Elektriniai paspirtukai: jau įprasta transporto priemonė, kelianti didelius iššūkius

Elektriniai paspirtukai: jau įprasta transporto priemonė, kelianti didelius iššūkius

Gatvėmis ir šaligatviais važinėjantys žmonės ant elektrinių paspirtukų jau tapo neatsiejama miesto dalimi. Vis dėlto, norėdami saugiai įsilieti į miesto ritmą, kai kurie vairuotojai vis dar susiduria su iššūkiais. Važiuoti keliu ar šaligatviu? Kaip pasirinkti tinkamą greitį ir nekelti pavojaus sau ar aplinkiniams? Todėl Lietuvos policijos pareigūnai dalijasi patarimais, kaip ne tik smagiai, bet ir saugiai dardėti miestų gatvėmis, o draudimo ekspertai pataria, kaip apsaugoti savo paspirtuką ir išvengti nuostolių.

Lietuvos policija fiksuoja daugiau įvykių

Ne veltui vieni didesnių elektrinių transporto priemonių vairuotojų iššūkių – saugūs manevrai tiek jiems patiems, tiek ir pėstiesiems ar automobilių vairuotojams. Juk paspirtuku važinėti nereikia jokių specialių leidimų ar mokymų ir būtent tai tampa šių priemonių saugumo spraga. Pastaraisiais metais Lietuvos policija stebi vis daugiau su elektrinėmis transporto priemonėmis susijusių nelaimingų, eismo įvykių bei taisyklių pažeidimų. Lietuvos kelių policijos tarnyba, tik prasidėjus sezonui, vadinasi, vos per kelis pastaruosius mėnesius, užfiksavo jau 8 eismo įvykius, kuriuose dalyvavo elektriniai paspirtukai, riedžiai, dviračiai. Pastebima, kad dažniausiai nesilaikoma techninių reikalavimų bei Kelių eismo taisyklių (KET) ir dažnai to pasekmės būna itin skaudžios – patiriami galvos, kojų, rankų sužalojimai.

Lietuvos kelių policijos tarnyba atkreipia dėmesį, kad populiariausių paspirtukų greitis neviršija 25 km/val., todėl tokios galios transporto priemonei galioja įprastos, ir dviratininkams taikomos, KET taisyklės. Galima važiuoti pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis, kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu.

Norint mieste judėti saugiai taip pat svarbu stebėti aplinką, būti atidiems ir elektrinių paspirtukų vairuotojams pasirinkti saugiausią greitį konkrečioje situacijoje. Tuomet, kai važiuojama pėsčiųjų taku, aikštėje ar parke, per pėsčiuosius reikia judėti tokiu pat greičiu, kokiu eina pats žmogus. Šitaip išvengiama rizikos dideliu greičiu susidurti, išgąsdinti praeivį, kuris gali staigiai pakeisti kryptį ir pats užkliūti ar nuversti elektrinį paspirtuką bei jo vairuotoją.

Svarbiausia – nepalikti vagims lengvo grobio

Draudimo kompanijos „Compensa Vienna Insurance Group“ produktų ir rizikos vertinimo departamento vadovas Linas Laugalis pastebi, kad kuo gatvėse daugiau elektrinių transporto priemonių, tuo aktyviau žmonės domisi jų draudimu ir apsauga. Ypatingai dabar, kai vis dažniau susiduriama su tokių transporto priemonių vagystėmis. Būtent šią riziką draudimo ekspertai ir įvardija kaip pačią didžiausią bei daugiausiai nuostolių atnešančią.

„Drąsiai galime teigti, kad būtent paspirtukų vagystės iš patalpų, prekybos centrų parkavimo vietų ar kitų mieste tam skirtų aikštelių tampa tikru iššūkiu vairuotojams. Elektriniai paspirtukai nėra pigūs, todėl vieni pagrindinių mūsų klientų rūpesčių yra koks ir kada draudimas galios ir kuo reikia pasirūpinti, kad vagystės atveju nuostolius būtų galima sumažinti“, – teigia L. Laugalis.

Ekspertas primena, kad apsidraudus namų turtą, apsaugomas ir namuose ar sandėliuke, garaže esantis elektrinis paspirtukas. Tokiu atveju elektrinės transporto priemonės vairuotojas gali nesirūpinti dėl jokių įprastų rizikų – nuo gamtinių jėgų iki vandalizmo. Taip pat tokioms transporto priemonėms draudimas nuo vagysčių ir plėšimo galioja ir už namų ribų, tad dažniausia rizika – paspirtuko vagystė iš viešosios erdvės – tampa nebe tokia baisi. Žinoma, ekspertai pataria ir patiems kiek įmanoma atidžiau rūpintis savo turtu, pavyzdžiui, po įvykio iš karto pranešti policijai, laikinai nepalikti neužrakintoje patalpoje ar neprirakinto prie nepajudinamų objektų. Svarbiausias patarimas – nepalikti vagims lengvo grobio.

