Orams sparčiai rudenėjant ir šviesiajam paros metui trumpėjant, draudimo ekspertai vairuotojus perspėja dėl dažnesnių susidūrimų keliuose su laukiniais gyvūnais. Istoriniai draudikų duomenys rodo, kad pasibaigus vasarai būtent spalio mėnuo išsiskiria nelaimių keliuose gausa, kai autoįvykis nutinka susidūrus su į kelio važiuojamąją dalį išbėgusiais gyvūnais.
Žvelgiant į praėjusių metų bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenis, spalio mėnesį buvo užfiksuota daugiau nei 180 vnt. kreipinių dėl laukinių žvėrių sukeltų žalų − spalis buvo antras mėnuo metuose po gegužės, pagal tokios rūšies žalų skaičių.
Pasak Giedraus Petriko, „Lietuvos draudimo“ transporto žalų skyriaus vadovo, susidūrimų su gyvūnais keliuose rizikos padidėjimui didelės įtakos turi keletas veiksnių, kurie tampa ypač aktualūs rudens metu.
„Vienas svarbiausių veiksnių – paros metas. Didžiausia tikimybė susidurti su laukiniais gyvūnais atsiranda saulei tekant ir leidžiantis, kai gyvūnai yra aktyviausi ir kai matomumas vairuotojams yra prastesnis. Rudens metu vėlyvesni saulėtekiai ir ankstyvesni saulėlydžiai sukuria daugiau tikimybių vairuotojų ir gyvūnų keliams susikirsti, nes vairuotojai būna kelyje tuo metu, kai gyvūnai būna aktyviajame savo paros cikle“, − komentuoja G. Petrikas.
Pasak eksperto, kitas svarbus veiksnys yra potencialių susidūrimų vietos − vienareikšmiai daugiausia susidūrimų su gyvūnais fiksuojama miškingose vietovėse bei miškų ir laukų sankirtose. Gyvūnų ir automobilių susidūrimai vyksta ir miestų bei gyvenviečių ribose, tačiau tokie atvejai yra nepalyginti retesni.
Galiausiai, rudenį pabjūra oro sąlygos, todėl lyjant lietui ar tvyrant rūkui pamatyti ir laiku sureaguoti į kelyje pasirodžiusį žvėrį gali būti sudėtinga.
„Sudėję visus rizikos veiksnius, matome spalio mėnesiui būdingas įvykių aplinkybes. Jei lyjant lietui ar tvyrant rūkui važiuojate miškingu užmiesčio keliu prieš patekant saulei arba ką tik jai nusileidus, jūsų rizika susidurti su laukiniais gyvūnais labai išauga. Todėl tokių vairavimo aplinkybių reikėtų neignoruoti ir stengtis išlikti budriais“, − sako ekspertas.
Per 8 šių metų mėnesius nuo sausio 1 d. iki rugsėjo 1 d. bendrovėje „Lietuvos draudimas“ buvo registruota kiek daugiau nei 1 tūkst. kreipinių dėl žalų, patirtų automobiliui susidūrus su gyvūnais. Išmokėta suma šiems nuostoliams padengti viršijo 2,2 mln. eurų.
Pasak G. Petriko, dažniausiai vairuotojai susiduria su stirnomis – susidūrimai su šiais gyvūnais sudaro pusė visų susidūrimų su gyvūnais kelyje. Kiti autoįvykius sukeliantys laukiniai gyvūnai yra šernai, briedžiai, elniai, kiti smulkesni gyvūnai, pavyzdžiui, kiškiai, lapės, įvairūs paukščiai.
Vidutinė išmoka už patirtą automobilio žalą susidūrimo su gyvūnu atveju siekia apie 2,5 tūkst. eurų, rodo „Lietuvos draudimo“ duomenys.
Anksčiau šiais metais „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kad trečdalis šalies gyventojų (34 proc.) nurodo, kad jie patys arba asmuo iš jų artimos aplinkos yra bent kartą patekę į avarinę situaciją dėl į kelią nelauktai iššokusio žvėries. Dažniausiai į šias situacijas rizikuoja patekti rajonų centrų ar kaimo vietovių gyventojai, rodo tyrimas.
G. Petrikas pataria, kad norint išvengti susidūrimų su laukiniais gyvūnais, būtina laikytis šių saugumo priemonių:
Pranešimą paskelbė: Aušra Kaminskaitė, Integrity PR, UAB
Balandžio 25 d. 12 val. Panevėžio siaurojo geležinkelio komplekse VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ atidarė ekspoziciją, kurioje galima susipažinti su atnaujintu garvežiu KP4-708. „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis – tai ne tik išskirtinis Panevėžio ir Anykščių krašto paveldas, bet ir gyva mūsų transporto istorijos dalis. Nuoširdžiai tikiu ir viliuosi, kad vis daugiau žmonių šiemet leisis į kelionę siauruku […]
Tvarumas iš rinkodaros skyrių keliasi į pirkimų departamentus – duomenys rodo, kad vis daugiau įmonių, rinkdamosi logistikos partnerį, tikisi aiškių įsipareigojimų aplinkai. Tą parodė „DPD Lietuva“ atlikta verslo klientų apklausa, kurioje dalyvavo daugiau nei 300 verslo įmonių atstovų. Apklausos duomenimis, net 51 proc. bendrovių atstovų nurodė, kad joms svarbu, jog siuntų vežėjas prisidėtų prie CO2 […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis mažina biurokratiją ir supaprastina tvarką dėl keleivinio laivo įgulos sudėties formavimo. Nuo šiol laivo savininkui ar laivavedžiui nebereikės įgyti upeivio-motoristo kvalifikacijos, jei laivo varymui naudojamas ne vidaus degimo variklis, o elektrinis. „Esame įsipareigoję Lietuvos žmonėms mažinti biurokratiją. Tad, šis žingsnis ne tik palengvins laivų savininkų bei jų įgulų narių darbą, taip […]
Žemaitijoje tęsiama elektromobilių įkrovimo stotelių tinklo plėtra. Žaliųjų energijos sprendimų bendrovė „Enefit“ Telšiuose ir Mažeikiuose įrengė 5 naujas įkrovimo stoteles. Ekspertų teigimu, intensyvėjanti plėtra regionuose – reikšmingas žingsnis į priekį bendrame šalies įkrovimo stotelių tinklo kontekste. Telšiuose įrengtos 3 įkrovimo stotelės, kurių bendra galia siekia 116 kW. Mažeikiuose – dvi 47 ir 22 kW įkrovimo […]
Žemaitijoje tęsiama elektromobilių įkrovimo stotelių tinklo plėtra. Žaliųjų energijos sprendimų bendrovė „Enefit“ Telšiuose ir Mažeikiuose įrengė 5 naujas įkrovimo stoteles. Ekspertų teigimu, intensyvėjanti plėtra regionuose – reikšmingas žingsnis į priekį bendrame šalies įkrovimo stotelių tinklo kontekste. Telšiuose įrengtos 3 įkrovimo stotelės, kurių bendra galia siekia 116 kW. Mažeikiuose – dvi 47 ir 22 kW įkrovimo […]
Lyderiaujantis greito elektromobilių įkrovimo tinklas Baltijos šalyse „Ignitis ON“ atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje. Šiuo metu parke veikia 10 itin greito įkrovimo stotelių, kurių galia po 200 kW. Vienu metu čia įsikrauti gali 20 elektromobilių, nes kiekviena stotelė turi po dvi įkrovimo prieigas. Išgirdęs poreikį „Ignitis ON“ parke įrengė ir CHAdeMO jungtį. „Vienas iš „Ignitis […]