Greičio mėgėjams šalies lenktynininkai siūlo varžytis ne gatvėje, o trasoje

Greičio mėgėjams šalies lenktynininkai siūlo varžytis ne gatvėje, o trasoje

Palangoje vykusios „Aurum 1006 km“ lenktynės kurortą vėl drebino variklių griausmu, o varžybos nestokojo kvapą gniaužiančių ir neretai pavojingų incidentų. Todėl patys besivaržę lenktynininkai pastebi – greičiui ir azartiškam vairavimui skirtos specialios sąlygos, vieta ir laikas. Ne veltui lenktynių, kurias rėmė ir „Volfas Engelman Nealkoholinis“, dalyviai ragina Lietuvos vairuotojus lenktyniauti trasose, bet ne gatvėse, o norintiems įsitikinti, ką reiškia stipriau spustelėti greičio pedalą, lenktynininkai siūlo mėgėjų varžybas, tik profesionalai nepažada, kad savo meistriškumu liks patenkinti visi.

Lenktynėse – greitis, kasdienybėje – atsakingas vairavimas

Kelyje elgtis etiškai ir nepasiduoti provokacijoms. Tokiais vairavimo principais kelyje vadovaujasi viena greičiausių „Aurum 1006 km“ žiedinių lenktynių trasos dalyvių Aistė Antanaitytė-Matukaitė, varžybose sėdusi prie galingo BMW M3 vairo.

„Daug kas mano, kad lenktynininkai yra truputį chuliganai, tačiau mes priklausome kitai stovyklai. Pabrėžiame, kad lenktyniauti galima tik ten, kur yra tinkamos sąlygos. Visur kitur reikia didelės atsakomybės. Nemažai žmonių prieina ir klausia: kaip jūs važinėjate gatvėmis, kiek daugiausia spaudžiate. Tačiau visados nustemba sužinoję, kad stengiamės vairuoti maksimaliai kultūringai. Išsilakstyti reikia trasoje, kur azartą lydi geros emocijos, bendraminčiai. Todėl rengiame atsakingo vairavimo paskaitas, socialinius projektus, raginame jaunimą, bendradarbiaujame su Lietuvos kelių policija ir dalijamės žinia, kad vairavimas turi būti pirmiausia saugus“, – pabrėžia A. Antanaitytė-Matukaitė.

Tokią misiją paskelbė ir „Volfas Engelman“. Bendrovė per Palangoje vykusias lenktynes siekė atkreipti dėmesį į situaciją šalies keliuose, paskatinti didesnio saugumo juose, pagarbos vieni kitiems ir džentelmeniško vairavimo kultūrą. Buvo inicijuotas „Volfas Engelman Nealkoholinis“ saugaus ir atsakingo vairavimo manifestas, kurį pasirašė 63 renginio dalyviai. Todėl bendrovės rinkodaros vadovas Mantas Matukaitis, taip pat besivaržęs lenktynėse, džiaugiasi, kad šalies automobilių sporto elitas noriai palaikė kilnią idėją.

„Sportininkai supranta – greitis ir azartas skirtas ne gatvėms. Lenktyniauti ir varžytis vieni su kitais galime trasoje. Todėl kad ir koks galingas būtų automobilis, jo pajėgumams išbandyti reikia specialios vietos. Stipriau spausdami greičio pedalą keliuose labai rizikuojame. Taip pavojų keliame savo ir kitų saugumui, sveikatai, gyvybei. Niekada negalime būti tikri, kad incidentų nepatirsime lenktyniaudami varžybose, nors į jas susirenka aukščiausio kalibro vairuotojai. Visgi tikrieji profesionalai žino: didžiausią meistriškumą rodo ne kylanti greičio rodyklė, o supratimas, kada ir kiek reikia paspausti stabdį“, – sako M. Matukaitis.

