Gamtos išdaigos gali sutrukdyti lėktuvams leistis Vilniaus oro uoste

1

Gamtos išdaigos gali sutrukdyti lėktuvams leistis Vilniaus oro uoste

Vilniaus oro uoste vykstant paskutiniams pasiruošimo rekonstrukcijai darbams, prastesnės oro sąlygos, lietus ir perkūnija, gali sutrikdyti įprastinį oro uosto eismo ritmą. Siekiant užtikrinti keleivių saugumą, ateinančias dvi savaites kai kurie lėktuvai gali būti priversti leistis ne Vilniuje, o nukreipti į kitus artimiausius oro uostus.
Kaip aiškina Lietuvos oro uostų vykdomasis direktorius Donatas Voveris, nors orlaivių nusileidimas ne numatytame oro uoste gali sukelti nepatogumų keliautojams, tačiau, esant nepaprastoms aplinkybėms, jis yra neišvengiamas.
„Iš anksto norime atsiprašyti visų keleivių, kurių lėktuvai per artimiausias keletą savaičių dėl nepalankių meteorologinių sąlygų negalės nusileisti arba pakilti iš Vilniaus oro uosto ir bus nukreipti į kitus netoliese esančius oro uostus. Prieš gamtos stichijas esame bejėgiai, tad keleivius raginame nepanikuoti, nes raudona šviesa Vilniaus oro uoste tikrai nereiškia, kad jų kelionė neįvyks. Tiesiog ji gali šiek tiek užsitęsti“, – teigė D. Voveris.
Anot Lietuvos oro uostų vykdomojo direktoriaus, lėktuvą nukreipus į kitą oro uostą, oro linijos bei jų antžeminio aptarnavimo kompanija pasirūpins, kad keleiviai pasiektų galutinį kelionės tašką. Pavyzdžiui, lėktuvui nusileidus Kauno oro uoste, keleiviai sulauks nemokamo autobuso, kuris nuveš juos į Vilnių.
„Keleiviai jaudintis neturėtų ir tokiu atveju, kuomet jų laukiamo skrydžio lėktuvas dėl nepalankių orų ar kitų aplinkybių nenusileido Vilniaus oro uoste. Viskas vyksta taip pat – oro bendrovės užsakytu autobusu jie bus nuvežami į tą oro uostą, kur jų lauks lėktuvas“, – pasakoja D. Voveris.
Lietuvos oro uostų vadovas pažymėjo, kad kiekvieną sykį galutinį sprendimą dėl lėktuvo kilimo arba tūpimo viename ar kitame oro uoste priima orlaivio įgula.
Laikinus lėktuvų tūpimo Vilniaus oro uoste pokyčius iki liepos 14 d. lems nuo šiandienos atjungta tikslaus artėjimo tūpti sistema (angl. ILS – instrumental landing system). Atjungus šią sistemą, orlaiviai operacijas vykdys naudodami VOR/DME sistemos įrenginius.
Voverio teigimu, sprendimas beveik dviem savaitėms išjungti ILS buvo priimtas dėl šios sistemos veikimo zonose būtinų atlikti įvairių paruošiamųjų darbų prieš kilimo ir tūpimo tako rekonstrukciją. Atliekant šiuos darbus orlaivių tūpimas Vilniuje itin smarkiai priklausys nuo oro sąlygų – vizualaus matomumo, debesų aukščio, vėjo krypties ir stiprumo.
Apie Lietuvos oro uostus
Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje.  Per 2016 m. jie aptarnavo 4,8 mln. keleivių ir 52 tūkst. skrydžių. Vasaros sezono metu iš Lietuvos oro uostų 17 aviakompanijų skraidina 69 kryptimis į 59 miestus 26 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc. 
Nuotrauka – Evaldo Lasio.
 

Pranešimą paskelbė: – -, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai“

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Crocband™ Citrus/Grey 36,5
 
Crocs™ Crocband Sport Cord Clog Navy 47,5
 
Crocs™ Women's LiteRide Sandal Poppy/White 42,5
 
TOMS Cork Women's Altair Slipon Multi 40
 
TOMS Woven Stripe Women's Deconstructed Alpargata Red 37,5
Grėsmė kelyje – nematomi dviratininkai: ko reikia situacijai pakeisti?

Grėsmė kelyje – nematomi dviratininkai: ko reikia situacijai pakeisti?

Lietuvoje augant dviratininkų skaičiui vis aktualesni tampa ir jų saugumo kelyje klausimai. Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad viena didžiausių problemų išlieka dviratininkų matomumas kelyje – ypač tamsiuoju paros metu. Net 82 proc. atliktos apklausos respondentų pavojingiausia su dviratininkais susijusia situacija kelyje įvardijo važiavimą dviračiu tamsiu paros metu be žibintų ar šviesą […]

  Straipsniai »

„airBaltic“ per pirmąjį 2019-ųjų pusmetį aptarnavo 20 proc. daugiau klientų

Per pirmąjį 2019 metų pusmetį oro linijų bendrovė „airBaltic“ aptarnavo daugiau nei 240 000 keleivių, keliaujančių į Lietuvą ir iš jos. Palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, oro linijos pervežė 20 proc. daugiau keleivių iš Lietuvos į Europos šalis, Skandinaviją, Rusiją, NVS šalis ir Vidurio Rytus. „Ateityje ir toliau planuojame didinti tiesioginių skrydžių skaičių iš visų […]

  Straipsniai »

Derėtis galima

Emocijos ar taisyklės. Kaip priimami sprendimai sektoriuje B2B? Ar gali pirkimai konkurso būdu apsaugoti nuo emocijų ir laikantis taisyklių padėti pasirinkti logistikos partnerį? Apie tai kalbamės su Aleksandru Kovalčuku, „AsstrA-Associated Traffic“ AG Konkursų valdymo skyriaus vadovu. – Aleksandrai, ar kompanija „AsstrA“ taiko konkursinės prekybos procedūras? Konkursiniai Klientai užtikrina beveik pusę „AsstrA“ pardavimų apimties, todėl dalyvavimas […]

  Straipsniai »
Festivalininkai renkasi keliones autobusais

Festivalininkai renkasi keliones autobusais

Jau kelintą vasarą Lietuvoje neatslūgsta festivalių populiarumo banga – vieni plečiasi, kiti startuoja naujuose vietose. Festivaliams masiškėjant atsiranda ir susisiekimo, automobilių parkavimo problemos.  Apie galimybes keliauti į muzikinius festivalius pasakoja vežėjų atstovai.  “Yra daug skirtingų keliavimo būdų į festivalį – automobiliu, traukiniu, autobusu, kartais net ir dviračiais keliauja žmonės. Mes kasmet ieškome vis įvairesnių keliavimo […]

  Straipsniai »