Eismo įvykių priežastys Baltijos šalyse: koks elgesys kelia pavojų?

1

Eismo įvykių priežastys Baltijos šalyse: koks elgesys kelia pavojų?

Eismo įvykiai Baltijos šalyse kasmet nusineša daugiau kaip 500 gyvybių. Dar daugiau kaip 8 tūkst. gyventojų būna priversti gydytis įvairius sužeidimus. Apie nelaimes kelyje nulemiančias priežastis ir jų pasekmes pasakoja Mindaugas Balinskas, „Compensa Vienna Insurance Group“ žalų departamento vadovas.
Kaip rodo Europos Komisijos sukaupti duomenys, pagal eismo įvykių aukų skaičių tarp trijų Baltijos šalių pirmauja Latvija ir Lietuva. Pagal sužeistųjų ir žuvusiųjų skaičių jos Estiją lenkia daugiau nei dvigubai.
Išsiblaškymas vairuojant
Kaip rodo „Compensa Vienna Insurance Group“ sukaupti duomenys, viena dažniausių eismo įvykius visose trijose Baltijos šalyse nulemiančių priežasčių – į pašalinius veiksnius sukoncentruotas vairuotojų dėmesys. Savo įgūdžiais pernelyg pasitikintys gyventojai vairuodami nevengia reguliuoti radijo imtuvo, kalbėti ar naršyti internete mobiliuoju telefonu, bando pakelti nuo sėdynės nukritusius daiktus, todėl laiku nepastebi įspėjančio kelio ženklo ar atvažiuojančio automobilio.
Užregistruojame ir tokių situacijų, kuomet išsiblaškius sumaišomi greičio ir stabdžių pedalai. Visai neseniai užfiksavome įvykį Latvijoje, kai, vairuotojui paspaudus ne tą pedalą, automobilis smarkiai trenkėsi į betoninius priekyje buvusios parduotuvės laiptus. Automobiliui padaryta žala siekė net 8 tūkst. eurų.
Neatsargumas pėsčiųjų perėjose
Dar viena nelaimių priežastis – tiek vairuotojų, tiek ir pėsčiųjų neatsargumas perėjose. Kaip rodo draudimo bendrovės sukaupta statistika, net 50 proc. eismo įvykiuose sužalotų asmenų – per perėjas ėję pėstieji. Likusią jų dalį sudaro transporto priemonių vairuotojai, jose buvę keleiviai, dviratininkai ir kiti eismo dalyviai.
Tokią situaciją nulemia kelios priežastys. Pirmoji – blogas matomumas esant prastam orui ir pėsčiųjų nedėvimi atšvaitai. Antroji – tiek prieš pat perėjas, tiek ir už jų sustatytos transporto priemonės, neleidžiančios vairuotojams ir pėstiesiems matyti realios situacijos kelyje. Trečioji – pėstieji, ne visuomet apsidairantys prieš einant per perėją. Dėl to vairuotojams rekomenduojama visuomet įvertinti šiuos veiksnius, vertinant situaciją kelyje ir sulėtinti greitį, priartėjus prie pėsčiųjų perėjos.
Greičio viršijimas
Nagrinėdami trijose Baltijos šalyse sukauptus duomenis, pastebime, kad nelaimės, įvykusios dėl greičio viršijimo, dažnesnės Lietuvoje ir Latvijoje nei Estijoje. Tai greičiausiai nulemia faktas, jog šioje šalyje eismas kontroliuojamas griežčiau – daugiau greičio fiksavimo aparatų, griežtesnės baudos už numatytų apribojimų nepaisymą. Todėl gyventojai, kuriems yra tekę keliauti po visas tris Baltijos šalis, veikiausiai atkreipė dėmesį į tai, jog Estijoje vairavimo stilius kiek kitoks nei Lietuvoje ar Latvijoje, ten rečiau galima pastebėti greitį viršijančių automobilių.
Vis dėlto, prieš kurį laiką ir Estijoje užfiksavome atvejį, kai nuo kelio nulėkęs automobilis peršoko greta stovėjusią transporto priemonę ir iki pusės įlėkė į šalia stovėjusį namą. Tuo metu Latvijoje užregistravome atvejį, kuomet greitį viršijęs automobilis nulėkė nuo kelio ir skriedamas laužė šalikelėje augusius medžius bei krūmus. Didelio greičio viršijimo pasekmės gali būti ir dar skaudesnės – ilgo gydymo reikalaujantys rimti sužalojimai ar netgi netektys.
Svaigalų vartojimas
Tarp eismo įvykius trijose šalyse nulemiančių priežasčių – ir svaigalų vartojimas. Išgėrusio vairuotojo reakcija bei mąstymas būna kur kas lėtesni nei įprastai. Dėl šios priežasties draudikai fiksuoja įvairaus masto nelaimes – tiek smulkesnius įvykius, kuomet vienas automobilis atsiremia į kitą, jį subraižo ar nežymiai įlenkia, tiek ir skaudžius, sukeliančius rimtų sveikatos problemų ir atnešančių didelių nuostolių.

