ERGO Baltijos šalyse atlygins žalą po „Ever Given“ avarijos Sueco kanale

ERGO Baltijos šalyse atlygins žalą po „Ever Given“ avarijos Sueco kanale

ERGO Baltijos šalyse dalyvaus administruojant su „Ever Given“ laivo avarija Sueco kanale (Egiptas) susijusią žalą. „Ever Given“ laive, kuris 6 dienas blokavo Sueco kanalą, buvo ir ERGO Baltijos šalyse apdraustų krovinių. Vadovaujantis draudimo sutarties sąlygomis, ERGO Baltijos šalyse atlygins veiksmų, susijusių su krovinių atgavimu, išlaidas, kurios siekia apie 200 000 eurų.

„Ever Given“ yra vienas didžiausių pasaulyje konteinervežių. Šis 200 000 tonų talpos krovininis laivas, kuris kovo 13 d. 8 val. ryto pasisuko skersai ir įstrigo Sueco kanale, 6 dienas buvo užblokavęs vieną intensyviausių pasaulio laivybos kelių. Per tą laiką susidarė didžiulė 350 laivų eilė. Dėl kanale įstrigusio „Ever Given“ kiekvieną dieną buvo blokuojama 30 procentų pasaulinio krovininių laivų judėjimo, o į eilę kasdien stodavo dar po 50 laivų.

Vienintelis kitas kelias laivams, kurie naudojasi kanalu, būtų buvęs plaukti aplink Gerosios Vilties kyšulį Afrikoje ir Viduržemio jūrą pasiekti iš vakarų pusės. Kadangi tokiu atveju papildomai tektų nuplaukti 5 000 jūrmylių, kelionė užtruktų 14 dienų ilgiau.

Didelės vertės krovinys

Apskaičiuota, kad bendra su avarija susijusią žalų suma siekia maždaug milijardą dolerių. Kadangi Baltijos šalyse veikiančių importuotojų kroviniai irgi buvo gabenami „Ever Given“, atitinkamą dalį šios žalos atlygins ERGO Baltijos šalyse.

„Be standartinės draudimo apsaugos, krovinio draudimas apima ir gelbėjimo operacijos bei turto atgavimo išlaidas. Laive buvo mūsų klientams priklausantys kroviniai, todėl mes atlyginsime jų atgavimo išlaidas,“ – paaiškino ERGO Baltijos šalyse Draudimo departamento direktorius ir valdybos narys Marek Ratnik.

Sudėtingas procesas

Nustatymo, kas ir kaip turėtų sumokėti už krovinio atgavimą, procesas tokiais atvejais būna ilgalaikis ir sudėtingas. Jam vadovauja laivo savininko paskirtas žalos nustatymo ekspertas. Tam, kad galėtų uoste atgauti savo krovinį, atitinkamo krovinio savininkas privalo pateikti draudimo garantijas. „Tokiais atvejais lemiamą reikšmę turi laiko veiksnys, todėl mūsų ekspertai turėtų iš tiesų greitai suktis ir surinkti visus dokumentus bei informaciją, kurios reikia išduoti draudimo garantiją mūsų klientams,“ – pridūrė Marek Ratnik.

ERGO Baltijos šalyse

ERGO yra viena pirmaujančių draudimo grupių Baltijos šalyse, siūlanti ne gyvybės, gyvybės bei sveikatos draudimą. Metinė įmokų suma ERGO Baltijos šalyse sudaro 242 mln. eurų. Per metus ERGO Baltijos šalyse klientams apmoka žalų už beveik 143 mln. eurų. Daugiau nei 650 tūkst. klientų Baltijos šalyse pasitiki ERGO grupės paslaugomis, patirtimi bei finansiniu stabilumu.

Baltijos šalyse veikiančios ERGO bendrovės yra tarptautinės ERGO grupės dalis. Tai viena didžiausių draudimo grupių Europoje. ERGO atstovaujama daugiau nei 30 šalių Europoje bei Azijoje. Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“. Plačiau: www.ergo.lt

Daugiau informacijos teirautis: Jolanta Karpuškienė, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje komunikacijos projektų vadovė, tel. 8 616 09090, 8 5 268 3606.

