Ekspertai įvertino „Lietuvos geležinkelius“: reikia aiškios ambicijos, Vilniaus stoties remonto ir naujo pavadinimo

Ekspertai įvertino „Lietuvos geležinkelius“: reikia aiškios ambicijos, Vilniaus stoties remonto ir naujo pavadinimo

Valdysenos, teisės, ekonomikos ekspertai įvardino svarbiausias sritis, kuriose didžiausia geležinkelių grupė Baltijos šalyse „Lietuvos geležinkeliai“ turėtų koncentruotis naujame veiklos šimtmetyje. Pasak jų, svarbiausia – apsibrėžti aiškią ambiciją ir jos siekti, prie atnaujintos, modernios veiklos pritaikyti įmonės įvaizdį bei suremontuoti vieną iš svarbiausių simbolių – Vilniaus geležinkelių stotį.

Artėjant 101-ajam įmonių grupės gimtadieniui, „Lietuvos geležinkeliai“ pristatė 101 per pastaruosius ketverius metus įgyvendintą pokytį, leidusį išskaidrinti veiklą, padidinti jos efektyvumą, suburti profesionalią komandą bei skirti daugiau dėmesio aplinkai.

Siekdama nustatyti aiškius prioritetus naujam veiklos šimtmečiui, įmonių grupė pakvietė įvairių sričių ekspertus, politikus, visuomenę bei savo darbuotojus diskutuoti apie „Lietuvos geležinkelių“ ateitį.

Aiški ambicija ir veiklą atitinkantis pavadinimas 

Advokatų kontoros „Walless“ vadovaujančioji partnerė Dovilė Burgienė teigė matanti teigiamus pokyčius, tačiau vis dar pasigendanti aiškios įmonių grupės ambicijos.

„Kiekvienas verslas turi labai aiškiai žinoti, kas jis yra: ką jis daro ir, dar svarbiau, ko jis nedaro. Norėčiau, kad „Lietuvos geležinkeliai“ būtų Lietuvos ekonomikos augimo variklis ir šalies flagmanas – tokia ambicija leistų pagreitinti augimą. O gal galima eiti dar toliau – gal turėtumėte kelti tikslą tapti Baltijos šalių įmone? Tikiu, kad svarbiau yra ne taupyti mažas sumas, bet uždirbti dideles“, – sakė D. Burgienė.

Pasak teisininkės, dabar – itin geras laikas turėti ambicijų, nes pasaulyje yra daug galimybių gauti plėtrai reikalingą finansavimą. D. Burgienė įsitikinusi ir tuo, kad infrastruktūros verslui itin svarbios – partnerystės. Ekspertė išskyrė dvi pagrindines jų kryptis.

„Pirmoji partnerystė – su valstybe. „Lietuvos geležinkeliai“ turi atsakyti sau, koks yra jų tikslas: ar pakelti „Lietuvos pašto“, jūrų uosto, oro uosto, savivaldybių vežėjų rezultatus ir taip kelti bendrą šalies ekonomiką, ar susikoncentruoti tik į savo veiklos rezultatus.  

Antroji esminė partnerystė – su verslu. Čia labai svarbu – skaidrumas ir reputacija. „Lietuvos geležinkeliai“ turi atsakyti į klausimus, kurios veiklos jiems yra svarbiausios, o kurioms vykdyti reikėtų pasitelkti verslo partnerius. Vertinga pamoka ir pavyzdys čia buvo idėja, kurios vėliau atsisakyta – buvo svarstoma ne nuomoti mažmeninės prekybos plotus stotyse, bet patiems užsiimti mažmeninės prekybos veikla“, – kalbėjo teisininkė.

Aiškų veiklų apsibrėžimą kaip esminę užduotį ateičiai akcentavo ir Lietuvos laisvosios rinkos instituto ekspertė Gintarė Deržanauskienė.

„Svarbu yra inventorizuoti veiklas ir aiškiai sau įvardinti – ar tikrai viskas, ką šiandien darote, turi būti valstybinė veikla. Taip yra todėl, kad valstybiniai pinigai, rinkoje konkuruojantys su privačiais, visuomet sukelia daug klausimų tiek dėl skaidrumo, tiek dėl efektyvumo.

