Draudikai įspėja: važiuojantiems automobiliu šis įprotis gali baigtis skaudžiomis pasekmėmis

1

Draudikai įspėja: važiuojantiems automobiliu šis įprotis gali baigtis skaudžiomis pasekmėmis

Važiuodami per karščius vieni vairuotojai aklinai užsidaro automobilių langus ir mėgaujasi oro kondicionieriaus teikiama vėsa, kiti gi atvirkščiai – nemėgsta ir nesinaudoja šiais atvėsinančiais įrenginiais. Pastarieji įkaitusiame automobilyje dažniau atlapoja langus ir vieną ranką iškiša per langą, tikėdamiesi, kad karštį sumažins ir atgaivins vėjas. Tą patį dažnai daro ir keleiviai, nesusimąstydami, kad šis iš pažiūros nekaltas įprotis gali baigtis nelaimingais atsitikimais.

„Karštomis vasaros dienomis toks vaizdas gatvėse ir keliuose itin dažnas. Iškištas per langą rankas, pėdas ar šunų galvas tenka pamatyti ir greitkeliuose, ir miesto gatvėse, ir stovint spūstyje. Daugeliui tai atrodo smulkmena, bet pasitaiko tikrai ne vienas atvejis, kai ji baigiasi traumomis ir sužalojimais. Yra buvę panašių atvejų ir mūsų bendrovėje, pavyzdžiui, vienam vairuotojui iškištą per langą ranką stipriai sužalojo pravažiuojantis sunkvežimis“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Sunkiau suvaldyti automobilį

Iškišus per langą ranką vairuotojui automobilį tenka valdyti viena ranka. Toks vairavimas nėra saugus, nes automobiliui netikėtai patekus į ekstremalią padėtį, kai tektų skubiai sukti vairą, pavyzdžiui, staiga išbėgus gyvūnui ar atsiradus kliūčiai, tai padaryti laiku yra žymiai sudėtingiau.

Automobilį sunkiau suvaldyti jį laikant viena ranka ir tada, jei ant kelio pasitaiko didesni nelygumai ar duobės, kuriuos pastebime paskutinę akimirką. Į juos pakliuvus ratui automobilis gali pakeisti važiavimo kryptį ir tapti nevaldomas.

„Viso pasaulio vairavimo mokyklos būsimuosius vairuotojus ne veltui moko automobilį vairuoti abiem rankomis, net nustatant, kokiose vairo rato padėtyse jos turėtų būti laikomos“, – teigia draudimo bendrovės atstovas.

Už iškištą per langą ranką – baudos

Per langą rankas vairuotojai dažnai iškiša stovėdami spūstyse. To daryti A. Žiukelis taip pat nepataria, nes jas užkliudyti ir sužaloti gali pro šalį pravažiuojantis motoroleris ar dviratis.

Kai kurios automobilius gaminančios kompanijos perspėjimus važiuojant per langą nekišti galvos, rankų ar kojų įrašo net į automobilio eksploatacijos vadovą. Viena priežastis – žmonių saugumas, kita – jei automobilyje yra šoninės oro pagalvės, nes smūgio metu joms išsiskleidus asmuo, kurio ranka tuo metu buvo iškišta per langą, bus sužalotas žymiai stipriau.

Yra valstybių, kur už automobiliui važiuojant pro langą iškištas rankas ar vairuojant padėjus alkūnę ant atidaryto lango vairuotojams net skiriamos baudos. „Pavyzdžiui, visoje Australijoje galioja toks draudimas, o baudos skirtingose valstijose svyruoja nuo 50 iki kelių šimtų Australijos dolerių“, – sako A. Žiukelis.

Pavojus vaikams ir šunims

Pasitaiko ir tokių atvejų, kai keleiviai važiuoja su per langą iškištomis kojomis, automobilio salone neišsitenka vaikai ir šunys.

„Deja, tokių vaizdų pilnas ne tik internetas, bet ir keliai. Baisiausia, kai matau per važiuojančio automobilio langą galvas iškišusius vaikus. Pirmiausia, tai yra itin didelė grėsmė, kad įvykus nelaimingam atsitikimui vaikas stipriai susižalos. Antra, stiprus vėjas gali į akis įpūsti smėlio ar vabzdžių ir sužaloti akis. Ir trečia, tai reiškia, kad vaikas vežamas neprisegtas saugos diržais, o tai yra grubus kelių eismo taisyklių pažeidimas. Tokiais atvejais atrodo, kad vairuotojai tiesiog nesivadovauja sveiku protu ir labai rizikuoja“, – sako A. Žiukelis.

