Eismo kultūra sostinėje ir likusioje Lietuvoje: lyg du skirtingi pasauliai

Eismo kultūra sostinėje ir likusioje Lietuvoje: lyg du skirtingi pasauliai

Vilniuje susiformavo specifinė vairavimo kultūra, kuri ne juokais trikdo miesto svečius ir naujokus. Staigus, greitas manevravimas nerodant posūkių – sostinės vairuotojų kasdienybė, todėl jie patys pripažįsta gana tolerantiškai žiūrintys į tokį Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimą, atskleidė draudimo bendrovės BTA užsakymu „Vilmorus“ atlikta apklausa.
Vilniaus vairuotojai dėl nerodomų posūkių pykti nelinkę
Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis teigia, kad Vilniaus transporto sistemos intensyvumo keliamos problemos praktikoje netruko pavirsti nerašytomis taisyklėmis.
„Panašu, kad sostinėje susiformavo specifinė vairavimo kultūra. Skubama, važiuojama pakankamai chaotiškai ir apie tai nesivarginama perspėti kitų eismo dalyvių. Mieste daug reguliuojamų sankryžų, prieš metus pakeistas ženklinimas pagrindiniuose žieduose. Pastebiu, kad posūkio svirtelė paprastai naudojama tik tada, kai iš tiesų norima informuoti apie potencialiai pavojingą ar sunkiai nuspėjamą manevrą. Tai, kad vilniečiai labiau nei kitų miestų gyventojai pripranta prie posūkio nerodymo, yra prastas signalas, nes dingsta vienas svarbiausių tarpusavio komunikacijos elementų“, – aiškina BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.
Jo teigimu, prigijus tokiam pavojingam įpročiui, drauge su vairuotojais jis persikelia ne tik į kitas Lietuvos vietoves ar užsienio šalis, bet ir atvykusiems į sostinę joje vyraujanti eismo kultūra neretai tampa tikru iššūkiu.
Apklausos duomenimis, labiausiai posūkių nerodymo netoleruoja regionų gyventojai (70,8 proc.), nedaug nuo jų atsilieka Kaunas, Klaipėda, Šiauliai ir Panevėžys (66,1 proc.) bei kiti miestai (68,3 proc.). O štai Vilniuje tokią problemą įžvelgia ir stresą dėl jos patiria mažiausia dalis – 47,2 proc. vairuotojų.
Bendrai Lietuvoje netolerancija posūkių ignoravimui siekia 64,4 proc.
Pėstieji – irgi Vilniaus problema
Vilniaus ir kitų gyvenviečių vairuotojų nuomonės išsiskyrė ir vertinant reakciją į pėsčiųjų elgesį. Netikėtai į perėją išeinantys pėstieji erzina net 69,8 proc. vilniečių, nors likusioje šalyje kaip problemą tai įvardijo 54 proc. vairuotojų.
„Vilniuje vairuotojai daugiausiai laiko visoje šalyje praleidžia spūstyse, kurios susiformuoja ne tik piko metu ryte ir vakare, bet ir dėl nepalankių oro sąlygų, didesnių ar mažesnių avarijų, kelio remonto darbų. Skubama judėti, kai tik yra galimybė, staigiai manevruojama, o tai ypač sustiprina nepakantumą atsirandantiems net menkiausiems trikdžiams. Be to, Vilniuje dėl paties miesto dydžio yra sąlyginai daug perėjų, kurios kerta važiuojamąją dalį, o tai lemia būtinybę dažniau mažinti greitį dėl gatvę pereiti norinčio žmogaus ar prevenciškai“, – teigia A. Žiukelis.
Jo nuomone, ir pėstieji turėtų daugiau galvoti, ar netaps netikėtumu vairuotojams, ar yra gerai matomi, ypač, jei perėja nėra specialiai apšviesta.
„Neramina tendencija, kad pėstieji perėjoje neretai praranda budrumą, elgiasi taip lyg tai būtų jiems priklausanti teritorija, kurioje nereikia laikytis saugaus elgesio taisyklių. Į perėją žengiama drąsiai, net neapsidairius ar aplink nėra transporto priemonių. Itin pavojinga situacija, į kurią pėstieji neatsižvelgia, – žengimas į perėją iš už autobuso ar kitos transporto priemonės. Tokiu atveju būti pastebėtam labai sudėtinga ir visgi įsitikinti, kad į važiuojamąją dalį žengti saugu, yra pėsčiojo atsakomybė“,  – dažniausias pėsčiųjų klaidas vardina BTA ekspertas.
Regionuose gestais pykstamasi mažiau
Regionų gyventojai mažiau už miestiečius jaudinasi dėl neatsakingų pėsčiųjų, kitus automobilius užstatančių vairuotojų ar tų eismo dalyvių, kurie nepasitenkinimą reiškia gestais bei žodžiais.
„Pastarasis faktorius eismo kultūros skirtumus atspindi bene labiausiai – jei miestuose kas trečias vairuotojas (31,2 proc.) patiria stresą dėl rodomų gestų, tai regionuose –  vos kas penktas (21,9 proc.). Tiesiog regionuose žmonės daugiau bendrauja, geriau vienas kitą pažįsta, o kelti balsą ar nepagarbiais gestais rodyti nepasitenkinimą kad ir iš matymo pažįstamam žmogui yra kur kas sunkiau. Užtat miestuose, kuriuose daugelis vairuotojų vienas kitą mato galbūt pirmą ir paskutinį kartą, gyvenimo tempas skubus, o eismas intensyvus – toks nepagarbus elgesys yra dažnesnis“, – teigia BTA ekspertas.
Tyrimą, kurio metu apklausti 1005 žmonės, birželio 2–10 d. atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“, draudimo bendrovės BTA užsakymu.
Draudimo bendrovė BTA yra viena iš didžiausių ne gyvybės draudimo bendrovių Lietuvoje, Baltijos šalių draudimo rinkos lyderės „Vienna Insurance Group AG“ narė. 2016 m. BTA užregistravo beveik 50 000 žalų, klientams atlygino nuostolių už 36,4 mln. eurų. Ilgametę draudimo veiklos patirtį turinti bendrovė savo klientams siūlo vieną plačiausių draudimo produktų pasirinkimą rinkoje. Pernai BTA savo draudimo partneriu pasirinko daugiau nei 500 000 privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta apie 1 000 000 draudimo sutarčių už 67,7 milijonus eurų.

