Ekspertai atnaujino išorinio uosto galimybių studiją

Ekspertai atnaujino išorinio uosto galimybių studiją

UAB „Smart Continent LT“ atnaujino 2011 m. „Inros Lackner AG“, UAB „Ernst & Young Baltic“, SIA „Estonian, Latvian & Lithuanian Environment“ konsultantų konsorciumo parengtą Klaipėdos uosto plėtros, pastatant išorinį uostą, galimybių studiją. Atnaujintos studijos pagrindu bus kreiptasi į LR Vyriausybę dėl LR Vyriausybės nutarimo, kuriuo išorinis (giliavandenis) uostas būtų pripažintas valstybei svarbiu ekonominiu projektu.

2040 metais Klaipėdos uosto ir išorinio uosto pajėgumas galėtų siekti 133,45 mln. tonų. Jeigu išorinis uostas nebūtų statomas, tikėtina, kad, atsižvelgiant į pasaulines konteinerizacijos tendencijas, esamo Klaipėdos uosto konteinerių krovos pajėgumo nebeužteks. Tokias išvadas pateikė UAB „Smart Continent LT“ ekspertai, atnaujinę Klaipėdos uosto plėtros, pastatant išorinį uostą, galimybių studiją.

„Smart Continent LT“ ekspertų teigimu, 2040 metais pagal realų scenarijų per Klaipėdos uostą bus gabenama 87 mln. tonų, pagal optimistinį – 104,3 mln. tonų, didžiausias augimas – konteinerių. Pagal realų scenarijų būtų kraunama 26,57 mln. tonų konteinerių, pagal optimistinį – 35,37 mln. tonų konteinerių. Didžiausią įtaką šiam augimui, pagal regresinį modelį parengtą prognozę, turės konteinerių krovos augimas pasaulyje – nuo 2010 iki 2017 m. konteinerių srautai pasaulyje augo vidutiniškai 5,8 proc. kasmet. Nestatant išorinio uosto, pagal realų scenarijų, esamo konteinerių krovos pajėgumo neužteks.

Ekspertų manymu, iš viso numatomas tik išorinio uosto krovos pajėgumas 2040 metais – 39,4 mln. tonų, iš kurių konteinerių krovai – 26,4 mln. tonų. Bendras Klaipėdos uosto ir išorinio uosto pajėgumas 2040 metais – 133,45 mln. tonų. Studijoje rašoma, kad 2040 metais per Klaipėdos uostą (įskaitant išorinį uostą) kroviniai bus gabenami ekologiškai ir subalansuotai – vos 21 proc. krovinių pasiektų uostą kelių transportu.

Atnaujintoje studijoje akcentuojama esamo ir išorinio uosto vystymo ekonominė nauda, nepriklausomai nuo to, ar uostas būtų statomas ties Melnrage, ar ties Būtinge, nes 2040 metais galėtų būti sukurta 25–30 tūkst. darbo vietų. Šis indeksas apskaičiuotas vadovaujantis kitų išorinių uostų patirtimi. Ekspertai, atnaujindami studiją, analizavo dvi galimas išorinio uosto vietos alternatyvas – Melnragę ir Būtingę.

„Vertinant kompleksiškai, pagal sąnaudų–naudos santykį, Melnragės alternatyva yra beveik 2 kartus naudingesnė ir daugiau kaip 540 mln. Eur pigesnė. Be to, dėl Būtingės varianto, įgyvendinti šioje vietoje tokio masto projektą būtų labai sudėtinga. Būtingės alternatyva yra vos 550 metrų nuo Lietuvos–Latvijos sienos ir patenka į Būtingės geomorfologinio draustinio teritoriją – tai labai apsunkina šios teritorijos vystymą“, – teigė UAB „Smart Continet LT“ direktorius dr. Andrius Jaržemskis. Specialistai, įvertinę ne vieną kriterijų, nurodo, kad pastatyti išorinį uostą ties Būtinge reikėtų 1,163 mlrd. Eur, uostas ties Melnrage kainuotų 619 mln. Eur.

Atnaujintos studijos pagrindu bus kreiptasi į LR Vyriausybę dėl LR Vyriausybės nutarimo, kuriuo išorinis (giliavandenis) uostas būtų pripažintas valstybei svarbiu ekonominiu projektu. Kol kas nėra aišku, kokia gali būti pasirinkta išorinio uosto vieta – ties Melnrage ar Būtinge. Vieta bus parinkta tik tada, kai bus parengta naujojo Lietuvos Respublikos bendrojo plano koncepcija.

