Estijos elektromobilių įkrovimo startuolis VOOL baigė pirminio investavimo (ang. seed round) etapą su 1,7 mln. eurų investicijų. Investicijų etapui vadovavęs rizikos kapitalo fondas „Specialist VC“ pritraukė tokius įtakingus investuotojus, kaip buvusi Estijos prezidentė Kersti Kaljulaid. Gautas investicijas startuolis panaudos masinei produktų gamybai ir plėtrai Europoje.
Remiantis tarptautinės vadybos konsultavimo įmonės „McKinsey“ duomenimis, augant elektromobilių skaičiui, iki 2030 m. visoje Europoje prireiks mažiausiai 29 mln. privačių įkrovimo taškų. Tad palyginti su 2021 m., kai elektros įkrovimo stotelių skaičius Europoje siekė 375 tūkst., jų paklausa 7-erių metų laikotarpiu išaugs bent 77 kartus.
Vien Lietuvoje iki 2030 metų siekiant elektromobilių skaičių padidinti iki 240 tūkst. ir įrengti 6 tūkst. viešų ir pusiau viešų prieigų vietų, privačių įkrovimo prieigų poreikis tik didės. Tad plečiantis naujų įkrovimo stotelių mastui ir siekiant joms užtikrinti elektros tiekimą bei paskirstymą, visos Europos šalys privalės modernizuoti savo infrastruktūrą.
Elektromobilių įkrovimo rinkoje – efektyvumą didinantys sprendimai
Naujasis rinkos dalyvis iš Estijos VOOL siūlo efektyvesnį technologinį sprendimą ir siekia sukurti plačią elektromobilių įkrovimo ekosistemą Europoje. Naudojant technologiją, kuri tris kartus efektyviau išnaudoja elektros tinklą nesukeldama perkrovos, VOOL kuriama įranga pagreitina energijos perdavimą be didelių infrastruktūros atnaujinimų ir leidžia efektyviau įkrauti automobilį.
„Šiuo metu jūsų indaplovė, telefono įkroviklis ar virdulys vis dar gali naudotis tik dalimi viso tinklo pajėgumo, nors visa Europa prijungta prie trijų fazių elektros energijos. Tačiau mes naudojame visas tris fazes ir prireikus automatiškai persijungiame tarp jų. Taip galime pasiūlyti patikimą ir tvarų automatinį įkrovimą“, – aiškina VOOL įkūrėjas ir generalinis direktorius Juhanas Härmas.
VOOL technologija leidžia pasiekti ekonomiškiausius rezultatus, nes programinė įranga seka elektros energijos kainas ir užtikrina, kad automobilis būtų įkraunamas mažiausiomis įmanomomis sąnaudomis per nustatytą laiką. „Tai leidžia sutaupyti iki 90 proc. įkrovimo išlaidų. O, pavyzdžiui, nekilnojamojo turto plėtotojai gali išvengti papildomų išlaidų, susijusių su infrastruktūros atnaujinimu ir naujų įkrovimo vietų įrengimu“, – teigia J. Härmas.
Pirmuosius efektyvaus elektros energijos panaudojimo rezultatus pradeda pajusti ir klientai. Naudojant VOOL kuriamą įrangą, vienas didžiausių autobusų vežėjų Baltijos šalyse „Hansabuss“ sugebėjo sutaupyti 30 proc. savo autobusų parko įkrovimo išlaidų.
„Bendradarbiavimas su VOOL leidžia išbandyti tvaresnes transporto galimybes, išlaikant dabartinį transporto mazgą be didelių infrastruktūros pakeitimų. Įrengėme VOOL įkroviklius prie vairuotojų namų, todėl autobusai gali būti visiškai įkrauti jų namuose, o vairuotojams nekyla jokių papildomų rūpesčių dėl automatinio sąskaitų išrašymo – įmonė moka už sunaudotą įkrautą elektros energiją“, – patirtimi dalijasi „Hansabuss“ valdybos narys Sergejus Vahnitskis.
Investicijos į ateitį
Viena iš verslo angelų, buvusi Estijos prezidentė K. Kaljulaid yra įsitikinusi, kad jos pasirinkimas investuoti į VOOL buvo prasmingas ir tiki įmonės technologiniu sprendimu, kuris padės patenkinti vis didėjantį elektros poreikį.
„Investuoju į įmones, kurios veikia man žinomame sektoriuje ir kuria dalykus, kurie yra svarbūs. Nusprendžiau investuoti į VOOL, nes jie turi problemos sprendimą. Problema tikrai yra aktuali – kaip iš elektros tinklo gauti vis didesnį energijos kiekį, kurio mums reikia. Galime statyti galingesnius elektros tinklus, kad patenkintume didėjantį poreikį, tačiau tai būtų netvaru. Stebiuosi, kaip iki VOOL niekas nepadarė tokio technologinio sprendimo“, – teigia buvusi Estijos prezidentė.
