Elektromobilių įkrovimo stoteles planuojantiems įsirengti gyventojams – daugiau palankių sąlygų

Elektromobilių įkrovimo stoteles planuojantiems įsirengti gyventojams – daugiau palankių sąlygų

Plečiantis elektromobilių parkui prireiks ir daugiau įkrovimo stotelių. Gyventojai jau kviečiami teikti paraiškas Lietuvos energetikos agentūrai dalies išlaidų kompensavimui gauti. Pagal naująjį kvietimą paraiškas galės teikti platesnis gyventojų ratas ir gana palankiomis sąlygomis.

UAB „Medicoy“, valdanti prekinį ženklą „evieta“ įdėjo nemažai pastangų, kad paraiškos gyventojams taptų prieinamesnės ir be perteklinių reikalavimų. Bendrovės vadovas Valdas Drūtys sako, kad pasiūlymai Energetikos ministerijai parengti remiantis savo patirtimi, įgyvendinant elektromobilių įkrovimo stotelių įrengimo projektą Kaune, Maironio gatvėje. „Ten bus įrengta iš viso 19 stotelių, tad visus žingsnius nuo paramos iki paties įrengimo praėjome patys. Iš patirties galiu pasakyti, kad projektavimas bei projektų derinimas su šilumos, elektros, telekomunikacijų tinklus valdančiomis įmonėmis, kitais infrastruktūros plėtotojais buvo daugiausiai pastangų reikalaujantis darbas“, – sako V. Drūtys.

Vienas pagrindinių prašymų buvo, kad fiziniams ir juridiniams asmenims būtų taikomi vienodi reikalavimai stotelių galiai – iki 22 kW. „Pirminiame projekte buvo numatyta, kad fiziniams asmenims būtų leidžiama įsirengti stoteles ne didesnės, nei 11 kW galios. Mūsų manymu, toks reikalavimas būtų perteklinis, nes ribojimai sukelia problemų gyventojams, kurie šiuo metu naudoja vienfazį įkrovimą turintį elektromobilį, nes kraunant jį trifaze iki 11 kW galios įkrovimo stotele, maksimalus galingumas gali būti tik iki 3,7 kW, kai būtų galima pasiekti 7,4 kW. Žiūrint į ateitį naudingiau statyti 22kW stoteles, nes tada žmogui nebus ribojamos galimybės įsigyti  jo poreikius atitinkantį elektromobilį“, – sako „Medicoy“ vadovas.

 Rengiant finansavimo sąlygas taip pat buvo atsižvelgta į „evieta“ prekinio ženklo valdytojų prašymą suvienodinti paramos teikimo sąlygas fiziniams ir juridiniams asmenims bei kompensuoti fiziniams asmenims išlaidas už elektromobilių įkrovimo stotelės papildomus būtinuosius priedus ir įrengimo darbus, taip skatinant fizinius asmenis aktyviau kreiptis dėl paramos ir rinktis ekologiškesnes transporto priemones. Pasak V. Drūčio, ankstesniame kvietime fiziniams asmenims buvo kompensuojamas fiksuotos paramos dydis tik už pačią įkrovimo stotelę, o už įrengimo darbus nebuvo kompensuojama. Tuo metu juridiniams asmenims, taip pat ir bendrijoms kompensacijos taikomos abiem atvejais. „Mūsų vertinimu, tai būtų fizinių asmenų diskriminacija, nes, tarkim, gyventojui reikalinga įkrovimo stotelė, tačiau jam nepavyksta suburti bendrijos, tokiu atveju jam kompensuojama tik už stotelę“.

