Ekspertai apie vairuotojų atidumą: ketvirtadalis automobilių apgadinimų padaromi judant atbulomis

Ekspertai apie vairuotojų atidumą: ketvirtadalis automobilių apgadinimų padaromi judant atbulomis

Eismo dalyvių tyrimai rodo, kad vairuotojas, naudodamas atbulinę pavarą, per metus vidutiniškai nuvažiuoja pusantro kilometro. Tačiau, draudikų duomenimis, ne kiekvienam vairuojančiajam šį atstumą pavyksta įveikti sklandžiai – nepadarius žalos kitiems. „Gjensidige“ statistika rodo, kad vienas iš penkių automobilių, kuriam draudimas atlygina žalą, apgadinamas važiuojant atbuline eiga. Vidutinė išmokos suma pastaraisiais metais tokių susidūrimų atvejais išaugo ketvirtadaliu – iki 700 eurų.

„Važiavimas atbuline eiga iš vairuotojų reikalauja vairavimo įgūdžių ir visapusiško dėmesingumo. Neatsargumas, skubėjimas pajudėti iš vietos, neatsigręžiant atgal patikrinti, ar nėra kitų automobilių ar žmonių, yra dažniausios eismo nelaimių, įvykstančių važiuojant atbuline pavara, priežastys”, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Pasak jos, paprastai vairuotojo pažymėjimą ką tik įgiję vairuotojai atbuline eiga manevruoja lėtai ir itin atsakingai, tačiau, atsiradus tvirtesniems įgūdžiams, drąsa gali pakišti koją. „Eismo nelaimių nuostoliai, važiuojant atbuline eiga, dažniausiai nėra dideli. Daugeliu atvejų jas galėtume pavadinti „pirmuoju krikštu“, tačiau jis anaiptol nebūna malonus. Tačiau tokiomis aplinkybėmis gali būti kliudomas ir žmogus, kuris patiria ne tik sužeidimų, bet emocinį sukrėtimą“, – pabrėžia V. Katilienė. 

Pasak draudimo bendrovės atstovės, daugiabučių kiemai, požeminės stovėjimo aikštelės bei parkavimo erdvės šalia prekybos centrų ir biurų – dažniausios vietos, kuriose vairuotojams nepavyksta saugiai manevruoti atbuline eiga. „Vasaros mėnesiais smulkių eismo nelaimių vairuotojai turėtų ypač saugotis stovėjimo vietose šalia vandens telkinių bei siaurose kurortų gatvėse. Nuosavo namo kieme taip pat dažnai nebūna pakankamai vietos apsisukti, todėl, važiuojant atbuline eiga į gatvę, svarbus ypatingas dėmesingumas“, – pasakoja draudimo bendrovės Žalų departamento vadovė.

V. Katilienės teigimu, dažniausiai tokių eismo įvykių žalos yra nedidelės. „Vairuotojai apgadina vienas kito veidrodėlius, nubrėžia dažus, rečiau įlenkia automobilio sparną ar dureles. Jei atbuline pavara įvažiuoja automobilis su priekabos kabliu, nuostoliai visada didesni“, – kalba draudikė.

Kaip dar vieną tokių eismo nelaimių riziką V. Katilienė mini automobilio salone netinkamai sudėtus daiktus. „Juos visada reikėtų sukrauti taip, kad vežamas bagažas neribotų vairuotojo matymo lauko per galinį langą. Sedano tipo automobiliuose galinė palangė taip pat turi būti tuščia“, – pabrėžia V. Katilienė.

Manevruojant atbuline eiga, pasak draudimo bendrovės atstovės, itin svarbu sekti veidrodėliuose matomą vaizdą, tačiau reikėtų nepamiršti ir apie „akląsias vietas“, esančias transporto priemonės šonuose. „Šios zonos – tai erdvė, kai greta esantis automobilis nebėra matomas per šoninio vaizdo veidrodėlį, tačiau dar nėra pastebimas žvilgsniu per šoninį langą. Jei vairuotojui kyla klausimų dėl matomumo, jis turėtų paprašyti pagalbos savo keleivių, kurie išliptų iš automobilio ir nurodytų teisingą važiavimo kryptį“, – kalba V. Katilienė.

Žalų ekspertė atkreipia dėmesį, kad važiuojant atbuline eiga vairuotojams itin pasitarnauja automobiliuose sumontuota elektroninė parkavimo sistema. Ji įspėja apie prie automobilio artėjantį objektą ir tokiu būdu sumažina eismo nelaimės riziką.

Pasak V. Katilienės, didesnį dėmesį važiuojant atbuline eiga turėtų skirti tie vairuotojai, kurie važinėja skirtingų gabaritų automobiliais arba neseniai iš mažesnės į didesnę pakeitė transporto priemonę. 

Draudimo bendrovės atstovė atkreipia dėmesį, kad pėstieji, matydami lėtai manevruojantį automobilį, turėtų jį apeiti iš priekio, kad vairuotojas laiku pastebėtų pėsčiąjį ir sustotų.

„Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ atlikto tyrimo duomenimis, trečdalis Lietuvos automobilių savininkų tikisi, kad kiti vairuotojai neviršys saugaus greičio, o 15 proc. apklaustųjų pageidautų, kad kiti vairuotojai visada  laikytųsi saugaus atstumo.

