Krovinių ekspedijavimo sektoriuje dirbančius specialistus daug dažniau vienija ne su transportu ar logistika susijusios studijos, o gebėjimas greitai spręsti nestandartines situacijas ir komunikabilumas. Tai liudija ir iš pačių įvairiausių specialybių į ekspedijavimą dirbti atėjusių „Delamode Baltics“ kolegų patirtys.
Ekspedijavimas yra vis labiau populiarėjanti, bet vis dar mitais ir stereotipais apipinta profesinė ir verslo sritis. Šią veiklą paprasčiausia suvokti kaip pervežimų organizavimą bendraujant ne tik su vairuotojais, bet ir klientais, vežėjais, sandėlininkais, muitine ir begale kitų partnerių. Ekspedijavimo bendrovės paprastai turi gana nedaug nuosavo transporto ir sandėlių, o vertę kuria organizuodamos paslaugas klientams per partnerių tinklą.
Didžiausios Lietuvos krovinių ekspedijavimo kompanijos „Delamode Baltics“ lietuviškuose padaliniuose šiuo metu dirba daugiau kaip 700 specialistų, dauguma kurių yra krovinių ekspeditoriai. Dalis jų į šią sritį atėjo iš kitų sektorių, tačiau dabartinėje savo veikloje sėkmingai išnaudoja universalius greitos reakcijos ir orientacijos į rezultatą įgūdžius.
„Delamode“ projekto koordinatorius Donatas Karpavičius pasakoja prieš 16 metų išvykęs į Londoną dirbti statybose, vėliau jis Anglijoje baigė statybų valdymo studijas ir daugiau kaip dešimtmetį kilo karjeros laiptais vadovaujančiose pareigose NT bendrovėse. Į Lietuvą jis grįžo per karantiną, ėmėsi savo verslo, bet vėliau pabandė nusiųsti CV į „Delamode“ ir gavo darbą dar pirmojo pokalbio metu.
„Apie ekspedijavimą daug nežinojau, nebent stereotipą apie nuolat telefonu gainiojamus vairuotojus ir naktinius skambučius. Realybėje to šiek tiek pasitaikė, tačiau mano skyrius daugiausia dirbo ne su vairuotojais, o vadybininkais: ieškojome krovinių. Netrukus patekau į dar kitą skyrių, kuriame darbo su vairuotojais išvis neliko – kuriame naują specifinį produktą“, – pasakoja D. Karpavičius.
Pasak jo, svarbiausi įgūdžiai ekspedijavime yra komunikabilumas, greitis bei „čia ir dabar“ atsirandančių problemų sprendimas per kelias minutes.
„Apie šią sritį svarstantiems rekomenduočiau nepabijoti keistis ir tiesiog save išbandyti. Tiek čia likus, tiek galbūt tęsiant karjerą kitur, gebėjimas susitarti su pačiais įvairiausiais žmonėmis ir kūrybiškas bei lankstus problemų sprendimas yra universalūs įgūdžiai. Čia veikia paprasta mechanika: nerasi sprendimo, laiku ir gerai nesureaguosi – neuždirbsi pinigų. Mokėjimas dirbti tokiose aplinkybėse pravers visame likusiame gyvenime“, – sako D. Karpavičius.
Jam antrina ir Andrius Stonys, vadovaujantis daugiau kaip 20-ies žmonių komandai, Vakarų Europoje dirbančiai su vadinamaisiais „spot“, t.y. iš anksto nesuplanuotais kroviniais. „Delamode“ buvo jau antra jo darbovietė ekspedijavimo srityje, tačiau anksčiau A. Stonys ilgai dirbo laivybos sektoriuje ir yra baigęs transporto inžinerijos ir laivavedybos studijas. Jau dirbdamas vyr. ekspedijavimo vadybininku, iš „Delamode“ jis sulaukė skambučio su pasiūlymu formuoti ir auginti savo komandą bei tapti vadovu.
„Anksčiau komandą bandėme formuoti iš patyrusių vadybininkų, bet dabar vis dažniau investuojame į jauną žmogų nuo nulio: suteikiame įrankius, pagrindus ir patirtį, o tuomet stebime, kiek žmogus nori ir gali. Šis darbas nėra „raketų mokslas“, o kadangi užmokestis susietas su pasiektu rezultatu, reikia tiesiog imti ir dirbti. Kalbama, kad šiuolaikinis jaunimas galbūt yra aptingęs ir jaučiasi privilegijuotas, bet aš su tuo nesutinku arba pas mus tokie neateina. Netgi priešingai: čia ir mažiau patyręs jaunimas gali užsidirbti labai daug, tiek, kiek svajoja, bet tik su sąlyga, kad jis iš tikrųjų dirbs ir bus motyvuotas“, – pasakoja A. Stonys.
Dėl to, kad motyvuotas jaunimas ekspedijavime gali pasiekti daug, sutinka ir vyr. verslo plėtros vadybininkas Liudvikas Alminas, dar visai neseniai profesionaliai žaidęs futbolą, studijavęs veterinariją ir dirbęs baruose bei pardavimų srityje. Pakeitęs karjeros kryptį, dabar jis daugiausia dirba su pardavimais naujiems klientams, tad kasdienes užduotis daugiausiai sudaro „šalti“ skambučiai, laiškai ir susitikimai.