Pagaliau sudarytos galimybės gauti finansavimą įkrovimo stotelių įrengimui juridiniams asmenims, daugiabučio namo bendrijoms ar administratoriams, gavus leidimą iš savivaldybės, Nacionalinės žemės tarnybos ar valstybės (priklausomai nuo to, kam priklauso žemė), net jeigu nėra suformuotas konkretus daugiabučio namo sklypas. „Gyventojas gali kreiptis į vieną iš minėtų institucijų ir gauti leidimą išsinuomoti dalį žemės sklypo prie namo tam tikram laikotarpiui. Vienas iš reikalavimų yra išlaikyti įkrovimo stotelę trejus metus. Taigi užtenka sudaryti sutartį su savivaldybe, jeigu jai priklauso žemės sklypas, ir tokiu būdu gyventojas gali įsirengti elektromobilio įkrovimo stotelę. Anksčiau to padaryti nebuvo galima, turėjo būti suformuotas žemės sklypas, esantis aplink pastatą“, – teigia V. Drūtys.

„evieta“ pastangomis privatiems asmenims nebus ribojamas prieigų skaičius. Pasak įmonės vadovo, anksčiau buvo numatyta, kad finansavimas bus skiriamas tik vienai prieigai prie 11 kW galios įkrovimo stotelės, o dabar galima įsirengti ir kelias, kurių bendra įkrovimo galia būtų, pavyzdžiui, 22 kW. „Jei fizinis asmuo turi du elektromobilius, bet tik vieną įkrovimo stotelę, tai kaip jis gali pasikrauti abi transporto priemones vienu metu? Dabar bus galimybė įsirengti vieną stotelę su dviem įkrovimo lizdais arba dvi stoteles, kurių bendroji galia yra 22 kW“.

Tačiau ne į visus prašymus ministerija atsižvelgė. Pavyzdžiui, buvo siūloma nustatyti, jog namų bendrijos, administratoriai, kiti juridiniai asmenys galėtų taip pat kreiptis dėl finansavimo tik elektromobilių įkrovimo stotelėms reikalingos infrastruktūros plėtojimui/įvadui namo teritorijoje įrengti. „Esminė problema yra ta, kad daugelyje daugiabučių namų nėra galimybės įrengti reikalingos elektros galios infrastruktūros, o jei tokia galimybė ir yra, tai ji kainuoja nemažus pinigus. Bendrijoms sunku sutelkti gyventojus, kad dauguma nubalsuotų už elektromobilių įkrovimo stotelių įrengimą daugiabučio namo teritorijoje – ar tai būtų požeminis parkingas, ar antžeminės automobilių parkavimo vietos. Būtų paprasčiau, jei bendrijai būtų leidžiama įsirengti atskirą įvadą, skirtą elektromobilių įkrovimo stotelėms, suteikiant galimybę gyventojams ateityje atsiradus poreikiui prie to įvado tiesiog prisijungti. Ministerija į šiuos argumentus neatsižvelgė“, – apgailestauja V. Drūtys.

Apie UAB „Medicoy“. Tai prekinį ženklą „evieta“ valdanti įmonė, Lietuvoje teikianti saulės elektrinių ir elektromobilių įkrovimo stotelių sprendimus, juos pritaikydama finansavimui bei šiuo metu plečianti savo internetinės parduotuvės veiklą į Latvijos ir Estijos rinkas.

Pranešimą paskelbė: Jurga Jasiukevičienė, UAB „Point media”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Motoblokų privalumai ir trūkumai: ar visus darbus ūkyje jie padeda atlikti?

Motoblokų privalumai ir trūkumai: ar visus darbus ūkyje jie padeda atlikti?

Motoblokai, dar vadinami kultivatoriais ar mini traktoriais, yra universalūs ir naudingi įrankiai mažiems ūkiams, daržams ir sodams. Jie gali padėti atlikti daugelį žemės ūkio darbų, tačiau, kaip ir bet kuris įrankis, turi tiek privalumų, tiek trūkumų. Šiame straipsnyje aptarsime motoblokų privalumus ir trūkumus, siekdami padėti pradedantiesiems sodininkams ir daržininkams nuspręsti, ar jie tinka jų ūkio […]


Trečdalis lietuvių vėluoja prasitęsti vairuotojo pažymėjimą: kaip nepamiršti to atlikti laiku?

