Euribor padidėjimas turi įtakos ir lizingo įmokai

Euribor padidėjimas turi įtakos ir lizingo įmokai

Pastaruoju metu daug kalbama apie Euribor kilimą ir paskolų įmokų kilimą, todėl žmonėms dažnai susidaro įspūdis, kad tai liečia tik būsto paskolas. „Luminor lizingas“ vadovė Žydrūnė Samuolienė primena, jog vis dėlto nereikia pamiršti, kad kylant Euribor, didėja ne tik paskolos, bet ir lizingo įmokos.

Kaip žinoma, tiek būsto paskolos, tiek lizingo palūkanos susideda iš pinigus skolinančios finansų institucijos nustatytos palūkanų maržos ir Euribor. Kadangi Euribor beveik septynerius metus buvo neigiamas, gyventojai savaime suprantamu pradėjo laikyti mažas palūkanas ir nekintančias paskolos ar lizingo įmokas.

Tačiau šiemet dėl didelės infliacijos euro zonoje Euribor pradėjo sparčiai kilti: šešių mėnesių Euribor neseniai viršijo 1,8 proc., trijų mėnesių – 1,2 proc. Tai nulemia ne tik paskolų, bet ir lizingo įmokų didėjimą.

„Luminor lizingas“ vadovė Žydrūnė Samuolienė pateikia pavyzdį, kaip keičiasi lizingo įmoka, jei turi 25 tūkst. eurų kainuojantį automobilį, lizingu įsigytą penkeriems metams, su 10 proc. pradiniu įnašu ir 2,19 proc. palūkanų marža.

„Esant neigiamam Euribor, kuris buvo prilygintas nuliui, anksčiau už tokį automobilį tekdavo mokėti apie 390 eurų per mėnesį. Kliento sutartis gali būti susieta su trijų ar šešių mėnesių Euribor, todėl esant dabartinėms palūkanoms, jo mėnesio įmoka padidėtų atitinkamai maždaug 8 arba 12 eurų“, – sako Ž. Samuolienė. Tikslus lizingo įmokos padidėjimas priklauso nuo konkretaus kliento maržos ir nuomos termino. Bet kuriuo atveju reikia atsižvelgti į pokytį, taip pat į galimybę, kad Euribor laikui bėgant gali dar kilti.

„Neatmestina, kad po trijų ar šešių mėnesių, kai sutartyse įvyks naujas Euribor fiksavimas, lizingo įmoka dėl to dar labiau kils“, – teigia „Luminor lizingas“ vadovė. Svarbu visiems jau turintiems lizingo įsipareigojimų klientams atliekant periodinius mokėjimus atkreipti dėmesį į mokėjimo grafikus ir įmokas, kurios dėl Euribor pakilimo pastaruoju metu padidėjo. Anot jos, klientai  atidžiai vertinami prieš suteikiant finansavimą, kad būtų laikomasi atsakingo skolinimosi principų, todėl turėtų nesunkiai susidoroti su palūkanų padidėjimu.  

Kita vertus, pats žmogus taip pat turi įvertinti savo finansines galimybes, kad jo sprendimas būtų apgalvotas, o įsipareigojimus jis galėtų vykdyti visą numatytą laikotarpį,“ – pabrėžė Ž. Samuolienė.

Apie „Luminor“: 
Luminor“ yra pirmaujantis nepriklausomas bankas Baltijos šalyse ir trečias pagal dydį finansinių paslaugų tiekėjas regione. Mes aptarnaujame asmenų, šeimų ir verslo finansinius poreikius. Kaip ir mūsų namų rinkos – Estija, Latvija ir Lietuva – mes esame jauni, dinamiški ir žvelgiantys į ateitį. 

Daugiau informacijos: 
Indrė Baltrušaitienė 
Luminor“ komunikacijos vadovė
Tel.: +370 676 45334 
El. p.: indre.baltrusaitiene@luminorgroup.com 

Pranešimą paskelbė: Ineta Stravinskaitė, Publicum Financial Communications, UAB

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
„Audi Activesphere“ koncepcija 

„Audi Activesphere“ koncepcija 

Ketvirtasis futuristinis „Audi Activesphere“ modelis yra keturių žiedų prekės ženklo „Sphere“ serijos koncepcinių automobilių kulminacija. Pristatytas keturių durų krosoveris-kupė pasižymi stebėtinai universalia kėbulo konstrukcija, o uždaras automobilio galas vieno mygtuko paspaudimu gali virsti atvira erdve kroviniams („Active back“).  Tobulai derindamas priešingybes, „Audi Activesphere“ yra universalus išsišokėlis, nepaisantis ribų. Jo pakaba ir pavaros sistema vienodai gerai […]

Naujasis „BMW M3 CS“: iki 100 km/val. – per 3,4 sek.

