Elektromobilių greitojo įkrovimo stotelė namuose – jau realybė ir Lietuvoje

1

Elektromobilių greitojo įkrovimo stotelė namuose – jau realybė ir Lietuvoje

Augant elektromobilių skaičiui, didėja ir jų įkrovimo stotelių poreikis. Vis daugiau elektromobilių vairuotojų nebenori laukti eilėse prie viešai prieinamų įkrovimo taškų ir domisi galimybėmis įsirengti įkrovimo stotelę prie namų.  Lietuvoje gerai žinomos „ABB Terra AC“ įkrovimo stotelės, tačiau vis dažniau domimasi ir greitesniais įkrovimo būdais.

Pirmasis klientas, įsirengęs asmeninę greitąją elektromobilio įkrovimo stotelę „ABB Terra DC Wallbox“ Lietuvoje yra UAB „Vairida“ direktorius Stasys Vaišnoras, sau ir kolegoms padovanojęs neįprastą Kalėdų dovaną.

„Elektromobilį vairuoju nuo 2017 metų ir tikrai džiaugiuosi. Vienintelis minusas – lėtas įkrovimas. Būtent noras paspartinti įkrovimo laiką lėmė naujos greitojo įkrovimo stotelės įsirengimą. Kadangi įmonėje turime tris elektromobilius, o elektrą generuojame savo saulės elementais, todėl sakau, jog dabar važinėsime už nulinę kilovatvalandę. Dienos metu generuojame elektrą ir iš karto ją panaudojame elektromobilių įkrovimui“, – sako S. Vaišnoras.

Poreikis išaugo tris kartus

Stotelę įrengusios įmonės UAB „Solet Technics“ pardavimų projektų vadovas Eimantas Eirošius pastebi, kad lyginant su 2020 metais, įkrovimų stotelių pardavimai išaugo tris kartus.

„Anksčiau klientams stotelės atrodydavo labai brangios, dabar požiūris keičiasi, stotelės tapo labiau prieinamos. „ABB Terra DC Wallbox“ stotelę Lietuvos klientui įrengėme pirmą kartą, tačiau Europoje jos labai populiarios, kadangi jų įkrovimo greitis yra gerokai didesnis. Konkrečiai  kliento atveju viename iš elektromobilių yra galios keitiklis, kuris priima į elektromobilį apytiksliai 7,2 kilovato – tai maksimali galia. Su dabartine įdiegta stotele tas pats elektromobilis gali priimti 22,5 kilovato – tai reiškia, kad ši stotelė kliento elektromobilį pakraus tris kartus greičiau“, – sako E. Eirošius.

Specialisto teigimu, stotelės įrengimas yra labai paprastas: ji yra kabinama ant fasado, jai nereikia jokio pamato montuoti, nereikia betonavimo darbų, trinkelių, papildomo derinimo. Stotelė kabinama tiesiog ant sienos, niekam nemaišo, prie jos galima patogiai privažiuoti. Taip išsiplečia stotelės instaliacijos vietos, svarbu turėti pastatą, prie kurio sienos ją būtų galima kabinti. Be to, stotelė turi jungtį, kuri yra viena pagrindinių Europoje greito įkrovimo jungčių, todėl galima krauti ir elektromobilius, ir elektrinius autobusus bei kitas elektrines transporto priemones.

Įkrovos galia – dar ne viskas

„Augant elektromobilių skaičiui, susiduriame su vis įvairesniais klientų poreikiais. Didesnės nei 50kW galios stotelės nedidelius elektromobilių parkus turinčioms įmonėms dažnai yra per didelė investicija, tačiau lėto krovimo stotelės taip pat nebepatenkina jų lūkesčių. Šią spragą užpildo sieninė DC stotelė – „ABB Terra DC Wallbox“, – pastebi ABB elektromobilių įkrovimo stotelių marketingo ir pardavimo specialistė Goda Montvidaitė.

„ABB Terra DC Wallbox“ yra nuolatinės srovės įkrovimo stotelė, tad kraunant elektromobilį, krovimo greičiui įtakos neturi elektromobilyje integruotas keitiklis, kuris dažnai yra kaip butelio kaklelis. Iš stotelės elektros energija keliauja tiesiai į elektromobilio bateriją, o stotelei reikalingas įvadas nereikalauja daug papildomų investicijų.

„ABB Terra DC Wallbox“ yra 22,5kW galios, tad tai puikus sprendimas, kai iki 22 kW galios AC stotelių dėl elektromobilio keitiklio negalime išnaudoti, o poreikio 50-360 kW galios stotelėms nėra. Stotelės įkrovimo įtampa yra 150-920 V, tad stotelę galima naudoti ir sunkiajam transportui įkrauti“, – sako G. Montvidaitė.

