Gamtos išdaigos gali sutrukdyti lėktuvams leistis Vilniaus oro uoste

1

Gamtos išdaigos gali sutrukdyti lėktuvams leistis Vilniaus oro uoste

Vilniaus oro uoste vykstant paskutiniams pasiruošimo rekonstrukcijai darbams, prastesnės oro sąlygos, lietus ir perkūnija, gali sutrikdyti įprastinį oro uosto eismo ritmą. Siekiant užtikrinti keleivių saugumą, ateinančias dvi savaites kai kurie lėktuvai gali būti priversti leistis ne Vilniuje, o nukreipti į kitus artimiausius oro uostus.
Kaip aiškina Lietuvos oro uostų vykdomasis direktorius Donatas Voveris, nors orlaivių nusileidimas ne numatytame oro uoste gali sukelti nepatogumų keliautojams, tačiau, esant nepaprastoms aplinkybėms, jis yra neišvengiamas.
„Iš anksto norime atsiprašyti visų keleivių, kurių lėktuvai per artimiausias keletą savaičių dėl nepalankių meteorologinių sąlygų negalės nusileisti arba pakilti iš Vilniaus oro uosto ir bus nukreipti į kitus netoliese esančius oro uostus. Prieš gamtos stichijas esame bejėgiai, tad keleivius raginame nepanikuoti, nes raudona šviesa Vilniaus oro uoste tikrai nereiškia, kad jų kelionė neįvyks. Tiesiog ji gali šiek tiek užsitęsti“, – teigė D. Voveris.
Anot Lietuvos oro uostų vykdomojo direktoriaus, lėktuvą nukreipus į kitą oro uostą, oro linijos bei jų antžeminio aptarnavimo kompanija pasirūpins, kad keleiviai pasiektų galutinį kelionės tašką. Pavyzdžiui, lėktuvui nusileidus Kauno oro uoste, keleiviai sulauks nemokamo autobuso, kuris nuveš juos į Vilnių.
„Keleiviai jaudintis neturėtų ir tokiu atveju, kuomet jų laukiamo skrydžio lėktuvas dėl nepalankių orų ar kitų aplinkybių nenusileido Vilniaus oro uoste. Viskas vyksta taip pat – oro bendrovės užsakytu autobusu jie bus nuvežami į tą oro uostą, kur jų lauks lėktuvas“, – pasakoja D. Voveris.
Lietuvos oro uostų vadovas pažymėjo, kad kiekvieną sykį galutinį sprendimą dėl lėktuvo kilimo arba tūpimo viename ar kitame oro uoste priima orlaivio įgula.
Laikinus lėktuvų tūpimo Vilniaus oro uoste pokyčius iki liepos 14 d. lems nuo šiandienos atjungta tikslaus artėjimo tūpti sistema (angl. ILS – instrumental landing system). Atjungus šią sistemą, orlaiviai operacijas vykdys naudodami VOR/DME sistemos įrenginius.
Voverio teigimu, sprendimas beveik dviem savaitėms išjungti ILS buvo priimtas dėl šios sistemos veikimo zonose būtinų atlikti įvairių paruošiamųjų darbų prieš kilimo ir tūpimo tako rekonstrukciją. Atliekant šiuos darbus orlaivių tūpimas Vilniuje itin smarkiai priklausys nuo oro sąlygų – vizualaus matomumo, debesų aukščio, vėjo krypties ir stiprumo.
Apie Lietuvos oro uostus
Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje.  Per 2016 m. jie aptarnavo 4,8 mln. keleivių ir 52 tūkst. skrydžių. Vasaros sezono metu iš Lietuvos oro uostų 17 aviakompanijų skraidina 69 kryptimis į 59 miestus 26 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc. 
Nuotrauka – Evaldo Lasio.
 

Pranešimą paskelbė: – -, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai“

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Kitty Sneaker Pink 24
 
HELLY HANSEN Woodlands Coffee Bean/Natura/Black 45
 
Argan Infusion Anti Dandruff Shampoo Šampūnas nuo pleiskanų, 250ml
 
EMU Australia Leopard Brumby Midnight 28
 
HELLY HANSEN Seraphina Demi Women's Whiskey/Frosted Almond 38

„Rail Baltica“ vizija: sujungti skrydžius su traukinių transportu

2019 m. lapkričio 13 d., už „Rail Baltica“ projektą atsakinga įmonė „RB Rail AS“ pristatė tyrimą, kuriame įvertintos pagrindinės oro uostų keleivių srautų integravimo į greitųjų traukinių tinklą „Rail Baltica“ ypatybės ir reikalavimai. Tyrime pateikiamas paslaugų aprašymas, naudojimo prognozė ir rekomendacijos detaliesiems geležinkelio stočių projektams, kurios apima visas 7 tarptautines „Rail Baltica“ keleivių stotis – […]

  Straipsniai »
Šnipiškėse atsiras pirmoji bendrojo naudojimo (shared space) gatvė

Šnipiškėse atsiras pirmoji bendrojo naudojimo (shared space) gatvė

Šnipiškės sparčiai atgimsta – Širvintų gatvė taps viena pirmųjų bendrojo naudojimo erdve, per kurią nusidrieks naujas dviračių takas ir šaligatvis, o šalia jų atsiras viešoji erdvė su sporto ir žaidimų aikštele. Šia gatve dalinsis pėstieji, dviratininkai ir vairuotojai. Apie 700 metrų ilgio gatvėje bus pasodinta naujų želdinių, įrengtas naujas apšvietimas, suoliukai. Šio projekto įgyvendinimui iki […]

  Straipsniai »

Robotai logistikos versle: kaip ši sfera atrodys po dešimties metų?

Robotai logistikos versle: kaip ši sfera atrodys po dešimties metų? Jau ne vieną dešimtmetį viešoje erdvėje sklandančios prognozės, kad žmogaus darbo jėgą pakeis robotai, neaplenkia ir logistikos bei siuntų verslų. Tačiau į duris besibeldžiančio mechaninio kurjerio neturime nei dabar, nei, panašu, sulauksime artimiausioje ateityje. Tiesa, tam tikrų logistikos ir siuntų bendrovėse vykstančių procesų automatizavimo pavyzdžių […]

  Straipsniai »

ES investicijos magistralei Vilnius–Kaunas: skirtingo lygio sankryžos, naujos požeminės perėjos, didės leistinas greitis

Iki 2021 m. pavasario visa magistralė Vilnius–Kaunas atitiks automagistralėms keliamus reikalavimus. Eismo sąlygas pagerins skirtingo lygio sankryžos, naujos požeminės perėjos ir kiti rekonstrukcijos darbai, kuriems atlikti susisiekimo ministro įsakymu skirtos Europos Sąjungos fondų investicijos. „Lietuvos kelių tinkle magistralė Vilnius–Kaunas išsiskiria eismo intensyvumu. Ja važiuoja gerokai daugiau krovininių transporto priemonių nei kitomis magistralėmis. Tiek eismo saugai, […]

  Straipsniai »