Elektromobilio priežiūra žiemą: ar padarėte viską, kad kelionė būtų sėkminga?

Elektromobilio priežiūra žiemą: ar padarėte viską, kad kelionė būtų sėkminga?

Pirmosios lietuviškos šalnos ir iškritusios snaigės praneša apie nenumaldomai artėjantį žiemos sezoną, kuris meta iššūkį visiems vairuotojams. Nors dažniausiai su šaltojo sezono rūpesčiais susiduria dyzelinių automobilių vairuotojai, susirūpinti tūrėtų ir elektromobilių savininkai. Juk ekstremalesnės oro sąlygos gali sumažinti elektromobiliu nuvažiuojamą atstumą ir padidinti įkrovimo laiką. 

Kaip teigia sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis“ E-mobilumo projekto vadovas Andrius Šeršniovas, elektra varomų ar hibridinių automobilių savininkai žiemą susiduria su panašiomis problemomis kaip ir automobilių su vidaus degimo varikliu. „Vis tik tam, kad rūpesčių naštą sumažintume maksimaliai, rekomenduočiau laikytis kelių paprastų taisyklių“, – sako A. Šeršniovas. 

Prižiūrėkite bateriją

Elektromobilių baterijų darbas žiemą yra apsunkintas, tad dėl akumuliatoriaus viduje sulėtėjusių elektrocheminių procesų jos išsikrauna greičiau. Maža to, įjungiant elektromobilį esant žemai temperatūrai, baterija yra priversta savo energiją naudoti ne tik varikliui, bet ir šildymui. Tam, kad elektros energijos būtų prarasta kuo mažiau, priešingai nei būtų rekomenduojama šiltuoju metu laiku, siūloma kuo dažniau įkrauti savo elektromobilį. Tad šaltuoju metu laiku nebijokite automobilio palikti krautis per naktį. Kaip teigia ekspertai, žiemą elektromobilių akumuliatorius visada turėtų būti įkrautas bent 20 proc. Taip yra siūloma, nes žiemą maksimali elektromobilio rida, dėl energijos nuostolių, gali sumažėti beveik perpus, o tam, kad savo kelionės tikslus galėtumėte pasiekti be rūpesčių, jums visada reikia turėti pakankamą elektros rezervą.

Iš anksto paruoškite automobilį

Dar viena praktika, padedanti paversti kelionę žiemą efektyvesne, yra išankstinis akumuliatoriaus šildymas bei salono kondicionavimas. Kai jūsų elektromobilis yra prijungtas krautis, galite pradėti šildyti savo transporto priemonės bateriją, kad ji ruoštųsi krūviui. Be to, daugelis elektromobilių modelių jau senokai yra išmanūs ir turi programėlę arba raktelį, leidžiantį pradėti išankstinį kondicionavimą nuotoliniu būdu.

„Pradėjus saloną šildyti 10-15 minučių prieš kelionės pradžią, būsite tikri, kad atėjus į automobilį jums nereikės šildytis maksimaliu režimu, tad ne tik nejausite šalčio, bet ir sutaupysite baterijos energijos. Naudojantis ta pačia technologija galite nusistatyti pasikartojančius išvykimo laikus, tad automobilis jau iš anksto žinos, kada turėtų pradėti šildyti“, – pastebi A. Šeršniovas.

Neleiskite elektromobiliui užšalti 

Žinoma, kartais automobilį pastatyti važiuojamoje dalyje arba gatvėje gali būti tikrai patogiau. Visgi visus elektromobilių vairuotojus specialistai ragina naudotis garažais ir stoginėmis. Žiemą viduje laikoma transporto priemonė gali suteikti ne vieną privalumą. Santykinė garažo šiluma padės ilgiau išlaikyti įkrautą akumuliatorių, palaikys našesnį jo veikimą. Be to, garaže laikomas automobilis pateikia ir įprastų automobilių turėtojams žinomas naudas: garaže neužšąla durų spynelės, nereikia rūpintis užšalusių stiklų valymu.

Venkite didelių greičių

Anot „Ignitis“ atstovo, egzistuoja dvi priežastys, kodėl žiemą neturėtumėte važiuoti greitai. Pirma, vairavimo sąlygos yra daug sudėtingesnės. Keliai dažnai būna slidus, o galimas lietus, sniegas ar rūkas gali užstoti jūsų matymo lauką, tad padidėja tikimybė prarasti visapusę automobilio kontrolę. Antra, dėl didesnio greičio akumuliatorius turi dirbti intensyviau, todėl naudojama daugiau energijos. O kaip jau minėta, taupyti akumuliatoriaus energiją ypač svarbu esant šaltesniam orui. Dėl šių priežasčių vairuotojai raginami rinktis ekologišką vairavimo režimą, kai važiuojama pastoviu greičiu, stengiamasi staigiai nestabdyti ir taip mažinti suvartojamos energijos kiekį.

Sėkmė slypi detalėse

Visi vairuojantys elektromobilį turėtų kiek įmanoma efektyviau išnaudoti savo transporto priemonės galimybes. Padėti sutaupyti elektros energijos gali daugelis smulkmenų, kurias sudėjus į krūvą, galime matyti aiškų rezultatą.

Jei įmanoma, planuokite savo keliones ir rinkitės tuos maršrutus, kurie leis išvengti didelių greičių ir spūsčių. Taip pat nepamirškite apžiūrėti savo saloną ir bagažinę bei išimti visus sunkesnius ir kelionei nereikalingus daiktus. Kad jaustumėtės saugiai, naudokite žiemines padangas, kurios užtikrins maksimalų sukibimą važiuojant apsnigtais keliais, tad nereikės nerimauti dėl to, kad galite patekti į avarinę situaciją. Na, o kai išvažiavote iš judrių gatvių ir galite leisti sau šiek tiek atsipalaiduoti, vairuodami nepamirškite įsijungti „Eco“ režimo, padėsiančio optimizuoti naudojamą energiją.

„Jeigu elektrinių automobilių savininkai laikysis šių patarimų ir prižiūrės savo transporto priemonių techninę būklę, tokiu atveju jie gali nebijoti ir pačių atšiauriausių žiemos sąlygų“, – įsitikinęs „Ignitis“ E-mobilumo projekto vadovas Andrius Šeršniovas.

Pranešimą paskelbė: Lukas Zadarackas , Ignitis grupė, UAB

Kiti skelbimai:
 
Kaip serviruoti stalą šventėms?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose
 
Keltuvų nuoma

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

Pirmąjį lietuvišką autonominį hibridinį universalios paskirties visureigį kurianti bendrovė „Ostara“ įveikė lauko bandymų etapą ir pereina prie nuotolinio valdymo ir autonominio režimų vystymo. Visureigio „Krampus Mk1“ technologijų demonstratorius elektrinės pavaros režimu įveikė bandymus greičio trasoje įvairiomis oro sąlygomis, įskaitant 0-0,5 laipsnių temperatūrą, lietų ir stiprų priešpriešinį vėją. „Kyviškių aerodrome bagio klasės visureigis „Krampus“ buvo testuojamas […]