Atnaujinta išorinio uosto galimybių studija – vieša. Su Studijos ataskaita galima susipažinti nuo š. m. rugpjūčio 2 d. iki rugpjūčio 31 d. (įskaitytinai):

• VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos internetiniame tinklalapyje adresu: http://www.portofklaipeda.lt/klaipedos-uosto-pletros-pastatant-isorini-uosta-galimybiu-studija

• VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos I aukšto patalpose (apsaugos poste), J. Janonio g. 24, Klaipėdoje (pirmadieniais–ketvirtadieniais nuo 8:00 iki 17:00, penktadieniais – nuo 8:00 iki 15:45).

Supažindinimo su Studijos ataskaita viešas susirinkimas įvyks š. m. rugpjūčio 31 d. 14.00 val. VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos II aukšto pasitarimo salėje (adresu: J. Janonio g. 24, Klaipėda). Kviečiame dalyvauti suinteresuotus visuomenės atstovus.

Pranešimą paskelbė: Dovilė Ringis, VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija

Kiti skelbimai:
 
Egg Pore Blackhead Steam Balm Valomoji šildanti kaukė nuo inkštirų, 30g
 
Vagabond Sprint 2.0 4829-202 Caribbean Blue Multi 39
 
Columbia Snuggly Bunny Bunting Coll Navy/Pine Green Critter Block 74
 
Happy Socks Sketch Multi 9300 36-40
 
Crocs™ Reviva Flip Women's Melon/White 42,5

Kaune pradėta tilto per Nerį statyba

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Kelių direkcija) gavo informaciją iš rangovo, kad Kaune, kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, jau pradėta tilto per Nerį statyba. Kadangi statomas tiltas patenka į Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritoriją, čia vykdomiems darbams dėl  gyvūnų ir augalų apsaugos keliami ypatingi reikalavimai. Darbai Neries upės apsaugos zonoje taip pat […]

  Straipsniai »
Draudikai: panaikinus žalias rodykles, spūstys didėja ir dėl KET nežinojimo

Draudikai: panaikinus žalias rodykles, spūstys didėja ir dėl KET nežinojimo

Nors kai kurios savivaldybės grąžina šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis, tačiau nemažoje dalyje sankryžų reguliavimas nebebus keičiamas – jose jau sumontuoti šviesoforai su papildomomis sekcijomis. Draudikai pastebi įdomią tendenciją – piko metu prie naujais šviesoforais reguliuojamų sankryžų driekiasi ilgos laukiančių automobilių eilės net ir tuomet, kai važiuoti yra leidžiama. „Gavę signalų iš klientų, stebėjome eismo […]

  Straipsniai »

FIA pasaulio ištvermės lenktynių čempionato organizatorių sprendimu „Goodyear“ tapo oficialiu LMP2 padangų tiekėju

FIA pasaulio ištvermės lenktynių čempionato organizatorių sprendimu „Goodyear“ buvo išrinkta oficialia šio čempionato ir Europos „Le Mano“ lenktynių (ELMS) LMP2 kategorijos padangų tiekėja. Kelis sezonus galiojanti sutartis tarp „Automobile Club de l’Ouest“ (ACO), FIA ilgų distancijų lenktynių pasaulio čempionato organizatorių ir „Goodyear“ buvo sudaryta po ACO sprendimo paskirti vieną padangų tiekėją šiai itin konkurencingai klasei. […]

  Straipsniai »

„Bolt“ pristato naujieną: nuo šiol į kelionės maršrutą galima įtraukti kelis sustojimus

Europoje pirmaujančios pavėžėjimo paslaugų platformos „Bolt“ kelionės Lietuvos gyventojams nuo šiol tampa dar patogesnės. Keleivių patirtis lengvina mobiliojoje programėlėje „Bolt“ įdiegta nauja funkcija, kuri leidžia į kelionės maršrutą įtraukti keletą papildomų stotelių.  Norint pasinaudoti šia funkcija, programėlėje „Bolt“ esančio kelionės adreso laukelio dešinėje pusėje tereikės paspausti mažą pliuso ženklą: taip keleiviai į savo kelionės maršrutą galės iš anksto įterpti norimas papildomas stoteles. Vienai kelionei bus galima nurodyti iki trijų stotelių, o paskutinis sustojimas – galutinis kelionės tikslas.  „Mūsų siekis – užtikrinti, kad kelionės „Bolt“ taptų dar sklandesnės ir patogesnės. Todėl džiaugiamės galėdami pasiūlyti šią naują funkciją, teikiančią pridėtinės vertės ne tik mūsų keleiviams, bet ir vairuotojams. Atnaujinta programėlė padės vairuotojams lengviau planuoti savo laiką, o […]

  Straipsniai »