Dviračio kėdutė vaikui – kaip pasirūpinti mažųjų keleivių saugumu?

Dviračio kėdutė vaikui – kaip pasirūpinti mažųjų keleivių saugumu?

Lietuviai vis labiau pamėgsta keliauti ir laisvalaikį leisti mindami pedalus. Plintant važinėjimo dviračiais kultūrai, neberetas vaizdas – dviračiais su savimi specialiose kėdutėse ar vežimėliuose vaikus vežantys tėvai. Keliauti dviračiais kartu su mažaisiais gali būti išties smagu ir įdomu tiek tėvams, tiek vaikams. Tačiau ekspertai pabrėžia, kad tokiais atvejais ypač svarbu nepamiršti saugumo.

Be šalmo – nė iš vietos

Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Privačių klientų draudimo skyriaus vadovė Aušra Jusė primena, kad dviračiu vežant mažuosius keleivius, saugumui būtina skirti dar daugiau dėmesio.

„Dviračio vairuotojo ir keleivių, kaip žinia, nesaugo tvirtas kėbulas, oro pagalvės ir kiti papildomą saugumo jausmą suteikiantys, automobiliams būdingi atributai. Dėl to važiuojant dviračiu – ypač su mažaisiais keleiviais – būtina imtis visų įmanomų saugumo priemonių. Viena svarbiausių iš jų yra šalmas. Jei suaugusiems važiuojant dviračiu dėvėti šalmą rekomenduojama, tai specialiose kėdutėse vežamiems vaikams tai yra privaloma. Kritimo atveju šalmas yra pagrindinė nuo sunkių traumų apsaugoti galinti priemonė“, – pabrėžia A. Jusė.

Svarbu – tinkama įranga

Draudimo ekspertės teigimu, taip pat svarbu įsitikinti, kad vaiko kėdutė ant dviračio būtų tinkamai pritvirtinta jai skirtoje vietoje. Jei dviratyje vaiko kėdutei vieta nėra numatyta, tuomet, anot A. Jusės, jokiu būdu nereikėtų mėginti patiems sumeistrauti jos pritvirtinimo mechanizmo ar kitaip naudoti kėdutės nesilaikant gamintojų instrukcijų.

„Taip pat reikėtų užtikrinti, kad kėdutė vaikui būtų patogi. Reikėtų rinktis tik mažajam pagal amžių ir svorį tinkančią įrangą. Paprastai prekybininkų siūlomos kėdutės yra tinkamos vaikams nuo 9 mėnesių amžiaus. Vis tik kiekvienu atveju svarbu ne aklai vadovautis nurodytomis amžiaus ribomis, bet įvertinti realias vaiko galimybes sėdėti savarankiškai ir stabiliai. Dažniausiai gamintojai siūlo kėdutes, kurios tinkamos vaikams iki 4-5 metų amžiaus. Vėliau vaiką vežti kėdutėje tėčiui ar mamai paprasčiausiai gali būti per sunku. Be to, tokio amžiaus vaikai jau turbūt ir patys nebenorės sėdėti kėdutėje, o nekantraus išmėginti pirmuoju savo dviračiu pedalus minti patys“, – sako A. Jusė.

Dėmesys vaiko aprangai

Anot draudikų atstovės, dviračiu vežant vaiką kėdutėje taip pat svarbu pasirūpinti, kad mažasis nesusižeistų įkišęs kojytės ar rankos pirštų tarp stipinų ar vairuotojo sėdynės spyruoklių. Tam reikia įsitikinti, kad kėdutės diržai nebūtų pernelyg laisvi, o vaikas joje galėtų sėdėti stabiliai, nepersisverdamas per kraštą ar pernelyg nepasislinkdamas į priekį. A. Jusės teigimu, pravartu vaiko kojytes papildomai pritvirtinti specialiais dirželiais, kurie apsaugo, kad mažasis jomis netyčia neprisiliestų prie stipinų.

„Kitas svarbus dalykas – tinkama vaiko apranga. Vežant vaiką dviračiu kėdutėje šalikai, atsirišę batų raišteliai, kitos aprangos detalės gali įsivelti tarp ratų stipinų ir lemti prarastą dviračio kontrolę ar sužaloti mažąjį keleivį. Dėl to reikėtų pasirūpinti patogia ir kelionei tinkančia vaiko apranga“, – pažymi A. Jusė.

Tikslas – kad kelionė vaikui būtų maloni

Vilniaus „Dviračių mokyklos“ atstovas, dviračių treneris Vaidas Rimkus sako, kad važiuojant dviračiu su vaikais taip pat derėtų atkreipti dėmesį ir į kelionės maršrutą. V. Rimkus pataria keliauti dviračių takais ir vengti maršrutų su daug posūkių, sankryžų ar, juo labiau, bortelių, nelygumų ir duobių.

„Be to, vežantis vaiką kėdutėje jam reikėtų skirti pakankamai dėmesio. Nederėtų paprasčiausiai įsodinti vaiko į kėdutę ir važiuoti taip, tarsi jo ten net nebūtų. Tam, kad kelionė dviračiu vaikui teiktų džiaugsmą, svarbu mažylį pakalbinti, atkreipti jo dėmesį į aplinką, aplink esančius objektus. Be abejo, jei kėdutė yra pritvirtinta dviračio gale, reikėtų reguliariai patikrinti, kaip vaikui sekasi – ar jis neužmigo, ar jam yra patogu. Tokiais atvejais idealu, jei vienas iš tėvelių vaiką vežasi dviračio gale pritvirtintoje kėdutėje, o kitas važiuoja iš paskos ir prižiūri, kad mažasis jaustųsi gerai“, – sako V. Rimkaus.

