Elektromobilių kaina – vis mažesnė, o privalumai – vis didesni

1

Elektromobilių kaina – vis mažesnė, o privalumai – vis didesni

Nors Baltijos šalyse dar nėra pasiekta kritinė masė elektromobilių, tačiau vis daugiau žmonių vertina naujos kartos transporto priemonių privalumus. Geriausiai elektromobilių naudą pajaučia jų savininkai. Per elektromobilių savininkų apklausą[1] Baltijos šalyse paaiškėjo, kad prieš įsigydami elektromobilį net 75 proc. respondentų įvertino visas išlaikymo sąnaudas, o 74 proc. pareiškė, kad elektromobilio įsigijimas padeda sutaupyti.

„Volkswagen“ el. mobilumo vadovas Baltijos šalyse Matiss Zemitis teigia, kad gamintojai pastaraisiais metais pasiekė akivaizdžią pažangą kurdami elektromobilių technologijas. Todėl elektromobiliai tampa vis palankesni aplinkai ir pirkėjų piniginėms.

Paprasta visų automobilio išlaikymo sąnaudų analizė rodo, kad, gavus valstybės subsidiją, elektromobilio kaina yra panaši į automobilio su vidaus degimo varikliu, o įvertinus eksploatacijos sąnaudas – elektromobilis tampa gerokai pigesnis nei dyzelinis ar net benzininis.

Skaičiuoti visas automobilio išlaikymo sąnaudas jau seniai tapo įprasta praktika įmonėse, kurios valdo didelius automobilių parkus. Į tai patenka ne tik automobilio kaina, bet ir eksploatacijos sąnaudos, lizingo palūkanos ir likutinė vertė. Tad noras sutaupyti tampa vis svarbesne priežastimi, kodėl automobilių parkai papildomi elektromobiliais – per apklausą trys iš keturių savininkų patvirtino, kad sprendimas pasiteisina – turint elektromobilį bendros sąnaudos yra mažesnės.

M. Zemitis atkreipia dėmesį, kad impulsą įsigyti elektromobilius Baltijos šalyse gyventojams suteikia specialios valstybių programos. „Kita vertus, jeigu valstybė nesuteikia mokesčių lengvatų ar subsidijų, elektromobiliai padeda sutaupyti dėl mažų eksploatacijos sąnaudų. Jei darytume prielaidą, kad elektros kainos drastiškai nekils, kiekvieni 30 000 tūkst. km įveikti elektromobiliu padeda sutaupyti 1000 eurų išlaidų „degalams“, – teigia „Volkswagen“ el. mobilumo vadovas Baltijos šalyse M. Zemitis.

Jis pabrėžia, jog elektrinis motoras yra gerokai paprastesnis nei vidaus degimo variklis ir turi mažiau judančių dalių, tad aptarnauti mechanizmą yra gerokai pigiau. „Pavyzdžiui, palyginus benzininio „Golf 8“ ir elektrinio ID.3 aptarnavimo kaštus per 30 000 km, pastarajam šie bus 30 proc. mažesni. Pažymėtina ir tai, kad elektromobiliams nebus taikomas nuo liepos 1 d. įsigaliosiantis registracijos mokestis. Taigi, jei palygintume modernų elektromobilį, pavyzdžiui „Volkswagen ID.3“  ar „e-up!“, su vidaus degimo varikliu varomu „Golf 8“, per 90 tūkst. km pavyktų sutapyti nuo 3500 iki 3700 eurų“, – dėsto M. Zemitis.

Bendraudamas su klientais M. Zemitis pastebi, kad gan dažnai tenka atsakyti į klausimus apie likutines vertes. „Pirkdami transporto priemonę dauguma mūsų klientų vertina praeities duomenis ir ilgalaikę ateities perspektyvą. Žinoma, elektromobiliais nebuvo prekiaujama pakankamai ilgai dabartiniais, CO2 emisijų mažinimo skatinimo, laikais, kad būtų galima tinkamai įvertinti jų likutinę vertę. Vis dėlto prognozės[2] rodo, kad likutinės elektromobilių vertės nesustos augti, o dalyje rinkų pagal šį rodiklį elektromobiliai jau pralenkė automobilius su vidaus degimo varikliais“, – aiškina el. mobilumo ekspertas.