Iki šiol padarėte daug svarbių pokyčių, jau daug ko atsisakėte, tačiau neatlikus itin griežtos inventorizacijos, kokia nors smulkmena, kaip vis dar neparduota poilsio bazė, gali imti ir pakišti koją kuriant teigiamą įvaizdį“, – teigė G. Deržanauskienė.

D. Burgienė taip pat pastebi, kad naujame šimtmetyje įmonių grupei svarbu atnaujinti įvaizdį: prie modernėjančios veiklos pritaikyti ir pavadinimą.

„Tiek visko pakeitus, tikrai jau metas ir persivadinti, vardu demonstruoti veiklos modernumą. Galbūt reikėtų pasirinkti anglišką pavadinimą, atspindint ir tai, kad didelė dalis verslo yra tarptautinė“, – svarstė teisininkė.

Pamatuojama socialinė atsakomybė

Investuotojų forumo vykdomoji direktorė Rūta Skyrienė pabrėžė socialinės atsakomybės ir atskaitomybės už ją svarbą.

„Transparency international“ neseniai labai gerai įvertino „Lietuvos geležinkelių“ veiklos skaidrumą ir įdomu buvo matyti, kad iš to žmonės juokėsi – pasirodo, visuomenei vis dar juokinga, kad geležinkeliai gali būti skaidrūs. Tai rodo, kad viešumoje labai svarbu akcentuoti atsinaujinimą, modernumą – kad tokie rezultatai nebebūtų juokingi“, – kalbėjo R. Skyrienė.

Pasak jos, pagirtina tai, kad „Lietuvos geležinkeliai“ ne tik turi socialinės atsakomybės ataskaitą, bet ir rengia ją atskirą – ne tik kaip bendros įmonių grupės veiklos ataskaitos dalį. Vis dėlto dokumente ekspertė pasigenda konkretumo bei aiškių įsipareigojimų visuomenei.

„Pristačius 101 pokytį, pamačiau, kad suskaičiavote ir tikslius rezultatus, kiek pastaraisiais metais prisidėjote prie aplinkos apsaugos. Tokius dalykus reikia matuoti nuolat, kelti sau aiškius ir ambicingus tikslus, o pasiektus rezultatus garsiai skelbti visuomenei“, – teigė ekspertė.

„Lietuvos geležinkelių“ veidas – Vilniaus stotis

„Hanner“ valdybos pirmininkas Arvydas Avulis akcentavo poreikį atnaujinti Vilniaus geležinkelių stotį. Verslininko teigimu, pastatas yra ne tik „Lietuvos geležinkelių“, bet ir visos šalies įvaizdį kurianti vizitinė kortelė. Stoties renovacijos svarbą pastebėjo ir D. Burgienė.

„Skraidydamas lėktuvais, keliaudamas automobiliu įpranti prie gražios aplinkos. O atėjus į traukinių stotį, joje – vis dar baisu. Gėda prieš užsieniečius draugus. Tarsi patenki į seną Rytų šalį. O tai formuoja šalies įvaizdį, todėl yra tikrai svarbu. Kažkada taip buvo ir oro uoste, tačiau situacija jame – jau pagerėjusi“, – kalbėjo teisininkė.

Tikslas: sukurti tvarią strategiją

„Baltic Institute of Corporate Governance“ prezidentas Rytis Ambrazevičius vienu iš esminių iki šiol pasiektų rezultatų įvardija nepriklausomos valdybos sukūrimą bei finansų išskaidrinimą. Tačiau ekspertas perspėja, kad bet kokie įgyvendinami pokyčiai turi būti tvarūs bei ilgalaikiai.

„Įsivaizduokime, kad pasikeičia politinė situacija, pakeičiama nepriklausoma „Lietuvos geležinkelių“ valdyba ir naujoji valdyba pakeičia visą įmonių grupės vadovų komandą  – kas tuomet nutiks „Lietuvos geležinkeliams“? Ateičiai keliamas tikslas ir ambicija turėtų būti užtikrinti, kad pakeitus vieną, du, tris ar visus valdybos narius arba vadovus, įmonė toliau veiks pagal geriausius skaidrumo bei atskaitomybės standartus“, – sakė valdysenos ekspertas.