Naujasis „BMW M3 CS“: iki 100 km/val. – per 3,4 sek.

Vokietijos automobilių koncerno „BMW“ sportinių modelių padalinys „M GmbH“ pristatė atnaujintą, dar greitesnį „BMW M3 CS“ sedaną. Šis modelis, kuris pritaikytas ir važiavimui lenktynių trasose, ir yra universalus kasdienėse kelionėse, pasižymi patobulintu 405 kW/550 AG galios varikliu, subtilia išvaizda bei inovacijomis valdymo srityje.   „Naujausias modelis yra dar sportiškesnis ir dinamiškesnis. Tai pavyko pasiekti patobulinus […]

Ruošiamasi rekonstruoti krašto apsaugai svarbų valstybinės reikšmės kelią Švenčionių rajone

Ruošiamasi rekonstruoti krašto apsaugai svarbų valstybinės reikšmės kelią Švenčionių rajone

Švenčionių rajone ties Pabradės poligonu rengiamasi kapitališkai remontuoti rajoninio kelio Nr. 4415 Pabradė–Meškerinė beveik 6 km ilgio ruožą (nuo 5,3 iki 11,1 km). Lietuvos automobilių kelių direkcija paskelbė viešąjį pirkimą šio ruožo kapitalinio remonto techninio darbo projektui parengti, projekto vykdymui prižiūrėti ir darbams atlikti. Planuojama, kad sėkmingai atlikus viešųjų pirkimų procedūras, projektą bus galima įgyvendinti […]

Saugaus eismo situacija Lietuvoje pernai: padėtis gerėjo, bet problemų dar apstu

Saugaus eismo situacija Lietuvoje pernai: padėtis gerėjo, bet problemų dar apstu

Nors kiekvienais metais eismo saugumo užtikrinimui pritaikoma įvairių naujovių, vairuotojai vis labiau drausminami, tačiau kai kurios tendencijos išlieka neraminančios. Statistiniai duomenys atskleidžia, kad eismo įvykių skaičius pernai kai kuriuose miestuose kartais pasiekdavo ir priešpandeminius rezultatus, taip pat padaugėjo incidentų, kuriuose sužeidžiami žmonės. Pavojingiausia – uostamiestyje Kaip rodo pastarųjų ketverių metų draudimo bendrovės ERGO duomenys, keliuose […]

300 naujų vilkikų papildys „cargoGO Logistics“ transporto parką – investuoja 40 milijonų eurų

300 naujų vilkikų papildys „cargoGO Logistics“ transporto parką – investuoja 40 milijonų eurų

Viena didžiausių logistikos kompanijų Lietuvoje UAB „cargoGO Logistics“ didina savo veiklos apimtis ir transporto parką papildys 300 naujų vilkikų. Užsakyti automobiliai įmonės transporto bazę pasieks etapais, išdėstytais per visus 2023-uosius metus. Į transporto parko plėtrą įmonė investuoja 40 mln. Eur. „Didžioji dalis įsigyjamų automobilių bus skirti plėtrai – jaučiame didelį vilkikų poreikį. Šiuo metu valdome […]

Kodėl naujų elektromobilių kainos vis dar yra aukštos?

Kodėl naujų elektromobilių kainos vis dar yra aukštos?

Nenumaldomai artėjant elektromobilių erai, didžioji dalis automobilių gamintojų savo gamoje įterpia ir elektra varomus modelius, kuriuos renkasi vis daugiau pirkėjų. Tačiau elektromobilių paklausa vis dar neprilygsta benzininiams bei dyzeliniams modeliams dėl mažo pasirinkimo, vairuotojų įpročių ir, svarbiausia, aukštos kainos. Daugelis vairuotojų pereitų prie elektra varomų automobilių anksčiau, bet ne kiekvienas juos gali įpirkti. Nors rinka […]