Ekonomiškas vairavimas – automobilio ar vairuotojo atsakomybė?

Ekonomiškas vairavimas – automobilio ar vairuotojo atsakomybė?

Vis daugiau vairuotojų siekia, kad jų automobiliai būtų ekonomiški ir ekologiški – ypač pastaruoju metu, kai vėl sparčiai kyla degalų kainos. Tačiau ne visi susimąsto, kad pigesnis ir ekologiškesnis vairavimas priklauso ne tik nuo automobilio techninių parametrų, bet ir nuo jo naudojimo įpročių.

Svarbiausia – nevairuoti agresyviai ir planuoti veiksmus

„Egzistuoja dvi svarbiausios taisyklės, siekiant vairuoti ekonomiškiau: reikia prognozuoti savo veiksmus ir nevairuoti agresyviai, teigia vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova. Jeigu pastebime kliūtį, pavyzdžiui, lėčiau važiuojančią transporto priemonę, reikėtų nesistengti ją pirmiausia pasivyti ir tik po to bandyti persirikiuoti. Staigi akceleracija smarkiai kerta per kišenę – tarkime, jei baigiasi eismo juosta, o mes iš anksto nepersirikiuojame, esame priversti pristabdyti ir tada vėl staigiai pagreitėti“.

Paklausta, ar skiriasi ekonomiško vairavimo taisyklės mieste ir užmiestyje, instruktorė atsako, kad skirtingų taisyklių nėra, yra tik skirtingos sąlygos: „Užmiestyje didesnis greitis, tačiau mieste mes priversti dažniau stabdyti ir įsibėgėti. Todėl patartina analizuoti transporto kamščius: galbūt kartais geriau išvažiuoti į darbą keliomis minutėmis anksčiau ir išvengti spūsties. Svarbiausia – viską planuoti“.

Ekonomiškai vairuoti galima išmokti

Jau kelerius metus Lietuvoje vairavimo instruktoriai bei egzaminatoriai didelį dėmesį skiria būsimų vairuotojų ekonomiško vairavimo įgūdžiams. „Jeigu žmogus labai agresyviai įsibėgėja ar nekreipia dėmesio į variklio apsukas – jis tikrai gali neišlaikyti egzamino“, pastebi vairavimo instruktorė.

Išmokti vairuoti ekonomiškiau gali padėti ir naujuose automobiliuose įdiegta „Eco“ sistema. Vairuojant šiuo režimu, prislopinama variklio galia, todėl nebegalima taip greitai įsibėgėti. Tokiu būdu labai taupomas kuras – instruktorės teigimu, bandant šią sistemą naudoti su savo mokiniais, ji sutaupo iki 0,5 litro degalų 100 kilometrų.

Hibridiniai automobiliai ir jų privalumai

Šiais laikais prie ekonomiško vairavimo labai prisideda ir pati transporto priemonė. Pavyzdžiui, hibridiniai automobiliai, turintys du – benzininį ir elektrinį – variklius. Gali susidaryti įspūdis, kad hibridinio automobilio neįmanoma vairuoti neekonomiškai. „Iš tiesų, toks įspūdis daugeliu atvejų yra visiškai teisingas, pastebi O. Židovlenkova. Tačiau kartais žmonės, net ir vairuodami hibridinius automobilius, užsimiršta, pradeda vairuoti agresyviai, o tuomet skundžiasi neva neteisingai gamintojo deklaruotomis kuro sąnaudomis“.

Hibridiniuose automobilių modeliuose labai paprasta stebėti, kuomet įsijungia benzino variklis, o kada važiuojama tik elektriniu ir tokiu būdu nedeginamas kuras. Instruktorės teigimu, jei senesni automobiliai benziną pradėdavo naudoti automobiliui viršijus 50 km/h greitį, naujausi modeliai vien elektra gali važiuoti iki 100 km/h greičiu. Paklausta, kokiu greičiu važiuojant visgi sudeginama mažiausiai degalų, instruktorė atsako, kad racionaliausias greitis – nuo 40 iki 60 km/h, tačiau daug kas priklauso ir nuo oro sąlygų, ir nuo važiuojamosios dalies būklės.

Dar vienas hibridinių automobilių privalumas – automatinis benzininio variklio išsijungimas sustojus. Jeigu reikia stabtelėti prie šviesoforo ar išlaipinti keleivius, toks automobilis išjungia benzino variklį ir lieka palaikomas vien elektros. Taip maksimaliai taupomas kuras ir apribojama aplinkos tarša.

