Dviračių sezono startas: dažniau išminti į gatves planuoja 37 proc. lietuvių

1

Dviračių sezono startas: dažniau išminti į gatves planuoja 37 proc. lietuvių

Dviratis tampa vis populiaresniu lietuvių pasirinkimu keliaujant ar aktyviai leidžiant laisvalaikį. Dėl to šylant orams į dviračių takus ir parkus, taip pat į gatves išties išrieda vis daugiau dviračių entuziastų ar šią transporto priemonę dar tik atrandančių gyventojų. „Citadele“ banko užsakymu tyrimų bendrovės „Norstat“ atlikta Baltijos šalių gyventojų apklausa parodė, kad 37 proc. Lietuvos gyventojų artėjant vasarai ketina aktyviau keliauti dviračiu. 11 proc. planuoja dažniau rinktis paspirtukus ir kitas panašias priemones.

Dažniau rinktis dviračius paskatino ir pandemija

Už lietuvius dažniau ant dviračio atšilus orams ketina sėsti tik estai. Tai daryti pasiryžęs 41 proc. jų. Dažniau važinėti dviračiu šiltuoju sezonu planuoja ir trečdalis latvių. Lietuvoje tai šiek tiek dažniau atsakė darysiantys vyrai – 39 proc., moterų – 36 procentai.

Daugiausia dviračių entuziastų, gyventojų apklausos duomenimis, Lietuvoje yra 40–49 metų grupėje. Pusė šios grupės atstovų atšilus orams planuoja aktyviau leisti laisvalaikį ar keliauti dviračiu. Paspirtukus ir kitas panašias transporto priemones dažniausiai ketina rinktis 18–29 metų gyventojai. Ketvirtadalis jų sako šiltuoju sezonu dažniau keliausiantys būtent taip.

„Karantinas ir darbas iš namų paskatino gyventojus labiau rūpinantis sveika gyvensena, daugiau sportuoti, judėti ir leisti laiką gryname ore, o dviratis tam yra puiki priemonė. Be to, gerėja ir keliauti dviračiais skirta infrastruktūra, plečiamas dviračių takų tinklas – tai irgi prisideda prie augančio dviračių kaip transporto ir kaip laisvalaikio leidimo priemonės populiarumo. Per pandemiją dviratis neretam gyventojui tapo ir alternatyva viešajam transportui, kurio siekiama vengti saugantis viruso“, – pabrėžia „Citadele“ banko Verslo ir mažmeninės bankininkystės vadovas Darius Burdaitis.

Vis daugiau dviratininkų rūpinasi savo saugumu

Populiarėjant kelionėms ir laisvalaikiui minant dviratį vis aktualesnis tampa ir dviratininkų saugumo klausimas. Nors vis daugiau dviratininkų jau supranta šalmo, atšvaitų ir veikiančių žibintų bei atsakingo važiavimo svarbą, dalis dviratį besirenkančių gyventojų į tai dar numoja ranka.

„Sėdant ant dviračio svarbu nepamiršti, kad tai yra transporto priemonė, kurios vairuotojui taip pat galioja kelių eismo taisyklės. Be to, svarbu laikytis ne tik jų, bet ir atsakingo važiavimo principų, gerbti kitus eismo dalyvius ir rūpintis jų saugumu. Džiugu, kad dėmesys saugumui kartu su šios transporto priemonės populiarumu mūsų šalyje taip pat auga. Tai rodo ir augantis susidomėjimas specialiu dviračių draudimu, kurį klientams suteikia mūsų „X supreme“ ir „X prime“ mokėjimo kortelės. Draudimas apima ir nelaimingus atsitikimus, ir civilinę atsakomybę, ir dviračio sugadinimą ar vagystę. Gyventojai įsigyja kokybiškus dviračius, perka ir elektrinius, investuoja išties nemažas sumas, todėl draudimas padeda išvengti rizikos patirti papildomų išlaidų“, – pastebi „Citadele“ banko atstovas D. Burdaitis.

