Dviračio kėdutė vaikui – kaip pasirūpinti mažųjų keleivių saugumu?

Dviračio kėdutė vaikui – kaip pasirūpinti mažųjų keleivių saugumu?

Lietuviai vis labiau pamėgsta keliauti ir laisvalaikį leisti mindami pedalus. Plintant važinėjimo dviračiais kultūrai, neberetas vaizdas – dviračiais su savimi specialiose kėdutėse ar vežimėliuose vaikus vežantys tėvai. Keliauti dviračiais kartu su mažaisiais gali būti išties smagu ir įdomu tiek tėvams, tiek vaikams. Tačiau ekspertai pabrėžia, kad tokiais atvejais ypač svarbu nepamiršti saugumo.

Be šalmo – nė iš vietos

Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Privačių klientų draudimo skyriaus vadovė Aušra Jusė primena, kad dviračiu vežant mažuosius keleivius, saugumui būtina skirti dar daugiau dėmesio.

„Dviračio vairuotojo ir keleivių, kaip žinia, nesaugo tvirtas kėbulas, oro pagalvės ir kiti papildomą saugumo jausmą suteikiantys, automobiliams būdingi atributai. Dėl to važiuojant dviračiu – ypač su mažaisiais keleiviais – būtina imtis visų įmanomų saugumo priemonių. Viena svarbiausių iš jų yra šalmas. Jei suaugusiems važiuojant dviračiu dėvėti šalmą rekomenduojama, tai specialiose kėdutėse vežamiems vaikams tai yra privaloma. Kritimo atveju šalmas yra pagrindinė nuo sunkių traumų apsaugoti galinti priemonė“, – pabrėžia A. Jusė.

Svarbu – tinkama įranga

Draudimo ekspertės teigimu, taip pat svarbu įsitikinti, kad vaiko kėdutė ant dviračio būtų tinkamai pritvirtinta jai skirtoje vietoje. Jei dviratyje vaiko kėdutei vieta nėra numatyta, tuomet, anot A. Jusės, jokiu būdu nereikėtų mėginti patiems sumeistrauti jos pritvirtinimo mechanizmo ar kitaip naudoti kėdutės nesilaikant gamintojų instrukcijų.

„Taip pat reikėtų užtikrinti, kad kėdutė vaikui būtų patogi. Reikėtų rinktis tik mažajam pagal amžių ir svorį tinkančią įrangą. Paprastai prekybininkų siūlomos kėdutės yra tinkamos vaikams nuo 9 mėnesių amžiaus. Vis tik kiekvienu atveju svarbu ne aklai vadovautis nurodytomis amžiaus ribomis, bet įvertinti realias vaiko galimybes sėdėti savarankiškai ir stabiliai. Dažniausiai gamintojai siūlo kėdutes, kurios tinkamos vaikams iki 4-5 metų amžiaus. Vėliau vaiką vežti kėdutėje tėčiui ar mamai paprasčiausiai gali būti per sunku. Be to, tokio amžiaus vaikai jau turbūt ir patys nebenorės sėdėti kėdutėje, o nekantraus išmėginti pirmuoju savo dviračiu pedalus minti patys“, – sako A. Jusė.

Dėmesys vaiko aprangai

Anot draudikų atstovės, dviračiu vežant vaiką kėdutėje taip pat svarbu pasirūpinti, kad mažasis nesusižeistų įkišęs kojytės ar rankos pirštų tarp stipinų ar vairuotojo sėdynės spyruoklių. Tam reikia įsitikinti, kad kėdutės diržai nebūtų pernelyg laisvi, o vaikas joje galėtų sėdėti stabiliai, nepersisverdamas per kraštą ar pernelyg nepasislinkdamas į priekį. A. Jusės teigimu, pravartu vaiko kojytes papildomai pritvirtinti specialiais dirželiais, kurie apsaugo, kad mažasis jomis netyčia neprisiliestų prie stipinų.

„Kitas svarbus dalykas – tinkama vaiko apranga. Vežant vaiką dviračiu kėdutėje šalikai, atsirišę batų raišteliai, kitos aprangos detalės gali įsivelti tarp ratų stipinų ir lemti prarastą dviračio kontrolę ar sužaloti mažąjį keleivį. Dėl to reikėtų pasirūpinti patogia ir kelionei tinkančia vaiko apranga“, – pažymi A. Jusė.

