Ekspertai pataria: kaip žinoti, kad atėjo metas keisti automobilį

Ekspertai pataria: kaip žinoti, kad atėjo metas keisti automobilį

Automobilyje žmonės praleidžia itin daug laiko – nuo miesto kamščių iki darbo kelionių ar atostogų Europoje. Net ir tobulėjant automobilių technologijoms, jis netampa amžinu – dėvisi, tad galiausiai tenka priimti sprendimą jį pakeisti. Svarbiausias klausimas – kada metas tai daryti?

  • Jei priežiūra brangesnė nei naujo automobilio įnašas

Su metais automobilių gedimai tampa įprastu reiškiniu. Kaip ir visi daiktai, jie dėvisi ir turi savo gyvavimo laiką. Kol gedimai nepradeda per dažnai tuštinti jūsų piniginės, tol nevertėtų automobilio „nurašyti“.

Pasak autoserviso „Melga“ vadovo Algirdo Bartkevičiaus, brangiausiai kainuoja variklio arba atskirų jo mazgų, pneumatinės pakabos, vairo kolonėlės, automatinės pavarų dėžės, elektros įrangos remontas. Šių gedimų galima būtų išvengti periodiškai atliekant automobilio patikrą. Taip pat periodiškai reikia keisti automobilio paskirstymo diržą, sankabą bei smagratį.

Ekspertai siūlo susirūpinti, jie jūsų automobilį per ne lyg dažnai pradėjo „kankinti“ įvardinti ar kiti, didesni gedimai. Tai – rimtas signalas, kad atėjo metas jį keisti.

Vaidotas Rimeikis, kompanijos „Mokilizingas“ komercijos vadovas, pataria prieš pradedant dairytis naujo automobilio paskaičiuoti, kiek pinigų skiriate remontui: „Šiemet, pildant pajamų deklaraciją, atsirado galimybė susigražinti dalį pinigų už automobilio remonto darbus. Tačiau net ir tokiu atveju gali paaiškėti, kad automobilio remontui per metus išleidžiate daugiau, nei verta jūsų transporto priemonė“. Komercijos vadovas pastebi, kad į remonto išlaidas vertėtų įskaičiuoti ir, pavyzdžiui, savo sugaištą laiką kelionėms iki autoserviso, išlaidas pakaitinio automobilio nuomai bei kitiems su tuo susijusiems rūpesčiams.

„Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį, kad nauji automobiliai yra gerokai efektyvesni ir ekonomiškesni. Keičiant seną automobilį į naują, galima ir sutaupyti – ypač jeigu automobilis yra dažnai eksploatuojamas ir su juo nuvažiuojami didesni atstumai. Tokiu atveju sutaupyti kurui skirti pinigai gali padengti dalį mėnesinės automobilio įmokos“, – pastebi V. Rimeikis.

Anot V. Rimeikio, pirmiausia patartina pasikonsultuoti su finansų specialistu ir susidėlioti individualų biudžetą. Svarbiausia jame – įsivertinti senojo automobilio remonto ir naujojo kainos santykį. Pavyzdžiui, jei naujam automobiliui išleisite 10-20 proc. daugiau, nei kasmet kainuoja senojo remontas, apsvarstykite, ar tikrai verta investuoti į nuolatos gendančią transporto priemonę, ar mėgautis komfortu vairuojant naująją.

  • Jei pasikeitė jūsų gyvenimo būdas

Keisti automobilį gali paskatinti pasikeitusi darbo vieta, šeimos pagausėjimas ar netgi naujo augintinio įsigijimas.

Pagausėjus šeimai pradeda dairytis naujo, patogesnio, didesnio ir ne retai saugesnio automobilio. Ne paskutinėje vietoje ir bagažinės talpumas. Kadangi transporto priemonė perkama ne vieneriems metams, reikėtų pagalvoti, ar vaikams paaugus, jums bus patogu automobiliu transportuoti ne tik kūdikių vežimėlius, bet ir dviračius, paspirtuku bei didesnį lagaminų skaičių važiuojant atostogauti.

Ženklas keisti automobilį būtų pradėjus dirbti kitame mieste arba darbe, kuris reikalauja dažnų kelionių po Lietuvą, derėtų atsižvelgti ne tik į komfortą ilgesnių kelionių metu, bet ir ekonomiškumą. Pavyzdžiui, transporto priemonė labiau pritaikyta kelionėms mieste, o ne užmiestyje, gali būti labai neekonomiška.

Nepamirškite, kad užmiesčio keliuose greičiai taip pat būna didesni, tad būtinai atkreipkite dėmesį ir į automobilio saugumą, stabilumą. Jei mažesnis automobilis itin patogus mieste, važinėjant užmiesčio keliais patartina įsigyti didesnę, galingesnę, patvaresnę transporto priemonę.

  • Jei nesijaučiate gerai ir patogiai

Elementari, nors daugeliui, rodos, nepakankama priežastis įsigyti naują automobilį, jei jis jums tiesiog tapo nebepatogiu. Taip pat, jei automobilio estetinis vaizdas jūsų nebetenkina, pavyzdžiui, bėgant laikui pradėjus rūdyti.

„Lietuvos klimato sąlygomis rūdijimas – viena dažniausių ir opiausių problemų. Prižiūrėtam, antikorozine danga padengtam automobiliui orai – nebaisūs. Tačiau jei automobilis nėra visiškai tvarkingas ar stipriai pažeistas korozijos, tenka remontuoti kėbulą, atsiranda ir papildomų gedimų“, – grėsmes vardina autoserviso vadovas.

