Greičio mėgėjams šalies lenktynininkai siūlo varžytis ne gatvėje, o trasoje

Greičio mėgėjams šalies lenktynininkai siūlo varžytis ne gatvėje, o trasoje

Palangoje vykusios „Aurum 1006 km“ lenktynės kurortą vėl drebino variklių griausmu, o varžybos nestokojo kvapą gniaužiančių ir neretai pavojingų incidentų. Todėl patys besivaržę lenktynininkai pastebi – greičiui ir azartiškam vairavimui skirtos specialios sąlygos, vieta ir laikas. Ne veltui lenktynių, kurias rėmė ir „Volfas Engelman Nealkoholinis“, dalyviai ragina Lietuvos vairuotojus lenktyniauti trasose, bet ne gatvėse, o norintiems įsitikinti, ką reiškia stipriau spustelėti greičio pedalą, lenktynininkai siūlo mėgėjų varžybas, tik profesionalai nepažada, kad savo meistriškumu liks patenkinti visi.

Lenktynėse – greitis, kasdienybėje – atsakingas vairavimas

Kelyje elgtis etiškai ir nepasiduoti provokacijoms. Tokiais vairavimo principais kelyje vadovaujasi viena greičiausių „Aurum 1006 km“ žiedinių lenktynių trasos dalyvių Aistė Antanaitytė-Matukaitė, varžybose sėdusi prie galingo BMW M3 vairo.

„Daug kas mano, kad lenktynininkai yra truputį chuliganai, tačiau mes priklausome kitai stovyklai. Pabrėžiame, kad lenktyniauti galima tik ten, kur yra tinkamos sąlygos. Visur kitur reikia didelės atsakomybės. Nemažai žmonių prieina ir klausia: kaip jūs važinėjate gatvėmis, kiek daugiausia spaudžiate. Tačiau visados nustemba sužinoję, kad stengiamės vairuoti maksimaliai kultūringai. Išsilakstyti reikia trasoje, kur azartą lydi geros emocijos, bendraminčiai. Todėl rengiame atsakingo vairavimo paskaitas, socialinius projektus, raginame jaunimą, bendradarbiaujame su Lietuvos kelių policija ir dalijamės žinia, kad vairavimas turi būti pirmiausia saugus“, – pabrėžia A. Antanaitytė-Matukaitė.

Tokią misiją paskelbė ir „Volfas Engelman“. Bendrovė per Palangoje vykusias lenktynes siekė atkreipti dėmesį į situaciją šalies keliuose, paskatinti didesnio saugumo juose, pagarbos vieni kitiems ir džentelmeniško vairavimo kultūrą. Buvo inicijuotas „Volfas Engelman Nealkoholinis“ saugaus ir atsakingo vairavimo manifestas, kurį pasirašė 63 renginio dalyviai. Todėl bendrovės rinkodaros vadovas Mantas Matukaitis, taip pat besivaržęs lenktynėse, džiaugiasi, kad šalies automobilių sporto elitas noriai palaikė kilnią idėją.

„Sportininkai supranta – greitis ir azartas skirtas ne gatvėms. Lenktyniauti ir varžytis vieni su kitais galime trasoje. Todėl kad ir koks galingas būtų automobilis, jo pajėgumams išbandyti reikia specialios vietos. Stipriau spausdami greičio pedalą keliuose labai rizikuojame. Taip pavojų keliame savo ir kitų saugumui, sveikatai, gyvybei. Niekada negalime būti tikri, kad incidentų nepatirsime lenktyniaudami varžybose, nors į jas susirenka aukščiausio kalibro vairuotojai. Visgi tikrieji profesionalai žino: didžiausią meistriškumą rodo ne kylanti greičio rodyklė, o supratimas, kada ir kiek reikia paspausti stabdį“, – sako M. Matukaitis.