Pavarų dėžės įtaka ekonomiškumui

Norint važiuoti ekonomiškiau, reikėtų atkreipti dėmesį ir į automobilio pavarų dėžės tipą. Automatinė pavarų dėžė gali užtikrinti ne tik mažesnes kuro sąnaudas, bet ir retesnį automobilio dalių nusidėvėjimą. „Automatinė pavarų dėžė maksimaliai prisideda prie ekologiško vairavimo. Jei prieš 30 metų vadinamieji automobiliai su automatinėmis pavarų dėžėmis buvo pirmieji prisvilę blynai, kurie buvo neekonomiški ir dažnai gesdavo, tai šiandien jie, kaip ir mūsų išmanieji telefonai, yra labai smarkiai ištobulinti. Vairuojant automobilį su mechanine pavarų dėže, dažnai be reikalo išminamas sankabos pedalas, tai didina detalių nusidėvėjimą; automatinė pavarų dėžė pavarą perjungia tiksliai tada, kai to reikia. Tokiu būdu detalės dėvisi iki 4 kartų mažiau“, pasakoja O. Židovlenkova.

Daugiau informacijos:

Olga Židovlenkova, vairavimo instruktorė, el. paštas: vairavimoinstruktore@gmail.com, tel. nr.: +370 608 072 36

Guoda Paužaitė, komunikacijos agentūros „Agency 1323“ projektų vadovė, el. paštas:

guoda@1323.agency, tel. nr.: +370 651 295 07

Pranešimą paskelbė: Guoda Paužaitė, Agentūra 1323 (UAB Trylika-dvidešimt trys)

Kiti skelbimai:
 
TOMS Plant Dyed Canvas Women's Alpargata Pink 37,5
 
Camper Beetle 36791 Medium Grey 41
 
Birkenstock Arizona SFB Oiled Leather Habana 46
 
TOMS Repreve Melange Knit Women's Alpargata Black 39
 
Camper Wonder K400319 Black 41

Rekomenduojame

Tyrimas: Baltijos šalyse vaizdo registratorius labiausiai pamėgę Lietuvos vairuotojai

Tyrimas: Baltijos šalyse vaizdo registratorius labiausiai pamėgę Lietuvos vairuotojai

Lietuvos vairuotojai dažniau nei kitų Baltijos šalių atstovai naudojasi automobiliniais vaizdo registratoriais. Be to, absoliuti dauguma juos turinčių lietuvių įsitikinę šių prietaisų nauda, o Latvijos ir Estijos gyventojai nusiteikę gerokai skeptiškiau. Tai parodė draudimo bendrovės „If“ užsakymu Baltijos šalyse atliktas reprezentatyvus tyrimas, kurio metu gyventojų klausta apie naudojimosi vaizdo registratoriais ypatumus. Kas devintas įsitikinęs naudingumu […]

Apklausa: trečdalis vairuotojų pristabdo tik prie greičio matuoklių

Apklausa: trečdalis vairuotojų pristabdo tik prie greičio matuoklių

Nors greičio viršijimas yra dažniausia tragiškai pasibaigusių avarijų priežastis, adrenalino mėgėjų nestabdo nei didmiesčiuose dygstantys mobilūs trikojai greičio matuokliai, nei plečiamas stacionarių matuoklių tinklas. Tyrimai atskleidė, kad kone kas trečias šalies vairuotojas greičio matuoklius vertina kaip menkavertę kliūtį ir akceleratoriaus pedalą atleidžia tik šių prietaisų fiksavimo zonoje. Draudimo bendrovės BTA užsakymu „Spinter tyrimai“ sausį atliktos […]

Specialiųjų poreikių keleiviai: Kauno oro uoste pagalba suteikta trečdaliu dažniau

Specialiųjų poreikių keleiviai: Kauno oro uoste pagalba suteikta trečdaliu dažniau

Per pastaruosius 2019 metus vien Kauno oro uoste pagalba specialių poreikių turintiems keleiviams buvo suteikta 2935 kartus arba beveik trečdaliui dažniau nei 2018 metais. Bendrai Lietuvos oro uostai per praėjusius metus aptarnavo daugiau nei 11 tūkst. ribotos judėsenos keleivių prašymų, tai yra 3,6 proc. daugiau nei 2018 metais. Oro uostai tobulina infrastruktūrą Į kelionę besiruošiantiems […]

Vilniaus oro uostas: keleiviai ruošiasi kelionėms vis atsakingiau

Vilniaus oro uostas: keleiviai ruošiasi kelionėms vis atsakingiau

2019-aisiais Vilniaus oro uosto keleiviai ruošėsi skrydžiams dar atsakingiau, atidžiai atsižvelgdami į aviacijos saugumo taisykles. Tai rodo „Maisto banko“ labdaros ir paramos fondo statistika: praeitais metais sostinės oro uoste surinkta 33 proc. mažiau maisto produktų ir higienos priemonių nei 2018-aisiais.  Vilniaus oro uosto komanda, bendradarbiaudama su „Maisto banko“ organizacija, pastebi, kad maisto švaistymas sostinės oro […]