Tikslas – kad kelionė vaikui būtų maloni

Vilniaus „Dviračių mokyklos“ atstovas, dviračių treneris Vaidas Rimkus sako, kad važiuojant dviračiu su vaikais taip pat derėtų atkreipti dėmesį ir į kelionės maršrutą. V. Rimkus pataria keliauti dviračių takais ir vengti maršrutų su daug posūkių, sankryžų ar, juo labiau, bortelių, nelygumų ir duobių.

„Be to, vežantis vaiką kėdutėje jam reikėtų skirti pakankamai dėmesio. Nederėtų paprasčiausiai įsodinti vaiko į kėdutę ir važiuoti taip, tarsi jo ten net nebūtų. Tam, kad kelionė dviračiu vaikui teiktų džiaugsmą, svarbu mažylį pakalbinti, atkreipti jo dėmesį į aplinką, aplink esančius objektus. Be abejo, jei kėdutė yra pritvirtinta dviračio gale, reikėtų reguliariai patikrinti, kaip vaikui sekasi – ar jis neužmigo, ar jam yra patogu. Tokiais atvejais idealu, jei vienas iš tėvelių vaiką vežasi dviračio gale pritvirtintoje kėdutėje, o kitas važiuoja iš paskos ir prižiūri, kad mažasis jaustųsi gerai“, – sako V. Rimkaus.

Saugi alternatyva – vaikų vežimėliai dviračiams

Anot V. Rimkaus, jei su vaiku važiuoja tik vienas suaugusysis, jaunesnio amžiaus mažyliams rekomenduojama rinktis dviračio priekyje tvirtinamas kėdutes. Jose vaiką lengviau prižiūrėti. Be to ir pačiam vaikui važiuoti priekyje paprastai yra įdomiau. Jei vaikas vis tik vežamas dviračio gale, dviračių trenerio teigimu, reikėtų pasirūpinti, kad mažajam netrukdytų ant suaugusiojo pečių esančios kuprinės ar, pavyzdžiui, vėjo plaikstomi mamos plaukai.

V. Rimkus taip pat pažymi, kad gera alternatyva vaiko kėdutėms gali būti prie dviračio tvirtinami specialūs vėžimėliai. Jie, anot dviračių trenerio, suteikia daugiau saugumo, stabilumo ir komforto. Be to, neretai vežimėliai suteikia galimybę iš karto vežti ir du vaikus.

„Iš esmės vaikų kėdutės ar vežimėliai dviračiams yra pakankamai saugūs, todėl važinėjant saugiai, nepamirštant atsargumo ir tinkamai prižiūrint vaikus, minti dviratį su mažaisiais ar visa šeima gali būti išties puiki patirtis. Be to, vaikams tokiu būdu nuo mažens rodomas teigiamas pavyzdys, kad keliauti ekologiška transporto priemone ir aktyviai leisti laisvalaikį yra smagu“, – sako V. Rimkus, kuris džiaugiasi, kad miestuose vis dažniau galima išvysti dviračius minant šeimas ir įvairaus amžiaus gyventojus.

Draudimo bendrovės atstovė priduria, kad vis daugiau dvirates transporto priemones pamėgusių šeimų įvertina kelyje pasitaikančias rizikas ir renkasi specialiai dviratininkams pritaikytą apsaugą. „Aktyvių gyventojų pamėgtas dviratininko draudimas apsaugo nuo trijų aktualiausių rizikų: dviračio vagystės, nelaimingo atsitikimo, įvykusio naudojantis dviračiu ir žalos tretiesiems asmenims. Nuo vagystės jis apdraudžia ir prie dviračio tvirtinamas vaikiškas kėdutes, kurias ilgapirščiams atsegti – itin paprasta“, – teigia A. Jusė.

