Du iš trijų Lietuvos vairuotojų rizikuoja patirti žiemiškų staigmenų

Du iš trijų Lietuvos vairuotojų rizikuoja patirti žiemiškų staigmenų

Lietuva kartu su Prancūzija ir Liuksemburgu patenka tarp trijų Europos šalių, kuriose dyzelinu varomi automobiliai sudaro didžiausią dalį lengvųjų automobilių parko. Itin permainingais orais ir net ekstremaliomis vairavimo sąlygomis pasitikęs gruodis verčia prisiminti, kad netruks aktualūs taps ir kiti šalčio automobiliams krečiami pokštai. Todėl specialistai ragina nesitikėti, kad žiema praeis taip pat netikėtai kaip užėjusi ir automobiliu pasirūpinti ir anksto.

Akumuliatorius

Profesionalus lenktynininkas Dainius Matijošaitis teigia, kad savo automobilį laiko paruoštu žiemai, kai vasarinės padangos pakeičiamos į žiemines, tačiau yra viena labai svarbi sąlyga: visos automobilio sistemos turi būti prižiūrimos ir tvarkomos nuolat.

„Automobilį reikia prižiūrėti periodiškai ir eksploatuoti tinkamai. Tik tuomet išvengsite „smūginių“ remonto sąskaitų ir netikėtumų, kai už lango -20“, – sako D. Matijošaitis.

Viena dažniausių problemų, kodėl ryte žiemą neužsiveda automobilis – išsikrovęs akumuliatorius.

Laidai irgi turi būti tvarkingi. Net ir gana naujuose automobiliuose pasitaiko, kad laidas yra prasitrynęs ir tyliai „sodina“ akumuliatorių net tada, kai automobilis stovi nenaudojamas. Vasarą to taip akivaizdžiai nejuntame, tačiau rimtai atšalus tai tampa didele problema“, – teigia profesionalus lenktynininkas.

Pasak jo, dažniausiai akumuliatorių įkrauti galima ir automobilių servise, tačiau jeigu į tai nebus pažiūrėta kompleksiškai, ta pati situacija gali kartotis dėl izoliacijos sandarumą praradusio laido.

Variklis

Jei išsikrovęs akumuliatorius gali tapti nemalonia staigmena, tai sugedęs automobilio variklis – didelių finansinių nuostolių šaltiniu.

„Kiekvienas automobilio mazgas ar sistema turi baigtinius resursus, kurie matuojami darbo valandomis arba nuvažiuotais kilometrais. Patarčiau nelaukti, ir net nepriartėti prie ribos, už kurios mechanizmai jau būna susidėvėję. Tai galioja visoms sistemoms, tačiau variklio gedimai be jokios abejonės patys skaudžiausi ir pavojingiausi.  Jei jau  kažkas lūžta variklyje, tai yra lyg sprogstamoji jėga ir paprastai kainuoja labai brangiai“, – sako D. Matijošaitis.

Žiemą ypatingą dėmesį varikliams turėtų skirti dyzelinių automobilių savininkai, arba apytiksliai du iš trijų Lietuvos vairuotojų. Eurostato duomenimis, dyzelinu varomų automobilių Europoje daugiausiai yra Prancūzijoje (69,8%), Liuksemburge (65,3%) ir Lietuvoje (63%). Lietuvoje dyzeliniai automobiliai ir toliau išlieka itin populiarūs – jų vis dar registruojama daugiausiai.

„Dyzeliniai degalai yra jautrūs žemoms temperatūroms, todėl skirtingiems sezonams gaminamos skirtingos dyzelino klasės. Dar gerokai prieš atšąlant į „Circle K“ degalines pradedamas gabenti arktinis dyzelinas, kuriame nėra biodegalų ir kuris yra ypač atsparus šalčiui. Toks dyzelinas gaminamas gamyklose: jokie degalų priedai, naudojami kartu su vasariniu ar „pereinamosios“ klasės dyzelinu, negali atstoti arktinio dyzelino“, – sako degalinių tinklo „Circle K Lietuva“ degalų kategorijos vadovas Ignas Klimaitis.

Žieminiai degalai

Pasak lenktynininko D. Matijošaičio, jau pats laikas iš bako išvažinėti vasarinius degalus ir užsipilti žieminių.

„Vienareikšmiškai siūlyčiau išvažinėti vasarinį kurą ir tik tada prisipilti pilną baką žieminių degalų. Ruošdamosi žiemai degalinėse keičiasi parduodamo dyzelino klasės ir tai yra esminis sklandaus variklio darbo kriterijus. Orai vasarą ir žiemą smarkiai skiriasi, ir tikrai skiriasi variklio darbas kai yra +20 ir -20. Žieminis dyzelinas nėra mitas ar perteklinis, prabangos dalykas – juo dyzelinių automobilių savininkams apsirūpinti yra būtina“, – sako D. Matijošaitis.

