Ekonomiškas vairavimas – automobilio ar vairuotojo atsakomybė?

Ekonomiškas vairavimas – automobilio ar vairuotojo atsakomybė?

Vis daugiau vairuotojų siekia, kad jų automobiliai būtų ekonomiški ir ekologiški – ypač pastaruoju metu, kai vėl sparčiai kyla degalų kainos. Tačiau ne visi susimąsto, kad pigesnis ir ekologiškesnis vairavimas priklauso ne tik nuo automobilio techninių parametrų, bet ir nuo jo naudojimo įpročių.

Svarbiausia – nevairuoti agresyviai ir planuoti veiksmus

„Egzistuoja dvi svarbiausios taisyklės, siekiant vairuoti ekonomiškiau: reikia prognozuoti savo veiksmus ir nevairuoti agresyviai, teigia vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova. Jeigu pastebime kliūtį, pavyzdžiui, lėčiau važiuojančią transporto priemonę, reikėtų nesistengti ją pirmiausia pasivyti ir tik po to bandyti persirikiuoti. Staigi akceleracija smarkiai kerta per kišenę – tarkime, jei baigiasi eismo juosta, o mes iš anksto nepersirikiuojame, esame priversti pristabdyti ir tada vėl staigiai pagreitėti“.

Paklausta, ar skiriasi ekonomiško vairavimo taisyklės mieste ir užmiestyje, instruktorė atsako, kad skirtingų taisyklių nėra, yra tik skirtingos sąlygos: „Užmiestyje didesnis greitis, tačiau mieste mes priversti dažniau stabdyti ir įsibėgėti. Todėl patartina analizuoti transporto kamščius: galbūt kartais geriau išvažiuoti į darbą keliomis minutėmis anksčiau ir išvengti spūsties. Svarbiausia – viską planuoti“.

Ekonomiškai vairuoti galima išmokti

Jau kelerius metus Lietuvoje vairavimo instruktoriai bei egzaminatoriai didelį dėmesį skiria būsimų vairuotojų ekonomiško vairavimo įgūdžiams. „Jeigu žmogus labai agresyviai įsibėgėja ar nekreipia dėmesio į variklio apsukas – jis tikrai gali neišlaikyti egzamino“, pastebi vairavimo instruktorė.

Išmokti vairuoti ekonomiškiau gali padėti ir naujuose automobiliuose įdiegta „Eco“ sistema. Vairuojant šiuo režimu, prislopinama variklio galia, todėl nebegalima taip greitai įsibėgėti. Tokiu būdu labai taupomas kuras – instruktorės teigimu, bandant šią sistemą naudoti su savo mokiniais, ji sutaupo iki 0,5 litro degalų 100 kilometrų.

Hibridiniai automobiliai ir jų privalumai

Šiais laikais prie ekonomiško vairavimo labai prisideda ir pati transporto priemonė. Pavyzdžiui, hibridiniai automobiliai, turintys du – benzininį ir elektrinį – variklius. Gali susidaryti įspūdis, kad hibridinio automobilio neįmanoma vairuoti neekonomiškai. „Iš tiesų, toks įspūdis daugeliu atvejų yra visiškai teisingas, pastebi O. Židovlenkova. Tačiau kartais žmonės, net ir vairuodami hibridinius automobilius, užsimiršta, pradeda vairuoti agresyviai, o tuomet skundžiasi neva neteisingai gamintojo deklaruotomis kuro sąnaudomis“.

Hibridiniuose automobilių modeliuose labai paprasta stebėti, kuomet įsijungia benzino variklis, o kada važiuojama tik elektriniu ir tokiu būdu nedeginamas kuras. Instruktorės teigimu, jei senesni automobiliai benziną pradėdavo naudoti automobiliui viršijus 50 km/h greitį, naujausi modeliai vien elektra gali važiuoti iki 100 km/h greičiu. Paklausta, kokiu greičiu važiuojant visgi sudeginama mažiausiai degalų, instruktorė atsako, kad racionaliausias greitis – nuo 40 iki 60 km/h, tačiau daug kas priklauso ir nuo oro sąlygų, ir nuo važiuojamosios dalies būklės.

Dar vienas hibridinių automobilių privalumas – automatinis benzininio variklio išsijungimas sustojus. Jeigu reikia stabtelėti prie šviesoforo ar išlaipinti keleivius, toks automobilis išjungia benzino variklį ir lieka palaikomas vien elektros. Taip maksimaliai taupomas kuras ir apribojama aplinkos tarša.

