„Goodyear“ pristatė 90 % tvariųjų medžiagų demonstracinę padangą, patvirtintą naudoti keliuose

1

„Goodyear“ pristatė 90 % tvariųjų medžiagų demonstracinę padangą, patvirtintą naudoti keliuose

„Goodyear Tire & Rubber Company“ pristatė demonstracinę padangą, kurią sudaro 90 % tvariųjų medžiagų. Ši demonstracinė padanga išlaikė visus taikomus teisės aktų nustatytus bandymus ir „Goodyear“ vidaus bandymus. 

Šios demonstracinės padangos pasipriešinimas riedėjimui taip pat buvo mažesnis, palyginti su etalonine padanga, pagaminta iš tradicinių medžiagų. Mažesnis pasipriešinimas riedėjimui reiškia, kad ši demonstracinė padanga gali padėti sutaupyti daugiau degalų ir sumažinti anglies dioksido pėdsaką.

Be to, 2022 m. sausio mėn., paskelbusi apie galimybę pademonstruoti 70 % tvariųjų medžiagų padangą, „Goodyear“, bendradarbiaudama su savo tiekėjų baze, planuoja 2023 m. pristatyti iki 70 % tvariųjų medžiagų turinčią padangą. Vartotojai, norintys įsigyti šią padangą, gali užsiregistruoti, kad gautų atnaujinimus adresu Goodyear.com/SustainableMaterialTire.  

Norint pateikti rinkai 90 % tvarių medžiagų padangą, reikės toliau bendradarbiauti su bendrovės tiekėjų baze, kad būtų galima nustatyti mastą, reikalingą šioms naujoviškoms medžiagoms gaminti dideliais kiekiais. 

„Toliau darome pažangą siekdami savo tikslo – iki 2030 m. pristatyti pirmąją 100 proc. tvarių medžiagų padangą pramonėje, – sakė Chrisas Helselis, vyresnysis viceprezidentas, atsakingas už pasaulines operacijas ir vyriausiasis technologijų vadovas. – Praėję metai buvo labai svarbūs siekiant šio tikslo. Tyrėme naujas technologijas, nustatėme tolesnio bendradarbiavimo galimybes ir panaudojome savo komandos atkaklumą, kad ne tik pademonstruotume, jog galime pagaminti 90 proc. tvarių medžiagų padangą, bet ir šiais metais pagamintume padangą, kurioje tvarių medžiagų kiekis siekia 70 proc. Mūsų komanda ir toliau demonstruoja savo novatoriškumą ir įsipareigojimą kurti geresnę ateitį.“

90 % tvariųjų medžiagų demonstracinė padanga – 17 sudedamųjų dalių iš 12 skirtingų padangos komponentų

Šią 90 % tvariųjų medžiagų demonstruojančią padangą sudaro 17 sudedamųjų dalių iš 12 skirtingų komponentų:

  • juodoji anglis, kuri dedama į padangas, kad būtų sustiprintas jų mišinys ir pailgintas jų tarnavimo laikas, tradiciškai gaminama deginant įvairių rūšių naftos produktus. 90 % „Goodyear“ demonstruojamojoje padangoje iš tvariųjų medžiagų yra keturių skirtingų rūšių suodžių, kurie gaminami iš metano, anglies dioksido, augalinės kilmės naftos ir nebenaudojamų padangų pirolizės alyvos žaliavų. Šiomis suodžių technologijomis siekiama mažinti anglies dioksido išmetimą, užtikrinti žiediškumą ir naudoti biologinės kilmės anglį, kartu užtikrinant eksploatacines savybes.
  • Šioje demonstracinėje padangoje naudojamas sojos pupelių aliejus padeda išlaikyti padangos gumos mišinio elastingumą kintant temperatūrai. Sojos pupelių aliejus yra biologinis šaltinis, padedantis sumažinti „Goodyear“ naudojamų naftos produktų kiekį. Nors beveik 100 % sojos baltymų sunaudojama maistui ir gyvūnų pašarams, lieka nemažas aliejaus perteklius, kurį galima naudoti pramonėje.
  • Silicio dioksidas yra dažnai padangose naudojama sudedamoji dalis, padedanti pagerinti sukibimą ir sumažinti degalų sąnaudas. Šioje demonstracinėje padangoje yra aukštos kokybės silicio dioksido, pagaminto iš ryžių lukštų atliekų likučių (RHA silicio dioksido) – ryžių perdirbimo šalutinio produkto, kuris dažnai išmetamas ir patenka į sąvartynus.
  • Poliesteris perdirbamas iš po vartojimo likusių butelių, grąžinant poliesterį į pagrindines chemines medžiagas ir perdirbant jas į techninės klasės poliesterį, naudojamą padangų kordams gaminti.
  • Dervos naudojamos padangų sukibimo su kelio danga savybėms pagerinti. Šioje demonstracinėje padangoje tradicinės iš naftos pagamintos dervos pakeistos biologiškai atsinaujinančiomis pušų dervomis.

 

  • Radialinės padangos konstrukciją sutvirtina vielos ir plieniniai kordai. Šioje demonstracinėje padangoje naudojama karoliukų viela ir plieninis kordas iš plieno, kurio sudėtyje yra daug perdirbto plieno, pagaminto naudojant elektrinės lankinės krosnies (EAF) procesą. Naudojant EAF procesą, plienas gaminamas naudojant mažiau energijos ir didesnį perdirbto plieno kiekį. Naudojant EAF procesą galima sumažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, palyginti su plienu, pagamintu naudojant aukštakrosnę.
  • Į šią padangą taip pat įtraukti ISCC sertifikuoti masės balanso polimerai, pagaminti iš bio ir biocirkuliacinių žaliavų.

