Geltonos linijos: galvos skausmas specialiosioms tarnyboms, o vairuotojams – nė motais

Geltonos linijos: galvos skausmas specialiosioms tarnyboms, o vairuotojams – nė motais

Prie poliklinikų, ligoninių, kitų visuomeninės paskirties pastatų ar net sausakimšuose daugiabučių kiemuose automobilių stovėjimą ribojančios geltonos linijos vairuotojams mažai rūpi. Specialistų teigimu, toks Kelių eismo taisyklių pažeidimas pernelyg dažnai nuvertinamas, nors gali tapti ir rimtų nelaimių priežastimi.

„Nors Kelių eismo taisyklėse aiškiai nurodyta, jog sustojimas ar stovėjimas prie geltonos linijos yra draudžiamas, už jo nepaisymą gresia baudos nuo 30 iki 90 eurų ar net automobilio nutempimas, vairuotojai į tai didelio dėmesio nekreipia. Dažnai vairuotojai net ir užfiksavus pažeidimą mėgina ginčytis, kad paliktas automobilis tikrai niekam netrukdo. Tačiau būkime atviri – tos linijos tikrai sugalvotos ne šiaip sau ir nupieštos ne dėl to, kad yra geltonos spalvos dažų perteklius“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pasak jo, itin sudėtinga situacija – daugiabučių kiemuose bei gatvėse aplink juos. Taip pat prie mažų, tankiai apgyvendintose teritorijose įsikūrusių prekybos centrų. Dėl geltonų linijų, skirtų palikti vietas parduotuves aptarnaujančiam transportui, kyla ne tik smulkūs eismo įvykiai, bet ir konfliktai, apie kuriuos draudimo bendrovėms nepranešama.

„Labai gaila, bet geltonų linijų ypač nepaiso daugiabučių gyventojai. Čia situacija, ypač didmiesčiuose ir taip sudėtinga, o ir vairuotojai tradiciškai stengiasi automobilius bet kokia kaina pasistatyti vos ne po langais, parkuojasi kur papuola, kad tik nereikėtų kelių metrų paeiti. Kai nepaisoma geltonųjų linijų, tai ir įvažiavimai į kiemą taip gali būti užblokuojami, apsunkinamas manevravimas. Centre, prie visuomeninių pastatų, kiek labiau atsižvelgiama į ženklinimą, bet prie daugiabučių vyrauja chaosas, kartais tampantis ir eismo įvykių ar konfliktų priežastimi“, – įsitikinęs specialistas.

Kelių eismo taisyklėse nurodoma, kad palikti automobilį prie geltonos linijos draudžiama, nes jos žymi vietas, kur sustojus arba palikus stovėti automobilį gali būti sukeltas pavojus eismo saugumui.

„Atkreipkite dėmesį, kur tos linijos braižomos. Dažniausiai tai vietos, kur palikus automobilį bus apribojamas matomumas kitiems eismo dalyviams, kils padidintas pavojus nepastebėti pėsčiųjų, bus apsunkintas eismas. Taip pat toks ženklinimas pasitelkiamas norint aiškiai identifikuoti vietas, kuriose esant reikalui turėtų sustoti specialusis transportas – pradedant šiukšliavežėmis ir baigiant gaisrinės ekipažais“, – pagrindines ženklinimo priežastis vardija A. Žiukelis

Specialisto teigimu, kartais ginčytinos situacijos tarp vairuotojų ir pareigūnų kyla dėl to, kad geltona linija būna neva nepastebima, nusitrynusi. Tačiau tai greičiausiai reiškia, kad tiesiog nepastebėjote ir kartu su kelio ženklinimu naudojamo sustojimą draudžiančio kelio ženklo.

„Šiais laikais ženklinimui naudojamos kokybiškos medžiagos, taip pat žymėjimas atnaujinamas pakankamai dažnai, tad jei ir yra nusitrynusių vietų, jų nėra labai daug. Kitas dalykas – šis žymėjimas dažniausiai naudojamas kartu su kelio ženklais, taigi, nusitrynusi spalva, retai kada gali būti pasiteisinimas“, – aiškina specialistas.

Pasak A. Žiukelio, tai, kad tokie pažeidimai dažnai laikomi mažareikšmiais, rodo ne tik vairavimo kultūros stoką, bet ir atspindi specifinį nuolat skubančio vairuotojo mentalitetą.

„Daugelis vairuotojų, palikdami automobilį neleistinoje vietoje, save ramina tuo, kad labai skuba ir kad stabtelėjo „tik trumpam“. Dažnu atveju dar ir avarinį signalą įjungia. O tai rodo, kad iš tiesų žmogus supranta, kad daro pažeidimą, bet jo tiesiog nesureikšmina. Tačiau būtina suprasti, kad kelyje ir „trumpam“ stabtelėjus galima sukelti pavojų eismo saugumui. Todėl rizikuoti tikrai neverta“, – įsitikinęs BTA atstovas.