Mažas paspirtukas gali lemti didelius nuostolius

Atšilus orams ir išlindus saulei malonu pakvėpuoti grynu oru važinėjant po miestą elektriniu paspirtuku, tačiau reikia prisiminti, kad ir kaip nekaltai tokia transporto priemonė atrodytų, ji taip pat gali sukelti nemalonumų. Pavyzdžiui, svarbu įvertinti atsakomybę ir prieš kitus asmenis, nes valdant tokią priemonę galima sužaloti, apgadinti kito asmens turtą.

„Pavyzdžiui, automobilių vairuotojams civilinės atsakomybės draudimas yra privalomas, o štai tokių mažesnių transporto priemonių valdytojams – ne. Tačiau vis dėlto reikia įvertinti, kad valdant bet kokią priemonę ten, kur yra ir kitų žmonių, automobilių, turto, gali nutikti nelaimė, kuri pridaro žalos kitų asmenų turtui, sveikatai ar net gyvybei. Todėl visada patariame ir paspirtukų vairuotojams pasirūpinti apsauga nuo tokių nutikimų ir šitaip išvengti labai didelių nuostolių“, – pataria L. Laugalis.

Pranešimą paskelbė: Lina Venskaitytė, Nova media

Kiti skelbimai:
 
REIMA Vipellys Lemon Yellow 26-29
 
Camper Iman K400299 Grey 38
 
Crocs™ Crocs CHERRIES G0734300-MU
 
REIMA Vipellys Neon Pink 30-33
 
ALTERCORE Katie Black 40

Rekomenduojame

Lietuvoje jau galima įsigyti ekonomišką iš tinklo kraunamą hibridinį „Tiguan eHybrid“

Lietuvoje jau galima įsigyti ekonomišką iš tinklo kraunamą hibridinį „Tiguan eHybrid“

„Tiguan“ – populiariausią „Volkswagen“ Europoje ir geriausiai parduodamą visureigį Baltijos šalyse – jau galima įsigyti ir su iš elektros tinklo kraunama hibridine pavara, kuri apjungia galingą elektros motorą bei 1,4 l TSI variklį. „Tiguan eHybrid“ galima važiuoti naudojant tik elektrą, tik benziną arba apjungti abiejų variklių galią. Pagrindinis iš tinklo kraunamo „eHybrid“ privalumas yra ypač […]

Pandemijos įtaka: lietuviai per karantiną vairuoja mažiau, estai ir latviai įpročių nepakeitė

Pandemijos įtaka: lietuviai per karantiną vairuoja mažiau, estai ir latviai įpročių nepakeitė

Pandemija pakeitė ne tik visuomenės bendravimo, bet ir vairavimo įpročius. Naujausio tyrimo duomenys rodo, kad 42 proc. Lietuvos gyventojų karantino laikotarpiu mažiau naudojasi automobiliu. Kaimyninėse valstybėse tendencijos priešingos – 57 proc. Estijos ir 48 proc. Latvijos žmonių transporto priemonę vairuoja tiek, kiek ir prieš pandemiją. Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ vasario mėnesį atlikta […]

„Audi A6 e-tron concept“ – naujas „e-voliucijos“ etapas

„Audi A6 e-tron concept“ – naujas „e-voliucijos“ etapas

„Audi“ ryžtingai vysto „e-voliuciją“ elektriniame mobilume ir 2021 m. Šanchajaus automobilių parodoje pristato pirmąjį inovacinės elektrinių automobilių šeimos modelį – keturių durelių „Audi A6 e-tron concept“, kurio gamybai bus naudojama visiškai nauja „Premium Platform Electric“ („PPE“) platforma. Jau 2022 metų pabaigoje bus pradėta serijinė C segmento, vėliau – B segmento modelių, turinčių „PPE“ platformą, gamyba. […]

Į miestus grįžtant spūstims, Žemės dienos proga „Bolt“ primena apie aplinkai draugiškus sprendimus

Į miestus grįžtant spūstims, Žemės dienos proga „Bolt“ primena apie aplinkai draugiškus sprendimus

Šalyje atsiveriant vis daugiau verslų ir ugdymo įstaigų, į miestų gatves piko metu grįžta automobilių spūstys, lemiančios oro užterštumą. Siekiant atkreipti dėmesį į tvaresnes kelionės alternatyvas, Europoje pirmaujanti pavėžėjimo platforma „Bolt“ Žemės dienos proga primena, kad gyventojai, rinkdamiesi elektra varomas transporto priemones, prisideda prie aplinkos tausojimo. Eismo užimtumą Vilniuje fiksuojančios navigacinės įrangos „Tom Tom“ programėlės […]