Ekspertai įvertino „Lietuvos geležinkelius“: reikia aiškios ambicijos, Vilniaus stoties remonto ir naujo pavadinimo

Ekspertai įvertino „Lietuvos geležinkelius“: reikia aiškios ambicijos, Vilniaus stoties remonto ir naujo pavadinimo

Valdysenos, teisės, ekonomikos ekspertai įvardino svarbiausias sritis, kuriose didžiausia geležinkelių grupė Baltijos šalyse „Lietuvos geležinkeliai“ turėtų koncentruotis naujame veiklos šimtmetyje. Pasak jų, svarbiausia – apsibrėžti aiškią ambiciją ir jos siekti, prie atnaujintos, modernios veiklos pritaikyti įmonės įvaizdį bei suremontuoti vieną iš svarbiausių simbolių – Vilniaus geležinkelių stotį.

Artėjant 101-ajam įmonių grupės gimtadieniui, „Lietuvos geležinkeliai“ pristatė 101 per pastaruosius ketverius metus įgyvendintą pokytį, leidusį išskaidrinti veiklą, padidinti jos efektyvumą, suburti profesionalią komandą bei skirti daugiau dėmesio aplinkai.

Siekdama nustatyti aiškius prioritetus naujam veiklos šimtmečiui, įmonių grupė pakvietė įvairių sričių ekspertus, politikus, visuomenę bei savo darbuotojus diskutuoti apie „Lietuvos geležinkelių“ ateitį.

Aiški ambicija ir veiklą atitinkantis pavadinimas 

Advokatų kontoros „Walless“ vadovaujančioji partnerė Dovilė Burgienė teigė matanti teigiamus pokyčius, tačiau vis dar pasigendanti aiškios įmonių grupės ambicijos.

„Kiekvienas verslas turi labai aiškiai žinoti, kas jis yra: ką jis daro ir, dar svarbiau, ko jis nedaro. Norėčiau, kad „Lietuvos geležinkeliai“ būtų Lietuvos ekonomikos augimo variklis ir šalies flagmanas – tokia ambicija leistų pagreitinti augimą. O gal galima eiti dar toliau – gal turėtumėte kelti tikslą tapti Baltijos šalių įmone? Tikiu, kad svarbiau yra ne taupyti mažas sumas, bet uždirbti dideles“, – sakė D. Burgienė.

Pasak teisininkės, dabar – itin geras laikas turėti ambicijų, nes pasaulyje yra daug galimybių gauti plėtrai reikalingą finansavimą. D. Burgienė įsitikinusi ir tuo, kad infrastruktūros verslui itin svarbios – partnerystės. Ekspertė išskyrė dvi pagrindines jų kryptis.

„Pirmoji partnerystė – su valstybe. „Lietuvos geležinkeliai“ turi atsakyti sau, koks yra jų tikslas: ar pakelti „Lietuvos pašto“, jūrų uosto, oro uosto, savivaldybių vežėjų rezultatus ir taip kelti bendrą šalies ekonomiką, ar susikoncentruoti tik į savo veiklos rezultatus.  

Antroji esminė partnerystė – su verslu. Čia labai svarbu – skaidrumas ir reputacija. „Lietuvos geležinkeliai“ turi atsakyti į klausimus, kurios veiklos jiems yra svarbiausios, o kurioms vykdyti reikėtų pasitelkti verslo partnerius. Vertinga pamoka ir pavyzdys čia buvo idėja, kurios vėliau atsisakyta – buvo svarstoma ne nuomoti mažmeninės prekybos plotus stotyse, bet patiems užsiimti mažmeninės prekybos veikla“, – kalbėjo teisininkė.

Aiškų veiklų apsibrėžimą kaip esminę užduotį ateičiai akcentavo ir Lietuvos laisvosios rinkos instituto ekspertė Gintarė Deržanauskienė.

