Dviračių laikikliai ir stogo bagažinės: ką reikėtų žinoti, susiruošus keliauti

1

Dviračių laikikliai ir stogo bagažinės: ką reikėtų žinoti, susiruošus keliauti

Išsiruošus į kelionę kartais ne visi daiktai telpa į automobilio saloną ir bagažinę. O jei dar esate dviračių mėgėjas ir juos norite pasiimti vykdami atostogauti, niekaip neišsiversite be specialių laikiklių ar stogo bagažinių. Nors daiktų gabenimo klausimą šie automobilio priedai išsprendžia, tuo pačiu jie įpareigoja vairuoti atsargiau.

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, kad bet koks automobilio išorėje esantis papildomas įrenginys daugiau ar mažiau pakeičia automobilio važiavimo ir vairavimo charakteristikas, todėl tam reikia skirti dėmesio.

„Keliuose dažnai matome stogo bagažinėmis ar dviračiais „papildytus“ automobilius, bet ne visi vairuotojai juos tinkamai pritvirtina, būna, kad važiuoja pernelyg dideliu greičiu. Svarbu nepamiršti, kad vienaip dviračių laikikliai ar stogo bagažinės automobilį veikia jam stovint ir visiškai kitaip – važiuojant dideliu greičiu“, – tvirtina A. Žiukelis.

Dviračių tvirtinimui irgi galioja taisyklės

Maksimalus greitis, kuriuo galima važiuoti gabenant dviračius, paprastai yra nurodomas dviračio laikiklio instrukcijoje ir dažniausiai siekia 110 arba 130 km/h. Be to, jis priklauso ir nuo vežamų dviračių skaičiaus. Maksimalaus leistino greičio viršyti nevalia, o realų greitį derėtų rinktis kiekvienu konkrečiu atveju įvertinant vairuotojo patirtį, oro sąlygas ir kelio dangą.

Svorio centras – kitas aspektas, į kurį reikia atsižvelgti tvirtinant dviračius prieš kelionę. Arčiau automobilio tvirtinti reikia sunkesnius ir didesnius, o toliausiai – lengviausius ir mažiausius, pavyzdžiui, vaikiškus dviračius.

Dviračiai taip pat turi būti kraunami nukreipiant kas antrą iš jų skirtingomis kryptimis, kad apkrovos svorio centras būtų kuo arčiau automobilio vidurio.

„Nuo dviračių reikia nuimti visus priedus – krepšius, gertuves, vaikiškas kėdutes ir panašiai. Taip ne tik sumažinsite dviračių laikiklio ir automobilio kablio apkrovą bei vėjo pasipriešinimą, bet ir efektyviau naudosite degalus“, – pataria A. Žiukelis.

Pritvirtinti prie automobilio dviračiai turi netrukdyti matomumui, neuždengti žibintų ir valstybinio numerio lentelės. Jei dviračiai numerį vis dėlto uždengia, „Regitroje“ turite užsisakyti specialią lentelę su valstybiniu numeriu ir dviračio ženklu. Lentelė gali būti tvirtinama prie vežamo dviračio ar jo laikiklio. Tiesa, tokios lentelės galioja tik Lietuvos teritorijoje – vykstant į užsienį teks nusiimti originalų automobilio numerį ir jį tvirtinti prie dviračių laikiklio.

Pasak A. Žiukelio, pasitaiko atvejų, kai automobilio numeris yra tiesiog užrašomas ant kartoninės lentelės ir tvirtinamas gale, tačiau važiavimas su tokiu numeriu yra nelegalus.

Svarbu ir svoris, ir aukštis

Pagrindinė taisyklė, kurią svarbu atsiminti gabenant daiktus ant automobilio stogo – čia dėti tik lengviausią bagažą bei neviršyti maksimalios stogo ir bagažinės laikiklių apkrovos. Maksimalus leistinas svoris turi būti nurodytas bagažinės instrukcijoje, tad į šią rekomendaciją nevertėtų numoti ranka. Kai kurių automobilių gamintojai yra apriboję ant stogo vežamų krovinių svorį, kurį vairuotojams vertėtų pasitikslinti prieš kelionę ir jo neviršyti.

„Bet koks papildomas svoris ant stogo pakeičia automobilio svorio centrą ir jo vairavimo ypatumus. Viršytas svoris gali sukelti ir pavojingų situacijų, jei bagažinė lūžta, įtrūksta ar atsiskiria nuo automobilio. Įsivaizduokite, kas nutiktų, jei nuo stogo atsiskyrusi bagažinė ar daiktai iš jos važiuojant dideliu greičiu trenktųsi į iš paskos važiuojantį automobilį“, – perspėja draudimo ekspertas.

Kai kurios ant automobilio stogo tvirtinamos bagažinės nėra saugiai rakinamos ir gali tapti vagių taikiniu, tad tokiose bagažinėse nederėtų palikti vertingų daiktų.