Pranešimą paskelbė: Lina Valantiejūtė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
ONE For ALL Wall mount, WM 6211, 13-42 “, Fixed, Maximum weight (capacity) 40 kg, Black
 
Evelatus Case 1 with metal plate Huawei P20 Pro dėklas Black
 
LG Monitor LCD 32GK650F-B 32“, 2560 x 1440, VA, HDMI, DP
 
Electrolux EKC6430AOX elektrinė viryklė
 
SIEMENS Coffee Machine TE655319RW Pump pressure 15 bar, Built-in milk frother, Fully automatic, 1500 W, Black
Iš Vilniaus oro uosto viešuoju transportu grįžtančių keleivių skaičius išaugo beveik keturis kartus

Iš Vilniaus oro uosto viešuoju transportu grįžtančių keleivių skaičius išaugo beveik keturis kartus

Oro uostas Vilniuje natūraliai yra didžiulio judėjimo centras, iš kurio ir į kurį kasdien atvyksta tūkstančiai žmonių. Tai, kokiais metodais jie tai daro, iš dalies apibrėžia visą miesto judumo sistemą. Nauji tyrimai rodo, kad per pastaruosius septynerius metus Vilniuje gerokai pakilo pasitikėjimas viešuoju miesto transportu. „Jau ne vienerius metus siekiame palengvinti mūsų keleivių susisiekimą su […]

  Straipsniai »
Lietuva svarsto būsimojo nuolatinio šalyje galiosiančio laiko klausimus

Lietuva svarsto būsimojo nuolatinio šalyje galiosiančio laiko klausimus

Lietuvoje, kaip ir kitose Europos Sąjungos (ES) valstybėse, rengiamasi sprendimui, kurį – vasaros ar žiemos – laiką pasirinkti kaip nuolatinį, ES mastu atsisakius sezoninio laiko keitimo. Šiuo metu šalyje vyksta visuomenės nuomonės tyrimas, o lapkričio 19 d. prasidės viešosios konsultacijos, kuriose dalyvaus ministerijos, tarp jų ir Susisiekimo ministerija, bei suinteresuotos šalys, socialiniai partneriai.   „Visuomenės […]

  Straipsniai »
Bus vertinamas klimato kaitosi poveikis „Rail Baltica“ projektui

Bus vertinamas klimato kaitosi poveikis „Rail Baltica“ projektui

Bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail AS“ vykdo studiją, kuria vertins klimato kaitos poveikį „Rail Baltica“ projektavimui, statyboms, priežiūrai ir valdymui. Lapkričio 14-ąją įmonė surengė susitikimą su valstybinėmis institucijomis ir studijos rengėjais, kurios metu buvo aptartos pirminės išvados, identifikuoti kritiniai aplinkos veiksniai skirtinguose geležinkelio ruožuose ir apžvelgtos pirminės rizikų valdymo strategijos. Pagrindinis galutinės studijos tikslas […]

  Straipsniai »
Justiniškėse nutiestas naujas dviračių ir pėsčiųjų takas

Justiniškėse nutiestas naujas dviračių ir pėsčiųjų takas

Justiniškių rajone, tarp Rygos gatvės ir Laisvės prospekto, nutiestas naujas apie 2 km ilgio dviračių takas, o šalia jo – šaligatvis. Šis takas – pirmasis Justiniškių gatvės jungties su miesto centru etapas. Per kelis mėnesius naujais buvo pakeisti susidėvėję šaligatviai, įrengti vejos bortai ir paklota nauja raudono asfalto danga. Naujas Justiniškių takas – jungtis su […]

  Straipsniai »
Automobilių detalių vagystės: į ką nusitaikė ilgapirščiai

Automobilių detalių vagystės: į ką nusitaikė ilgapirščiai

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto priemonių savininkai patiria didesnę žalą. Draudimo bendrovės „Gjensidige“ duomenimis, vagys renkasi naujesnių automobilių brangiau kainuojančias detales ir elektroninę įrangą. Taip pat daugėja atvejų, kai ilgapirščiai neapsiriboja keliomis detalėmis, o pasirinktą transporto priemonę apšvarina labiau. Draudikai pastebi, kad šį rudenį ypač išaugo bagažinės užuolaidėlių vagysčių skaičius. […]

  Straipsniai »
Naujieji troleibusai jau atvyksta į Vilnių – pamatykite pirmojo kelionę

Naujieji troleibusai jau atvyksta į Vilnių – pamatykite pirmojo kelionę

Naujieji troleibusai jau atvyksta į Vilnių – pamatykite pirmojo kelionę Sostinėje vis daugėjant naujųjų autobusų, kurių važiuoja jau 242, pradedamas ir troleibusų parko atnaujinimas. Šiandien į Vilnių atkeliavo pirmas naujasis „Solaris Trollino 12“ žemagrindis troleibusas, kuris jau kitą savaitę išvažiuos į gatves, papildydamas 19 maršrutą. Planuojama, jog per artimiausius 2-3 mėnesius troleibusų parką atnaujins iš […]

  Straipsniai »