„Svarbu yra inventorizuoti veiklas ir aiškiai sau įvardinti – ar tikrai viskas, ką šiandien darote, turi būti valstybinė veikla. Taip yra todėl, kad valstybiniai pinigai, rinkoje konkuruojantys su privačiais, visuomet sukelia daug klausimų tiek dėl skaidrumo, tiek dėl efektyvumo.

Iki šiol padarėte daug svarbių pokyčių, jau daug ko atsisakėte, tačiau neatlikus itin griežtos inventorizacijos, kokia nors smulkmena, kaip vis dar neparduota poilsio bazė, gali imti ir pakišti koją kuriant teigiamą įvaizdį“, – teigė G. Deržanauskienė.

D. Burgienė taip pat pastebi, kad naujame šimtmetyje įmonių grupei svarbu atnaujinti įvaizdį: prie modernėjančios veiklos pritaikyti ir pavadinimą.

„Tiek visko pakeitus, tikrai jau metas ir persivadinti, vardu demonstruoti veiklos modernumą. Galbūt reikėtų pasirinkti anglišką pavadinimą, atspindint ir tai, kad didelė dalis verslo yra tarptautinė“, – svarstė teisininkė.

Pamatuojama socialinė atsakomybė

Investuotojų forumo vykdomoji direktorė Rūta Skyrienė pabrėžė socialinės atsakomybės ir atskaitomybės už ją svarbą.

„Transparency international“ neseniai labai gerai įvertino „Lietuvos geležinkelių“ veiklos skaidrumą ir įdomu buvo matyti, kad iš to žmonės juokėsi – pasirodo, visuomenei vis dar juokinga, kad geležinkeliai gali būti skaidrūs. Tai rodo, kad viešumoje labai svarbu akcentuoti atsinaujinimą, modernumą – kad tokie rezultatai nebebūtų juokingi“, – kalbėjo R. Skyrienė.

Pasak jos, pagirtina tai, kad „Lietuvos geležinkeliai“ ne tik turi socialinės atsakomybės ataskaitą, bet ir rengia ją atskirą – ne tik kaip bendros įmonių grupės veiklos ataskaitos dalį. Vis dėlto dokumente ekspertė pasigenda konkretumo bei aiškių įsipareigojimų visuomenei.

„Pristačius 101 pokytį, pamačiau, kad suskaičiavote ir tikslius rezultatus, kiek pastaraisiais metais prisidėjote prie aplinkos apsaugos. Tokius dalykus reikia matuoti nuolat, kelti sau aiškius ir ambicingus tikslus, o pasiektus rezultatus garsiai skelbti visuomenei“, – teigė ekspertė.

„Lietuvos geležinkelių“ veidas – Vilniaus stotis

„Hanner“ valdybos pirmininkas Arvydas Avulis akcentavo poreikį atnaujinti Vilniaus geležinkelių stotį. Verslininko teigimu, pastatas yra ne tik „Lietuvos geležinkelių“, bet ir visos šalies įvaizdį kurianti vizitinė kortelė. Stoties renovacijos svarbą pastebėjo ir D. Burgienė.

„Skraidydamas lėktuvais, keliaudamas automobiliu įpranti prie gražios aplinkos. O atėjus į traukinių stotį, joje – vis dar baisu. Gėda prieš užsieniečius draugus. Tarsi patenki į seną Rytų šalį. O tai formuoja šalies įvaizdį, todėl yra tikrai svarbu. Kažkada taip buvo ir oro uoste, tačiau situacija jame – jau pagerėjusi“, – kalbėjo teisininkė.

Tikslas: sukurti tvarią strategiją

„Baltic Institute of Corporate Governance“ prezidentas Rytis Ambrazevičius vienu iš esminių iki šiol pasiektų rezultatų įvardija nepriklausomos valdybos sukūrimą bei finansų išskaidrinimą. Tačiau ekspertas perspėja, kad bet kokie įgyvendinami pokyčiai turi būti tvarūs bei ilgalaikiai.