„ABB Terra DC Wallbox“ stotelė yra suderinama tiek su visais dabar rinkoje esančiais elektromobiliais, tiek su ateityje pasirodysiančiais. Taip pat turi „Charger connect“ licenciją, kuri užtikrina galimybę stotelę stebėti nuotoliniu būdu ir naudotis ABB internetiniais įrankiais, o palaikomas OCPP protokolas leidžia integruoti stoteles į tinklo operatorių platformas.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Rekomenduojame

„Wizz Air“ mokymų centre įdiegė trečią skrydžio simuliatorių

„Wizz Air“ mokymų centre įdiegė trečią skrydžio simuliatorių

2022 m. sausio 25 d. Sparčiausiai auganti Europos oro linijų bendrovė „Wizz Air“ praneša, kad nuo sausio 6 d. jos moderniame mokymų centre Budapešte (Vengrija) veikia trečiasis skrydžių simuliatorius. Naująjį viso skrydžio treniruoklį, kuris yra tiksli A320neo lėktuvo modelio piloto kabinos kopija, oro linijos už 7,7 mln. eurų įsigijo iš Kanados aviacijos technologijų bendrovės „CAE […]

Draudikai primena – kuo skiriasi Kasko ir Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas?

Draudikai primena – kuo skiriasi Kasko ir Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas?

Laikai, kai net ir smulkus eismo įvykis kainuodavo nemažai nervų ir laiko aiškinantis dėl žalos atlyginimo, jau praeityje. Šiandien šie klausimai daugeliu atvejų sklandžiai ir greitai išsprendžiami draudimo dėka. Tačiau draudimas draudimui nelygus, o dalis vairuotojų dar ne visuomet žino, kuo skiriasi Privalomojo transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės ir Kasko draudimų rūšys. Apie jų ypatumus […]

„Rail Balticos“ statyboms tęsti Lietuva prašys apie 687 mln. eurų

„Rail Balticos“ statyboms tęsti Lietuva prašys apie 687 mln. eurų

Lietuva kartu su Latvija, Estija ir bendrąja Baltijos šalių įmone „RB Rail AS“ pateikė paraiškas gauti papildomą Europos Sąjungos (ES) finansavimą europinės vėžės geležinkelio plėtros projektui „Rail Baltica“. Bendras trijų Baltijos šalių paraiškoje nurodytas projekto finansavimo ES lėšomis poreikis siekia beveik 1,5 mlrd. eurų, iš kurių tiesioginė Lietuvos dalis – 686,7 mln. eurų. ES institucijų […]

Dovilė Aukštuolytė. Laukiamas ES Teisingumo Teismo sprendimas – galimas žingsnis link mažesnės naštos importuotojams ir skaidresnės muitinės veiklos

Dovilė Aukštuolytė. Laukiamas ES Teisingumo Teismo sprendimas – galimas žingsnis link mažesnės naštos importuotojams ir skaidresnės muitinės veiklos

Lietuvoje nekantriai laukiama Europos Sąjungos Teisingumo Teismo (ESTT) sprendimo dėl to, ar nustatant importuojamų prekių sandorio vertę Bendrijos muitinės kodeksas leidžia muitinei lyginti šias prekes su kitomis tokiu pačiu TARIC kodu klasifikuojamomis, bet nepanašiomis prekėmis. Sprendimas labai svarbus visiems importuotojams. Išvadą šiuo klausimu praėjusią savaitę paskelbė ESTT generalinis advokatas Nicholas Emiliou, pateikdamas nuomonę, jog bendro […]

Kas laukia keliuose savaitgalį?

Kas laukia keliuose savaitgalį?

Valstybinius kelius prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ informuoja, kad artimiausiomis valandomis snigti nesustos, tačiau intensyvumas po truputį mažėja. Visa kritulių sistema juda iš pajūrio link pietryčių, per naktį šiek tiek pasisuks ir paskutinis sniegas turėtų iškristi šalies šiaurės rytuose ankstyvą rytą. Nors kritulių intensyvumas ir mažėja, tačiau pavojus keliuose išlieka – snygis ir tamsus paros metas […]

Dalis „Via Baltica“ kelio yra nepravažiuojama

Dalis „Via Baltica“ kelio yra nepravažiuojama

Dėl sausio 20 d. po pietų Lenkijos teritorijoje įvykusio eismo įvykio magistraliniame kelyje A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai, nuo 55 km (Puskelnių) link Lenkijos sienos. eismas paralyžuotas. Susidariusi spūstis užkirto kelią AB „Kelių priežiūra“ žiemos kelių priežiūros mechanizmams pravažiuoti ir atlikti valymo ir barstymo darbus. Tikėtina, kad artimiausiu metu situacija išliks itin prasta ir dėl spūstyje stovėjusių ir […]