Gegužės 1 d. įsigalios keletas Kelių eismo taisyklių patobulinimų

Gegužės 1 d. įsigalios keletas Kelių eismo taisyklių patobulinimų

Susisiekimo ministerija informuoja, kad gegužės 1 d. įsigalios Kelių eismo taisyklių (KET) patobulinimai ir patikslinimai, susiję su mobiliojo ryšio priemonių naudojimu vairuojant, eismo tvarka gyvenamojoje zonoje ir automobilių stovėjimo aikštelėse, vaiko vežimu automobiliu specialioje sėdynėje ir kitais eismo atvejais. Ministerijos parengtiems KET pakeitimams šiandien pritarė Vyriausybė.

Vienas svarbiausių punktų – įgyvendinant 2022 m. spalį priimtus Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimus, patikslintos išimtys, kada ir kaip galima naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis vairuojant. Mobiliuoju telefonu leidžiama naudotis vairuojant, tik jei jis valdomas laisvų rankų įranga ir laikomas specialiame laikiklyje. Kita alternatyva – mobilusis telefonas gali būti valdomas transporto priemonės laisvų rankų įranga, esančia ant vairo, multimedijoje ir pan. Rankomis naudotis mobiliuoju telefonu vairuojant yra draudžiama, išskyrus, kai transporto priemonė stovi. Ši išimtis galioja tik sustojus ilgesniam laikui, tačiau nėra taikoma, kai sustojama spūstyje, prie raudono šviesoforo signalo, praleidžiant pėsčiuosius ir pan.

KET pakeitimais atnaujinta eismo tvarka gyvenamojoje zonoje ir stovėjimo aikštelėse. Nustatyta, kad automobiliams draudžiama lenkti gyvenamojoje zonoje, daugiabučių kiemuose ir stovėjimo aikštelėse. Be to, siekiant išvengti pasitaikančių piktnaudžiavimų, KET nustatomas aiškus ir vienareikšmis draudimas sustoti ir stovėti stovėjimo vietoje, skirtoje tik transporto priemonėms, pažymėtoms skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ arba neįgalių asmenų automobilių statymo kortele.

Tačiau gyvenamojoje zonoje ir stovėjimo aikštelėse galės laisviau judėti dviratininkai ir pėstieji. Pagal patikslintas KET nuostatas dviratininkams gyvenamojoje zonoje netaikomas reikalavimas važiuoti viena eile ir kuo arčiau eismo juostos dešiniojo krašto. Pėstiesiems automobilių stovėjimo aikštelėse leidžiama judėti visa važiuojamąja dalimi, tačiau jie turi netrukdyti transporto priemonių eismui. Esant pėsčiųjų perėjai, privalu ja naudotis. Stovėjimo aikštelėse pėstieji turi pirmumo teisę prieš transporto priemones.

Siekiant išvengti nesusipratimų dviračių takuose, nustatytos išimtys dėl pėsčiųjų eismo dviračių takais ir dviračių juostomis. KET nustatyta, kad pėstieji gali kirsti dviračių taką ar juostą, pereidami į kitą jų pusę, taip pat pėstieji gali judėti dviračių taku, jei kelyje nėra šaligatvio ar pėsčiųjų tako. Šiais atvejais pėstieji turi eiti taip, kad netrukdytų dviratininkų eismui.

KET pakeitimais suvienodinti reikalavimai visų rūšių keturračių vairuotojams. Nustatyta, kad ratinio traktoriaus (T3b kategorijos), kuris pagamintas keturračio konstrukcijos pagrindu ir neturi kėbulo (kabinos), vairuotojui taikomi keturračių vairuotojams keliami reikalavimai: privaloma dėvėti šalmą ir vairuoti abiem rankomis, draudžiama važiuoti automagistrale ir greitkeliu, vežti vaikus iki 12 metų.

Į KET įtraukta nauja rekomendacija dėl vaiko vežimo automobiliu. Rekomenduojama, kad vaikas specialioje sėdynėje, atsuktoje prieš automobilio važiavimo kryptį, būtų vežamas kaip galima ilgiau, kaip nurodo sėdynės gamintojas. Taip vežti vaiką naujesnio tipo sėdynėse galima gerokai ilgiau (bent iki 15 mėn. amžiaus), dėl saugumo būtina atsižvelgti į sėdynių gamintojų nurodomus reikalavimus ir rekomendacijas. Svarbu, kad vaikas būtų vežamas specialioje jo ūgiui ir svoriui pritaikytoje sėdynėje.

Atsižvelgiant į naujus eismo dalyvių poreikius, KET įtvirtinamas naujas įspėjamasis kelio ženklas Nr. 152 „Raiteliai“ – jis įspės apie kelio ruožą, kuriuo dažnai joja raiteliai ar vedami žirgai. Tačiau atsisakoma pasenusių neaktualių paslaugų kelio ženklų mėlyname fone Nr. 706 „Telefonas“ ir Nr. 725 „Lankytina vieta“. Ženklas „Telefonas“ tapo neaktualus Lietuvoje nebelikus taksofonų, o lankytinos vietos jau žymimos kitokiais kelio ženklais rudame fone su rodykle į lankytiną vietą arba su lankytinos vietos pavadinimu.

