Artėjant Europos Sąjungos „Mobilumo paketo“ svarstymams Europos Parlamento Transporto komitete, šiandien susisiekimo ministras Rokas Masiulis vežėjams svarbiausias dokumentų nuostatas aptarė su Europos Komisijos transporto ir judumo komisare Violeta Bulc. Išreikšdami susirūpinimą dėl galimai diskriminacinių nuostatų dalies ES valstybių vežėjų atžvilgiu, susitikime taip pat dalyvavo Lietuvos poziciją palaikantys Bulgarijos, Lenkijos ir Vengrijos transporto ministrai.
„Dabartinis „Mobilumo paketo“ variantas rodo, kad dalies ES valstybių nacionaliniai interesai keliami aukščiau už bendros Europos rinkos interesus. Šie dokumentai parengti pernelyg skubotai. Jie pakenks ne tik mūsų šalies įmonėms, bet ir pačioms šį susitarimą skubotai norinčioms priimti senosioms ES narėms. Vietoj subalansuotų sąlygų, užtikrinančių palankias sąlygas vieningai rinkai, Europa rizikuoja primesti apribojančias, neproporcingas ir protekcionistines priemones, neatitinkančias ES sutarties principų ir esminių ES laisvių. Skubūs ir neapgalvoti sprendimai dėl „Mobilumo paketo“ ES transporto rinkoje gali pažeisti laisvo prekių judėjimo ir sąžiningos konkurencijos principus bei turėti rimtų ekonominių pasekmių“, – susitikime teigė susisiekimo ministras R. Masiulis.
Nerimą keliančios „Mobilumo paketo“ nuostatos taip pat aptariamos su Europos Parlamento nariais. Šiandien ministras R. Masiulis susitiko su Lietuvos europarlamentarais, o po susitikimo su komisare V. Bulc numatyti keturių ES valstybių – Lietuvos, Bulgarijos, Lenkijos ir Vengrijos transporto ministrų susitikimai su Europos Parlamento Transporto komiteto pirmininke Karima Delli ir „Mobilumo paketo“ svarstymuose aktyviausiai dalyvaujančiais šio komiteto nariais.
Pasak ministro R. Masiulio, pagrindinė visų šių susitikimų mintis – būtinybė stabdyti protekcionizmą Europoje ir šalinti kliūtis laisvam prekių judėjimui. Esamas „Mobilumo paketo“ variantas yra nutolęs nuo savo pradinių tikslų – jis nesprendžia vairuotojų socialinių klausimų, neabejotinai turėtų neigiamą poveikį aplinkos apsaugai ir būtų žalingas Europos ekonomikai.
Lietuva, kaip ir kitos minėtos ES šalys, siekia atkreipti Europos Komisijos ir Europos Parlamento dėmesį į tai, kad siūlomos naujos vairuotojų komandiravimo taisyklės suskaldys Europos tarptautinio transporto rinką, kadangi nustatys skirtingas sąlygas šalims, kurių vežėjai dirba dvišaliu pagrindu, bei sudarys sąlygas nesąžiningai ES ir trečiųjų šalių vežėjų konkurencijai. Vienu didžiausių rūpesčių išlieka numatytas reikalavimas periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį, itin nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms. Tai varžytų vežėjų lankstumą organizuojant krovinių pervežimą, be to, privalomas tuščių vilkikų grįžimas turėtų didelį neigiamą poveikį aplinkai. Šalys taip pat prieštarauja siūlymui riboti kabotažą, t. y. galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse.
Rytoj, sausio 10 d., Europos Parlamento Transporto komitetui rengiantis balsuoti dėl „Mobilumo paketo“, Briuselyje savo protestą prieš protekcionistines šio teisės aktų rinkinio nuostatas taip pat pareikš Lietuvos kelių transporto vežėjai. Apie 10 val. protestuojančių vežėjų ir Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovų palaikyti atvyks susisiekimo ministras R. Masiulis.
„Naujasis „Mobilumo paketas“ gali stipriai paveikti vežimo kelių transportu rinką ir turėti ypač skaudžių pasekmių tokioms šalims kaip Lietuva, turinčioms stiprų vežimo keliais verslą ir mažą vietinę rinką. Nesąžiningai nustatyti apribojimai gali pastūmėti Rytų Europos šalių vežėjus perkelti verslą į Vakarų arba į trečiąsias šalis, o tai būtų didelis nuostolis valstybei“, – sako susisiekimo ministras R. Masiulis.