10 proc. apklausoje dalyvavusių Lietuvos gyventojų nurodė, kad svarsto įsigyti dviračių draudimą arba jau yra jį įsigiję. Toks draudimas, pasak „Citadele“ banko atstovo, aktualus ne tik dėl įvykus nelaimingam atsitikimui gaunamos kompensacijos, tačiau ir dėl žalos atlyginimo dviračio vagystės, sugadinimo atveju.

Primename svarbiausias saugaus važiavimo dviračiu taisykles

  • Važiuojant dviračiu rekomenduojama dėvėti šalmą, o asmenims iki 18 metų jis yra būtinas.
  • Važiuoti leidžiama dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu pagal eismo kryptį. Jei kelkraštis netinkamas važiuoti dviračiu, leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto.
  • Važiuoti per pėsčiųjų perėjas draudžiama.
  • Draudžiama vežti keleivius, jeigu nėra įrengtų specialių sėdėjimo vietų.
  • Dviračio gale turi būti raudonos šviesos žibintas ar raudonos spalvos atšvaitas, o prie ratų stipinų abiejuose šonuose pritvirtinti oranžinės spalvos atšvaitai.
  • Važiuojant automobilių keliais šviesiu paros metu dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas. Važiuojant tamsiuoju paros metu būtina dėvėti ir ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, ir būti įjungus dviračio priekyje baltos spalvos žibintą, gale – raudonos spalvos žibintą.
  • Pėsčiųjų takais dviračiu galima važiuoti tik tuomet, kai nėra dviračių tako, dviračių juostos ar kelkraščio arba jais važiuoti negalima.
  • Važiuodami kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, dviračio vairuotojai privalo duoti kelią pėstiesiems.
  • Lenkiant pėsčiuosius privalu tai daryti panašiu į pėsčiųjų judėjimą greičiu, t. y. 3–7 km/h.
  • Taip pat svarbu, kad dviratis būtų techniškai tvarkingas – jis privalo turėti gerai veikiančius stabdžius, garsinį signalą.

Baltijos šalių gyventojų apklausą „Citadele“ banko iniciatyva tyrimų bendrovė „Norstat“ atliko šių metų balandžio mėnesį. Lietuvoje buvo apklausta 1 000 vyresnių nei 18 metų gyventojų.

Apie „Citadele“ banką: JAV kapitalo „Citadele“ grupė yra valdoma iš Latvijos, jos pavaldžiosios įmonės ir filialai veikia Latvijoje, Lietuvoje ir Estijoje. Pagal turto vertę „Citadele“ yra antras didžiausias komercinis bankas Latvijoje. „Citadele“ siekia modernizuoti bankininkystės sektorių ir suteikti daugiau galimybių žmonėms ir verslui visose Baltijos šalyse. Be klasikinių bankininkystės sprendimų, „Citadele“ klientams siūlo įvairias paslaugas, paremtas naujos kartos finansinėmis technologijomis, įskaitant modernią mobiliąją programėlę, bekontakčius ir momentinius mokėjimus. „Citadele“ bankas pirmasis Baltijos šalyse pasiūlė galimybę atsidaryti banko sąskaitą atsisiuntus mobiliąją programėlę ir pasidarius asmenukę, taip pat bekontakčius mokėjimus išmaniuoju žiedu.

Pranešimą paskelbė: Akvilė Pušinskaitė, UAB ADVERUM

Kiti skelbimai:
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Rekomenduojame

Pristatyta į Lietuvą atkeliaujanti nauja, nuotoliniu būdu valdomų automobilių pritaikymo technologija

Pristatyta į Lietuvą atkeliaujanti nauja, nuotoliniu būdu valdomų automobilių pritaikymo technologija

Artimiausiu metu Lietuvos vartotojams bus pristatyta į šalį atkeliaujanti nauja technologinė galimybė – per nuotolį valdomų automobilių techninis funkcionalumas ir pritaikymas automobilių dalijimosi srityje. Šios technologijos pranašumus, kurie viešai bus pademonstruoti kitą savaitę, su susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu susitikime trečiadienį aptarė automobilių dalijimosi paslaugas Baltijos šalyse teikiančios įmonės „CityBee“ vadovai.   „Lietuvos transporto sektorius, kaip […]

