Europos Sąjungos investicijos – laivybai Nemunu tarp Kauno ir Kuršių marių gerinti

Europos Sąjungos investicijos – laivybai Nemunu tarp Kauno ir Kuršių marių gerinti

Per artimiausius trejus metus Nemuno upės ruože nuo Kauno iki Atmatos upės žiočių numatoma stipriai pagerinti laivybos sąlygas – įrengti upės tėkmę reguliuojančias bunas, užtikrinti reikiamą laivakelio gylį ir plotį. Šiuo ruožu bus patogu plaukioti keleiviniams laivams ir krovininėms baržoms. Projektui įgyvendinti laikinai einančio susisiekimo ministro pareigas Jaroslavo Narkevič įsakymu skirta 23,3 mln. eurų Europos Sąjungos fondų investicijų. Bendra projekto vertė – 28,3 mln. eurų.

„Atnaujinta laivyba Nemunu – didžiausia Lietuvos upe – suteiks privalumų ekonominiu, aplinkosaugos ir turizmo atžvilgiu. Atlikus numatytus darbus, tarp Kauno ir Kuršių marių galės saugiai ir patogiai plaukioti keleiviniai laivai ir krovinių baržos. Atsiras galimybė didelius kiekius krovinių perkelti iš kelių ir geležinkelių į upių transportą, taigi gabenti krovinius bus galima gerokai pigiau ir draugiškiau aplinkai“, – sako laikinai einantis susisiekimo ministro pareigas J. Narkevič.

Per daugelį metų dėl finansinių ir techninių pajėgumų trūkumo Nemuno laivakelyje susiformavo seklumos. Jų formavimąsi skatina tai, kad upėje esantys hidrotechnikos statiniai – bunos dėl blogos techninės būklės nebeatlieka savo funkcijos. Siekiant, kad vaga būtų mažiau užnešama, būtina sutvarkyti esamas ir, esant poreikiui, įrengti naujas bunas ar kitas vagos tvarkymo priemones. Modernizavus kelią, bunos formuos reikiamų matmenų laivakelį, kurį natūraliai gilins susiaurėjusi srovės tėkmė. Vidaus vandens kelių direkcija kelio matmenis galės išlaikyti atlikdama valymo ir kitus priežiūros darbus.

Vidaus vandens kelių direkcijos duomenimis, tokio masto Nemuno tvarkymo darbai nebuvo vykdyti jau beveik 100 metų. Dėl susidarančių seklumų laivybos sąlygos itin pablogėja sausrų metu. Tuo tarpu verslo susidomėjimas galimybe plukdyti krovinius Nemunu jaučiamas jau dabar – atlikus apklausą paaiškėjo, kad jau iškart įgyvendinus projektą krovinių vežimo vandens transportu paklausa sudarys apie 300 tūkst. t per metus.

Lietuvos vidaus vandenų kelias Nemuno upe ir Kuršių mariomis Kaunas–Klaipėda (E41) priklauso transeuropiniam transporto tinklui TEN-T. Jis priskirtas tarptautinės reikšmės vidaus vandenų keliams ir per Klaipėdos valstybinį jūrų uostą jungiasi su tarptautiniais maršrutais Baltijos jūroje, o per Kuršių marias – su Vakarų Europos vidaus vandenų kelių sistema.

Šiuo metu Susisiekimo ministerijos iniciatyva rengiama Ilgalaikė laivybos Nemunu atnaujinimo programa (studija), siekiant sukurti darnią, nenuostolingą, konkurencingą turistinio ir krovininio vandens transporto sistemą visame vidaus vandenų kelių tinkle nuo Nemuno aukštupio iki žemupio.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
REIMA Vandra Bubblegum Pink 140
 
Crocs™ Baya Lined Clog Kid's Charcoal/Charcoal 33,5
 
Camper Sneaker Courb K300381 Black 44
 
Crocs™ Classic Slide 206121 Black 39,5
 
Crocs™ Women's Swiftwater Flip Black/Black 39,5

Rekomenduojame

DFDS – pirmaujantis  pasaulio keltų operatorius 10 metų iš eilės

DFDS – pirmaujantis pasaulio keltų operatorius 10 metų iš eilės

Vienas didžiausių Europoje keltų operatorių DFDS, teikiantis keleivių ir krovinių pervežimo paslaugas, laimėjo prestižinį Pirmaujančio pasaulyje keltų operatoriaus apdovanojimą. Išskirtinius pasiekimus ir profesionalumą kelionių sektoriuje vertinančiuose Pasaulio kelionių apdovanojimuose DFDS geriausiu keleivinių keltų operatoriumi pripažįstamas jau dešimtus metus iš eilės.  „Pasauliniai turizmo apdovanojimai „World Travel Awards“, kurie yra savotiški kelionių pramonės „Oskarai“ teikiami įvertinus kelionių […]

Lietuvos oro uostai ragina valstybės institucijas reglamentuoti keleivių COVID-19 testavimą oro uostuose

Lietuvos oro uostai ragina valstybės institucijas reglamentuoti keleivių COVID-19 testavimą oro uostuose

Visame pasaulyje vis dažniau taikoma praktika, kai keleiviai COVID-19 testą gali atlikti tiek oro uosto patalpose, tiek aplink esančioje teritorijoje prieš arba po kelionės. Matant įvairių šalių praktiką, tokį poreikį naujoje kelionių realybėje mato ir Lietuvos oro  uostai. Anot oro uostų atstovų, pagrindine problema lieka tai, jog bet kokio tipo testavimui atsirasti Lietuvos oro uostuose […]

Kaimyninių šalių projektai priminė apie tunelį į Neringą

Kaimyninių šalių projektai priminė apie tunelį į Neringą

Vokiečiai ir danai sutarė ir pradėjo statyti 18 km tunelį po Baltijos jūra. Jis statomas ant kranto ir bus paskandintas į 40 metrų gylį jūroje. Tunelis pakeis keltą, kuris kursuoja tarp Vokietijos ir Danijos per vieną iš Baltijos sąsiaurių, ir maždaug 5 kartus sutrumpins kelionės laiką. Keltus tuneliu keičia ir mūsų Baltijos kaimynai – estai […]

Rekonstruojama sostinės Didlaukio gatvė bus estetiškesnė ir patogesnė pėstiesiems   

Rekonstruojama sostinės Didlaukio gatvė bus estetiškesnė ir patogesnė pėstiesiems   

                                                                                                            Gerokai per […]