Pranešimą paskelbė: Monika Zavistauskaitė, UAB „INK agency“

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Nors Lietuvos įstatymai įpareigoja vairuotojus kas 2 metus atlikti automobilio techninę apžiūrą, 2023 m. „Transekstos“ duomenimis, net 26 proc. automobilių savininkų pernai vėlavo tai padaryti. Techninės apžiūros neturintis automobilis gali ne tik kelti pavojų eismo saugumui, tačiau vairuotojai rizikuoja sulaukti ir baudų. Geriausias būdas jų išvengti – užsisakyti priminimą apie artėjančią techninės apžiūros galiojimo laiko […]


Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Nepriklausomų geležinkelių reguliuotojų grupė IRG-Rail išanalizavo 2022 m. rinkos duomenis ir konstatavo, kad naudojimasis geležinkelių transportu grįžo į priešpandeminį 2019 m. lygį. Tačiau Lietuvai pandemija nebuvo toks didelis iššūkis, kaip dėl karo Ukrainoje ir Baltarusijai pritaikytos sankcijos, kurios iš esmės pakeitė Lietuvos geležinkelių rinką. Kaip ir ankstesniais laikotarpiais, 2022 m. Europoje geležinkelių tinklas intensyviau buvo […]


DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

Europoje, taip pat ir Lietuvoje, sukaupta patirtis, kai elektriniai bendrovės DFDS sunkvežimiai sėkmingai perveža krovinius, paskatino Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo įmonę plėsti el. transporto parką. DFDS sudarė lizingo sutartį su „Volvo Trucks“ dėl papildomų 100 elektrinių sunkvežimių įsigijimo. Vilkikai bus pristatyti 2024 ir 2025 metais. Bendrovės duomenimis, šis žingsnis svarbus įgyvendinant ilgalaikį tikslą […]


Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime, kodėl verta pasirinkti tinkamas aukščiausios kokybės vasarines padangas, taip padidinant saugumą, užtikrinant geriausią vairavimo patirtį ir sutaupant kaštus. Kiekvienais metais šylant orams vairuotojai pasiruošę keisti žiemines padangas į vasarines. Pagal Lietuvos kelių eismo taisykles žiemines padangas pasikeisti į vasarines rekomenduojama nuo balandžio 1 d., o jeigu žieminės padangos […]


„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

Remiantis automobilių prekybos bendrovės „Moller Auto“ veiklos rezultatais Baltijos šalyse, 2023 metais labiausiai augo elektromobilių segmentas – pernai, palyginti su 2022 metais, elektromobilių pardavimai išaugo 63 proc. Naudotų automobilių parduota 26 proc. daugiau, o naujų automobilių pardavimų apimtys buvo stabilios ir išliko 2022 m. lygyje. „Moller Auto“ servisų apyvarta Lietuvoje per metus išaugo 12,8 proc. […]


„Via Lietuva“ sugriežtino dangos kokybės reikalavimus: asfaltas bus storesnis, atsparesnis ir tvirtesnis

„Via Lietuva“ sugriežtino dangos kokybės reikalavimus: asfaltas bus storesnis, atsparesnis ir tvirtesnis

„Via Lietuva“ (anksčiau – Lietuvos automobilių kelių direkcija), Susisiekimo ministerijos siūlymu, parengė atnaujintus reikalavimus asfalto sluoksnių įrengimo darbams valstybinės reikšmės keliuose. Nurodoma, kad atnaujintas taisyklių projektas padidins naujų asfalto dangų tarnavimo laiką, sumažins kelio provėžų susidarymą bei atitiks žaliojo kurso reikalavimus. Kaip nurodo „Via Lietuva“, atnaujinta asfalto dangos tvarka jau įsigaliojo ir yra taikoma visiems […]