Gabenimai automobiliais iš Kinijos: naujas Šilko kelio plėtros žingsnis

Gabenimai automobiliais iš Kinijos: naujas Šilko kelio plėtros žingsnis

Šilko kelias dabar yra viena iš labiausiai aptariamų pasaulinės logistikos temų. Konferencijos, parodos, forumai – naujos „pasaulio prekybinės arterijos“ plėtros klausimas iškeliamas visuose svarbiausiuose logistikos renginiuose. Svarbus vaidmuo gabenant krovinius iš Kinijos tradiciškai tenka geležinkeliams, oro ir jūrų transportui. O kokia situacija su automobilių transportu?

Apie tai, kokie pokyčiai vyksta gabenimo automobilių transportu iš Kinijos srityje ir kokios perspektyvos atsiveria Klientams Europoje ir NVS, mes kalbėjomės su Aleksejumi Myčko, „AsstrA-Associated Traffic“ AG Kinijos skyriaus specialistu.

– Kompanijos „AsstrA“ 2019 metų šūkis – Connected by the New Silk Road. Kokią įtaką tai turėjo krovinių gabenimui automobilių transportu iš Kinijos?

Krovinių gabenimu iš Kinijos kompanija „AsstrA“ užsiėmė visada. Traukiniai, laivai, lėktuvai – gerai parengtos ir puikiai žinomos schemos, o štai automobiliai Klientams buvo siūlomi kaip alternatyva.

Kinijos automobiliams draudžiama įvažiuoti į Rusijos ir Kazachstano teritoriją, ir atvirkščiai.  Tiesa, automobiliai gali įvažiuoti 50 km gilyn į Mandžiūrijos ir Khorgo ekonominių zonų teritorijas, tačiau organizuoti krovinių gabenimą vis tiek yra sudėtinga. Šia kryptimi gabenti krovinius žemės transportu yra nepopuliaru, nes krovinius būtina perkrauti. Taip yra dėl to, kad KLR nėra prisijungusi prie CMR konvencijos (Tarptautinio krovinių vežimo keliais sutarties konvencija). Prekės siunčiamos iki pasienio punkto, ten jos perkraunamos į mašinas, registruotas Rusijoje, ir toliau krovinys gabenamas iki galutinio gavėjo. Viskas pasikeitė 2019 metų sausio mėn., kai bandomuoju režimu buvo pradėti išdavinėti leidimai važinėti šalies viduje. Dabar Rusijoje registruotas sunkvežimis geli be perkrovimų važiuoti, pavyzdžiui, maršrutu Maskva-Pekinas. Metams yra išduota po 3 000 leidimų Kinijos ir Rusijos automobiliams. Vienas leidimas – vienas važiavimas. Toks kiekis yra lašas jūroje, palyginus su krovinių iš Kinijos kiekiais. Didžioji dalis kompanijų ir toliau dirba su perkrovimu. Tačiau tokio įstatymo priėmimas – pirmasis žingsnis plėtojant krovinių gabenimą autotransportu iš Kinijos.

„AsstrA“ greitai sureagavo į naują įstatymo projektą ir jau atliko keletą pirmųjų tiesioginių gabenimų dar pavasarį. Pramoninio kūjo dalys buvo nugabentos iš Anjango į Čeliabinską per 7 dienas.

– Lyginant krovinių gabenimą autotransportu su gabenimu kitų rūšių transportu, kokie pliusai ir minusai laukia Klientų? 

Klientai renkasi tiesioginį ir šiek tiek brangesnį gabenimą autotransportu, kai „dega“ terminas. Vienu automobiliu važiuoja du vairuotojai, tai užtikrina, kad krovinys bus nugabentas „nuo durų iki durų“ per 7-14 dienų. Palyginimui jūromis tai užtruktų iki 50 dienų, traukiniu – iki 17 dienų, įskaitant 3 dienas konteinerio laukimo stotyje.

