Geltonos linijos: galvos skausmas specialiosioms tarnyboms, o vairuotojams – nė motais

1

Geltonos linijos: galvos skausmas specialiosioms tarnyboms, o vairuotojams – nė motais

Prie poliklinikų, ligoninių, kitų visuomeninės paskirties pastatų ar net sausakimšuose daugiabučių kiemuose automobilių stovėjimą ribojančios geltonos linijos vairuotojams mažai rūpi. Specialistų teigimu, toks Kelių eismo taisyklių pažeidimas pernelyg dažnai nuvertinamas, nors gali tapti ir rimtų nelaimių priežastimi.

„Nors Kelių eismo taisyklėse aiškiai nurodyta, jog sustojimas ar stovėjimas prie geltonos linijos yra draudžiamas, už jo nepaisymą gresia baudos nuo 30 iki 90 eurų ar net automobilio nutempimas, vairuotojai į tai didelio dėmesio nekreipia. Dažnai vairuotojai net ir užfiksavus pažeidimą mėgina ginčytis, kad paliktas automobilis tikrai niekam netrukdo. Tačiau būkime atviri – tos linijos tikrai sugalvotos ne šiaip sau ir nupieštos ne dėl to, kad yra geltonos spalvos dažų perteklius“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pasak jo, itin sudėtinga situacija – daugiabučių kiemuose bei gatvėse aplink juos. Taip pat prie mažų, tankiai apgyvendintose teritorijose įsikūrusių prekybos centrų. Dėl geltonų linijų, skirtų palikti vietas parduotuves aptarnaujančiam transportui, kyla ne tik smulkūs eismo įvykiai, bet ir konfliktai, apie kuriuos draudimo bendrovėms nepranešama.

„Labai gaila, bet geltonų linijų ypač nepaiso daugiabučių gyventojai. Čia situacija, ypač didmiesčiuose ir taip sudėtinga, o ir vairuotojai tradiciškai stengiasi automobilius bet kokia kaina pasistatyti vos ne po langais, parkuojasi kur papuola, kad tik nereikėtų kelių metrų paeiti. Kai nepaisoma geltonųjų linijų, tai ir įvažiavimai į kiemą taip gali būti užblokuojami, apsunkinamas manevravimas. Centre, prie visuomeninių pastatų, kiek labiau atsižvelgiama į ženklinimą, bet prie daugiabučių vyrauja chaosas, kartais tampantis ir eismo įvykių ar konfliktų priežastimi“, – įsitikinęs specialistas.

Kelių eismo taisyklėse nurodoma, kad palikti automobilį prie geltonos linijos draudžiama, nes jos žymi vietas, kur sustojus arba palikus stovėti automobilį gali būti sukeltas pavojus eismo saugumui.

„Atkreipkite dėmesį, kur tos linijos braižomos. Dažniausiai tai vietos, kur palikus automobilį bus apribojamas matomumas kitiems eismo dalyviams, kils padidintas pavojus nepastebėti pėsčiųjų, bus apsunkintas eismas. Taip pat toks ženklinimas pasitelkiamas norint aiškiai identifikuoti vietas, kuriose esant reikalui turėtų sustoti specialusis transportas – pradedant šiukšliavežėmis ir baigiant gaisrinės ekipažais“, – pagrindines ženklinimo priežastis vardija A. Žiukelis

Specialisto teigimu, kartais ginčytinos situacijos tarp vairuotojų ir pareigūnų kyla dėl to, kad geltona linija būna neva nepastebima, nusitrynusi. Tačiau tai greičiausiai reiškia, kad tiesiog nepastebėjote ir kartu su kelio ženklinimu naudojamo sustojimą draudžiančio kelio ženklo.

„Šiais laikais ženklinimui naudojamos kokybiškos medžiagos, taip pat žymėjimas atnaujinamas pakankamai dažnai, tad jei ir yra nusitrynusių vietų, jų nėra labai daug. Kitas dalykas – šis žymėjimas dažniausiai naudojamas kartu su kelio ženklais, taigi, nusitrynusi spalva, retai kada gali būti pasiteisinimas“, – aiškina specialistas.