Gebėjimai gali nustebinti

Atsakingą ir etišką vairavimą sudaro daugybė sudedamųjų dalių – pirma, dėmesys kitiems eismo dalyviams: vairuotojams, pėstiesiems, dviratininkams. Tai ir mąstymas, kaip elgtis prie vairo, kokią įtaką darome šalia važiuojančiųjų veiksmams, reakcijoms. Tokius vairavimo principus vardijantis lenktynininkas Danas Azikejev priduria: „Etiškas vairuotojas yra ir mandagus, dažnai panaudojantis avarinį signalą padėkoti.“

„Pastebiu, kad lietuvių sąmoningumas prie vairo stipriai auga. Tampame tolerantiškesni, liberalesni, atsakingesni. Situacija keliuose išties gerėja. Tačiau opia problema vis dar išlieka greičio viršijimas. Visgi spausti аkceleratoriaus pedalą vertėtų tik ten, kur tam yra sukurtos sąlygos, išplėtota infrastruktūra ir tai daryti yra saugu. Rekomenduotina tai daryti su sportiniais automobiliais, kuriuose yra saugumo įranga, o lenktynininkai dėvi specialią aprangą, paruoštą patiems blogiausiems scenarijams“, – akcentuoja D. Azikejev.

Tokiai nuomonei pritaria ir A. Antanaitytė-Matukaitė. Pasak jos, Lietuvoje vyksta daugybė mėgėjų varžybų, čempionatų, todėl progų saugiai paspausti akceleratoriaus pedalą yra pakankamai. Tačiau, lenktynininkės teigimu, atsiradus galimybei trasą įveikti norimu greičiu, lengva įsitikinti, kad ne visi vairuotojai yra tokie geri. Tuomet paaiškėja, jog meistriškumui pasiekti būtina sunkiai dirbti, suvokti, kaip tinkamai įveikti posūkį ar atlikti kitokį manevrą.

„Neretai pastebiu, kad žmonės kelyje labai dažnai galvoja tik apie save, bet ne apie kitus. Skuba, pyksta, atlieka nesuvokiamus veiksmus. Tačiau atsakomybė būtent ir prasideda nuo dėmesio ir sau, ir kitiems. Taip pat nuo visų galimų situacijų įvertinimo, pašalinių veiksmų prie vairo atsisakymo, susitelkimo. Eismo įvykių būna nemažai, o dalis vairuotojų prie vairo linkę atsipalaiduoti. Todėl turėtume susikoncentruoti, daugiau galvoti apie vairavimą“, – tikina lenktynininkė.

Ne veltui „Volfas Engelman“ rinkodaros vadovas viliasi, kad bendrovės iniciatyva prisidės prie avaringumo šalies keliuose mažėjimo. Tačiau tai paskatinti, pasak M. Matukaičio, turėtų ne tik Lietuvos automobilių sporto elito pavyzdys.

„Tikimės, kad pradėdami pokyčius nuo savęs jiems įkvėpsime ir vairuojančius šalia. Juk reikia tiek nedaug – džentelmeniško gesto prie vairo, atsisakyti be reikalo paspausti garso signalą ar padėkoti už praleidimą spūstyje. Atsakomybė ir pagarba prasideda nuo mažų žingsnių, o tuomet net nepastebėsime, kaip greitai šios vertybės taps visuotinėmis normomis“, – reziumuoja M. Matukaitis.  

Nuotraukos iliustracijoms: https://we.tl/t-eFx0Yyrz4T  

Pranešimą paskelbė: Akvilė Pušinskaitė, UAB ADVERUM

Kiti skelbimai:
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Rekomenduojame

Keliaujančiųjų ir vairuotojų dieną – apie saugumą keliuose visiems eismo dalyviams

Keliaujančiųjų ir vairuotojų dieną – apie saugumą keliuose visiems eismo dalyviams

Rugsėjo 26 d., sekmadienį,  Lietuvoje jau dvyliktą kartą bus minima Keliaujančiųjų ir vairuotojų diena. Jos tikslas – priminti visiems apie pagarbą vieni kitiems kelyje, pagalvoti, ar mes, kiekvienas iš mūsų, tinkamai elgiamės kelyje. Anot VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcijos) direktoriaus Remigijaus Lipkevičiaus, svarbiausia – kiekvieno atsakomybė už save patį ir kitą […]