Perėjimas prie tvarių medžiagų akivaizdus kai kuriose dabartinėse „Goodyear“ gaminių linijose. Šiuo metu aštuoniose gaminių linijose ir kai kuriose lenktyninėse padangose naudojamas sojų pupelių aliejus.

Be to, „Goodyear“ nuo 2018 m. daugiau nei dvigubai padidino RHA silicio dioksido naudojimą savo gaminių linijose. Pristatydama padangą, kurioje yra iki 70 % tvariųjų medžiagų, „Goodyear“ demonstruoja apčiuopiamą įsipareigojimą su rinkoje esančiais sprendimais kurti geresnę ateitį. 

*Tvari medžiaga apibrėžiama kaip biologinė, atsinaujinanti, perdirbta medžiaga arba medžiaga, kuri gali būti gaminama taikant kitus tvarius metodus, kad būtų taupomi ištekliai ir (arba) mažinamas išmetamųjų teršalų kiekis.

** 90 % tvariųjų medžiagų padanga buvo sukurta kaip demonstracinė padanga, o tai reiškia, kad „Goodyear“ įrodė savo gebėjimą gaminti plataus vartojimo padangas su dideliu tvariųjų medžiagų kiekiu.                                                                                                                                                                                                                                   

Pranešimą paskelbė: PR Service, PR Service

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Transporto sektoriuje – didžiulis inžinierių poreikis: siūloma dešimtys darbo vietų ir imamasi priemonių sudominti vangiai inžineriją besirenkančius studentus

Transporto sektoriuje – didžiulis inžinierių poreikis: siūloma dešimtys darbo vietų ir imamasi priemonių sudominti vangiai inžineriją besirenkančius studentus

Transporto sektoriaus ekspertai kelerius pastaruosius metus pastebi augantį kvalifikuotų inžinerinių krypčių specialistų trūkumą. Palyginimui, 2017 m. iš 24 tūkst. bakalauro, kolegijų ir vientisųjų studijų pirmakursių transporto inžinerines kryptis rinkosi 1522 (6,3 proc.), o  2023 m. rudenį tokių studentų buvo likę perpus mažiau – 762 (3,2 proc.) iš daugiau nei 23 tūkst. pirmakursių. Modeliuojama, kad per […]


„Avion Express“ sėkmingai baigia restruktūrizacijos procesą

„Avion Express“ sėkmingai baigia restruktūrizacijos procesą

Lėktuvų nuomos su įgula, technine priežiūra ir draudimu (ACMI) aviakompanija UAB „Avion Express“ sėkmingai baigė 2021 metais dėl pandemijos poveikio pradėtą įmonės restruktūrizavimo procesą. UAB „Avion Express“ įsipareigojimus kreditoriams įvykdė beveik dvejais metais anksčiau nei planuota ir tapo pirmąja aviakompanija Lietuvoje sėkmingai pabaigusia restruktūrizacijos procesą. Jo metu įmonė ne tik užtikrino savo veiklos tęstinumą, bet […]


Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Ryga. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ pranešė atlikusi pirminį „SpaceX“ interneto ryšio sistemos „Starlink“ bandymą savo lėktuve „Airbus A220-300“. Antžeminis bandymas buvo atliktas aviakompanijos bazėje Rygoje, o skrydžio metu veiksianti ryšio sistema buvo išbandyta pilnoje kabinoje, kurią sudarė „airBaltic“ ir „SpaceX“ „Starlink“ darbuotojai. „Džiaugiamės, kad galime pirmauti Europoje siūlydami greitaeigį, neribotą ir nemokamą ryšį skrydžio […]


Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Nors Lietuvos įstatymai įpareigoja vairuotojus kas 2 metus atlikti automobilio techninę apžiūrą, 2023 m. „Transekstos“ duomenimis, net 26 proc. automobilių savininkų pernai vėlavo tai padaryti. Techninės apžiūros neturintis automobilis gali ne tik kelti pavojų eismo saugumui, tačiau vairuotojai rizikuoja sulaukti ir baudų. Geriausias būdas jų išvengti – užsisakyti priminimą apie artėjančią techninės apžiūros galiojimo laiko […]


Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Nepriklausomų geležinkelių reguliuotojų grupė IRG-Rail išanalizavo 2022 m. rinkos duomenis ir konstatavo, kad naudojimasis geležinkelių transportu grįžo į priešpandeminį 2019 m. lygį. Tačiau Lietuvai pandemija nebuvo toks didelis iššūkis, kaip dėl karo Ukrainoje ir Baltarusijai pritaikytos sankcijos, kurios iš esmės pakeitė Lietuvos geležinkelių rinką. Kaip ir ankstesniais laikotarpiais, 2022 m. Europoje geležinkelių tinklas intensyviau buvo […]


DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

Europoje, taip pat ir Lietuvoje, sukaupta patirtis, kai elektriniai bendrovės DFDS sunkvežimiai sėkmingai perveža krovinius, paskatino Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo įmonę plėsti el. transporto parką. DFDS sudarė lizingo sutartį su „Volvo Trucks“ dėl papildomų 100 elektrinių sunkvežimių įsigijimo. Vilkikai bus pristatyti 2024 ir 2025 metais. Bendrovės duomenimis, šis žingsnis svarbus įgyvendinant ilgalaikį tikslą […]