Europos aikštės stotelės rekonstrukcija: sukurs daugiau erdvės pėstiesiems ir dviratininkams

1

Europos aikštės stotelės rekonstrukcija: sukurs daugiau erdvės pėstiesiems ir dviratininkams

Vieną didžiausių viešojo transporto keleivių srautų Vilniuje sugeneruojančioje Europos aikštės  stotelėje vyksta rekonstrukcijos darbai. Panaikinus įvažą ir išplatinus laukimo peroną, įlipti ar išlipti iš autobusų bei troleibusų, o svarbiausia – laukti viešojo transporto – bus kur kas patogiau.  

„Daugelį miesto infrastruktūros sprendimų pastaraisiais metais orientuojame į viešojo transporto keleivių skaičiaus auginimą. Laukimo paviljonų patogumas yra viena tų detalių, kurios viešojo transporto naudojimą daro patrauklesnį“, – komentavo Vilniaus miesto mero pavaduotojas Vytautas Mitalas.   

Europos aikštės stotelės apyvarta yra 10 570 keleivių – mažiausiai tiek žmonių joje apsilanko per parą. Joje stoja 3-iojo G, 4-ojo G, 30-ojo, 43-iojo, 46-ojo, 52-ojo, 56-ojo, 88-ojo, 89-ojo maršrutų autobusai bei 9-ojo ir 19-ojo maršrutų troleibusai. Šie duomenys liudija, kad tai yra viena populiariausių stotelių mieste, bet erdvės laukti ar prasilenkti pėsčiųjų, dviratininkų ir viešojo transporto keleivių srautams joje iki šiol stigo, todėl ankštoje stotelėje nebetelpantys viešojo transporto keleiviai neretai trikdė judėjimą dviračių taku. 

Panaikinus įvažą ir jos sąskaita praplėtus laukimo peroną, viešasis transportas stos tiesiog A juostoje. Erdvė laukimui prasiplės nuo dabartinių maždaug 3,5 m (ties paviljonu dar mažiau – apie 2 m) iki maždaug 6,5 m (tie paviljonu – apie 5 m), tad grūsties piko metu čia bus tikrai mažiau, o visų eismo dalyvių – pėsčiųjų, dviratininkų ir viešojo transporto naudotojų – srautai netrukdys vieni kitiems.

Iki rugsėjo 3-iosios, kai bus baigti stotelės atnaujinimo darbai, Europos aikštės stotelė perkelta apie 50 m link Kalvarijų, Šeimyniškių g. ir Konstitucijos pr. sankryžos.

Viešojo transporto keleivių laukimo sąlygos ir poreikiai vertinami nuolat – įmonė „Susisiekimo paslaugos“ kasmet atlieka pasitenkinimo viešuoju transportu ir visa jo organizavimo sistema apklausas, renka detalią informaciją, kas patiems keleiviams atrodo pagerėję arba, atvirkščiai, turėtų būti tobulinama. Apklausos rodo, jog didžiajai daliai miestiečių svarbiausi viešojo transporto patrauklumo kriterijai yra kelionės greitis, viešojo transporto parko atnaujinimas, dažniau, patogiau kursuojančios ar talpesnės transporto priemonės, o taip pat ir patogios bei saugios kelionės. Taip pat atliekamos viešojo transporto stotelių inventorizacijos, jog būtų nustatytas įvairių stotelių infrastruktūros elementų sutvarkymo poreikis.

Laukimas viešojo transporto stotelėse yra kelionės dalis, todėl miestas stengiasi sukurti kuo patogesnes sąlygas keleiviams. 

Paviljonų dizainas taikomas prie aplinkos

Nuo praėjusių metų pradžios iki dabar įrengta apie 120 vnt. naujų viešojo transporto paviljonų. Vien per šiuos metus viešojo transporto stotelėse įrengta 50 naujų suolų, dar tiek pat planuojama įrengti iki kitų metų vasaros. Šiuo metu 20-yje Vilniaus stotelių planuojami tęstiniai naujų ir modernesnių paviljonų įrengimo darbai – juos baigti planuojama iki šių metų pabaigos. 

Pasirašyta sutartis dėl siauresnės konstrukcijos paviljonų, kurie bus įrengiami siauresnėse keleivių laukimo aikštelėse visame mieste – iš viso numatyta 40 tokių paviljonų, kuriuos planuojama įrengti iki kitų metų rudens sezono.  