Auganti elektromobilių paklausa, mažesnės eksploatacijos sąnaudos ir pratęsta garantija baterijai – „Volkswagen“ atveju iki 8 metų arba 160 tūkst. km – leidžia didinti likutinę elektra varomų automobilių vertę. Skaičiuojama, kad po 90 tūkst. km arba 5 metų naudojimo, automobilių su vidaus degimo varikliais likutinė vertė turėtų siekti 35 proc., o elektromobilių – 40 procentų.

Didėjant paklausai ir gamybos apimtims, elektromobilių kainos tampa vis patrauklesnės. Pavyzdžiui, pirmosios kartos „e-Golf“ kainavo 38 800 eurų ir vienu įkrovimu galėjo įveikti 140 km, antrosios kainavo 32 960 eurų ir įveikė 230 km, o ID.3 kainuos mažiau nei 30 000 eurų ir vienu įkrovimu įveiks 330 km. Šie duomenys aiškiai parodo, kad elektromobiliai kainuoja vis pigiau, o jų įveikiamas atstumas auga. Dar labiau sumažinti kainas padeda valstybės pagalba – Lietuvoje taikoma 4000 eurų subsidija leidžia ID.3 kaina susilyginti su benzininiu „Golf 8“.

„Dėl pastaraisiais metais įvykusių pokyčių elektromobilių kaina tapo itin konkurencinga – skirtumų tiesiog nebeliko. Todėl neteisinga manyti ir teigti, kad elektromobiliai yra brangesni. Visos išlaikymo sąnaudos tapo labai panašios, o įvertinus valstybės pagalbą elektromobiliai padeda akivaizdžiai sutaupyti. Dabar vairuotojai turi visas svarbiausias priežastis rinktis elektromobilį“, – tvirtina „Volkswagen“ el. mobilumo vadovas Baltijos šalyse M. Zemitis.

„Volkswagen“ atlikta apklausa parodė, kad šiandien dauguma (71 proc.) elektromobilių savininkų mano, kad Baltijos šalyse elektrinį automobilį vairuoti ir patogu, ir pigu. Vis dėlto net 68 proc. iš jų nurodė, kad yra nepatenkinti kroviklių tinklo padengimu, lankstumu ir prieinamumu. Elektromobilių savininkai teigia, kad trūksta sprendimų butams, kroviklių šalia prekybos centrų ir biurų, greitųjų kroviklių keliems automobiliams. 

Net 57 procentas apklaustųjų teigė, kad kroviklių tinklo tobulinimas yra svarbiausias faktorius skatinant įsigyti elektromobilius Baltijos šalyse, o 29 proc. teigė, kad tai turėtų būti valstybės parama. Be to, net pusė iškeitusių įprastą automobilį į elektromobilį pradėjo labiau rūpintis gamta.

[1] „Volkswagen“ apklausė 160 Baltijos šalių elektromobilių savininkų nuo 2020 birželio 10 iki birželio 17 d.