I.Klimaičio teigimu, žieminius degalus reikia rinktis patikimame degalinių tinkle, o ne „garažuose“ ar kuo pigiau – neaiškius dyzelino „kokteilius“.

„Pastaraisiais metais Lietuvoje stebime tendenciją, kai net žiemos metu kai kurie degalų pardavėjai drįsta prekiauti neaiškios kokybės pereinamos klasės ir žieminių degalų mišiniais, vadinamaisiais kokteiliais. Tokius degalus pirkėjai degalinėse paprastai įsigyja keletu centų pigiau, tačiau niekas nežino, kokioms temperatūroms atsparus toks kokteilis ir kada jis užkimš degalų filtrą, sugadins kuro siurblį ar degalų purkštukus. Tai – loterija“, – sako „Circle K Lietuva“ atstovas.

Pranešimą paskelbė : Džolita Adomkienė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Crocs LED CUPCAKE G0656800-MU
 
Crocs™ Crocs LION KING TIMON G0657900-MU
 
Crocs™ Bayaband Sandal Kid's Pink Lemonade 21
 
Teva Midform Universal Women's Hummingbird Gloxinia 38
 
BIOMECANICS 202203 Malva 23

Rekomenduojame

Skrydžiai su vaikais arba kaip tėvams paruošti atžalas kelionei lėktuvu?

Skrydžiai su vaikais arba kaip tėvams paruošti atžalas kelionei lėktuvu?

Šalies aviacijai atgaunant pagreitį, Lietuvos oro uostai sulaukia vis daugiau klausimų apie taisykles, galiojančias keliaujant su vaikais arba nepilnamečių pasiruošimą savarankiškam skrydžiui. Apie tai, kokiais dokumentais būtina pasirūpinti prieš kelionę ir kaip užtikrinti sklandžią vaikų keliavimo patirtį, dalinasi Lietuvos oro uostų Keleivių patirties valdymo skyriaus vadovė Rasa Petraitienė. Galiojantis asmens dokumentas Pastaruoju metu dažniausiai keleivių […]

Visuomenei pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektiniai pasiūlymai

Visuomenei pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektiniai pasiūlymai

Projektą „Rail Baltica“ vykdančios bendrovės „RB Rail AS“ ir už sekcijos Kaunas-Ramygala detalųjį techninį projektavimą atsakingos Ispanijos kompanijos IDOM atstovai visuomenei pristatė rekomenduojamus projektinius pasiūlymus. Jonavos savivaldybėje vykusio susitikimo metu gyventojams pristatytas globalus „Rail Baltica“ projektas ir jo įgyvendinimo eiga trijose Baltijos valstybėse bei Jonavos rajone esančios atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektiniai pasiūlymai, atsakyta į gyventojų klausimus. […]

„DB Schenker“ patalpas naujam biurui Vilniuje išsirinko „Galio Group“ verslo centre „Wave“

„DB Schenker“ patalpas naujam biurui Vilniuje išsirinko „Galio Group“ verslo centre „Wave“

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Galio Group“ ir logistikos operatorius „DB Schenker“ pasirašė biuro nuomos sutartį. Pasauliniu mastu veikianti kompanija „DB Schenker“ centrinę būstinę perkels iš Trakų rajono į verslo centrą „Wave“, Vilniaus Savanorių prospekto pradžioje. Sandoriui tarpininkavo nekilnojamojo turto paslaugų bendrovė „Colliers International Advisors“. „DB Schenker“ išsinuomojo beveik 1.000 kv. m ploto patalpas verslo centre […]

Svarstoma ginčyti prieštaringai vertinamo Mobilumo paketo nuostatas

Svarstoma ginčyti prieštaringai vertinamo Mobilumo paketo nuostatas

Europos Parlamentui galutinai patvirtinus prieštaringai vertinamą Mobilumo paketą, Susisiekimo ministerija imasi priemonių, siekdama užtikrinti sklandų Lietuvos vežėjų darbą. Tarp svarstomų priemonių – bendras su kitomis šalimis ieškinys Europos Teisingumo Teismui. „Dėkoju Lietuvos atstovams Europos Parlamente, balsavusiems už pataisas ir nepalaikiusiems Mobilumo paketo neigiamų nuostatų. Nesėdėsime sudėję rankas, toliau ginsime Lietuvos interesus ir sieksime ribojančių, diskriminacinių […]