Saugi alternatyva – vaikų vežimėliai dviračiams

Anot V. Rimkaus, jei su vaiku važiuoja tik vienas suaugusysis, jaunesnio amžiaus mažyliams rekomenduojama rinktis dviračio priekyje tvirtinamas kėdutes. Jose vaiką lengviau prižiūrėti. Be to ir pačiam vaikui važiuoti priekyje paprastai yra įdomiau. Jei vaikas vis tik vežamas dviračio gale, dviračių trenerio teigimu, reikėtų pasirūpinti, kad mažajam netrukdytų ant suaugusiojo pečių esančios kuprinės ar, pavyzdžiui, vėjo plaikstomi mamos plaukai.

V. Rimkus taip pat pažymi, kad gera alternatyva vaiko kėdutėms gali būti prie dviračio tvirtinami specialūs vėžimėliai. Jie, anot dviračių trenerio, suteikia daugiau saugumo, stabilumo ir komforto. Be to, neretai vežimėliai suteikia galimybę iš karto vežti ir du vaikus.

„Iš esmės vaikų kėdutės ar vežimėliai dviračiams yra pakankamai saugūs, todėl važinėjant saugiai, nepamirštant atsargumo ir tinkamai prižiūrint vaikus, minti dviratį su mažaisiais ar visa šeima gali būti išties puiki patirtis. Be to, vaikams tokiu būdu nuo mažens rodomas teigiamas pavyzdys, kad keliauti ekologiška transporto priemone ir aktyviai leisti laisvalaikį yra smagu“, – sako V. Rimkus, kuris džiaugiasi, kad miestuose vis dažniau galima išvysti dviračius minant šeimas ir įvairaus amžiaus gyventojus.

Draudimo bendrovės atstovė priduria, kad vis daugiau dvirates transporto priemones pamėgusių šeimų įvertina kelyje pasitaikančias rizikas ir renkasi specialiai dviratininkams pritaikytą apsaugą. „Aktyvių gyventojų pamėgtas dviratininko draudimas apsaugo nuo trijų aktualiausių rizikų: dviračio vagystės, nelaimingo atsitikimo, įvykusio naudojantis dviračiu ir žalos tretiesiems asmenims. Nuo vagystės jis apdraudžia ir prie dviračio tvirtinamas vaikiškas kėdutes, kurias ilgapirščiams atsegti – itin paprasta“, – teigia A. Jusė.

Pranešimą paskelbė: Vaiva Mockutė, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
REIMA Hopper Melange Grey 110
 
REIMA Parvin Melange Grey 110
 
Crocs™ Bayaband Clog Kid's Lemon 28
 
REIMA Hopper Raspberry Pink 110
 
REIMA Puhuri 510306 Navy 6985 98

Rekomenduojame

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriumi paskirtas Remigijus Lipkevičius

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriumi paskirtas Remigijus Lipkevičius

Gavus kompetentingų institucijų išvadas, šiandien darbą pradeda valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius, paskirtas 5 metų kadencijai. „Vienas svarbiausių valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo tikslų – sėkmingas kelių ūkio valdymo pertvarkos įgyvendinimas ir efektyvus lėšų, skirtų valstybinės reikšmės keliams prižiūrėti ir plėtoti, panaudojimas. Linkiu sėkmės direktoriui einant šias atsakingas pareigas“, […]

Kauno oro uoste svarstoma įrengti saulės jėgainių parką

Kauno oro uoste svarstoma įrengti saulės jėgainių parką

Lietuvos oro uostų tinklui priklausantis Kauno oro uostas paskelbė rinkos konsultacijas ir šiuo metu pradeda svarstyti galimybes įrengti saulės jėgainių parką oro uosto teritorijoje. Oro uosto atstovai teigia, kad saulės jėgainės tiekiama energija ateityje padėtų Kauno oro uostui mažinti išlaidas elektrai, efektyvintų veiklą, o kartu būtų prisidedama prie žaliosios energetikos skatinimo šalyje. Pasak Kauno oro […]

„Aviatic“ su strateginiais partneriais iš Izraelio spręs COVID-19 pandemijos mestus iššūkius: vysto šio ir kitų virusų prevencijai skirtus inovatyvius įrenginius

„Aviatic“ su strateginiais partneriais iš Izraelio spręs COVID-19 pandemijos mestus iššūkius: vysto šio ir kitų virusų prevencijai skirtus inovatyvius įrenginius

Pasaulinė COVID-19 pandemija stipriai sukrėtė aviacijos sritį, kuriai, kaip ir kiekvienam kitam sektoriui, teko ne tik spręsti kilusius iššūkius, bet ir ieškoti būdų kaip prisitaikyti prie naujos kasdienybės. Siekdama prisidėti prie kovos su pandemija, „Aviatic“ Šiaulių regione planuoja gaminti viruso prevencijai skirtus inovatyvius įrenginius – bekontaktę simptomų atpažinimo sistemą „TAMAR“ ir dezinfekavimo tunelį, kurie padės […]

Bus tvarkomas vienas blogiausių krašto kelių Lietuvoje

Bus tvarkomas vienas blogiausių krašto kelių Lietuvoje

Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir rangovo sutartis dėl krašto kelio Nr. 145 Kėdainiai–Šėta–Ukmergė ruožo nuo 26,80 iki 40,27 km rekonstravimo. Sutarties vertė – 11,97 mln. eurų su PVM. Darbai turi būti atlikti per 9 mėnesius nuo sutarties įsigaliojimo. Į šį terminą kasmetinė 3 mėnesių technologinė pertrauka neįskaičiuota. Sutartis pasirašyta 2020 m. rugsėjo 11 […]