Trečdalis lietuvių vėluoja prasitęsti vairuotojo pažymėjimą: kaip nepamiršti to atlikti laiku?

Trečdalis lietuvių vėluoja prasitęsti vairuotojo pažymėjimą: kaip nepamiršti to atlikti laiku? Nors Lietuvoje daugiau nei 1,5 mln. žmonių turi vairuotojo pažymėjimą, tačiau kasmet beveik trečdalis vėluoja laiku jį pasikeisti. Taip vairuotojai ne tik rizikuoja gauti baudą, bet ir gali turėti nemalonumų įvykus eismo įvykiui. Patogiausias būdas nepraleisti vairuotojo pažymėjimo galiojimo pabaigos – užsisakyti priminimą mobiliajame […]


Prasidėjus audrų sezonui, draudikai perspėja vairuotojus: automobilis nėra amfibija

Prasidėjus audrų sezonui, draudikai perspėja vairuotojus: automobilis nėra amfibija

Praėjusį savaitgalį Lietuvą siaubusios liūtys ir kruša vėl pridarė nuostolių gyventojų automobiliams. Jie kentėjo nuo vėjo, krušos ir lietaus, o kartais – ir dėl neatsargaus pačių vairuotojų elgesio. Draudikai primena, ką reikėtų daryti patyrus nuostolių, ir pataria, kaip elgtis norint jų išvengti ateityje. Vasaros metu fiksuoja šimtus įvykių Draudimo bendrovės ERGO transporto ir žalų administravimo […]


Milžiniškos baudos ir teisių praradimas neatgraso: kas šeštas lietuvis prie vairo yra sėdęs išgėręs 

Milžiniškos baudos ir teisių praradimas neatgraso: kas šeštas lietuvis prie vairo yra sėdęs išgėręs 

15 proc. vairuotojų Lietuvoje prie vairo yra sėdę išgėrę, 2 proc. prisipažįsta tai darę viršydami leistiną 0,4 prom. ribą, o 8 proc. teigia atsidūrę situacijoje, kai buvo atkalbinėjami nuo vairavimo išgėrus. Tokią situaciją atskleidė „Mylios be promilių su „Švyturys nealkoholinis“ projektui atlikta gyventojų apklausa, kuria buvo siekiama įvertinti šalies eismo įpročius ir kultūrą.  Kiekvieną savaitgalį […]


Apklausa: dalis vilniečių rečiau naudoja nuosavus automobilius ar netgi visai jų atsisako

Apklausa: dalis vilniečių rečiau naudoja nuosavus automobilius ar netgi visai jų atsisako

Turėti automobilį mieste gali būti nepigu – nemažai tenka mokėti už jo draudimą, remontą, parkavimą, o kai kuriems netgi tenka dideles sumas pakloti už nuosavą stovėjimo vietą. „Bolt Drive“ klientų apklausa rodo, kad vilniečiai, kurie naudojasi automobilių dalijimosi paslaugomis, permąsto nuosavo automobilio poreikį ar netgi jo atsisako. Šių metų vasarį atliktos automobilių dalijimosi paslaugą teikiančios […]


Kaune atidaryta nauja Pietrytinio aplinkkelio atkarpa

Kaune atidaryta nauja Pietrytinio aplinkkelio atkarpa

Amaliuose šią savaitę atverta pusantro kilometro atkarpa su naujais viadukais ir žiedinėmis sankryžomis. Tai ženkli dalis pirmajame Pietrytinio aplinkkelio darbų etape. Įgyvendinus visą projektą, naujoji trasa taps patogia ir greita jungtimi tarp A1 ir „Via Baltica“ magistralių. Maža to, apvažiavimas nukraus tranzitinį eismą nuo Petrašiūnų, taip sumažinant oro bei triukšmo taršą. Naujas transporto mazgas „Šių […]