„Įsivaizduokime, kad pasikeičia politinė situacija, pakeičiama nepriklausoma „Lietuvos geležinkelių“ valdyba ir naujoji valdyba pakeičia visą įmonių grupės vadovų komandą  – kas tuomet nutiks „Lietuvos geležinkeliams“? Ateičiai keliamas tikslas ir ambicija turėtų būti užtikrinti, kad pakeitus vieną, du, tris ar visus valdybos narius arba vadovus, įmonė toliau veiks pagal geriausius skaidrumo bei atskaitomybės standartus“, – sakė valdysenos ekspertas.

101 iki šiol įgyvendintą pokytį „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė specialiame puslapyje 101pokytis.lt.

Pranešimą paskelbė: Ramūnas Pletkus, Integrity PR

Kiti skelbimai:
 
TOMS Geo Lace Women's Alpargata Black 40
 
GEOX Kilwi Girl J02D5B0MABC Pink C8172 32
 
Camper Peu Cami 17665-014 Black 42
 
Crocs™ Crocband™ Black 44,5
 
BIOMECANICS 212164 Blanco/Multi 27

Rekomenduojame

Nuo temperatūros svyravimų kenčia keliai: ką siūlo mokslininkai?

Nuo temperatūros svyravimų kenčia keliai: ką siūlo mokslininkai?

Ne tik liūtys, bet ir dideli karščiai padaro miestams nemažai žalos. Ypač kenčia keliai. Oro temperatūrai pakilus iki daugiau nei 30 laipsnių karščio, „plaukiantis“ bitumas bei provėžuota kelio danga – viena iš itin dažnų problemų. Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Kelių tyrimų instituto direktoriaus prof. dr. Audriaus Vaitkaus, specialistų tokie incidentai nestebina. „Klimato […]

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

Lankydamiesi šiandien Klaipėdoje Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis apžiūrėjo per pastaruosius metus išplėtotą Malkų įlanką bei perspektyvinę pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama dideli darbai. Sėkmingai atliktos investicijos į Malkų įlanką Klaipėdos uostui jau leidžia užsitikrinti dar tvirtesnes pozicijas laivų remonto rinkoje, didinti krovos pajėgumą, o numatoma pietinės uosto dalies plėtra […]

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Penktadienį, liepos 23 d., Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis lankysis Klaipėdoje, kur dalyvaus naujo „Smiltynės perkėlos“ kelto vardo suteikimo ceremonijoje, laivu plauks ir apžiūrės Malkų įlanką bei Klaipėdos uosto pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama didelė plėtra. „Smiltynės perkėlai“ pastatytas 60 m ilgio, 14 m pločio universalus keleivinis-krovininis keltas „Klaipėda“ išskirtinis […]

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Netikėtai pasaulį užklupęs Covid-19 iš esmės sukrėtė aviacijos industriją. Siekiant suvaldyti virusą, lyg tol klestėjusi sfera kone pernakt smuko į dar neregėtas žemumas. Nacionalinės aviacijos asociacijos LAVIA teigimu, prireiks bent dviejų metų, kol sugrįšime į 2019 metais pasiekto aviacijos piko laikus. Asociacijos prielaida remiasi optimistinėmis prognozėmis, laikantis pozicijos, kad pasaulinė pandeminė situacija gerės arba bent […]

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Upon the approval of the Minister of Transport and Communications, the newly formed Board of Lietuvos geležinkeliai, AB (LTG) takes up its duties. It consists of 7 members; i.e. five independent members: Dalia Andrulionienė, Eugenijus Preikša, Bernard Guillelmon, Kęstutis Šliužas, Aurimas Vilkelis; and 2 members delegated by the Ministry of Transport and Communications: Romas Švedas […]

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Paaiškėjo valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) skelbto mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai. I grupėje, kurioje varžėsi 12-18 metų amžiaus autorių sukurti vaizdo siužetai geriausiais pripažinti vaizdo siužetai „Saugok save“ (autorius Lukas Pacevičius iš Vilniaus) ir „Vairuodamas nesinaudok telefonu!“ (autoriai Benas ir Darius Bačkaičiai iš Kauno). III grupėje, […]