Per 7 šių metų mėnesius „Gjensidige“ atlygino 11 mln. eurų žalos, kurią sukėlė vairuotojų privalomuoju draudimu apsidraudę klientai, tai yra ketvirtadaliu daugiau negu pernai tuo pačiu metu. 67 proc. išmokų – už apgadintus automobilius.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrai – 12 mln. Eur: įkrovimo stotelių daugės miestuose, šalia pagrindinių kelių, stotyse, oro ir vandens uostuose

Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrai – 12 mln. Eur: įkrovimo stotelių daugės miestuose, šalia pagrindinių kelių, stotyse, oro ir vandens uostuose

Susisiekimo ministerija skelbia itin lauktą viešosios elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros skatinimo pradžią. Pirmajam etapui skirta 12 mln. Eur parama. Planuojama, kad ši iniciatyva paskatins virš 1,2 tūkst. viešųjų ir pusiau viešų įkrovimo prieigų įrengimą privačia iniciatyva 42-ose savivaldybėse, šalia magistralinių ir krašto kelių, degalinėse, geležinkelių ir autobusų stotyse, oro uostuose, vidaus vandenų ir jūrų uostuose. […]


„airBaltic“ pasamdė „STJ Advisors“ ir „Superia“ kaip IPO finansinius patarėjus

„airBaltic“ pasamdė „STJ Advisors“ ir „Superia“ kaip IPO finansinius patarėjus

Vilnius. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ praneša, kad paskyrė bendroves „STJ Advisors“ ir „Superia“ savo bendrais nepriklausomais finansiniais patarėjais planuojamam pirminiam viešam bendrovės akcijų platinimui (IPO). Finansų patarėjų vaidmuo – nepriklausomai peržiūrėti, konsultuoti ir prižiūrėti visą IPO procesą bei jo valdymą, taip pat vadovauti ir padėti visoms suinteresuotosioms šalims tam, kad būtų pasiektas geriausias įmanomas […]


Panevėžyje „PRO BRO Group“ atidarė antrąją tunelinę „Express“ plovyklą

Panevėžyje „PRO BRO Group“ atidarė antrąją tunelinę „Express“ plovyklą

„PRO BRO Group“ toliau tęsia plėtrą ir Panevėžyje atidarė antrąją tunelinę „Express“ plovyklą. Bendra investicijų į plovyklą suma siekia 4 mln. eurų. Tai jau 17-oji plovykla „PRO BRO“ tinkle Lietuvoje, o rugsėjo pradžioje atidaryta pirmoji plovykla Latvijoje. „Klaipėdos g. 162 B  adresu Panevėžyje atidaryta antroji tunelinė „Express“ plovykla, kurioje transporto priemonė bus pilnai nuplauta per […]


Startuoja naujas skrydžių skatinimo modelis: bus tęsiami tiesioginiai skrydžiai tarp Vilniaus ir Londono Sičio oro uostų

Startuoja naujas skrydžių skatinimo modelis: bus tęsiami tiesioginiai skrydžiai tarp Vilniaus ir Londono Sičio oro uostų

Po sėkmingų Susisiekimo ministerijos, Lietuvos oro uostų ir oro bendrovės derybų, Lietuvos oro uostai pasirašė investicijų sutartį su „LOT Polish Airlines“ oro bendrove, kuri vykdys reguliarius skrydžius tarp Vilniaus (VNO) ir Londono Sičio (LCY) oro uostų. Pasirašyta sutartis bus įgyvendinama pagal naują skrydžių skatinimo modelį, užtikrinsiantį skrydžių tęstinumą į Lietuvai strategiškai svarbų Londono centrą, į […]


„Eleport“ įgyvendins 13,8 mln. eurų vertės infrastruktūros projektą Baltijos šalyse ir Lenkijoje

„Eleport“ įgyvendins 13,8 mln. eurų vertės infrastruktūros projektą Baltijos šalyse ir Lenkijoje

Elektromobilių įkrovimo tinklo vystytoja „Eleport“ gavo 13,8 mln. eurų finansavimą viešosios europinio TEN-T kelių tinklo įkrovimo infrastruktūros plėtrai. Įgyvendindama pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę (EITP) finansuojamą projektą Estijos įmonė šalia svarbiausių transporto arterijų Baltijos šalyse ir Lenkijoje įrengs 138 naujas įkrovimo stoteles. Europos Sąjungoje (ES) kuriamo tvaraus transporto tinklo infrastruktūros projektams iš viso bus skirta […]


Patarimai automobilininkams. Kaip automobilį paruošti po vasaros kelionių?

Patarimai automobilininkams. Kaip automobilį paruošti po vasaros kelionių?

Patarimai automobilininkams. Kaip automobilį paruošti po vasaros kelionių?   Jei manote, kad tik šaltasis metų laikas kelia daug iššūkių norint palaikyti automobilio švarą, tai vasara taip pat gali palikti nemalonių bei ne lengviausiai pašalinamų nešvarumų. Nors kai kurie jų atrodo nekaltai, tačiau gali sukelti tokius neigiamus padarinius, kurių pašalinimui gali tekti skirti tiek papildomas lėšas, […]