Ypatingas dėmesys turi būti skiriamas ant automobilio stogo gabenamų dviračių saugumui. „Neužtenka tiesiog dviračius pritvirtinti ir pamiršti visos kelionės metu, ypač jei kelionė ilgesnė. Važiuojant būtina reguliariai sustoti ir patikrinti, ar tvirtinimai neatsilaisvinę. Tas pats galioja ir vežant dviračius su jiems vežti skirtais laikikliais automobilio gale. Netinkamai pritvirtintas dviratis gali nukristi ant kelio, tuomet pats dviratis bus sugadintas, taip pat dėl jo gali kilti eismo įvykis“, – teigia A. Žiukelis. Jis atkreipia dėmesį ir į tai, kad ant stogo gabenami dviračiai važiuojant vingiuotais keliais sumažina automobilio stabilumą. Automobilio valdymas gali ypač pasikeisti vėjuotą dieną: automobilį sunkiau  vairuoti, jis tampa tarsi mėtomas.

Be to, negalima pamiršti ant stogo pritvirtintų dviračių įvažiuojant į riboto aukščio vietas, tokias kaip garažai, požeminės stovėjimo aikštelės, ar važiuojant po nedideliais tiltais ir žemais medžiais. „Svarbiausia tokioje kelionėje – atidumas, kuris padės išsaugoti ir dviračius, ir gerą nuotaiką“, – sako A. Žiukelis.

Apie BTA:                

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2019 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2019 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 57 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Ernesta Karalienė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
Forever Young Dual Action Makeup Remover Dvigubo poveikio makiažo valiklis, 100 ml
 
Divine Curls Conditioner Garbanotų plaukų kondicionierius, 240 ml
 
Green Line Shaving Foam Gaivinančios skutimosi putos, 50ml
 
Eight Hour Miracle Hydrating Mist Drėkinamoji veido dulksna, 100 ml
 
Plaukų dažų skiedimo Emulsija 1000 ml

Rekomenduojame

Susisiekimo sektoriaus valstybės įmonės taps akcinėmis bendrovėmis

Susisiekimo sektoriaus valstybės įmonės taps akcinėmis bendrovėmis

Siekiant skatinti spartesnę transporto sektoriaus plėtrą ir diegti geriausią korporatyvinio valdymo praktiką, šio sektoriaus valstybės įmones numatoma pertvarkyti į akcines bendroves. Šiandien Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos teiktai išvadai dėl ankstesnės Vyriausybės parengtų teisės aktų projektų, sudarančių prielaidas valstybės įmonių pertvarkai, kurie praeitos kadencijos Seime nebuvo priimti. Į akcines bendroves iki 2022 m. pabaigos siekiama pertvarkyti […]

„Wizz Air“ pradeda naudoti virtualų asistentą „Amelia“

„Wizz Air“ pradeda naudoti virtualų asistentą „Amelia“

Sparčiausiai auganti Europos oro linijų bendrovė „Wizz Air“ pradeda naudoti pokalbių robotą „Amelia“. Naujasis „Wizz Air“ virtualus asistentas kilstels bendrovės aptarnavimo lygį, suteiks klientams galimybę lengviau gauti informacijos, susijusios su skrydžiais, taip pat keliautojams teiks naudingos bendrosios informacijos. Įkvėpimu pokalbių robotui tapo viena iš amerikiečių aviacijos pradininkių Amelia Earhart, ji buvo pirmoji moteris, kuri viena […]

Nuo pandemijos nukentėjusioms savivaldybių viešojo transporto įmonėms ieškoma finansinės pagalbos

Nuo pandemijos nukentėjusioms savivaldybių viešojo transporto įmonėms ieškoma finansinės pagalbos

Lietuvos savivaldybių viešojo transporto įmonėms, dėl COVID-19 pandemijos patiriančioms finansinių sunkumų, tikimasi, dar šiemet bus surastos dotacijos biudžetams ir atvertos INVEGA paskolų ir palūkanų kompensavimo priemonės. Šių įmonių finansavimo klausimus ir svarstomas tokias galimas pagalbos priemones Susisiekimo ministerijos atstovai šiandien pristatė Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto posėdyje. Pandemijos metu gerokai sumažėjus viešojo transporto keleivių, […]

Visada reikia rinktis saugų greitį, nors KET leidžia ir daugiau

Visada reikia rinktis saugų greitį, nors KET leidžia ir daugiau

Vairuotojų dėmesiui: nors pagal Kelių eismo taisykles nuo balandžio mėn. automagistralėse ir greitkeliuose maksimalus leistinas greitis didėja, tačiau visada svarbu pasirinkti saugų greitį, kuris būna mažesnis už leistiną maksimalų. Pasirinkdamas važiavimo greitį, vairuotojas turi atsižvelgti į važiavimo sąlygas, ypač vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę, meteorologines sąlygas, taip pat eismo intensyvumą. Didžioji dalis eismo […]