Gebėjimai gali nustebinti

Atsakingą ir etišką vairavimą sudaro daugybė sudedamųjų dalių – pirma, dėmesys kitiems eismo dalyviams: vairuotojams, pėstiesiems, dviratininkams. Tai ir mąstymas, kaip elgtis prie vairo, kokią įtaką darome šalia važiuojančiųjų veiksmams, reakcijoms. Tokius vairavimo principus vardijantis lenktynininkas Danas Azikejev priduria: „Etiškas vairuotojas yra ir mandagus, dažnai panaudojantis avarinį signalą padėkoti.“

„Pastebiu, kad lietuvių sąmoningumas prie vairo stipriai auga. Tampame tolerantiškesni, liberalesni, atsakingesni. Situacija keliuose išties gerėja. Tačiau opia problema vis dar išlieka greičio viršijimas. Visgi spausti аkceleratoriaus pedalą vertėtų tik ten, kur tam yra sukurtos sąlygos, išplėtota infrastruktūra ir tai daryti yra saugu. Rekomenduotina tai daryti su sportiniais automobiliais, kuriuose yra saugumo įranga, o lenktynininkai dėvi specialią aprangą, paruoštą patiems blogiausiems scenarijams“, – akcentuoja D. Azikejev.

Tokiai nuomonei pritaria ir A. Antanaitytė-Matukaitė. Pasak jos, Lietuvoje vyksta daugybė mėgėjų varžybų, čempionatų, todėl progų saugiai paspausti akceleratoriaus pedalą yra pakankamai. Tačiau, lenktynininkės teigimu, atsiradus galimybei trasą įveikti norimu greičiu, lengva įsitikinti, kad ne visi vairuotojai yra tokie geri. Tuomet paaiškėja, jog meistriškumui pasiekti būtina sunkiai dirbti, suvokti, kaip tinkamai įveikti posūkį ar atlikti kitokį manevrą.

„Neretai pastebiu, kad žmonės kelyje labai dažnai galvoja tik apie save, bet ne apie kitus. Skuba, pyksta, atlieka nesuvokiamus veiksmus. Tačiau atsakomybė būtent ir prasideda nuo dėmesio ir sau, ir kitiems. Taip pat nuo visų galimų situacijų įvertinimo, pašalinių veiksmų prie vairo atsisakymo, susitelkimo. Eismo įvykių būna nemažai, o dalis vairuotojų prie vairo linkę atsipalaiduoti. Todėl turėtume susikoncentruoti, daugiau galvoti apie vairavimą“, – tikina lenktynininkė.

Ne veltui „Volfas Engelman“ rinkodaros vadovas viliasi, kad bendrovės iniciatyva prisidės prie avaringumo šalies keliuose mažėjimo. Tačiau tai paskatinti, pasak M. Matukaičio, turėtų ne tik Lietuvos automobilių sporto elito pavyzdys.

„Tikimės, kad pradėdami pokyčius nuo savęs jiems įkvėpsime ir vairuojančius šalia. Juk reikia tiek nedaug – džentelmeniško gesto prie vairo, atsisakyti be reikalo paspausti garso signalą ar padėkoti už praleidimą spūstyje. Atsakomybė ir pagarba prasideda nuo mažų žingsnių, o tuomet net nepastebėsime, kaip greitai šios vertybės taps visuotinėmis normomis“, – reziumuoja M. Matukaitis.  

Nuotraukos iliustracijoms: https://we.tl/t-eFx0Yyrz4T  

Pranešimą paskelbė: Akvilė Pušinskaitė, UAB ADVERUM

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Lietuva ir Ukraina kartu plėtos naujus logistikos maršrutus

Lietuva ir Ukraina kartu plėtos naujus logistikos maršrutus

Lietuvos ir Ukrainos infrastruktūros ir susisiekimo ministerijos vizito Lenkijoje metu pasirašė memorandumą dėl bendradarbiavimo transporto ir logistikos srityje. Šį ketvirtadienį pasirašytu dokumentu įtvirtinti šalių siekiai kartu plėtoti naujus geležinkelių ir kitų rūšių transporto logistikos maršrutus tarp Ukrainos ir Baltijos šalių jūrų uostų, didinti krovinių vežimo apimtį. „Baltijos ir Juodosios jūrų sujungimas pakankamą pajėgumą turinčiais transporto […]


