Draudikai: per 5 metus prabangių automobilių skaičius šalyje išaugo dvigubai

Draudikai: per 5 metus prabangių automobilių skaičius šalyje išaugo dvigubai

Lietuvos transporto priemonių draudimo rinkoje formuojasi naujas segmentas – vis dažniau draudžiami itin prabangūs automobiliai, tokie kaip aukštos klasės BMW, Mercedes Benz, Audi, taip pat Porsche, Bentley, Tesla, Jaguar, Lexus bei kitų gamintojų automobiliai. Draudimo bendrovės BTA duomenimis, per pastaruosius penkerius metus tokių automobilių skaičius šalyje išaugo dvigubai.

„Nors tokių automobilių dalis bendrame transporto priemonių draudimo krepšelyje nėra didelė, tačiau tendencija akivaizdi – tokių transporto priemonių daugėja ir lyginant su 2013 m. jų skaičius šalyje išaugo dvigubai. Ypač spartus augimas buvo fiksuojamas tarp 2014–2015 m., kai per metus apdrausta 25 proc. daugiau prabangių automobilių“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pasak jo, tokie automobiliai draudžiami Kasko draudimu ir tik maždaug pusė jų priklauso fiziniams asmenims. Taip pat stebima tendencija, jog automobilio klasė galintiems įsigyti brangiai kainuojantį automobilį svarbiau nei jo amžius.

„Matome, kad prabangių automobilių segmente vyrauja maždaug 8 metų amžiaus automobiliai ir, atrodo, kad daugeliui svarbesnė automobilio markė bei klasė, o ne jo amžius. Žinant, kaip sparčiai tobulėja technologijos, ir kad visiškai naujas ne pačios aukščiausios klasės automobilis gali būti net saugesnis nei keliais metais senesnis prabangus automobilis, panašu, jog tokios transporto priemonės įsigijimas vis dar yra itin glaudžiai susijęs būtent su socialiniu statusu“, – sako A. Žiukelis.

Draudimo bendrovės duomenimis, didžiausios kompensuotos žalos prabangių automobilių savininkams svyruoja apie 20 tūkst. eurų. Pasak eksperto, nors didžioji dalis nuostolių patiriama patekus į eismo įvykius, tačiau neišvengiama ir vagysčių.

„Prabangus automobilis neretai tampa vagišių taikiniu. Žinodami, kad tokie automobiliai turi apsaugos sistemas, galinčias nustatyti automobilio buvimo vietą, vagišiai retai mėgina juos nuvaryti. Tačiau nepraleidžia progos apvogti, išsirinkti vertingiausias detales. Tarkime vagiamos navigacinės sistemos, klimato ir kitų valdymo sistemų skydeliai, oro pagalvės, vairai, kai kurių automobilių priekiniai žibintai“, – vardija A. Žiukelis.

Itin brangių automobilių savininkai nėra apsaugoti ne tik nuo vagysčių, bet ir nuo smulkių eismo įvykių, apibraižymų ir net įvažiavimų į duobę.

„Eismo įvykių specifika nėra kažkuo išskirtinė – dominuoja smulkūs įvykiai, itin rimtų eismo įvykių, kai automobilis visiškai sumaitojamas, taip pat nėra statistiškai daugiau nei kituose draudimo segmentuose. Ir nors visuomenėje vyrauja nuomonė, kad prabangių automobilių vairuotojai yra mažiau kultūringi kelyje, dažniau sukuria avarines situacijas, statistika to nepatvirtina, tad panašu, kad tai veikiau stipriai įsišaknijęs stereotipas“, – sako BTA atstovas.

Draudimo bendrovė BTA yra viena iš didžiausių ne gyvybės draudimo bendrovių Lietuvoje, Baltijos šalių draudimo rinkos lyderės „Vienna Insurance Group AG“ narė. 2016 m. BTA užregistravo beveik 50 000 žalų, klientams atlygino nuostolių už 36,4 mln. eurų. Ilgametę draudimo veiklos patirtį turinti bendrovė savo klientams siūlo vieną plačiausių draudimo produktų pasirinkimą rinkoje. Pernai BTA savo draudimo partneriu pasirinko daugiau nei 500 000 privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta apie 1 000 000 draudimo sutarčių už 67,7 mln. eurų.

Pranešimą paskelbė : Džolita Adomkienė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
REIMA Lahti Jungle Green 52-54
 
New Balance ML574 Burgundy 43
 
New Balance ML373 Black CA2 44,5
 
REIMA Haapa Pale Green 48-50
 
Under Eye Complex Paakių kremas, 22,5 ml

Gargždai irgi sieks grąžinti žaliąsias rodykles

Penktadienį neeiliniame posėdyje Klaipėdos rajono savivaldybės Saugaus eismo komisija, kuriai pirmininkauja Administracijos direktoriaus pavaduotojas Justas Ruškys, svarstė žaliųjų rodyklių grąžinimo Gargždų miesto sankryžose klausimą. Kad jas reikia grąžinti, nutarta vienbalsiai, nes nuo nau­jų me­tų prie švie­so­fo­rų ne­li­kus len­te­lių su ža­lio­mis ro­dyk­lė­mis, visuomenėje ki­lo nepasitenkinimas dėl atsiradusių di­de­lių rytinių ir vakarinių eis­mo spūs­čių, ypatingai sankryžoje su […]

  Straipsniai »

Draudikai atkreipia dėmesį: ką reikia žinoti mokant vairuoti šeimos narį?

Kelias iki vairuotojo pažymėjimo gavimo – ilgas ir vingiuotas, todėl neretai norėdami tvirčiau jaustis per praktikos egzaminą, vairavimo įgūdžių lavinimą patikime ne instruktoriams, o artimiesiems. Tačiau „Regitros“ taisyklės nurodo – sėsti su artimuoju prie vairo galima tik išlaikius teorijos žinių egzaminą, be to, toks mokymasis neatleidžia nuo reikalavimo baigti 30 valandų praktinio vairavimo mokymo kursą […]

  Straipsniai »

Paprastesnė persikėlimo į Kuršių neriją tvarka besinaudojantiems bilieto kompensavimu: daugiau alternatyvų moksleiviams

Atsižvelgusi į gyventojų nuogąstavimus, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Kelių direkcija) kartu su AB „Smiltynės perkėla“ supaprastina bilieto kainos kompensavimu besinaudojančių moksleivių persikėlimo per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į Kuršių neriją ir iš Kuršių nerijos tvarką: neturintys asmens tapatybės dokumento galės pateikti moksleivio pažymėjimą. Papildomas sistemos funkcionalumas pradės veikti nuo […]

  Straipsniai »

Įstatyme siūloma reglamentuoti transporto priemonių pripažinimą atliekomis

Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika Seimui pristatė Atliekų tvarkymo įstatymo pakeitimus (projektas Nr. XIIIP-4292), kuriais siūloma nustatyti kriterijus, pagal kuriuos transporto priemonės būtų pripažintos eksploatuoti netinkamomis transporto priemonėmis, tai yra atliekomis. Numatoma, kad transporto priemonės būtų pripažįstamos atliekomis, jeigu transporto priemonės savininkui išduotas eksploatuoti netinkamos transporto priemonės sunaikinimo pažymėjimas; jeigu transporto priemonė ardoma arba yra išardyta […]

  Straipsniai »