Ekspertai pataria: kaip naujiems vairuotojams įveikti didmiesčių iššūkius?

Ekspertai pataria: kaip naujiems vairuotojams įveikti didmiesčių iššūkius?

Artėjantis rugsėjis žymi ne tik vasaros pabaigą, bet ir naujų mokslo metų pradžią: tai reiškia, kad į didmiesčių gatves išvažiuos būriai naujų vairuotojų, atvykę iš kitų miestų. Anot ekspertų, jų laukia nemažai iššūkių, kuriems galima pasiruošti iš anksto, rašoma UNIPARK pranešime žiniasklaidai.

„Jauni, iš mažesnių Lietuvos miestų į sostinę atvykę vairuotojai neįvertina, kad Vilnius – visiškai kitoks, kur kas greitesnis miestas. Pažįstami patyrę vairuotojai, gyvenantys Šiauliuose, Klaipėdoje ir kituose šalies miestuose, man yra prisipažinę, kad kai jiems reikia vykti į Vilnių, jie iškart susiduria su stresu, nes čia visi visur skuba, lekia, kaip išprotėję. Jei taip kalba patyrę vairuotojai, galima tik įsivaizduoti, kokį stresą patiria pradedantieji. Kad jo būtų kuo mažiau, patartina ruoštis pokyčiams“, – sako vairavimo mokytojas, saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas.

Eismo įvykius nulemia vos trys priežastys

Gali atrodyti, kad Vilniaus gatvėse padaugėjus jaunų vairuotojų, rugsėjo mėnesį įvyksta daugiau eismo įvykių. Tačiau A. Pakėnas nelinksta generalizuoti ir patikslina, jog sostinėje ir visais kitais mėnesiais netrūksta eismo įvykių.

„Žinoma, jei vairuotojas mokėsi vairuoti mažesniame mieste, kur eismo intensyvumas – nedidelis, o persirikiuoti į kitą eismo juostą ar apsisukti – nesudėtinga, taip pat nėra žiedinių sankryžų, tai atsidūrus dideliame mieste galima nežinoti, kaip viską teisingai atlikti. Kaip bebūtų, rikiavimasis – vienas sudėtingiausių manevrų, kurį ne visada tinkamai pavyksta atlikti ir patyrusiems vairuotojams“, – teigia vairavimo mokytojas.

Kitos dažnos eismo įvykių priežastys – leistino greičio viršijimas ir saugaus atstumo nesilaikymas. Pasak saugaus eismo eksperto, pastaroji priežastis – bene absurdiškiausia, kylanti iš klaidingo įsivaizdavimo apie eismo srautus.

„Egzistuoja toks naratyvas, kad reikia važiuoti kuo arčiau priekyje esančio automobilio, kuo labiau prisispaudus, nes taip padarome daugiau vietos kelyje. Tai yra visiškas absurdas, kuris veda tiesiai į bėdas. Kone kasdien sužinome apie avarijas, kuriose atsiduria 3–4 vienas paskui kitą susidūrę automobiliai. Ką tokio reikia daryti, kad važiuojant dieną, šviesiu paros metu tiesiame kelyje susidurti su priešais važiuojančiu automobiliu? Kol neįsisąmoninsim, kad saugus atstumas nėra tik eilinė sąvoka, o būtina sąlyga dalyvaujant eisme, tol ir kils tokių problemų, ir ne tik jauniems vairuotojams“, – komentuoja A. Pakėnas.

Gali padėti naktinės treniruotės

Paklaustas, kaip iš mažesnių miestų į didmiesčius atvykusiems jaunuoliams perprasti naujos vietos eismo subtilybes, pašnekovas pataria apsišarvuoti kantrybe.

„Galima po Vilnių ar Kauną ir naktimis važinėti, galima ir vairavimo instruktorių pasisamdyti, kuris patars, kaip orientuotis naujame mieste. Patartina ne iš karto per piko valandas važiuoti ir su visais stovėti spūstyje, bet susipažinti su nauja aplinka kitu laiku, kai eismas – ne toks intensyvus. Gali praeiti keli mėnesiai, gali ir visi metai, kol apsiprasite su naujo miesto gatvėmis – tam reikės laiko ir pastangų“, – komentuoja vairavimo mokytojas.

