo stabilios ir išliko 2022 m. lygyje. „Moller Auto“ servisų apyvarta Lietuvoje per metus išaugo 12,8 proc. […]


„Via Lietuva“ sugriežtino dangos kokybės reikalavimus: asfaltas bus storesnis, atsparesnis ir tvirtesnis

„Via Lietuva“ sugriežtino dangos kokybės reikalavimus: asfaltas bus storesnis, atsparesnis ir tvirtesnis

„Via Lietuva“ (anksčiau – Lietuvos automobilių kelių direkcija), Susisiekimo ministerijos siūlymu, parengė atnaujintus reikalavimus asfalto sluoksnių įrengimo darbams valstybinės reikšmės keliuose. Nurodoma, kad atnaujintas taisyklių projektas padidins naujų asfalto dangų tarnavimo laiką, sumažins kelio provėžų susidarymą bei atitiks žaliojo kurso reikalavimus. Kaip nurodo „Via Lietuva“, atnaujinta asfalto dangos tvarka jau įsigaliojo ir yra taikoma visiems […]


Tyrimas atskleidė, iš kokių šalių įvežtais automobiliais domisi lietuviai

Tyrimas atskleidė, iš kokių šalių įvežtais automobiliais domisi lietuviai

Daugiausiai naudotų automobilių Europoje eksportuoja Vokietija, Prancūzija, Belgija ir Italija. Nors nemažai lietuvių vairuotojų įsitikinę, kad iš užsienio įvežti automobiliai yra geresnės būklės už važinėjančius Lietuvoje, transporto priemonių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ atliktas tyrimas atskleidė, jog dalis jų turi gali turėti nuslėptų defektų ir suklastotą ridą. Dalis importuotų automobilių – su suklastota rida ir […]


Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Atėjus pavasariui vairuotojų gyvenimą kartina duobės mūsų šalies gatvėse ir keliuose. Pataikius į duobę kartais pakanka pakeisti padangą, tačiau dažnai transporto priemonę, deja, tenka gabenti į remonto dirbtuves. Draudikų duomenimis, po tokių įvykių automobilių savininkams yra atlyginami nuo kelis šimtus iki septynis tūkstančius eurų siekiantys nuostoliai. „Šių įvykių padaugėja pavasarį, kai, šylant orui, atsiranda daug […]