„Ford“ apklausa: pasaulį užkariauja „prekės išbandymo“ ekonomika
 

Naujai pirkėjų kartai vis svarbesne tampa galimybė patirti prekę be įsipareigojimo ją įsigyti

2018 m. sausio 8 d. Automobilių koncernas „Ford“ ne tik kuria ir gamina automobilius, bet ir atlieka gausybę sociologinių vartotojų elgsenos tyrimų. Neseniai atlikta apklausa apie dalinimosi ekonomiką parodė, kad šiuolaikinis vartotojas renkasi ne „pliką“ prekę ar paslaugą – labai svarbi yra ir patirtis, kurią jis gauna kartu su preke.

„Šiandien pasirinkimo galimybių yra tiek daug, kad vartotojai dėl to jaučia susierzinimą ir pasimetimą. Todėl vis svarbesne jiems tampa galimybė pirkinį pirmiausia išbandyti. Taigi, galimybė patirti yra svarbesnė už patį pirkinį. Panašu, kad pagrindinis dalinimosi ekonomikos ir įvairių ją įgalinančių platformų variklis – turėti neįsipareigojant“, – sako „Ford Motor Company“ futuristė Sheryl Connelly.

Šią tendenciją Sh. Connelly ir jos komanda vadina „apsisprendimo dilema“. Tai yra viena iš naujausių sociologinių tendencijų, prisidedančių prie kultūrinio, technologinio bei geopolitinio virsmo pasaulyje. „Apsisprendimo dilema“ apibūdina tam tikrą psichologinį paralyžių, kurį jaučiame susidūrę su problema, turinčia gerokai per daug sprendimo variantų. Anot specialistės, technologijos, atvėrusios langą į begalinį pasirinkimo pasaulį, šią problemą ir sukelia.

Minėta apklausa parodė, kad kone 60 proc. suaugusiųjų JAV ir net 99 proc. suaugusiųjų Kinijoje mano, jog internetas sukuria daugiau pasirinkimo galimybių nei jiems reikia. Ir tai dar ne viskas – didelė dalis respondentų tyrimo metu prisipažino, jog įsigiję daiktą dažnai pradeda jausti neužtikrintumą – jie nėra įsitikinę, kad pasirinkimas buvo teisingas.

Jaunesni apklausos respondentai neužtikrintai jaučiasi dažniau. Pavyzdžiui, net 60 proc. 18-29 metų suaugusiųjų teigia, jog po pirkimo dažnai mano, kad jų pasirinkimas nebuvo teisingas. Beveik pusė šios amžiaus grupės respondentų teigia, jog labai dažnai nieko nenusiperka, nes juos išgąsdina pasirinkimo galimybės.

„Ford“ specialistės teigimu, verslas, reaguodamas į tokias šiuolaikinio vartojimo tendencijas, prisitaiko prie vartotojų poreikių. Tarkime, kai kurios bendrovės už labai nedidelį mokestį leidžia išbandyti išmaniuosius įrenginius, tokius kaip skraidantys dronai ar pažangios vaizdo kameros, ir tik tada pirkėjui leidžia nuspręsti, ar juos įsigyti. Yra pavyzdžių, keičiančių lizinguojamo nekilnojamojo turto rinką – vartotojams siūloma pasirinktuose būstuose gyventi tiek, kiek reikia, kad ir trumpą laiką, o vėliau juos įsigyti už likusią sumą arba keltis gyventi kitur.

Šis „prekės išbandymo“ ekonomikos principas veikia ir automobilių pasaulyje. Jau šiandien „Ford“ siūlo daugybę mobilumo sprendimų, kurie padeda žmonėms iš taško A nusigauti iki taško B taip, kaip jiems patogiausia – automobiliu ar naudojantis dalinimosi paslauga.

Apie „Ford Motor“

„Ford Motor Company“ yra pasaulinis automobilių pramonės lyderis, įsikūręs Dyrborno mieste Mičigano valstijoje, JAV. „Ford“ gamina ir parduoda automobilius 6 kontinentuose. Koncerne dirba 166 tūkst. žmonių, veikia 70 gamyklų. Koncernas gamina „Ford“ ir „Lincoln“ automobilius. Finansines paslaugas klientams teikia „Ford Motor Credit Company“. Daugiau informacijos apie kompaniją: www.fordmotorcompany.com

Apie „Inchcape Motors“

Jau dešimt metų Lietuvoje veikianti bendrovė „Inchcape Motors“ yra didžiausia automobilių prekybos bendrovė šalyje. Lietuvoje „Inchcape Motors“ atstovauja „Ford“, „Hyundai“, „Jaguar“, „Land Rover“,  „Range Rover“, „Mazda“ ir „Mitsubishi“ automobilių gamintojus.

„Inchcape“ – viena didžiausių pasaulyje automobilių prekybos bendrovių. 170 metų sėkmingai veikianti 29 pasaulio valstybėse, bendrovė verčiasi naujų ir naudotų automobilių prekyba, prekyba atsarginėmis dalimis, techniniu aptarnavimu, finansavimu ir draudimu. Tarptautinėje rinkoje bendrovė atstovauja net 30 automobilių gamintojų. „Inchcape“ siekia tapti labiausiai į klientą orientuota automobilių prekybos kompanija. „Inchcape“ akcijomis prekiaujama Londono akcijų biržoje nuo 1958 metų. Įmonėje dirba maždaug 16 300 žmonių, jos centrinė buveinė įsikūrusi Londone.

Pranešimą paskelbė : Rūta Trainytė, UAB „Publicum“

Kiti skelbimai:
 
Staliukas projektoriui GidantII su ratukais, aukščio reguliavimas
 
Crucial MX500 250 GB, SSD interface SATA, Write speed 510 MB/s, Read speed 560 MB/s
 
Intenso External Portable SSD 1,8“ 128GB, Premium Edition, USB 3.0, Anthracite
 
Tammer 300232 Mercedes Benz vaikiška mašina
 
ART Ceiling Holder AR-21XP LCD/LED TV | Black | 13-37“ 51-71cm 25kg