Gerinamas ir viešojo transporto pasiekiamumas – per 2019–2020 m. įrengta virš 30 naujų viešojo transporto stotelių, o iki rugsėjo viešojo transporto tinkle atsiras dar 6 naujos viešojo transporto stotelės – Balsiuose, Balsių g. bei Panerių seniūnijoje, Jaunystės g. 

Planuojama atnaujinti keleivių informavimo švieslentes – numatyti jų perdažymo darbai, taip užtikrinant estetišką viešojo transporto stotelių infrastruktūros elementų vaizdą. 

Bus užtikrinamas patogesnis priėjimas prie pačių viešojo transporto stotelių, vertinamos galimybės įrengti pėsčiųjų takus.

Pačių keleivių nuomonė ir atsiliepimai nuolat peržiūrimi, jie yra vienas iš kriterijų organizuojant viešojo transporto darbą – naujus tvarkaraščius, viešojo transporto priemonių talpą, taip pat ir stotelių infrastruktūros elementų atnaujinimą bei kitus susisiekimo mieste organizavimo klausimus. Viešojo transporto organizavimo specialistai analizuoja poreikius, stebi tendencijas ir pagal poreikius ir galimybes visuomet atsižvelgia į keleivių pastebėjimus.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Marčėnaitė, Vilniaus miesto savivaldybė

Kiti skelbimai:
 
REIMA Hopper Melange Grey 110
 
REIMA Parvin Melange Grey 110
 
Crocs™ Bayaband Clog Kid's Lemon 28
 
REIMA Hopper Raspberry Pink 110
 
REIMA Puhuri 510306 Navy 6985 98

Rekomenduojame

„Vitras-S“ pakeitė pavadinimą į „Top Rails“, plės paslaugų spektrą

„Vitras-S“ pakeitė pavadinimą į „Top Rails“, plės paslaugų spektrą

Geležinkelio infrastruktūros ir statybos remonto bendrovė „Vitras-S“ įregistravo naują pavadinimą ir ketina žengti į naujas veiklos sritis. UAB „Top Rails“ ir toliau užsiims geležinkelio statybos darbais, tačiau bendrovės užsakymų portfelyje vis didesnę dalį turėtų užimti didesnę pridėtinę vertę kuriantys inžinerijos projektai. Šią vasarą įvyko pokyčių ir „Top Rails“ akcininkų struktūroje. Anksčiau 84 proc. įmonės akcijų […]

Ką reikia žinoti prieš sėdant prie pakaitinio automobilio vairo?

Ką reikia žinoti prieš sėdant prie pakaitinio automobilio vairo?

Daugelis savo kasdienybės nebeįsivaizduoja be automobilio, todėl net ir kelių dienų pertrauka be asmeninės transporto priemonės tampa rimtu iššūkiu. Pastebima, kad pastaruoju metu šalies vairuotojai vis dažniau renkasi pakaitinio automobilio paslaugą, kurią siūlo jų draudimų bendrovės. Vis tik važinėjant tokiu automobiliu, svarbu įsidėmėti keletą svarbių taisyklių, numatytų daugumoje šios paslaugos sutarčių. Klientams prireikia vis dažniau […]

J.Narkevič: Skiriame papildomą finansavimą antrojo kelio statybai ruože Livintai-Gaižiūnai

J.Narkevič: Skiriame papildomą finansavimą antrojo kelio statybai ruože Livintai-Gaižiūnai

Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu antrojo kelio statyboms ruože Livintai-Gaižiūnai beveik 2 mln. eurų padidinta finansavimo dalis iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų. Įgyvendinus projektą bus užtikrintas greitesnis ir saugesnis traukinių eismas, saugi sankirta su automobilių keliu, taupomas keleivių ir krovinių vežimo laikas, sumažės aplinkos tarša bei triukšmo lygis.  „Šis Kaišiadorių rajone esantis geležinkelio ruožas […]

„airBaltic“ Lietuvoje perskraidino 22 proc. daugiau keleivių nei liepą

„airBaltic“ Lietuvoje perskraidino 22 proc. daugiau keleivių nei liepą

Oro linijų kompanija „airBaltic“ šių metų rugpjūčio mėnesį į Lietuvą ir iš jos perskraidino daugiau nei 32 000 keleivių arba 22 proc. daugiau nei liepą. Iš visų trijų Baltijos šalių sostinių į Europą kompaniją iš viso perskraidino 137 830 keleivių arba 9 proc. mažiau nei šių metų liepą. „Mes didžiuojamės galėdami pasiūlyti savo keleiviams geriausią […]