Visi kelio ženklai – svarbūs

Be kur kas intensyvesnio eismo, į didmiestį atvykę jauni vairuotojai gali susidurti ir su visai kito tipo kelio ženklais, pavyzdžiui, žyminčiais mokamą stovėjimą, ir ne tik aikštelėse, bet ir dalyje gatvių. Specialiais ženklais žymimos ir mokamo stovėjimo zonos bei jų ribos.

Pasak UNIPARK ženklą valdančios bendrovės „Stova“ vadovo Artūro Satkūno, kiekviena mokamo stovėjimo zona turi savo tarifus ir jų taikymo laiką. Todėl į Vilnių ar kitus didmiesčius atvykusiems naujiems vairuotojams patartina iš anksto pasidomėti automobilių statymo sąlygomis.

„Gatvėse esantys kelio ženklai tikrai aiškiai parodo, kur ir kokiu laiku galioja mokamo automobilių statymo taisyklės. Ypač Vilniuje ir Kaune tokių vietų tinklas – didžiulis. Dar prieš išvažiuojant į miestų gatves pravartu pasidomėti, kur kokia vietinės rinkliavos ar parkavimo zona galioja ir kaip galima susimokėti už stovėjimą: parkomatuose, SMS žinute, o patogiausia – mobiliąja programėle. Tokiu būdu sumokėsite už tą laiką, kiek iš tikrųjų stovėjo transporto priemonė“, – teigia A. Satkūnas.

Vis dėlto, anot UNIPARK atstovo, ne visi vairuotojai yra dėmesingi ir pastebi gatvėse esančius ženklus. Siekiant išsiaiškinti, ar automobilis yra pastatytas mokamoje zonoje, padėti gali papildomos išmaniosios priemonės.

„Būna situacijų, kai net ir patyrę vairuotojai nepastebi, kad pasistatė automobilį mokamoje stovėjimo vietoje ir randa už valytuvo užkištą informacinį lapelį, primenantį apie nesumokėtą rinkliavą ar parkavimo mokestį. Be to, vis plačiau taikomi išmanios stovėjimo kontrolės sprendimai leidžia užtikrinti spartesnę ir sklandesnę į parkavimo zonas patenkančio transporto kontrolę. Todėl pravartu mobiliojoje programėlėje ar internete atsiversti virtualų žemėlapį ir pasitikrinti, kurioje mokamo stovėjimo zonoje ar aikštelėje esate“, – pataria „Stova“ vadovas A. Satkūnas.

Pabrėžiama, kad kiekviena stovėjimo zona ar aikštelė – jos gali priklausyti tiek miesto savivaldybei, tiek ir privačioms įmonėms – turi savo įkainius. Todėl net ir sumokėjus už transporto priemonės stovėjimą pagal kitos, o ne realiai užimtos zonos tarifus, vairuotojai gali sulaukti pranešimo apie nesumokėtą vietinę rinkliavą ar parkavimo mokestį. Be to, skirtingų miestų rinkliavos zonos gali būti žymimos skirtingais ženklais ir spalviniais žymėjimais, skiriasi ir mokamų stovėjimo aikštelių žymėjimas.

Šiuo metu vietinė rinkliava už automobilių stovėjimą miestų gatvėse taikoma Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje, taip pat Trakuose. Palangoje, Šventojoje ir Nidoje vietinė rinkliava taikoma tik vasaros sezono metu.

