Draudikai: panaikinus žalias rodykles, spūstys didėja ir dėl KET nežinojimo

1

Draudikai: panaikinus žalias rodykles, spūstys didėja ir dėl KET nežinojimo

Nors kai kurios savivaldybės grąžina šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis, tačiau nemažoje dalyje sankryžų reguliavimas nebebus keičiamas – jose jau sumontuoti šviesoforai su papildomomis sekcijomis. Draudikai pastebi įdomią tendenciją – piko metu prie naujais šviesoforais reguliuojamų sankryžų driekiasi ilgos laukiančių automobilių eilės net ir tuomet, kai važiuoti yra leidžiama.

„Gavę signalų iš klientų, stebėjome eismo judėjimą keliose naujais šviesoforais reguliuojamose Vilniaus sankryžose. Situacija nustebino. Degant papildomai šviesoforo sekcijai su rodykle į dešinę trikdžių nėra – vairuotojai tvarkingai suka į dešinę. Tačiau sekcijai išsijungus ir užsidegus pagrindiniam žaliam signalui be jokių rodyklių, dalis norinčių sukti į dešinę vairuotojų sustoja ir vėl kantriai laukia papildomos sekcijos signalo. Tuo tarpu pagal kelių eismo taisykles (KET) jie galėtų judėti, praleidę pėsčiuosius ir dviratininkus“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pasak jo, tokiu būdu piko metu didmiesčių sankryžose susiformuoja spūstys, nors jas sumažinti galėtų patys vairuotojai, tvarkingai judėdami leistinomis kryptimis.

A. Žiukelio nuomone, tai rodo, kad naujoviški reguliavimo metodai sankryžose įvesti pakankamai skubotai, vairuotojams deramai nespėjus su jais susipažinti.

„Kelerius metus ruošiantis atsisakyti lentelių su žaliomis rodyklėmis, buvo galima iš anksto plačiai informuoti eismo dalyvius apie naujus reguliavimo būdus. Šviesoforų deriniai, lanksčiau reguliuojantys dešinįjį posūkį, įsigaliojo tik nuo lapkričio 1-osios, o įrenginėjami tik dabar – natūralu, kad dalis vairuotojų dar nespėjo susipažinti su šiuo reguliavimo metodu ir priprasti prie pokyčių. Kita vertus, tai taip pat rodo, kad dalis vairuotojų yra kiek primiršę KET – visiems eismo dalyviams būtų naudinga periodiškai susipažinti su naujienomis ir prisiminti tai, kas pamiršta“, – sako BTA ekspertas.

Susisiekimo ministerijai atnaujinus KET ir Kelių šviesoforų įrengimo taisykles, nuo lapkričio mėnesio Lietuvoje vietoje šviesoforų, turinčių lenteles su žalia rodykle, pradėti įrengti šviesoforai su papildoma sekcija į dešinę. Tokiais šviesoforais reguliuojamose sankryžose vairuotojams sukti į dešinę leidžiama trimis atvejais: degant žaliam signalui be rodyklių su išjungta papildoma sekcija (reikia praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus), degant žaliam signalui su įjungta papildoma sekcija ir degant raudonam signalui su įjungta papildoma sekcija.

Susisiekimo ministerija naująjį reguliavimą motyvavo eismo kitimo tendencijomis ir sparčiai diegiamu jutikliniu šviesoforų valdymu. Analogiškais motyvais aiškintas ir lentelių su žaliomis rodyklėmis atsisakymas sankryžose.

Kaip atskleidė BTA užsakymu „Spinter tyrimų“ spalį atlikta reprezentatyvi apklausa, 57 proc. vairuotojų spėjo, kad žalių rodyklių lentelių atsisakymas padidins spūstis, 53 proc. – jog šis sprendimas sulėtins eismą. Priešingai manančių tebuvo atitinkamai 7 proc. ir 2 procentai.

Apie BTA:

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2018 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2018 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 47 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Marius Deksnys, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
TOMS Plant Dyed Canvas Women's Alpargata Pink 37,5
 
Camper Beetle 36791 Medium Grey 41
 
Birkenstock Arizona SFB Oiled Leather Habana 46
 
TOMS Repreve Melange Knit Women's Alpargata Black 39
 
Camper Wonder K400319 Black 41

Rekomenduojame

Seimo nario Mykolo Majausko pranešimas: „Privalomas konfiskavimas padės išvalyti kiemus nuo neeksploatuojamų automobilių“

Seimo nario Mykolo Majausko pranešimas: „Privalomas konfiskavimas padės išvalyti kiemus nuo neeksploatuojamų automobilių“

2020 m. vasario 21 d. pranešimas žiniasklaidai Seimo narys Mykolas Majauskas teikia įstatymų pataisas, įtvirtinančias draudimą bendrojo naudojimo vietose laikyti neregistruotas, galiojančios techninės apžiūros neturinčias transporto priemones ir numatančias draudimą už teisės akto nepaisymą. Pakoregavus galiojančią tvarką, tokio automobilio laikymas bendrojo naudojimo vietose iš pradžių užtrauktų įspėjimą, atlikus nusižengimą pakartotinai – piniginę baudą su galimybe […]

Keturi iš penkių vairuotojų pritaria: alkoholis ir vairavimas – visiškai nesuderinami

Keturi iš penkių vairuotojų pritaria: alkoholis ir vairavimas – visiškai nesuderinami

Penktadalis šalies vairuotojų išvis nevartoja alkoholio, o dar trys penktadaliai paragavę mažiausią svaigiųjų gėrimų kiekį niekada nesėda už vairo. Eismo ekspertų teigimu, tokie visuomenės nuomonės tyrimo rezultatai rodo nuosekliai mažėjančią gyventojų toleranciją vairavimui išgėrus. „5,5 proc. vairuotojų teigia per praėjusius metus bent kartą sėdę už vairo paragavę alkoholinių gėrimų, o dar dešimtadalis prisipažino turėję tokių […]

Tyrimas: Baltijos šalyse vaizdo registratorius labiausiai pamėgę Lietuvos vairuotojai

Tyrimas: Baltijos šalyse vaizdo registratorius labiausiai pamėgę Lietuvos vairuotojai

Lietuvos vairuotojai dažniau nei kitų Baltijos šalių atstovai naudojasi automobiliniais vaizdo registratoriais. Be to, absoliuti dauguma juos turinčių lietuvių įsitikinę šių prietaisų nauda, o Latvijos ir Estijos gyventojai nusiteikę gerokai skeptiškiau. Tai parodė draudimo bendrovės „If“ užsakymu Baltijos šalyse atliktas reprezentatyvus tyrimas, kurio metu gyventojų klausta apie naudojimosi vaizdo registratoriais ypatumus. Kas devintas įsitikinęs naudingumu […]

Apklausa: trečdalis vairuotojų pristabdo tik prie greičio matuoklių

Apklausa: trečdalis vairuotojų pristabdo tik prie greičio matuoklių

Nors greičio viršijimas yra dažniausia tragiškai pasibaigusių avarijų priežastis, adrenalino mėgėjų nestabdo nei didmiesčiuose dygstantys mobilūs trikojai greičio matuokliai, nei plečiamas stacionarių matuoklių tinklas. Tyrimai atskleidė, kad kone kas trečias šalies vairuotojas greičio matuoklius vertina kaip menkavertę kliūtį ir akceleratoriaus pedalą atleidžia tik šių prietaisų fiksavimo zonoje. Draudimo bendrovės BTA užsakymu „Spinter tyrimai“ sausį atliktos […]