Susisiekimo ministras M. Skuodis vyksta į Lenkijos–Ukrainos pasienį, dalyvaus tarptautiniame susitikime dėl Baltijos uostų sujungimo su Ukraina

Susisiekimo ministras M. Skuodis vyksta į Lenkijos–Ukrainos pasienį, dalyvaus tarptautiniame susitikime dėl Baltijos uostų sujungimo su Ukraina

Susisiekimo ministras Marius Skuodis šį trečiadienį išvyksta dviejų dienų vizito į Lenkijos–Ukrainos pasienį Žešuve, kur dalyvaus tarptautiniame susitikime dėl strateginių transporto jungčių Vidurio ir Rytų Europoje plėtros bei paramos Ukrainai, taip pat su kaimyninės šalies kolega Andrzejumi Adamczyku apžiūrės strateginius infrastruktūros objektus netoli sienos su Ukraina. Tarptautinio transporto forumo (ITF) ir Lenkijos infrastruktūros ministerijos organizuojamame […]


AB „Kelių priežiūra“: kada ir kaip prižiūrimi žvyrkeliai?

AB „Kelių priežiūra“: kada ir kaip prižiūrimi žvyrkeliai?

Kaip ir kasmet žvyrkeliai žiemos pabaigoje bei ankstyvą pavasarį kelininkams bei gyventojams tampa labai aktualūs. Šiemet jų būklė yra prasta, tačiau nepaisant permainingos žiemos nuo sausio valstybinės reikšmės žvyro dangos keliuose nuolat dirbo AB „Kelių priežiūra“. Bendrovės greideriai per šių metų tris mėnesius profiliuodami žvyrkelius jau nuvažiavo 5 tūkst. kilometrų. Mechanizmai ir šiuo metu nesustodami […]


Šiauliuose toliau tiesiamas pietrytinis aplinkkelis, įgyvendinamas ir Lietuvos kariuomenei svarbus susisiekimo projektas

Šiauliuose toliau tiesiamas pietrytinis aplinkkelis, įgyvendinamas ir Lietuvos kariuomenei svarbus susisiekimo projektas

Šiauliuose po žiemos sezono atnaujinti infrastruktūros plėtros darbai – toliau tiesiamas pietrytinis aplinkkelis, kuris sujungs miestą kertančius magistralinius kelius, taip pat pradedamos rekonstruoti Lietuvos kariuomenei svarbios Aerouosto ir Lakūnų gatvės. Abu šie valstybei svarbūs vietinės reikšmės kelių projektai iš dalies finansuojami Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšomis. „Jau antri metai Šiauliuose vykdomi didelės apimties […]


„Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė

„Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė

Naujoji „Mercedes-Benz“ S klasė elektrifikavosi, bet ne dėl taupumo, o siekiant išskirtinės dinamikos. 802 AG ir 1430 Nm galia labiau primena sportinius automobilius, nei įprastus limuzino klasės automobilius. AMG pagamino greičiausią visų laikų S klasę, o suvaldyti šią galią pasitelkė technologijas įprastai naudojamas F-1 boliduose. S klasė visuomet vaidino svarbų vaidmenį „Mercedes-AMG“. Jau daugiau nei […]


Svarbiausi aviacijos maršrutų planavimo principai: kaip parenkamos naujos kryptys ir kas lemia esamų atšaukimą

Svarbiausi aviacijos maršrutų planavimo principai: kaip parenkamos naujos kryptys ir kas lemia esamų atšaukimą

Rodos dar visai neseniai galėjote tiesiogiai nuskristi į tam tikrą šalį ar miestą, o šiandien tokio skrydžio neberandate. Kodėl vienus maršrutus keičia kiti ir kas priverčia oro bendroves nutraukti arba laikinai sustabdyti skrydžius? Atsakymus į šiuos klausimus pateikė Lietuvos oro uostų (LTOU) maršrutų plėtros vadovas Tomas Zitikis. „Oro bendrovės visuomet atsižvelgia į keleivių paklausą, orlaivių […]