Pasak eksperto, vaikams lįsti per langus negalima net ir lėčiau važiuojant siaurais vietinės reikšmės keliukais ar gatvelėmis. Tokiuose siauruose keliuose dviem automobiliams paprastai sudėtinga prasilenkti, jie tuo momentu būna labai arti vienas kito ir važiavimas su per langą iškišta galva gali baigtis liūdnai. Pavojų kelia ir kelkraštyje stovintys kelio ženklai ar augantys medžiai.

Kvapus per važiuojančio automobilio langą uodžiantys šunys taip pat yra dažnas reiškinys, tačiau šunims toks „žaidimas“ yra toks pats pavojingas kaip ir žmonėms. Staigiai stabdant automobilį šuo taip pat gali susižaloti ar net iškirsti pro langą, jei šis atidarytas iki galo.

Apie BTA:                

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2019 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2019 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 57 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Eglė Cibienė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
TOMS Geo Lace Women's Alpargata Black 40
 
GEOX Kilwi Girl J02D5B0MABC Pink C8172 32
 
Camper Peu Cami 17665-014 Black 42
 
Crocs™ Crocband™ Black 44,5
 
BIOMECANICS 212164 Blanco/Multi 27

Rekomenduojame

Nuo temperatūros svyravimų kenčia keliai: ką siūlo mokslininkai?

Nuo temperatūros svyravimų kenčia keliai: ką siūlo mokslininkai?

Ne tik liūtys, bet ir dideli karščiai padaro miestams nemažai žalos. Ypač kenčia keliai. Oro temperatūrai pakilus iki daugiau nei 30 laipsnių karščio, „plaukiantis“ bitumas bei provėžuota kelio danga – viena iš itin dažnų problemų. Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Kelių tyrimų instituto direktoriaus prof. dr. Audriaus Vaitkaus, specialistų tokie incidentai nestebina. „Klimato […]

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

Lankydamiesi šiandien Klaipėdoje Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis apžiūrėjo per pastaruosius metus išplėtotą Malkų įlanką bei perspektyvinę pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama dideli darbai. Sėkmingai atliktos investicijos į Malkų įlanką Klaipėdos uostui jau leidžia užsitikrinti dar tvirtesnes pozicijas laivų remonto rinkoje, didinti krovos pajėgumą, o numatoma pietinės uosto dalies plėtra […]

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Penktadienį, liepos 23 d., Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis lankysis Klaipėdoje, kur dalyvaus naujo „Smiltynės perkėlos“ kelto vardo suteikimo ceremonijoje, laivu plauks ir apžiūrės Malkų įlanką bei Klaipėdos uosto pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama didelė plėtra. „Smiltynės perkėlai“ pastatytas 60 m ilgio, 14 m pločio universalus keleivinis-krovininis keltas „Klaipėda“ išskirtinis […]

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Netikėtai pasaulį užklupęs Covid-19 iš esmės sukrėtė aviacijos industriją. Siekiant suvaldyti virusą, lyg tol klestėjusi sfera kone pernakt smuko į dar neregėtas žemumas. Nacionalinės aviacijos asociacijos LAVIA teigimu, prireiks bent dviejų metų, kol sugrįšime į 2019 metais pasiekto aviacijos piko laikus. Asociacijos prielaida remiasi optimistinėmis prognozėmis, laikantis pozicijos, kad pasaulinė pandeminė situacija gerės arba bent […]

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Upon the approval of the Minister of Transport and Communications, the newly formed Board of Lietuvos geležinkeliai, AB (LTG) takes up its duties. It consists of 7 members; i.e. five independent members: Dalia Andrulionienė, Eugenijus Preikša, Bernard Guillelmon, Kęstutis Šliužas, Aurimas Vilkelis; and 2 members delegated by the Ministry of Transport and Communications: Romas Švedas […]

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Paaiškėjo valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) skelbto mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai. I grupėje, kurioje varžėsi 12-18 metų amžiaus autorių sukurti vaizdo siužetai geriausiais pripažinti vaizdo siužetai „Saugok save“ (autorius Lukas Pacevičius iš Vilniaus) ir „Vairuodamas nesinaudok telefonu!“ (autoriai Benas ir Darius Bačkaičiai iš Kauno). III grupėje, […]