Patogiam važiavimui taip pat svarbi tvarkinga, stabilumą kelyje užtikrinanti važiuoklė. Netvarkinga važiuoklė po kurio laiko pradeda gadinti kitas jungiančias dalis (stabdžius, amortizatorius), dėl to gali padidėti remonto išlaidos.

  • Jei automobilis jau per daug „patyręs“

Tam tikri automobilio gedimai ar kitos blogos „patirtys“ gali būti kritinės. Stipriai vandens, ugnies arba rimtesnės avarijos pažeisto automobilis remontuoti kartais tiesiog nebeapsimoka.

„Po tokių įvykių dažniausiai pasitaiko elektros įrangos gedimai, nes pažeidžiami laidai, variklio valdymo kompiuteris, atsiranda įvairių daviklių problemų. Jei automobilis skendo, greičiausiai ant kėbulo prasidės korozija, o salone gali atsirasti pelėsis“, – pasakoja A. Bartkevičius.

Eksperto teigimu, net ir be ekstremalių situacijų, rimtesnių remonto darbų poreikis atsiranda kai rida viršija 200 tūkst. kilometrų. Atsižvelgti verta ir į tai, kad seniems automobiliams detales rasti įmanoma, tačiau sudėtinga – jų ilgesni pristatymo terminai, jos gali būti brangesnės.

Keičiant automobilį, „Mokilizingas“ komercijos vadovas V. Rimeikis pataria dėmesį atkreipti ir dar į keletą veiksnių.

„Visų pirma, aiškiai apsibrėžkite, kokio automobilio jums reikia. Tai priklauso ir nuo jūsų gyvenimo būdo, šeimos narių skaičiaus, ir nuo jūsų asmeninio biudžeto. Atsakykite sau, ar pirksite naują, ar naudotą automobilį, ar galite už jį sumokėti iš anksto, ar mokėsite dalimis, kokio dydžio pradinė įmoka ir kitus finansinius savo rodiklius“, – pataria V. Rimeikis.

Pranešimą paskelbė: Paulius Ramanauskas, UAB „Publicum“

Kiti skelbimai:
 
AUDIMAS Trumpa tampri marginta suknelė 20FL-012 Water Printed XL
 
AUDIMAS Ilgi daugiafunk.paplūdimio šortai 2011-518 Dutch Blue 56
 
AUDIMAS Parka su pašiltinimu THERMORE 2011-407 India Ink L
 
Nike 22-97-15-7 Black 15 42,5
 
AUDIMAS Atsegamas džemp. medv. vidumi 20LT-406 Black XL

Rekomenduojame

Lietuvos gyvenviečių gatvėse ir keliuose planuojami intensyvūs asfaltavimo darbai

Lietuvos gyvenviečių gatvėse ir keliuose planuojami intensyvūs asfaltavimo darbai

Beveik 40 šalies savivaldybių sulauks lėšų, už kurias šiemet bus asfaltuojami gyvenvietėse esantys bei gyvenvietes jungiantys keliai su žvyro danga. Gyvenviečių kelių infrastruktūrai gerinti susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu skirta daugiau nei 27 mln. eurų.  „Mūsų šalies miestuose ir gyvenvietėse vis dar yra nemažai neišasfaltuotų gatvių bei gyvenvietes jungiančių žvyrkelių – dalis jų jau netrukus […]

„Goodyear Blimp“ dirižablis sugrįžta į Europą

„Goodyear Blimp“ dirižablis sugrįžta į Europą

Į Europos padangę sugrįžta legenda – po beveik dešimties metų pertraukos į dangų vėl pakyla „Goodyear Blimp“ dirižablis. Tai yra viena paskutinių kompanijos investicijų, skirta stiprinti įmonės žinomumą ir verslo iniciatyvas Europoje. Daugiausiai dėmesio pastaruoju metu buvo skirta Europos rinkos produktų asortimento atnaujinimui, kurių ne vienas sulaukė apdovanojimų, taip pat su naujų partnerių augimu susietai […]

„Volkswagen“ ir „Audi“ automobilius jau galima įsigyti internetu

„Volkswagen“ ir „Audi“ automobilius jau galima įsigyti internetu

„Volkswagen“ ir „Audi“ atstovai Lietuvoje atvėrė elektronines parduotuves, kuriose vairuotojai galės išsirinkti ir gauti automobilį neišeidami iš namų. Naujai atidarytų el. parduotuvių lankytojai jau dabar gali ne tik apžiūrėti naujausius automobilių modelius ir susipažinti su jų techninėmis specifikacijomis, bet ir gauti ekspertinę konsultaciją, užsiregistruoti bandomajam važiavimui ar užsisakyti tokias papildomas paslaugas kaip automobilio registracija ar […]

Seimo nario Kęstučio Masiulio pranešimas: parlamentaras prašo neprivatizuoti Lietuvos aerodromų

Seimo nario Kęstučio Masiulio pranešimas: parlamentaras prašo neprivatizuoti Lietuvos aerodromų

2020 m. gegužės 27 d. pranešimas žiniasklaidai Seimo narys Kęstutis Masiulis kreipėsi į Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją, ragindamas sustabdyti aerodromų naikinimą ir pristatyti visuomenei jų plėtros strategiją. „Nuo pat 1990 m. Lietuva neturi jokios rimtos strategijos, ką daryti su aerodromais. Turtas parceliuojamas, neprižiūrimas ir nykstantis. Aerodromai iki šiol gyvuoja tik entuziastų dėka. Valstybinės institucijos […]