Pavarų dėžės įtaka ekonomiškumui

Norint važiuoti ekonomiškiau, reikėtų atkreipti dėmesį ir į automobilio pavarų dėžės tipą. Automatinė pavarų dėžė gali užtikrinti ne tik mažesnes kuro sąnaudas, bet ir retesnį automobilio dalių nusidėvėjimą. „Automatinė pavarų dėžė maksimaliai prisideda prie ekologiško vairavimo. Jei prieš 30 metų vadinamieji automobiliai su automatinėmis pavarų dėžėmis buvo pirmieji prisvilę blynai, kurie buvo neekonomiški ir dažnai gesdavo, tai šiandien jie, kaip ir mūsų išmanieji telefonai, yra labai smarkiai ištobulinti. Vairuojant automobilį su mechanine pavarų dėže, dažnai be reikalo išminamas sankabos pedalas, tai didina detalių nusidėvėjimą; automatinė pavarų dėžė pavarą perjungia tiksliai tada, kai to reikia. Tokiu būdu detalės dėvisi iki 4 kartų mažiau“, pasakoja O. Židovlenkova.

Daugiau informacijos:

Olga Židovlenkova, vairavimo instruktorė, el. paštas: vairavimoinstruktore@gmail.com, tel. nr.: +370 608 072 36

Guoda Paužaitė, komunikacijos agentūros „Agency 1323“ projektų vadovė, el. paštas:

guoda@1323.agency, tel. nr.: +370 651 295 07

Pranešimą paskelbė: Guoda Paužaitė, Agentūra 1323 (UAB Trylika-dvidešimt trys)

Kiti skelbimai:
 
Lakštinė stangrinanti veido kaukė, 25 ml
 
HELLY HANSEN Koppervik Black/Ebony/Grey Fog 45
 
Vagabond Kenova 4457-201 Black 36
 
HELLY HANSEN Seraphina Women's Oatmeal/Natura/Cement 38
 
REIMA Ivalo Black 36

Antialkoholiniai variklio užraktai padės neprarasti vairavimo įgūdžių

Nuo kitų metų pražios įsigalios Susisiekimo ministerijos teiktos pataisos dėl antialkoholinių variklio užraktų naudojimo. Nauja tvarka leis vairuotojams, praradusiems vairuotojo pažymėjimą dėl vairavimo neblaiviam, anksčiau nei nustatytas terminas susigrąžinti vairuotojo pažymėjimą, sutikus su galimybe vairuoti tik tokias transporto priemones, kuriose būtų įdiegti antialkoholiniai variklio užraktai. Vairuotojui, kuris vairavo neblaivus, teismas ar kita nusižengimą nagrinėjanti institucija […]

  Straipsniai »

Seimo SRDK pirmininko pavaduotojo T. Tomilino pranešimas: „Komitetas svarstys, kaip įgyvendinama Seimo rezoliucija dėl tolimųjų reisų vairuotojų“

2019 m. lapkričio 19 d. pranešimas žiniasklaidai Rytoj Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas (SRDK) tęsia parlamentinę kontrolę dėl tolimųjų reisų vairuotojų. 10.45 val. rengiamas pasitarimas dėl komandiruojamų darbuotojų ir kelių eismo transporto vairuotojų darbo sąlygų. „Paaiškėjus skandalingiems faktams dėl kai kurių įmonių veiksmų Norvegijoje, mes norime išgirsti tiesiogiai iš atsakingų institucijų ir tarnybų, kaip […]

  Straipsniai »

Trišalėje taryboje „Linava“ prognozuoja sunkią situaciją: 35 tūkst. gali likti be darbo

Antradienį vykusioje Trišalėje taryboje pristatyta Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektoriaus konkurencingumo ekonominė analizė: baiminamasi, kad mokestiniai perversmai daugybę mažų transporto įmonių pasmerks bankrotui, o situacija kelių transporto sektoriuje taps nevaldoma. Trišalės tarybos nariams buvo pateikta Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektoriaus konkurencingumo ekonominę analizė, kurią pristatė jos autorė, Baltijos tyrimų ir plėtros instituto (Baltic Institute for […]

  Straipsniai »

Susisiekimo ministras nevengia susitikti su Liberalų ir TS-LKD frakcijomis

Informuojame, kad Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius nevengia susitikti su Liberalų ir TS-LKD frakcijomis Seime. Susisiekimo ministras dėl netikėtai pasikeitusios darbotvarkės susitikimą su Liberalų frakcijos seniūne Viktorija Čmilyte-Nielsen sutarė nukelti į trečiadienį 9.00 val.  Su TS-LKD frakcijos seniūnu Gabrieliumi Landsbergiu tartasi susitikti trečiadienį 9.30 val. arba ketvirtadienį 9.00 val. Dėl tikslaus laiko laukiama atsakymo iš TS-LKD […]

  Straipsniai »