Dabartinis investicijų etapas padidino VOOL bendrą kapitalą iki 4,7 mln. eurų, įskaitant 3 mln. eurų dotaciją iš Europos Sąjungos priemonės „EIC Accelerator“. Startuolis gautą finansavimą panaudos plėtrai. Iki 2023 m. pabaigos įmonė ketina įrengti 20 000 įkrovimo stotelių, pradėti masinę įkroviklių gamybą ir planuoja žengti į naujas Europos rinkas, plėstis Baltijos šalyse.
2018 m. startuolį VOOL įkūrė energetikos ekspertai Juhanas Härmas, Sanderis Vahtras ir Hindrikas Kilteris. Startuolis siūlo patikimus, išmanius ir ekonomiškus elektromobilių įkrovimo sprendimus ir įrangą. Todėl verslo ir privatiems klientams padeda pereiti prie žaliosios energijos greičiau ir paprasčiau. Startuolis pats valdo visą savo techninės ir programinės įrangos kūrimą, o siūlomi sprendimai apima įkroviklį, koncentratorių, programėlę, interneto platformą ir administratoriaus portalą. Sistema suderinama su visais elektromobiliais, kitais įkrovikliais ir programinės įrangos sprendimais. Šiuo metu VOOL vykdo veiklą Baltijos šalyse ir Suomijoje, įmonėje dirba 30 darbuotojų.
Pranešimą paskelbė: Monika Spruntulytė, UAB „Bosanova”
Lithuanian Minister of Transport and Communications Eugenijus Sabutis emphasizes the need to strengthen transport resilience in response to current challenges. He advocates for securing additional European funding for military mobility projects, while reducing bureaucratic barriers and procedures between the European Union (EU) and NATO. During the informal meeting of EU transport ministers in Warsaw, Minister […]
Sparčiai blogėjant susisiekimo infrastruktūros – kelių, tiltų ir viadukų – būklei bei sprendžiant nepakankamo finansavimo problemą, nuo kitų metų Lietuvoje turėtų pradėti veikti valstybinis Kelių fondas. Fondo lėšos padės mažinti šalies kelių degradaciją ir užtikrins susisiekimo infrastruktūros saugą. Skaičiuojama, kad jau kitąmet finansavimas šalies keliams, įskaitant šio fondo lėšas, turėtų siekti beveik 1 milijardą eurų. […]
Pirmadienį, kovo 17 dieną, atnaujinamas darbų keliuose sezonas. Tęsiami intensyvūs Kauno ir Kaišiadorių rajonuose esančio Krunos tilto rekonstrukcijos darbai. Renginyje prie Krunos tilto visuomenei buvo pristatyti tiek šio tilto rekonstrukcijos, tiek kiti didžiausi šiemet suplanuoti įgyvendinti projektai. Tarp jų – Tarandės tunelio statybos, tolesnė „Via Baltica“ ir kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija, kiti numatyti įgyvendinti svarbūs darbai. […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis kovo 17–18 dienomis dalyvaus Varšuvoje vyksiančiame neformaliame Europos Sąjungos (ES) transporto ministrų susitikime, kurį rengia šį pusmetį ES Tarybai pirmininkaujanti Lenkija. Susitikimo metu ministrai aptars būtinybę didinti transporto sektoriaus atsparumą, numatant papildomas ES investicijas dvejopos paskirties – civilinės ir karinės – infrastruktūros projektams plėtoti. Taip pat daug dėmesio bus skiriama ES […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis įsakymu skyrė 11 mln. Eur. (iš kurių 9 mln. Eur. sudaro Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšos) finansavimą netaršių vidaus vandens transporto priemonių įsigijimui: nesavaeigei baržai, 100 proc. elektriniam kranui, elektra varomam laivui stūmikui. „Vidaus vandenų susisiekimo plėtra teigiamai paveiks ne tik šalies miestus, bet ir regionus. […]
Seimas svarstys Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis tikimasi mažinti transporto grūstis didžiuosiuose šalies miestuose. „Visi susiduriame su tokiu reiškiniu, kaip spūstys ir galiu drąsiai sakyti, kad visa Lietuva kenčia nuo Vilniaus spūsčių, nes visa Lietuva lankosi Vilniuje. Kartais čia susidaro tokios spūstys, kad tenka ir 40 minučių, ir 50 minučių stovėti“, – sakė […]