[2] Šaltinis: https://www.ingwb.com/media/2937783/future-residual-values-of-battery-electric-vehicles-benefit-from-increased-range-report-06-2019.pdf

Apie „Volkswagen”:

„Volkswagen“ yra vienas sėkmingiausių automobilių gamintojų pasaulyje. Šio prekės ženklo automobiliai gaminami 14-oje šalių, o parduodami daugiau negu 150-yje rinkų visame pasaulyje. „Volkswagen“ 2019-aisiais pardavė rekordinį 6,3 mln. automobilių (+0,5 proc.) kiekį. Lietuvoje „Volkswagen“ pernai pardavė 3797 automobilius ir užima 15,5 proc. rinkos. „Volkswagen“ vizija – „Moving people and driving them forwards“. Strategija „TRANSFORM 2025+“ yra pavyzdinė pasaulinė iniciatyva, kuria gamintojas siekia tapti masinės automobilių gamybos segmento inovacijų, technologijų ir kokybės lyderiu. Naujausias mūsų tikslas – su naujos ID. šeimos automobiliais užtikrinti mobilumą be emisijų prieinamą visiems. 2019-ųjų rugsėjį pristatėme pirmąjį ID. automobilį – ID.3, kuris yra pirmasis emisijomis neutralus elektromobilis. Pirmieji elektriniai ID.3 automobiliai klientams bus pristatyti 2020 m. vasarą.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai“

Kiti skelbimai:
 
Bio Phyto Mild Facial Cleanser Veido prausiklis, 250 ml
 
TOMMY HILFIGER 15-39-01-5 Black 01 44
 
AUDIMAS Švelnaus mod.polo maršk.ilg.rank. 2021-571 Navy Blazer S
 
Este 83-28-05-8 Black 37
 
Camper Courb K300289 Blue 46

Rekomenduojame

Dėl pandemijos pernai mažėjo eismo įvykių skaičius, tačiau ne vairuotojų patirtos žalos

Dėl pandemijos pernai mažėjo eismo įvykių skaičius, tačiau ne vairuotojų patirtos žalos

Pernai užklupusi koronaviruso pandemija savo pėdsaką paliko daugelyje sričių, tarp jų – ir eismo įvykių statistikoje. Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pastebi, kad 2020 metai išsiskyrė mažesniu nei įprasta fiksuotų eismo įvykių skaičiumi. Tai liudija ir kelių policijos statistika. Visgi, net ir galiojant karantino suvaržymams, smulkesnių eismo įvykių miestų […]

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

Besikeičiančios žiemos sąlygos, gausiau iškrentantis sniegas ir žema temperatūra vairuotojus ragina būti atsargesnius kelyje, rinktis saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį bei laikytis didesnio nei įprasta saugaus atstumo. Kitas svarbus saugaus dalyvavimo eisme žiemą aspektas – tvarkinga automobilio techninė būklė ir priežiūra. Vienas svarbiausių saugumo reikalavimų – tinkamos naudoti žieminės padangos, kurių protektoriaus gylis turi […]

Kokia bus kuriama ateities susisiekimo sistema

Kokia bus kuriama ateities susisiekimo sistema

Pandemija ir karantinas parodė, koks svarbus ekonomikai ir socialiniam gyvenimui yra susisiekimas. Šiai svarbiai Lietuvos žmonių veiklos sričiai privalo vadovauti Susisiekimo ministerija. Kaip šį darbą ji turi atlikti, išdėstyta Transporto veiklos pagrindų įstatyme ir pačios ministerijos sudarytuose jos veiklos nuostatuose. Visuose šiuose dokumentuose rašoma, kad Susisiekimo ministerija formuoja valstybės transporto politiką, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja […]

Vyriausybės kanceliarija atsisako prabangių automobilių

Vyriausybės kanceliarija atsisako prabangių automobilių

Vyriausybės kanceliarija nutraukia automobilių nuomos sutartį ir atsisako prabangių automobilių naudojimo. „Šiuo metu matome, kad per pandemiją daugiau dirbant nuotoliniu būdu, sumažėjus judėjimui, išvykų ir susitikimų kitose institucijose, galime reikšmingai sutaupyti, taip pat atsisakyti nereikalingos prabangos ir perdėtų, nebūtinų valdžios privilegijų. Todėl nematau poreikio naudotis asmeninio vairuotojo su automobiliu paslaugomis, kas anksčiau buvo įprasta praktika. […]