„Via Lietuva“, siekdama kokybiškai prižiūrėti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūrą, diegia inovacijas, padėsiančias efektyviau valdyti procesus. Pasitelkiant inovatyvius sprendimus – specialiai dangos būklei vertinti sukurtą mobilią aplikaciją – planuojama per keletą metų įvertinti visą pėsčiųjų ir dviračių takų, esančių prie valstybinės reikšmės kelių, tinklą. 2025 m. bus įvertinta dangos būklė daugiau kaip 220 km pėsčiųjų ir dviračių takų, esančių Kauno apskrityje.
„Via Lietuva“ patikėjimo teise valdo daugiau nei 2000 km dviračių bei pėsčiųjų takų, esančių prie valstybinės reikšmės kelių. Bendrovė rūpinasi nuoseklia šios darnaus judumo infrastruktūros plėtra ir esamų pėsčiųjų bei dviračių takų priežiūra.
„Mūsų tikslas – saugi ir patogi infrastruktūra visiems eismo dalyviams. Skatiname kuo dažniau keliauti dviračiais ar pėsčiomis, tačiau suprantame, kad tik patogi ir saugi pėsčiųjų bei dviračių infrastruktūra gali tapti realia alternatyva kelionėms automobiliais, ypač jei keliaujame mieste ar priemiestyje. Turime tinkamai ir laiku įvertinti šios infrastruktūros būklę ir planuoti jos tvarkymo darbus“, – kalbėjo „Via Lietuva“ Infrastruktūros duomenų valdymo skyriaus vadovas Benas Urbelis.
Iki šiol dviračių ir pėsčiųjų takų dangos būklė buvo nustatoma pavienių auditų metu, todėl bendrovės inžinieriai ieškojo sprendimų, kaip būtų galima efektyviai vertinti šios infrastruktūros būklę. Sprendimas buvo rastas – skaitmenizavimas: dabar surinktus duomenis „Via Lietuva“ specialistai galės analizuoti nuotoliu, tai leis greičiau ir tiksliau sudaryti pėsčiųjų ir dviračių takų tvarkymo pirmumo eilę.
„Ieškodami inovatyvaus sprendimo vertinome kelionių dviračių takais komfortą. Naudojame specialiai paruoštą elektrinį dviratį, kuris turi kameras gale ir priekyje, GPS stotelę, o svarbiausias prietaisas, akselerometras, apskaičiuojantis trūkčiojimą važiavimo metu, t. y. kuo labiau važiuojant jaučiamas dviračio trūkčiojimas, tuo mažiau komforto jaučia dviratininkas, todėl tako dangą reikia tvarkyti“, – paaiškino Stebėsenos ir kontrolės skyriaus komandos vadovas Robertas Juozėnas
Kad visi duomenys būtų perduodami tiksliai ir efektyviai, buvo sukurta vidiniam įmonės naudojimui skirta aplikacija, į ją visi matavimo duomenys perduodami realiu laiku ir yra sisteminami, todėl specialistai aiškiai žino, kurioje tako vietoje jaučiamas dviratininko diskomfortas, ir iš padarytų nuotraukų gali nuspręsti, kokių veiksmų reikia imtis: augmenijos šalinimo, duobės lopymo ar sudėtingesnio remonto.
„Via Lietuva“ specialistai pastebi, kad kartais visas takas tik užmetus akį gali atrodyti netinkamas, tačiau jo atkarpoje būna vos keletas vietų, kur jaučiamas dviratininko diskomfortas.
Pirmas šios inovacijos etapas – identifikuoti ir išanalizuoti daugiau nei 2000 km dviračių ir pėsčiųjų takų bei atnaujinti aktualią informaciją apie juos duomenų bazėje. Tuomet lauks antras etapas, kai bus didinamos matavimo apimtys, o turimi duomenys leis efektyviai planuoti tvarkymo darbus.
Pastaraisiais metais „Via Lietuva“ daug dėmesio skiria inovacijų valstybinės reikšmės keliuose diegimui ir kviečia visus, kas turi idėjų, bendradarbiauti ir siūlyti inovacijų idėjas. Bendrovės interneto svetainėje yra sukurtas specialus skyrelis Inovacijos (Inovacijų Sandbox), kuriame galima siūlyti inovatyvius sprendimus.
Pranešimą paskelbė: Morta Ribikauskienė, AB Via Lietuva
Atėjus rudeniui yra geriausias metas žvalgytis kelionių žiemos aviacijos sezonui. Ypač daug galimybių atvers nauja Lietuvos oro uostų partnerė – oro bendrovė „flydubai“, kurios tiesioginiai skrydžiai nuo gruodžio 11 dienos sujungs Vilnių ir Dubajų. Jungtiniuose Arabų Emyratuose (JAE) esantis oro uostas yra vartai į Artimuosius Rytus, Afriką ir Pietryčių Aziją. Patyrę keliautojai pastebi, kad iš […]
Renginio tipas: Atidarymo ceremonija Renginio data: penktadienis, 2025 lapkričio 21 Renginio pradžia: 13:30 Renginio pabaiga: penktadienis, 2025 lapkričio 21 Renginio vieta: Kauno oro uostas, Oro uosto g. 4, Karmėlava, 54460 Kauno r. sav. Gerbiami žiniasklaidos atstovai, Lapkričio 21 dieną, penktadienį, 13:30 val. kviečiame Jus dalyvauti oficialioje išplėsto Kauno oro uosto terminalo atidarymo ceremonijoje. Įgyvendinus ambicingus […]
Susisiekimo ministras Juras Taminskas vyksta pirmojo vizito į Rygą, kur susitiks su Latvijos susisiekimo ministru Ačiu Švinka ir Estijos infrastruktūros ministru Kuldaru Leisu. Metiniame Baltijos šalių ministrų susitikime bus kalbama apie europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projekto eigą, bendrų susisiekimo ir karinio mobilumo projektų finansavimą. Ministro atstovas Lukas Paškevičius pabrėžia, kad tai pirmasis susisiekimo ministro […]
Lithuanian Minister of Transport and Communications, Juras Taminskas, is making his first visit to Riga, where he will meet Latvia’s Minister of Transport, Atis Švinka, and Estonia’s Minister of Infrastructure, Kuldar Leis. The annual Baltic Transport Ministers’ meeting will focus on Rail Baltica progress and the financing of joint transport and military mobility projects. Lukas […]
Daugiau kaip 21 500 kilometrų valstybinės reikšmės kelių prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ nuosekliai modernizuoja veiklą, siekdama mažinti poveikį aplinkai ir didinti veiklos efektyvumą. Bendrovės padaliniai veikia 50 vietovių Lietuvoje, todėl tvarūs sprendimai transporto ir energetikos srityse daro reikšmingą poveikį visos šalies mastu. „Kelių priežiūra – sudėtingas, technologijomis grįstas procesas, apimantis tūkstančius mechanizmų ir transporto priemonių, […]
Šąlant orams, kai keliuose vis dažniau formuojasi plikledis, o dienomis eismą apsunkina krituliai, krovinių pervežimas tampa nemenku iššūkiu net patyrusiems vairuotojams. Šaltuoju metų laiku eismo sąlygos tampa sudėtingesnės: prastėja matomumas, pailgėja stabdymo kelias, o kiekvienas manevras reikalauja gerokai daugiau dėmesio ir atsargumo. Pasak draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto žalų skyriaus vadovo Agniaus Gučiaus, rūpinimasis saugumu turi […]