Susisiekimo ministerijos tikslas – Lietuvoje registruotų orlaivių skrydžiai į JAV

Susisiekimo ministerijos tikslas – Lietuvoje registruotų orlaivių skrydžiai į JAV

Lietuva sieks gauti JAV federalinės aviacijos administracijos (FAA) leidimą Lietuvoje registruotiems orlaiviams vykdyti skrydžius į JAV. Susisiekimo ministerija pavedė Transporto kompetencijų agentūrai įgyvendinti projektą, kad iki 2023 m. sausio 1 d. būtų sėkmingai atliktas skrydžiams organizuoti reikalingas FAA auditas ir gautas šios organizacijos leidimas. „Siekiame, kad Lietuvoje registruoti orlaiviai galėtų organizuoti skrydžius į JAV, veikti […]

Kaip elgtis išvydus švyturėlius: patarė nedaryti kelių esminių klaidų

Kaip elgtis išvydus švyturėlius: patarė nedaryti kelių esminių klaidų

Rudenį į gatves pajudant vis daugiau transporto priemonių nesnaudžia ir specialiųjų transporto priemonių vairuotojai. Dažnai jie kelią pro intensyvų eismą skinasi apie save pranešdami švyturėliais, į kuriuos privalu reaguoti visiems eismo dalyviams. Draudimo bendrovės ERGO atstovas primena, kaip reikėtų reaguoti į skirtingų spalvų švyturėlius ir elgtis kelyje, kad nebūtų sukeliamos pavojingos situacijos. Stebėkite aplinką ERGO […]

„IAA MOBILITY 2021“ parodoje debiutavo naują vairavimo patirtį suteikiantis „Huawei AR–HUD“

„IAA MOBILITY 2021“ parodoje debiutavo naują vairavimo patirtį suteikiantis „Huawei AR–HUD“

Rugsėjo antrą savaitę Miunchene, Vokietijoje, surengtoje 2021 m. Tarptautinėje mobilumo parodoje (IAA MOBILITY 2021) „Huawei“ pristatė naujausios kartos papildytos realybės projekcinį vairuotojo ekraną (AR-HUD). Šis sprendimas automobilio priekinį stiklą paverčia pirmojo asmens vaizdo (First Person View) ekranu, kuriame, pasitelkiant pažangias technologijas, integruotos saugumo, informacijos ir pramogų funkcijos, sukuriančios visiškai naują vairavimo patirtį. Turėdama daugiau nei […]

Oro vežėjo  „Alitalia“ nebeliks: pataria, kaip elgtis jos bilietus įsigijusiems vartotojams

Oro vežėjo „Alitalia“ nebeliks: pataria, kaip elgtis jos bilietus įsigijusiems vartotojams

Oro vežėjų rinka ruošiasi svarbiems pokyčiams: nuo spalio 15 d. Italijos vyriausybei priklausiusią  aviakompaniją „Alitalia“ pakeis „Italia Trasporto Aereo“ bendrovė, plačiau žinoma kaip ITA.  Finansinių problemų „Alitalia“ turėjo jau anksčiau, tačiau koronaviruso pandemija padėtį dar pablogino, todėl po mėnesio lėktuvai su „Alitalia“ ženklu bus visam laikui nutupdyti. Ką reikia žinoti šio oro vežėjo bilietus įsigijusiems […]

„Wizz Air“ pilotų atlyginimus grąžina į priešpandeminį lygį

„Wizz Air“ pilotų atlyginimus grąžina į priešpandeminį lygį

Sparčiausiai auganti Europos oro linijų bendrovė „Wizz Air” šiandien praneša, kad nuo š. m. spalio 1 d pilotams grąžina tokius atlyginimus, kokie jie buvo prieš pandemiją. Pilotų atlyginimus oro linijų bendrovės buvo priverstos mažinti prasidėjus COVID-19 pandemijai; „Wizz Air“ – vienos pirmųjų oro linijų, nusprendusių juos atstatyti. Įmonė taip pat skelbia, kad, norėdama įgyvendinti savo […]