Pranešimą paskelbė : Laura Gabrilavičiūtė, Nova media

Kiti skelbimai:
 
Withings Steel HR Sport (40mm) OLED, 39 g, Black, Bluetooth, Built-in pedometer, Heart rate monitor, GPS (satellite), Waterproof
 
DAEWOO Washing machine WM-1710ELW Top loading, Washing capacity 6 kg, 700 RPM, A+, Depth 53.5 cm, Width 52.5 cm, White/ black, Semi-automatic, Display,
 
Kaitlentė Bosch PIF651FB1E
 
AOC 24B1H 23.6 “, VA, FHD, 1920 x 1080 pixels, 16:9, 5 ms, 250 cd/m², Black
 
Candy Hob CDH 32/1X Vitroceramic, Number of burners/cooking zones 2, Black,
Ketvirtoji RS ikonos karta: naujas„Audi RS 6 Avant“

Ketvirtoji RS ikonos karta: naujas„Audi RS 6 Avant“

Dvidešimt penki RS metai, dvidešimt penki galingų „Audi“ universalų metai: pristačius naują „Audi RS 6“, „Audi Sport“ verčia naują galingų „Avant“ universalų istorijos puslapį. Dar didesnė galia, drauge su didesnį efektyvumą užtikrinančia daline hibridine technologija, užtikrina, kad „RS 6 Avant“ yra puikus palydovas visiems gyvenimo atvejams. Platus ir galingas: išorės dizainas Unikalus klasėje kėbulo stilius […]

  Straipsniai »

„Bolt“ Taline pradeda pristatinėti maistą, laukiama ir Lietuvoje

Viena didžiausių Europos pavežėjimo paslaugų platformų „Bolt“ šiandien Taline pristato naują maisto atvežimo į namus programėlę „Bolt Food“. Estijoje įkurta kompanija paslaugą dar šiemet ketina pristatyti ir kituose Europos bei Afrikos miestuose.   „Mūsų platforma naudojasi daugiau kaip 25 mln. žmonių visame pasaulyje, o maisto pristatymas jau kurį laiką buvo vienas populiariausių jų pageidavimų. Norėdami klientams […]

  Straipsniai »

Seimo sprendimas dėl poilsio dienos padidins tradicines Vėlinių transporto spūstis

Seimui neeiliniame posėdyje svarstant siūlymą Vėlines (lapkričio 2 d.) paskelbti ne darbo diena, su laidojimu susijusių paslaugų teikėjai teigia, kad šis sprendimas nepakeis nusistovėjusios tradicijos lankyti artimųjų kapus pirmą lapkričio dieną.  „Per ilgametę darbo patirtį matome, kad įpročiai, kaip, kada ir kiek lankome kapus iš esmės yra nusistovėję ir vargu ar jie labai stipriai pasikeistų. […]

  Straipsniai »

Įpročiai prie vairo: estams rizikingas plepėjimas telefonu – nė motais, atsakingiausiai elgiasi lietuviai

Tyrimas parodė, kad Baltijos šalyse gatvės dar pilnos telefonu kalbančių vairuotojų. Jie tik pamažu atsisako šio įpročio: 39 proc. mūsų šalies vairuojančių žmonių kelyje nebekalba išmaniaisiais telefonais. Neatsakingiausiai elgiasi estai – tik penktadalis jų vengia kalbėti telefonu prie vairo, Latvijoje tokių žmonių – 27 procentai. Draudikai įspėja, kad telefoninio pokalbio metu vairuotojai nepakankamai stebi aplinką […]

  Straipsniai »