Gabenimo greitis taip pat „nusveria“ kainą, kai nuo operatyvaus krovinio pristatymo priklauso gamyba. Todėl tiesioginis gabenimas autotransportu iš Kinijos – tai puikus variantas, pavyzdžiui, Uralui, kur yra daug stambių pramonės įmonių.

Kitas privalumas yra produktų sąrašas, kuriuos galima gabenti autotransportu.  Būtent taip leidžiama gabenti pavojingus krovinius: beterijas, daugelį skysčių, kurių negalima gabenti geležinkelių transportu.

KLR nėra prisijungusi prie ADR konvencijos (Europos sutartis dėl pavojingų krovinių tarptautinio vežimo keliais), todėl požiūris į pavojaus klasės nustatymą Europoje ir Azijoje nesutampa. Siuntėjo šalyje prekė gali būti laikoma pavojinga, o gavėjo šalyje Kinijoje ji gali būti nepavojinga, ir atvirkščiai. „AsstrA“ komanda ypač atidžiai išnagrinėja kiekvieną užsakymą, susijusį su  pavojingų krovinių gabenimu. Kompanijos specialistai lygina informaciją su vietoje galiojančia pavojingų krovinių klasifikacija, susisiekia su pasirinktais pasienio punktais ir tikrina, ar Kinijos muitinė dirba su tokia klase.

– Ar yra kokia nors darbo KLR rinkoje specifika?

Kinijoje dažniausiai atsiskaitoma grynaisiais ir vietoje. Stovėjimo aikštelėse, sandėliuose, pakrovimo ir iškrovimo darbų metu vairuotojui išmaniajame telefone parodo QR kodą. Vairuotojas nuskaito jį skaneriu į WeСhat, ir suma iš karto nurašoma nuo kortelės, susietos su atitinkama WeСhat paskyra. Jokių sąskaitų ar atidėtų mokėjimų.

Organizuojant gabenimą specialistas nuolatos turi palaikyti ryšį su siuntėju iš Kinijos, o tai yra sudėtinga ir dėl laiko skirtumų. Informacija apie svorį ir tūrį, kurią pateikia gavėjas, gali skirtis nuo realybės. Todėl „AsstrA“ specialistas su siuntėju dar kartą patikrina krovinio matmenis, kad būtų išvengta neatitikimų kertant sieną.

Kinijoje prastovų atveju vairuotojai miega viešbučiuose, o automobiliai būna paliekami saugomose aikštelėse. Todėl tik tada, kai siuntėjas 100% patvirtina, kad krovinys yra paruoštas, automobilis važiuoja į pakrovimo vietą. Kitu atveju sumos už prastovas gali reikšmingai padidinti galutinę gabenimo kainą.

Klientai, kurie nori gabenti krovinius tiesiogiai, jau dabar gali pajusti, kad trūksta ir leidimų, ir transporto priemonių. „AsstrA“ bendradarbiauja su patikimais partneriais, todėl turi galimybę užsakyti tiesioginius automobilių reisus prieš vieną-dvi savaites iki krovinio išsiuntimo net ir didelės paklausos laikotarpiu.

– Kokios yra tiesioginio krovinių gabenimo autotransportu Šilko keliu perspektyvos?

Tiesioginio krovinių gabenimo iš Kinijos paslauga užyra nauja ir perspektyvi. Klientai dar tik stebi situaciją ir vertina privalumus.

Šių metų pradžioje pirmieji automobiliai iš Rusijos tapo rinkos „žvalgais“. Dabar jau galime realiai suvokti, kiek iš tikrųjų kainuos toks gabenimas, sukūrėme gabenimo schemas. Daugėjant leidimų kiekiui rinkoje atsiras vis daugiau žaidėjų, tai išspręs transporto problemą. Sudėtingesnė Kinijos vežėjų situacija. Norėdami eiti į Rusijos rinką turės masiškai atnaujinti automobilių parką iki Euro 5 ir Euro 6 standartų.