Pranešimą paskelbė: Džeraldas Kauneckas, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ LiteRide Flip Navy/Melon 36,5
 
Crocs™ Bayaband Sandal Kid's Candy Pink 27
 
Crocs™ Bayaband Sandal Kid's Candy Pink 30
 
BENSIMON Tennis Lacet Femme Denim C15B 37
 
Crocs™ Sexi Flip Oyster 41
Po detalės keitimo Druskininkų keltuvas atnaujins darbą

Po detalės keitimo Druskininkų keltuvas atnaujins darbą

Praėjusį savaitgalį dėl gedimo sustoję Druskininkų “Lynų kelio” keltuvai planuoja darbą atnaujinti jau ryt. Iš Šveicarijos gamintojo pristatyta nauja ir originali pagrindinė pavara. Ją pakeitus keleiviai bus pradėti kelti jau šeštadienį ryte. ““Lynų kelias” suremontuotas pakeitus pagrindinę greičių pavarą nauja. Didžiausias dėmesys saugumui, tad pakeista visa pavara, be jokių kompromisų. Ji skubiai buvo atgabenta iš […]

  Straipsniai »
Dėmesio! Vienoje judriausių Kauno sankryžų – eismo apribojimai

Dėmesio! Vienoje judriausių Kauno sankryžų – eismo apribojimai

Artėjantis vasaros sezonas – pats darbų įkarštis Laisvės alėją rekonstruojantiems rangovams. Jau nuo kitos savaitės darbai persikels į vieną pagrindinių Kauno sankryžų, jungiančių Savanorių prospektą su Šv. Gertrūdos ir E. Ožeškienės gatvėmis. Dėl to numatomi ženklūs eismo apribojimai nuo gegužės 20 d. iki rugpjūčio 31 d. ir gali susidaryti transporto spūstys. Vairuotojai raginami atkreipti dėmesį […]

  Straipsniai »

Dėl piktnaudžiavimo CAA kreiptasi į specialiąsias tarnybas

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) kreipėsi į Specialiųjų tyrimų tarnybą bei Viešųjų pirkimų tarnybą dėl galimo piktnaudžiavimo ir šiurkščių viešųjų pirkimų procedūrų pažeidimų buvusioje Civilinės aviacijos administracijoje (CAA). „Susisiekimo sektoriuje įdiegta korupcijos prevencijos sistema atskleidė galimą įžūlaus piktnaudžiavimo atvejį ministerijai pavaldžioje įmonėje. Principingai vertiname bet kokias korupcijos apraiškas, todėl kreiptasi į specialiąsias tarnybas. Ministerijai pavaldžiame […]

  Straipsniai »

Prie socialinės akcijos „Važiuoji vienas? Pavežk kaimyną!“ jungiasi šalies miestų bendruomenės

Artėjant gegužės 24-ajai – Tarptautinei kaimynų dienai, prie Susisiekimo ministerijos socialinės akcijos „Važiuoji vienas? Pavežk kaimyną!“ jungiasi Lietuvos miestų savivaldybės ir bendruomenės, kurioms itin aktualios transporto spūsčių ir aplinkos taršos problemos. „Tikiuosi, kad iniciatyva „Važiuoji vienas? Pavežk kaimyną!“ paskatins visos Lietuvos, ir ypač miestų, gyventojus būti atidesniems vieni kitiems, geranoriškiems kaimynų atžvilgiu. Piko metu tai […]

  Straipsniai »