Dviračių sezono startas: dažniau išminti į gatves planuoja 37 proc. lietuvių

1

Dviračių sezono startas: dažniau išminti į gatves planuoja 37 proc. lietuvių

Dviratis tampa vis populiaresniu lietuvių pasirinkimu keliaujant ar aktyviai leidžiant laisvalaikį. Dėl to šylant orams į dviračių takus ir parkus, taip pat į gatves išties išrieda vis daugiau dviračių entuziastų ar šią transporto priemonę dar tik atrandančių gyventojų. „Citadele“ banko užsakymu tyrimų bendrovės „Norstat“ atlikta Baltijos šalių gyventojų apklausa parodė, kad 37 proc. Lietuvos gyventojų artėjant vasarai ketina aktyviau keliauti dviračiu. 11 proc. planuoja dažniau rinktis paspirtukus ir kitas panašias priemones.

Dažniau rinktis dviračius paskatino ir pandemija

Už lietuvius dažniau ant dviračio atšilus orams ketina sėsti tik estai. Tai daryti pasiryžęs 41 proc. jų. Dažniau važinėti dviračiu šiltuoju sezonu planuoja ir trečdalis latvių. Lietuvoje tai šiek tiek dažniau atsakė darysiantys vyrai – 39 proc., moterų – 36 procentai.

Daugiausia dviračių entuziastų, gyventojų apklausos duomenimis, Lietuvoje yra 40–49 metų grupėje. Pusė šios grupės atstovų atšilus orams planuoja aktyviau leisti laisvalaikį ar keliauti dviračiu. Paspirtukus ir kitas panašias transporto priemones dažniausiai ketina rinktis 18–29 metų gyventojai. Ketvirtadalis jų sako šiltuoju sezonu dažniau keliausiantys būtent taip.

„Karantinas ir darbas iš namų paskatino gyventojus labiau rūpinantis sveika gyvensena, daugiau sportuoti, judėti ir leisti laiką gryname ore, o dviratis tam yra puiki priemonė. Be to, gerėja ir keliauti dviračiais skirta infrastruktūra, plečiamas dviračių takų tinklas – tai irgi prisideda prie augančio dviračių kaip transporto ir kaip laisvalaikio leidimo priemonės populiarumo. Per pandemiją dviratis neretam gyventojui tapo ir alternatyva viešajam transportui, kurio siekiama vengti saugantis viruso“, – pabrėžia „Citadele“ banko Verslo ir mažmeninės bankininkystės vadovas Darius Burdaitis.

Vis daugiau dviratininkų rūpinasi savo saugumu

Populiarėjant kelionėms ir laisvalaikiui minant dviratį vis aktualesnis tampa ir dviratininkų saugumo klausimas. Nors vis daugiau dviratininkų jau supranta šalmo, atšvaitų ir veikiančių žibintų bei atsakingo važiavimo svarbą, dalis dviratį besirenkančių gyventojų į tai dar numoja ranka.

„Sėdant ant dviračio svarbu nepamiršti, kad tai yra transporto priemonė, kurios vairuotojui taip pat galioja kelių eismo taisyklės. Be to, svarbu laikytis ne tik jų, bet ir atsakingo važiavimo principų, gerbti kitus eismo dalyvius ir rūpintis jų saugumu. Džiugu, kad dėmesys saugumui kartu su šios transporto priemonės populiarumu mūsų šalyje taip pat auga. Tai rodo ir augantis susidomėjimas specialiu dviračių draudimu, kurį klientams suteikia mūsų „X supreme“ ir „X prime“ mokėjimo kortelės. Draudimas apima ir nelaimingus atsitikimus, ir civilinę atsakomybę, ir dviračio sugadinimą ar vagystę. Gyventojai įsigyja kokybiškus dviračius, perka ir elektrinius, investuoja išties nemažas sumas, todėl draudimas padeda išvengti rizikos patirti papildomų išlaidų“, – pastebi „Citadele“ banko atstovas D. Burdaitis.

10 proc. apklausoje dalyvavusių Lietuvos gyventojų nurodė, kad svarsto įsigyti dviračių draudimą arba jau yra jį įsigiję. Toks draudimas, pasak „Citadele“ banko atstovo, aktualus ne tik dėl įvykus nelaimingam atsitikimui gaunamos kompensacijos, tačiau ir dėl žalos atlyginimo dviračio vagystės, sugadinimo atveju.

Primename svarbiausias saugaus važiavimo dviračiu taisykles

  • Važiuojant dviračiu rekomenduojama dėvėti šalmą, o asmenims iki 18 metų jis yra būtinas.
  • Važiuoti leidžiama dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu pagal eismo kryptį. Jei kelkraštis netinkamas važiuoti dviračiu, leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto.
  • Važiuoti per pėsčiųjų perėjas draudžiama.
  • Draudžiama vežti keleivius, jeigu nėra įrengtų specialių sėdėjimo vietų.
  • Dviračio gale turi būti raudonos šviesos žibintas ar raudonos spalvos atšvaitas, o prie ratų stipinų abiejuose šonuose pritvirtinti oranžinės spalvos atšvaitai.
  • Važiuojant automobilių keliais šviesiu paros metu dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas. Važiuojant tamsiuoju paros metu būtina dėvėti ir ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, ir būti įjungus dviračio priekyje baltos spalvos žibintą, gale – raudonos spalvos žibintą.
  • Pėsčiųjų takais dviračiu galima važiuoti tik tuomet, kai nėra dviračių tako, dviračių juostos ar kelkraščio arba jais važiuoti negalima.
  • Važiuodami kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, dviračio vairuotojai privalo duoti kelią pėstiesiems.
  • Lenkiant pėsčiuosius privalu tai daryti panašiu į pėsčiųjų judėjimą greičiu, t. y. 3–7 km/h.
  • Taip pat svarbu, kad dviratis būtų techniškai tvarkingas – jis privalo turėti gerai veikiančius stabdžius, garsinį signalą.