„Lietuvos Vyriausybė ir šalies vežėjai turi būti ir yra vieningi ginant Lietuvos interesus derybose dėl „Mobilumo paketo“. Nesakau – verslo interesus, nes tai, kas vyksta Briuselyje šiomis dienomis, akivaizdžiai parodo, kad politikai ir verslas veikia išvien abiejose oponuojančiose pusėse. Vertiname Susisiekimo ministerijos laikyseną ir aktyvius veiksmus Europos Sąjungos Taryboje.
Deryboms krypstant nepalankia kryptimi ir Europos Parlamente, esame labai susirūpinę, kad projektuojami pasiūlymai, ypač nepalankūs Europos Sąjungos pakraštyje esančiai Lietuvai, turės didelės neigiamos reikšmės apie 9 proc. šalies BVP sukuriančiam sektoriui. Vis dėlto tikime, kad galiausiai sprendimų priėmėjai atsižvelgs į visų, taip pat ir periferinių, ES šalių narių susirūpinimą ir keliamus klausimus, prioritetą teikiant sutartiniams ir strateginiams įsipareigojimams gilinti ES transporto rinkos integraciją, rūpintis visos ES konkurencingumu“, – sako asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis.
Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija
Penktadienį Palangoje susitikę Lietuvos, Latvijos ir Estijos transporto ministrai bendrai pasirašytu dokumentu išreiškė siekį išlaikyti ir toliau didinti europinį finansavimą strateginiams transporto infrastruktūros projektams, gerinantiems karinio mobilumo jungtis su Europa. Bendrame dokumente „CEF III – kryptingas požiūris į ES susitelkimą“, susisiekimo ministras Marius Skuodis, Latvijos transporto ministras Kasparas Briškensas ir Estijos infrastruktūros ministras Vladimiras Svetas […]
Penktadienį Palangoje susitikę Lietuvos, Latvijos ir Estijos transporto ministrai bendrai pasirašytu dokumentu išreiškė siekį išlaikyti ir toliau didinti europinį finansavimą strateginiams transporto infrastruktūros projektams, gerinantiems karinio mobilumo jungtis su Europa. Bendrame dokumente „CEF III – kryptingas požiūris į ES susitelkimą“, susisiekimo ministras Marius Skuodis, Latvijos transporto ministras Kasparas Briškensas ir Estijos infrastruktūros ministras Vladimiras Svetas […]
Lithuanian, Latvian and Estonian Transport Ministers met in Palanga on Friday to sign a joint document expressing their aim to maintain and further increase European funding for strategic transport infrastructure projects that improve military mobility links to Europe. In the joint non-paper “CEF III – a focused approach to bring the EU closer together”, Marius […]
Lithuanian, Latvian and Estonian Transport Ministers met in Palanga on Friday to sign a joint document expressing their aim to maintain and further increase European funding for strategic transport infrastructure projects that improve military mobility links to Europe. In the joint non-paper “CEF III – a focused approach to bring the EU closer together”, Marius […]
Vilniaus gatvės alsuoja miesto šurmuliu ir kultūra, o naujiems vilniečiams miestas tampa ir gatvių labirintu. Anot Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato, rugsėjį į sostinės gatves išvažiuoja apie 30–40 proc. daugiau automobilių, lyginant su vasaros srautu. Rudens spūstys gali sukelti stresą net ir patyrusiems vairuotojams. Arnoldas Lukošius, „Tele2“ Inovacijų ekspertas, siūlo keletą nemokamų programėlių, kurios padės […]
Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA), vienijantis didžiausias sektoriaus įmones Lietuvoje, tapo Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU asocijuotu nariu. TTLA vadovas Povilas Drižas tikisi, kad narystė IRU, didžiausioje pasaulyje kelių transporto asociacijoje, leis išnaudoti bendradarbiavimo galimybes mobilumo ir logistikos srityje, sprendžiant praktinius bei reguliacinius klausimus, globalius iššūkius. „Tarptautinės prekybos ir tranzito lengvinimas, sąžiningos konkurencijos užtikrinimas, […]