101 iki šiol įgyvendintą pokytį „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė specialiame puslapyje 101pokytis.lt.

Pranešimą paskelbė: Ramūnas Pletkus, Integrity PR

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Atėjus pavasariui vairuotojų gyvenimą kartina duobės mūsų šalies gatvėse ir keliuose. Pataikius į duobę kartais pakanka pakeisti padangą, tačiau dažnai transporto priemonę, deja, tenka gabenti į remonto dirbtuves. Draudikų duomenimis, po tokių įvykių automobilių savininkams yra atlyginami nuo kelis šimtus iki septynis tūkstančius eurų siekiantys nuostoliai. „Šių įvykių padaugėja pavasarį, kai, šylant orui, atsiranda daug […]


Planuojate pirkti elektrinį automobilį? Štai ką turite žinoti apie jo įkrovimą namuose

Planuojate pirkti elektrinį automobilį? Štai ką turite žinoti apie jo įkrovimą namuose

Komentaro autorius: Aurimas Tamašauskas, BMW atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ vadovas Pasauliui bandant prisitaikyti prie klimato pokyčių, elektrinių automobilių paklausa didėja sulig kiekvienais metais. Remiantis duomenimis, vien Jungtinėje Karalystėje praėjusių metų spalio pabaigoje keliuose buvo skaičiuojama beveik 1 mln. elektrinių automobilių. Nors Lietuvos statistika šiandien yra gerokai kuklesnė, tačiau tokių automobilių paklausa taip pat sparčiai auga. […]


Transporto sektoriaus apžvalga: 2023 m. sparčiai augo krovinių vežimas keliais, vežta daugiau keleivių

Transporto sektoriaus apžvalga: 2023 m. sparčiai augo krovinių vežimas keliais, vežta daugiau keleivių

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 metais išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai taip pat išaugo keleivių vežimas – visų rūšių transportu vežta beveik 7 proc. daugiau keleivių. „Nors 2023-ųjų pradžioje vyravo ekonominio neapibrėžtumo nuotaikos, Lietuvos transporto bei logistikos sektorius išlieka konkurencingas. Labiausiai tam įtakos turėjo padidėję tiek tarptautinių, tiek vidaus […]


Seimo nario A. Bagdono pranešimas: „Pabandom iš naujo – Seimas vėl turės spręsti, ar liberalizuoti techninės apžiūros rinką“

Seimo nario A. Bagdono pranešimas: „Pabandom iš naujo – Seimas vėl turės spręsti, ar liberalizuoti techninės apžiūros rinką“

2024 m. kovo 13 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimo pavasario sesijoje registruotas įstatymų paketas, kuriuo naikinami automobilių techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir paplitimo šalyje ribojimai. Iš Transporto veiklos pagrindų įstatymo siūloma išbraukti apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir jų išdėstymo šalies teritorijoje nuostatas. Šį ribojimą […]


5 naudingi patarimai: kaip paruošti automobilį šiltajam sezonui?

5 naudingi patarimai: kaip paruošti automobilį šiltajam sezonui?

Žiema automobilių vairuotojams atneša nemažai iššūkių, todėl jai pasibaigus itin svarbu nuodugniai įvertinti savo automobilio būklę ir paruošti jį artėjantiems šiltesniems orams. Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ ekspertai dalinasi patarimais, kaip pasirūpinti automobiliu po žiemos ir užtikrinti, kad šiltuoju metų laiku jis veiktų be priekaištų. Dažniau plaunamas automobilis rūdija lėčiau Nors automobilį patariama plauti […]


Gatvėse nuovažos galės būti dažnesnės

Gatvėse nuovažos galės būti dažnesnės

Nuo šiol kai kuriais atvejais B kategorijų gatvėse išvažiavimai ir įvažiavimai dešiniaisiais posūkiais galės būti įrengiami ne kas 150 metrų, kai buvo numatyta iki šiol, o kas 100 metrų. Tai įteisinta statybų techninio reglamento (STR) „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“ pataisose. STR numatyta, kad jeigu B kategorijų gatvėse nėra galimybių išlaikyti 150 metrų […]