Baltijos šalių gyventojų apklausą „Citadele“ banko iniciatyva tyrimų bendrovė „Norstat“ atliko šių metų balandžio mėnesį. Lietuvoje buvo apklausta 1 000 vyresnių nei 18 metų gyventojų.

Apie „Citadele“ banką: JAV kapitalo „Citadele“ grupė yra valdoma iš Latvijos, jos pavaldžiosios įmonės ir filialai veikia Latvijoje, Lietuvoje ir Estijoje. Pagal turto vertę „Citadele“ yra antras didžiausias komercinis bankas Latvijoje. „Citadele“ siekia modernizuoti bankininkystės sektorių ir suteikti daugiau galimybių žmonėms ir verslui visose Baltijos šalyse. Be klasikinių bankininkystės sprendimų, „Citadele“ klientams siūlo įvairias paslaugas, paremtas naujos kartos finansinėmis technologijomis, įskaitant modernią mobiliąją programėlę, bekontakčius ir momentinius mokėjimus. „Citadele“ bankas pirmasis Baltijos šalyse pasiūlė galimybę atsidaryti banko sąskaitą atsisiuntus mobiliąją programėlę ir pasidarius asmenukę, taip pat bekontakčius mokėjimus išmaniuoju žiedu.

Pranešimą paskelbė: Akvilė Pušinskaitė, UAB ADVERUM

Kiti skelbimai:
 
ALTERCORE 353 Black 44
 
Elements Calming Shampoo Šampūnas jautriai galvos odai, 1000ml
 
ALTERCORE Roca Vegan Black 40
 
Hydration Kit Drėkinamasis plaukų priežiūros rinkinys, 1vnt
 
Crocs™ Classic Bae Clog Womens Lime Zest 42,5

Rekomenduojame

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Dviejų naujų lėktuvų „Boeing 737 MAX“ katastrofos, kuriose žuvo 346 žmonės, įvyko todėl, kad nebuvo įdiegti papildomi, dubliuojantys atakos kampo jutikliai (angl. Angle-of-Attack, AoA), kurie būtų papildę du AoA jutiklius, jau esančius ant abiejų „737 MAX“ lėktuvo priekio šonų. Šį teiginį virtualioje konferencijoje Taipėjuje, Taivane birželio 22 dieną pristatė Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) ir Kalifornijos […]

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Šiemet įsibėgėjęs 24 mln. vertės projektas „Triukšmo mažinimo priemonių geležinkeliuose įrengimas“ – tik dalis geležinkelio triukšmą slopinančių priemonių, kurias įgyvendina „LTG Infra“ vystydama ir modernizuodama šalies geležinkelio tinklą. Gyventojų apklausos duomenys rodo, jog net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą ir net 71 proc. dėl triukšmo nenorėtų gyventi šalia geležinkelio. […]

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

On Tuesday, Minister of Transport and Communications Marius Skuodis met with the management of the Irish airline company Ryanair in the Ministry to discuss the company’s plans regarding further investment into aircraft maintenance infrastructure in Kaunas airport and regional development opportunities upon the completion of Rail Baltica. The meeting was attended by Director of Operations […]

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Utenos rajono savivaldybėje Seimo nario Gintauto Palucko kvietimu birželio 21 d. lankėsi susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda.  Svečiai susitiko su Utenos rajono savivaldybės meru Alvydu Katinu, savivaldybės administracijos vadovais, skyrių vedėjais, Utenos apskrities savivaldybių merais ir administracijų vadovais, verslo atstovais, žiniasklaida. Susitikimuose taip pat dalyvavo Seimo nariai Gintautas Paluckas, Edmundas Pupinis, Lietuvos automobilių kelių […]

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

2022 metais Lietuva prisijungs prie išskirtinio verslo žemėlapio: šalių, kuriose orlaiviai ne tik remontuojami, bet ir pertvarkomi iš keleivinių į šiuo metu ypač paklausius krovininius. Strateginį investuotoją „Aviatic MRO“ pritraukusio Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Kuezada pastebi, kad keleiviai į skrydžius grįžta pakankamai atsargiai, tačiau oro krovinių paklausa jau viršija iki pandemijos buvusį lygį, todėl […]

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad vienintelį šalies magistralinį kelią su betono danga – A14 Vilnius–Utena – siekiama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planą ir numatomus darbų etapus susisiekimo ministras Marius Skuodis šiandien pristatė Utenoje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais ir visuomene. „Jau šiais metais prasidės parengiamieji darbai, kad „amžiaus statybomis“ […]