Pranešimą paskelbė: Vaiva Mockutė, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
Kaunas Hockey ledo ritulys
 
Kaip serviruoti stalą gimtadienio šventei?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose

Rekomenduojame

Nuo šiol su „Wizz Air“ virtualiu asistentu klientai gali bendrauti ir „Facebook Messenger“ programėlėje

Nuo šiol su „Wizz Air“ virtualiu asistentu klientai gali bendrauti ir „Facebook Messenger“ programėlėje

Vilnius, gruodžio 3 d. „Wizz Air“, sparčiausiai auganti Europos oro bendrovė, praneša, kad jos virtualus pokalbių robotas „Amelia“ nuo šiol klientus aptarnaus ir „Facebook Messenger“ programėlėje. Oro linijos siekia, kad keleiviai galėtų kuo greičiau ir lengviau gauti jiems rūpimą informaciją apie keliones ir skrydžius. Amerikiečių aviacijos pradininkės Amelios Earhart garbei pavadintas „Wizz Air“ virtualus asistentas […]

Susisiekimo ministras pristato Lietuvos valstybinės reikšmės kelių plėtros ir priežiūros strategiją iki 2035 m.

Susisiekimo ministras pristato Lietuvos valstybinės reikšmės kelių plėtros ir priežiūros strategiją iki 2035 m.

Susisiekimo ministerija kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija planuoja ilgalaikę valstybinių šalies kelių perspektyvą – svarbiausi tikslai ir plėtros kryptys numatomos parengtame Lietuvos valstybinės reikšmės kelių plėtros ir priežiūros strategijos iki 2035 m. projekte. Strategijoje numatyta modernizuoti svarbiausias šalies magistrales, iš esmės pagerinti kelių ir daugiau nei 70-ies tiltų būklę, tęsti žvyrkelių asfaltavimą šalies regionuose […]

Keleivių vežėjai žada: siuntos autobusais prieš šventes keliaus sklandžiau

Keleivių vežėjai žada: siuntos autobusais prieš šventes keliaus sklandžiau

Prieš praėjusių metų žiemos šventes siuntos autobusais išgyveno piką: didžiųjų šalies miestų stotyse prie siuntų terminalų išsirikiuodavo didžiulės eilės. Keleivių vežėjams teko siuntas dalinti ir tiesiai iš autobusų – terminalų darbuotojai nespėdavo jų pasiimti iš transporto priemonės ir patalpose išrūšiuoti.  „Taip nutiko todėl, kad per praėjusių metų šventes buvo draudžiamas judėjimas tarp savivaldybių, todėl žmonės […]

M. Skuodis: „Starlink“ palydovinis internetas jau Lietuvoje – džiaugiamės, kad pavyko taip greitai

M. Skuodis: „Starlink“ palydovinis internetas jau Lietuvoje – džiaugiamės, kad pavyko taip greitai

Astronautikos bendrovė „Space X“ pranešė Lietuvoje pradedanti teikti „Starlink“ plačiajuosčio palydovinio interneto paslaugas – nors buvo žadėta, kad šios paslaugos Lietuvos vartotojus pasieks 2022 m. pradžioje. „Džiaugiuosi greitu ir sėkmingu bendradarbiavimo su šia JAV kompanija rezultatu. Svarbiausius darbus, kad šios paslaugos būtų pradėtos teikti Lietuvoje, pavyko suderinti sklandžiai ir džiugu, kad pavyko taip greitai. Kompanija […]

Jau pasiskiepijo daugiau kaip 90% „Wizz Air“ lėktuvų įgulų narių

Jau pasiskiepijo daugiau kaip 90% „Wizz Air“ lėktuvų įgulų narių

Sparčiausiai auganti Europos oro linijų bendrovė „Wizz Air” praneša, kad nuo COVID-19 jau pasiskiepijo daugiau kaip 90% bendrovės įgulų narių. Oro linijos anksčiau skelbė, kad iki šių metų gruodžio 1 d. visi jos įgulų nariai privalo būti paskiepyti arba, išimtiniais atvejais, reguliariai atlikti antigeno testą ar PGR tyrimą savo lėšomis, nebent neseniai būtų persirgę šia […]

BMW pristatė galingo, prabangaus visureigio XM koncepciją

BMW pristatė galingo, prabangaus visureigio XM koncepciją

Majamyje vykstančiame „Art Basel 2021“ renginyje Vokietijos koncernas BMW pristatė išraiškingą naują koncepcinį modelį – BMW XM. Gamintojas žada, kad tai bus galingiausias „BMW M“ serijinės gamybos modelis. Sportiško, prabangaus ir elektrifikuoto XM gamybą koncernas planuoja pradėti kitąmet.   „Tai bus pirmasis BMW M serijos automobilis, turintis iš tinklo įkraunamą hibridinę pavarą. BMW sportinių automobilių […]