Visi minėti KET pakeitimai, išskyrus kelio ženklus, įsigalios šių metų gegužės 1 d. Kelio ženklų pakeitimai įsigalios lapkričio 1 d.

Išsamiau su naujausiais KET pakeitimais galite susipažinti čia.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Stogo bagažinėse telpa viskas: nuo vaikiško vežimėlio iki žvejybos įrangos

Stogo bagažinėse telpa viskas: nuo vaikiško vežimėlio iki žvejybos įrangos

Kur dėti daiktus? Milijoną kartų bagažinėje perdėliojami daiktai. Ginčai tarp šeimos narių, kurie daiktai „nusipelno“ keliauti kartu, kurie bus „nubausti“ ir liks namuose. Daugelis yra susidūręs su situacija, kai į automobilį pirmiausia sukrauname daiktus, o tik paskui bandome įsisprausti patys. Tokiu atveju, važiuojame nepatogiai, nesaugiai ir nesmagiai. Išlaisvinti salono ir bagažinės vidų gali padėti stogo […]


Prahoje Vidurio Europos ir Baltijos šalių transporto ministrai tariasi dėl didesnio europinio finansavimo strateginiams infrastruktūros projektams

Prahoje Vidurio Europos ir Baltijos šalių transporto ministrai tariasi dėl didesnio europinio finansavimo strateginiams infrastruktūros projektams

Vidurio Europos ir Baltijos šalių transporto ministrai, šiandien susitikę Čekijos sostinėje Prahoje, pasirašė deklaraciją, kuria sutariama stiprinti tarpusavio bendradarbiavimą, siekiant didesnio europinio finansavimo strateginiams regiono transporto infrastruktūros projektams, gerinantiems karinio mobilumo jungtis su Europa. Deklaraciją kartu su Čekijos, Estijos, Vengrijos, Latvijos, Lenkijos ir Slovakijos transporto ministrais pasirašiusio Lietuvos susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, didesnis europinis […]


M. Skuodis su Vidurio Europos ir Baltijos šalių kolegomis Prahoje tarsis dėl strateginių transporto jungčių finansavimo ir plėtros

M. Skuodis su Vidurio Europos ir Baltijos šalių kolegomis Prahoje tarsis dėl strateginių transporto jungčių finansavimo ir plėtros

Susisiekimo ministras Marius Skuodis ketvirtadienį vyksta į Prahą, kur su Vidurio Europos ir Baltijos šalių transporto ministrais tarsis dėl bendrų transporto infrastruktūros projektų įgyvendinimo. Siekdami toliau gerinti viso regiono susisiekimą ir stiprinti karinio mobilumo jungtis, ministrai ketina pasirašyti bendrą deklaraciją dėl strateginių transporto jungčių plėtros ir finansavimo. Višegrado šalių grupei šiuo metu pirmininkaujančios Čekijos organizuojamame […]


Mr Skuodis to discuss financing and development of strategic transport links with Central European and Baltic colleagues in Prague

Mr Skuodis to discuss financing and development of strategic transport links with Central European and Baltic colleagues in Prague

Lithuanian Minister of Transport and Communications, Marius Skuodis, is travelling to Prague on Thursday to discuss the implementation of joint transport infrastructure projects with the transport ministers of Central Europe and the Baltic States. In order to further improve connectivity across the region and strengthen military mobility links, the ministers intend to sign a joint […]


Logistikos valdymo sistema Cargo Stream žengia į priekį su dirbtinio intelekto sprendimais: automatizacijos lygis pasiekė 60-80%

Logistikos valdymo sistema Cargo Stream žengia į priekį su dirbtinio intelekto sprendimais: automatizacijos lygis pasiekė 60-80%

Lietuvoje sukurta ir naudojama visoje Europoje, logistikos valdymo sistema Cargo Stream sėkmingai įgyvendino dvejų metų trukmės projektą, skirtą dirbtinio intelekto (AI) technologijų integravimui į visus logistikos procesus. Rezultatai kalba patys už save – vidutinėms ir didelėms įmonėms pasiektas 60-80% automatizacijos lygis, kuris žymiai padidina veiklos efektyvumą ir pelningumą. Logistikos sektorius susiduria su daugybe iššūkių – […]


Minister Skuodis: Rail Baltica construction pace is unsatisfactory, the Board of LTG must manage investment risks

Minister Skuodis: Rail Baltica construction pace is unsatisfactory, the Board of LTG must manage investment risks

Lithuanian Minister of Transport and Communications Marius Skuodis says that the top management of Lietuvos Geležinkeliai (LTG) must find solutions to speed up the implementation of strategically important European gauge railway project Rail Baltica. As lack of progress poses the risk to lose part of the EU funds allocated for the project in Lithuania by […]