M. Skuodis neformalioje ministrų taryboje: siūlymams dėl vidaus degimo variklių atsisakymo dar trūksta argumentų ir pasirengimo

M. Skuodis neformalioje ministrų taryboje: siūlymams dėl vidaus degimo variklių atsisakymo dar trūksta argumentų ir pasirengimo

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad į transeuropinio transporto tinklo (TEN-T), apimančio „Rail Balticos“ projektą, planus svarbu įtraukti geležinkelio atšaką į Klaipėdą, o visi svarstymai dėl tradiciniais varikliais varomų automobilių draudimo turi būti paremti ne politiniais pareiškimais, bet svariais argumentais ir faktais. Tai Lietuvos ministras pareiškė neformalioje Europos Sąjungos (ES) susisiekimo ministrų taryboje, vykstančioje Brdo […]

M. Skuodis at the informal council of ministers: suggestions to abandon internal combustion engines still lack arguments and preparation

M. Skuodis at the informal council of ministers: suggestions to abandon internal combustion engines still lack arguments and preparation

Minister of Transport and Communications Marius Skuodis says that it is important to include a branch line to Klaipėda in the plans of the Trans-European Transport Network (TEN-T), which encompasses the Rail Baltica Project, and all considerations regarding prohibition of vehicles powered by traditional internal combustion engines should be based on strong arguments and facts […]

DPD plečiasi Šiaulių LEZ ir Telšiuose, naujų terminalų statyba kainuos 4 mln. eurų

DPD plečiasi Šiaulių LEZ ir Telšiuose, naujų terminalų statyba kainuos 4 mln. eurų

Vienam didžiausių Europoje siuntų pristatymo tinklų „DPD group“ priklausanti bendrovė „DPD Lietuva“ plečia siuntų skirstymo pajėgumus Lietuvoje. Nauji DPD siuntų skirstymo centrai bus pastatyti Šiaulių laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) ir Telšiuose, netoli policijos komisariato. Vien į šių centrų statybą numatoma investuoti daugiau kaip 4 mln. eurų, jie pradės veikti 2022 metų rudenį. Dėl „built-to-suit“ tipo […]

Rekordiniai Šiaulių oro uosto metai: išnuomojo 75 proc. sklypų, verslas investuos apie 25 mln. eurų

Rekordiniai Šiaulių oro uosto metai: išnuomojo 75 proc. sklypų, verslas investuos apie 25 mln. eurų

Ilgiausią Baltijos šalyse orlaivių kilimo-tūpimo taką turinčiam tarptautiniam Šiaulių oro uostui po ilgos tylos 2021-ieji tapo rekordinės plėtros metais. Jau 75 proc. sklypų savo teritorijoje išnuomojęs oro uostas ateitį planuoja su maždaug 25 mln. eurų vertės verslo investicijų perspektyva ir tikisi pritraukti nuomininkų likusiam ketvirtadaliui laisvos žemės. Šiaulių oro uosto direktorė Aurelija Kuezada teigia, kad […]

Lietuvos oro uostai primena: veido kaukių dėvėjimas keleivių terminaluose – lieka būtina saugumo priemonė

Lietuvos oro uostai primena: veido kaukių dėvėjimas keleivių terminaluose – lieka būtina saugumo priemonė

Lietuvos oro uostai primena, kad visi keleiviai prieš kelionę laukiantys skrydžio ir po kelionės patekę į terminalą – turėtų toliau dėvėti apsaugines veido kaukes. Tokia pati tvarka galioja ir keleivių terminaluose viešintiems lankytojams, artimiesiems, kurie pasitinka keleivius, šiuo atveju išimtis dėl privalomo kaukių dėvėjimo taikoma tik jaunesniems nei šešerių metų amžiaus vaikams. „Patekimas į Lietuvos […]