Pranešimą paskelbė: Tomas Šiuškus, UAB „Bosanova”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

„Volkswagen“ Lietuvoje pristato visapusiškai atnaujintą komercinių automobilių gamą – nuo kompaktiškojo „Caddy“ iki daugiafunkcio „Transporter“, erdvaus „Crafter“ ir legendinio „California“ kemperio. Šie naujausios kartos „Volkswagen“ modeliai sukurti siekiant užtikrinti neprilygstamą komfortą, kuris ypač svarbus tiems, kurie didžiąją dienos dalį praleidžia prie vairo. „Komerciniai automobiliai yra daugelio kasdienių operacijų pagrindas – jos jungia žmones, prekes ir […]


„Truckmaster“ sunkvežimių plovykla – efektyvus sprendimas jūsų sunkiojo transporto švarai

„Truckmaster“ sunkvežimių plovykla – efektyvus sprendimas jūsų sunkiojo transporto švarai

Sunkvežimių plovimas yra kur kas daugiau nei tik estetinis rūpestis – tai būtina priežiūros dalis, padedanti užtikrinti ilgesnį technikos tarnavimo laiką, saugumą keliuose ir įmonės įvaizdį. „Truckmaster“ sunkvežimių plovykla siūlo profesionalias plovimo paslaugas, atitinkančias šiuolaikinių transporto įmonių poreikius. Moderni įranga ir patikimos technologijos „Truck Master“ sunkvežimių plovyklose naudojama moderni ATLAS ir ITECO įranga, kuri užtikrina […]


Kryžkalnyje startavo naujos „Inbalance grid“ stotelės „Orlen“ degalinėse: jau veikia 10 greito įkrovimo taškų

Kryžkalnyje startavo naujos „Inbalance grid“ stotelės „Orlen“ degalinėse: jau veikia 10 greito įkrovimo taškų

Elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė „Inbalance grid“ pradėjo vasaros plėtros sezoną – startavo nuo Kryžkalnio „Orlen“ degalinių, kur įjungti 8 nauji greitojo įkrovimo taškai A1 kelyje į pajūrį ir iš jo. Iš viso šiais metais „Inbalance grid“ įrengs 54 didelės galios įkrovimo prieigas. Naujose stotelėse – pigiausia kilovatvalandė A1 kelyje „A1 magistralė – tai stuburas, jungiantis […]


EIMIN paskirstė 5 mln. eurų Lietuvos savivaldybių kelių projektams

EIMIN paskirstė 5 mln. eurų Lietuvos savivaldybių kelių projektams

Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) finansuos įvairiose Lietuvos savivaldybėse esančių kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, tvarkymą: 7 projektams įgyvendinti skirta 5 mln. eurų. „Lietuvos regionų konkurencingumo didinimas – vienas svarbiausių EIMIN ekonomikos transformacijos plano „START“ prioritetų. Tad skirdami investicijų regionų kelių infrastruktūrai tobulinti ne tik pagerinsime susisiekimą, bet ir prisidėsime prie darbo […]


„airBaltic“ padvigubins skrydžių iš Vilniaus į Amsterdamą ir Dubajų dažnį

„airBaltic“ padvigubins skrydžių iš Vilniaus į Amsterdamą ir Dubajų dažnį

Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ paskelbė planus padidinti skrydžių iš Vilniaus į Amsterdamą (Nyderlandai) ir Dubajų (Jungtiniai Arabų Emyratai) dažnį artėjančiu žiemos sezonu, nuo 2025 m. spalio pabaigos iki 2026 m. kovo pabaigos. „airBaltic“ tarp Vilniaus ir Amsterdamo vykdys net 14 skrydžių per savaitę, dar labiau pagerindama Lietuvos susisiekimą su pasauliu per vieną […]


Per mėnesį Lietuvoje įrengtos dar 23 naujos įkrovimo stotelės

Per mėnesį Lietuvoje įrengtos dar 23 naujos įkrovimo stotelės

Lietuvoje tęsiama elektromobilių viešojo įkrovimo tinklo plėtra. Per gegužės mėnesį žaliųjų energijos sprendimų bendrovė „Enefit“ visoje šalyje įrengė 23 naujas elektromobilių įkrovimo stoteles. Ekspertai sako, kad vis didesnis dėmesys kreipiamas erdvėms už didžiųjų miestų ribų, siekiant, kad infrastruktūra būtų išvystyta tolygiai visoje šalyje. Per gegužę įrengtose 23-ose stotelėse vienu metu jau dabar gali būti įkrauti […]