Pasak A. Žiukelio, tai, kad tokie pažeidimai dažnai laikomi mažareikšmiais, rodo ne tik vairavimo kultūros stoką, bet ir atspindi specifinį nuolat skubančio vairuotojo mentalitetą.

„Daugelis vairuotojų, palikdami automobilį neleistinoje vietoje, save ramina tuo, kad labai skuba ir kad stabtelėjo „tik trumpam“. Dažnu atveju dar ir avarinį signalą įjungia. O tai rodo, kad iš tiesų žmogus supranta, kad daro pažeidimą, bet jo tiesiog nesureikšmina. Tačiau būtina suprasti, kad kelyje ir „trumpam“ stabtelėjus galima sukelti pavojų eismo saugumui. Todėl rizikuoti tikrai neverta“, – įsitikinęs BTA atstovas.

Pranešimą paskelbė: Lina Valantiejūtė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
Kingston SSDNow UV500 480 GB, SSD form factor 2.5“, SSD interface SATA, Write speed 500 MB/s, Read speed 520 MB/s
 
Logilink True Wireless Headset BT0044 Black, Bluetooth
 
Silicon Power Ultima U03 16 GB, USB 2.0, White
 
Nikon D3500 + AF-P DX 18–55 VR
 
Kaitlentė Electrolux LIV63430BW
Metų gaminio titulą pelnė „SoundComfort“ technologija

Metų gaminio titulą pelnė „SoundComfort“ technologija

Belgijoje ir Nyderlanduose vykusiuose kasmetiniuose „Nielsen“ apdovanojimuose „Goodyear“ triukšmo mažinimo technologija „SoundComfort“ buvo išrinkta geriausiu 2019 metų gaminiu. Tarptautinės rinkos ir klientų tyrimų įmonės „Nielsen“ atlikto tyrimo metu 5 000 žmonių buvo paprašyta įvertinti ir pateikti savo nuomonę apie gaminio naujoviškumą. Tai didžiausia tokio tipo apklausa pasaulyje. Ilgą laiką kurta „SoundComfort“ technologija yra padangų kūrimo […]

  Straipsniai »

„airBaltic“ šiemet atsisakys „Boeing 737“ lėktuvų parko

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ praneša, jog jau šių metų rudenį ketina nutraukti skrydžius su „Boeing 737“ orlaiviais. Tai įvyks metais anksčiau, nei numatyta. Bendrovė siekia pasinaudoti papildomu „Airbus A220-300“ orlaivio efektyvumu, todėl pastarasis liks vieninteliu reaktyvinio tipo modeliu, kurį valdys „airBaltic“. „Airbus A220-300“ – tai mūsų ateities orlaiviai, o palaipsniui atsisakydami „Boeing 737“, turėsime […]

  Straipsniai »
Atidaryta moderniausia automobilinės diagnostikos laboratorija Lietuvoje

Atidaryta moderniausia automobilinės diagnostikos laboratorija Lietuvoje

Antradienį Kauno Technologijų Universitete oficialiai atidaryta moderniausia automobilinės elektronikos diagnostikos laboratorija. Šioje laboratorijoje studentai turės galimybę mokytis ir susipažinti su naujausiais profesionaliais automobilių kompiuterinės diagnostikos prietaisais. KTU Elektros ir Elektronikos fakultete įkurta automobilių gedimų diagnostikos ir remonto įrangos laboratorija leis pakelti kompiuterinės diagnostikos specialistų ruošimo lygį į tokį, koks yra Vakarų Europoje. Šią laboratoriją įrengė […]

  Straipsniai »

Teismas paskelbė nutartį dėl E.Mikėno ir grupės asmenų veiksmų

Vilniaus apygardos teismas galutiniu ir neskundžiamu sprendimu paliko galioti 2019 m. sausio 18 d. nutartį (nutartis pridedama), kuria teisėjas konstatuoja, kad Erlando Mikėno ir grupės asmenų veiksmuose yra akivaizdūs nusikalstamos veikos požymiai, numatyti BK 300 straipsnio 1 dalyje, todėl dėl šios veikos turi būti pradėtas ikiteisminis tyrimas. Toks sprendimas priimtas atsižvelgiant į Lietuvos nacionalinės vežėjų […]

  Straipsniai »