„Nebuvau ekstravertas, tačiau dirbant baruose tai pasikeitė, ten ir prasidėjo pirmieji pardavimai, kuriuos iškart pamėgau. Sėkmės receptas čia gana paprastas: reikia daug darbo, atkaklumo ir, svarbiausia, drąsos. Galbūt tai nėra skirta kiekvienam, tačiau jei žmogui atsibosta pildyti „Excelius“ ar kita monotonija, vertėtų save išbandyti ir tokioje dinamikoje, kuri gali užkabinti ilgam“, – sako L. Alminas.
Vis dėlto ekspedijavimas nėra vien persikvalifikavusių specialistų sfera. Štai Goda Paliukėnė „Delamode“ startavo nuo praktikos. Jos tarptautinio verslo studijose buvo nagrinėjama ir logistikos kryptis. Tiesa, net ir studijų metu ji buvo tikra, kad ekspeditoriai neveikia nieko kito negu „skambina“ ar „krauna mašinas“, nors iš tiesų šią veiklą sudaro nepalyginamai didesnė partnerių ir atsakomybių grandinė. Startavusi nuo ją dominusios praktikos „Delamode“ pardavimų srityje, dabar G. Paliukėnė jau ketvirtus metus dirba klientų aptarnavimo grupės vadove.
„Ekspedijavimas išmoko žmogų nebijoti pastovėti už save ar įmonę, valdyti stresines situacijas, greitai reaguoti – tai universalios, tiek profesiniam, tiek asmeniniam gyvenimui praverčiančios savybės. Čia svarbus ir lankstumas bei kūrybiškumas: pvz., aš žinau, ką kasdien turiu daryti, tačiau nebūna nė vieno vienodo skambučio, laiško ar iššūkio. Ypač mūsų skyriuje, kur dirbame su tos pačios dienos kroviniais: 5-10 minučių uždelsimas gali lemti prarastą galimybę“, – sako G. Paliukėnė.
–
„Delamode Baltics“ yra viena didžiausių Lietuvos ekspedijavimo, transporto ir logistikos bendrovių, turinti padalinius Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Marijampolėje, Kretingoje, Alytuje ir Utenoje, taip pat grupės biurus Bulgarijoje, Estijoje, Latvijoje, Moldovoje, Rumunijoje, Makedonijoje, Juodkalnijoje, Serbijoje, Suomijoje, Turkijoje, Airijoje ir Jungtinėje Karalystėje.
„Delamode“ grupę Europoje sudaro apie 2000 transporto, logistikos, krovinių ekspedijavimo, pardavimų, technologijų ir kitų sričių specialistų. Pernai „Delamode Baltics“ apyvarta siekė beveik 185 mln. Eur.
Pranešimą paskelbė: Kamilė Sakalauskaitė, Delamode Baltics
Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale jau įdiegtos visos technologijos ir šiuo metu vyksta jų derinimo ir vidinio testavimo darbai. Moderniausia įranga pagrindiniame šalies oro uoste leis dvigubai išplėsti keleivių aptarnavimo pajėgumus, pagreitins procesus bei užtikrins dar geresnę keliavimo patirtį. „Siekdami turėti pažangiausią oro uosto išvykimo terminalą Baltijos šalyse, vykdėme daugiau kaip 15 didesnių ar […]
Klimato neutralumas iki 2050 m., automobilių su vidaus degimo varikliais gamybos ir pardavimo uždraudimas nuo 2035 metų ir t.t. Tai – priemonės, kurios kasmet vis labiau turėtų skatinti perėjimą prie elektromobilių. Vis dėlto, panašu, kad bent jau verslai skubėti nelinkę, mat 2024 m. augant Europos komercinių transporto priemonių pardavimams, elektromobiliai tame tarpe nesudarė itin reikšmingos […]
5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui Šiais laikais galima rasti programėlę kiekvienai gyvenimo sričiai – ne išimtis ir automobilio vairavimas. Rinkoje siūloma daugybė mobiliųjų aplikacijų, kurios ne tik palengvina kasdienę automobilio priežiūrą, bet ir padeda išvengti aibės nepatogumų kelyje. Tačiau kaip išsirinkti vertingiausias? Rinkos ekspertai dalinasi penkiomis naudingomis programėlėmis, kurios pravers tiek pradedantiesiems, tiek ir […]
„Adampolis Group“, įtvirtinusi savo pozicijas kaip oficiali „MAN Truck & Bus“ atstovė Lietuvoje ir Suomijoje, pradeda ambicingą plėtros projektą Kaune. Statomame naujame verslo komplekse bus sutelktos visos įmonių grupės paslaugos, o jame įsikursianti „MAN Truck & Bus Lietuva“ atstovybė taps vienu didžiausių MAN aptarnavimo centrų Europoje. „Adampolis Group“ yra viena didžiausių komercinio transporto bei specialiosios […]
2024m. gruodžio 3 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas pradėjo svarstyti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis siūloma aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams panaikinti teisę keliuose stabdyti dalį transporto priemonių ir tikrinti jų į aplinką išmetamų teršalų kiekį bei panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą. […]
Šveicarijos tarptautinės oro linijos („Swiss International Air Lines“) nuo 2025 m. aviacijos sezono pradžios padidins skrydžių tarp Vilniaus ir Ciuricho skaičių. Reguliarūs tiesioginiai skrydžiai vasaros mėnesiais bus vykdomi kasdien. „Swiss International Air Lines“ (SWISS) skelbia, kad nuo 2025 m. aviacijos sezono pradžios tarp Vilniaus ir Ciuricho skraidys dažniau. Lyginant su 2024 m. vasaros sezonu, vežėjo […]