Apskritai kalbant, rinka vystosi ir vystysis toliau. Skubūs gabenimai, kroviniai, kurių negalima vežti konteineriais, maisto produktų importo iš NVS augimas ir atitinkamai padidėjęs refrižeratorių poreikis – visa tai skatina aktyviai plėtoti tiesioginius krovinių gabenimus automobiliais Šilko keliu.

Pranešimą paskelbė: Anastasiia Onoshko, AsstrA Associated Traffic AG

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Ryga. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ pranešė atlikusi pirminį „SpaceX“ interneto ryšio sistemos „Starlink“ bandymą savo lėktuve „Airbus A220-300“. Antžeminis bandymas buvo atliktas aviakompanijos bazėje Rygoje, o skrydžio metu veiksianti ryšio sistema buvo išbandyta pilnoje kabinoje, kurią sudarė „airBaltic“ ir „SpaceX“ „Starlink“ darbuotojai. „Džiaugiamės, kad galime pirmauti Europoje siūlydami greitaeigį, neribotą ir nemokamą ryšį skrydžio […]


Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Nors Lietuvos įstatymai įpareigoja vairuotojus kas 2 metus atlikti automobilio techninę apžiūrą, 2023 m. „Transekstos“ duomenimis, net 26 proc. automobilių savininkų pernai vėlavo tai padaryti. Techninės apžiūros neturintis automobilis gali ne tik kelti pavojų eismo saugumui, tačiau vairuotojai rizikuoja sulaukti ir baudų. Geriausias būdas jų išvengti – užsisakyti priminimą apie artėjančią techninės apžiūros galiojimo laiko […]


Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Nepriklausomų geležinkelių reguliuotojų grupė IRG-Rail išanalizavo 2022 m. rinkos duomenis ir konstatavo, kad naudojimasis geležinkelių transportu grįžo į priešpandeminį 2019 m. lygį. Tačiau Lietuvai pandemija nebuvo toks didelis iššūkis, kaip dėl karo Ukrainoje ir Baltarusijai pritaikytos sankcijos, kurios iš esmės pakeitė Lietuvos geležinkelių rinką. Kaip ir ankstesniais laikotarpiais, 2022 m. Europoje geležinkelių tinklas intensyviau buvo […]


DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

Europoje, taip pat ir Lietuvoje, sukaupta patirtis, kai elektriniai bendrovės DFDS sunkvežimiai sėkmingai perveža krovinius, paskatino Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo įmonę plėsti el. transporto parką. DFDS sudarė lizingo sutartį su „Volvo Trucks“ dėl papildomų 100 elektrinių sunkvežimių įsigijimo. Vilkikai bus pristatyti 2024 ir 2025 metais. Bendrovės duomenimis, šis žingsnis svarbus įgyvendinant ilgalaikį tikslą […]


Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime, kodėl verta pasirinkti tinkamas aukščiausios kokybės vasarines padangas, taip padidinant saugumą, užtikrinant geriausią vairavimo patirtį ir sutaupant kaštus. Kiekvienais metais šylant orams vairuotojai pasiruošę keisti žiemines padangas į vasarines. Pagal Lietuvos kelių eismo taisykles žiemines padangas pasikeisti į vasarines rekomenduojama nuo balandžio 1 d., o jeigu žieminės padangos […]


„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

Remiantis automobilių prekybos bendrovės „Moller Auto“ veiklos rezultatais Baltijos šalyse, 2023 metais labiausiai augo elektromobilių segmentas – pernai, palyginti su 2022 metais, elektromobilių pardavimai išaugo 63 proc. Naudotų automobilių parduota 26 proc. daugiau, o naujų automobilių pardavimų apimtys buvo stabilios ir išliko 2022 m. lygyje. „Moller Auto“ servisų apyvarta Lietuvoje per metus išaugo 12,8 proc. […]