Draudikai įspėja: važiuojantiems automobiliu šis įprotis gali baigtis skaudžiomis pasekmėmis

1

Draudikai įspėja: važiuojantiems automobiliu šis įprotis gali baigtis skaudžiomis pasekmėmis

Važiuodami per karščius vieni vairuotojai aklinai užsidaro automobilių langus ir mėgaujasi oro kondicionieriaus teikiama vėsa, kiti gi atvirkščiai – nemėgsta ir nesinaudoja šiais atvėsinančiais įrenginiais. Pastarieji įkaitusiame automobilyje dažniau atlapoja langus ir vieną ranką iškiša per langą, tikėdamiesi, kad karštį sumažins ir atgaivins vėjas. Tą patį dažnai daro ir keleiviai, nesusimąstydami, kad šis iš pažiūros nekaltas įprotis gali baigtis nelaimingais atsitikimais.

„Karštomis vasaros dienomis toks vaizdas gatvėse ir keliuose itin dažnas. Iškištas per langą rankas, pėdas ar šunų galvas tenka pamatyti ir greitkeliuose, ir miesto gatvėse, ir stovint spūstyje. Daugeliui tai atrodo smulkmena, bet pasitaiko tikrai ne vienas atvejis, kai ji baigiasi traumomis ir sužalojimais. Yra buvę panašių atvejų ir mūsų bendrovėje, pavyzdžiui, vienam vairuotojui iškištą per langą ranką stipriai sužalojo pravažiuojantis sunkvežimis“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Sunkiau suvaldyti automobilį

Iškišus per langą ranką vairuotojui automobilį tenka valdyti viena ranka. Toks vairavimas nėra saugus, nes automobiliui netikėtai patekus į ekstremalią padėtį, kai tektų skubiai sukti vairą, pavyzdžiui, staiga išbėgus gyvūnui ar atsiradus kliūčiai, tai padaryti laiku yra žymiai sudėtingiau.

Automobilį sunkiau suvaldyti jį laikant viena ranka ir tada, jei ant kelio pasitaiko didesni nelygumai ar duobės, kuriuos pastebime paskutinę akimirką. Į juos pakliuvus ratui automobilis gali pakeisti važiavimo kryptį ir tapti nevaldomas.

„Viso pasaulio vairavimo mokyklos būsimuosius vairuotojus ne veltui moko automobilį vairuoti abiem rankomis, net nustatant, kokiose vairo rato padėtyse jos turėtų būti laikomos“, – teigia draudimo bendrovės atstovas.

Už iškištą per langą ranką – baudos

Per langą rankas vairuotojai dažnai iškiša stovėdami spūstyse. To daryti A. Žiukelis taip pat nepataria, nes jas užkliudyti ir sužaloti gali pro šalį pravažiuojantis motoroleris ar dviratis.

Kai kurios automobilius gaminančios kompanijos perspėjimus važiuojant per langą nekišti galvos, rankų ar kojų įrašo net į automobilio eksploatacijos vadovą. Viena priežastis – žmonių saugumas, kita – jei automobilyje yra šoninės oro pagalvės, nes smūgio metu joms išsiskleidus asmuo, kurio ranka tuo metu buvo iškišta per langą, bus sužalotas žymiai stipriau.

Yra valstybių, kur už automobiliui važiuojant pro langą iškištas rankas ar vairuojant padėjus alkūnę ant atidaryto lango vairuotojams net skiriamos baudos. „Pavyzdžiui, visoje Australijoje galioja toks draudimas, o baudos skirtingose valstijose svyruoja nuo 50 iki kelių šimtų Australijos dolerių“, – sako A. Žiukelis.

Pavojus vaikams ir šunims

Pasitaiko ir tokių atvejų, kai keleiviai važiuoja su per langą iškištomis kojomis, automobilio salone neišsitenka vaikai ir šunys.

„Deja, tokių vaizdų pilnas ne tik internetas, bet ir keliai. Baisiausia, kai matau per važiuojančio automobilio langą galvas iškišusius vaikus. Pirmiausia, tai yra itin didelė grėsmė, kad įvykus nelaimingam atsitikimui vaikas stipriai susižalos. Antra, stiprus vėjas gali į akis įpūsti smėlio ar vabzdžių ir sužaloti akis. Ir trečia, tai reiškia, kad vaikas vežamas neprisegtas saugos diržais, o tai yra grubus kelių eismo taisyklių pažeidimas. Tokiais atvejais atrodo, kad vairuotojai tiesiog nesivadovauja sveiku protu ir labai rizikuoja“, – sako A. Žiukelis.

Pasak eksperto, vaikams lįsti per langus negalima net ir lėčiau važiuojant siaurais vietinės reikšmės keliukais ar gatvelėmis. Tokiuose siauruose keliuose dviem automobiliams paprastai sudėtinga prasilenkti, jie tuo momentu būna labai arti vienas kito ir važiavimas su per langą iškišta galva gali baigtis liūdnai. Pavojų kelia ir kelkraštyje stovintys kelio ženklai ar augantys medžiai.

Kvapus per važiuojančio automobilio langą uodžiantys šunys taip pat yra dažnas reiškinys, tačiau šunims toks „žaidimas“ yra toks pats pavojingas kaip ir žmonėms. Staigiai stabdant automobilį šuo taip pat gali susižaloti ar net iškirsti pro langą, jei šis atidarytas iki galo.

Apie BTA:                

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2019 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2019 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 57 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Eglė Cibienė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
HELLY HANSEN Vidda Parka Women's Black L
 
CAMPER Oxyde Foca Dark Brown 37
 
HELLY HANSEN Rigging Coat Men's Black L
 
Crocs™ Classic Lined Clog Navy/Charcoal 36,5
 
REIMA Stemu Denim Blue 29

Rekomenduojame

Kokią ateities susisiekimo sistemą kursime Vilniuje?

Kokią ateities susisiekimo sistemą kursime Vilniuje?

Vilniaus valdžia negaili dėmesio ir pinigų dviračių takų statybai. Reikia pagalvoti, kaip efektyviai šią sukurtą susisiekimo infrastruktūrą išnaudoti. Didelių pasiekimų šioje srityje turi Indija ir Vietnamas. Vilniuje automobilių spūsčių mastui artėjant prie Indijos miestų, galima pasinaudoti pastarųjų patirtimi – dviračių taksi kroviniams ir žmonėms pervežti. Indijoje tokiu transportu užsiima žmonės, vadinami „rikšomis“. Žmonių pervežimui jie […]

Tyrimas: po eismo nelaimės skambiname ne skubios pagalbos numeriu, o antrajai pusei

Tyrimas: po eismo nelaimės skambiname ne skubios pagalbos numeriu, o antrajai pusei

Kelyje patyrę eismo nelaimę Lietuvos vairuotojai pirmiausia apie ją praneša ne skubios pagalbos tarnyboms, o sutuoktiniui arba partneriui. Tyrimas parodė, kad beveik trečdalis mūsų šalies vairuotojų po eismo avarijos iškart skambina antrajai pusei ir tik 17 proc. vairuojančių lietuvių iškart renka pagalbos numerį 112. Tokias tendencijas atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu bendrovės „Nielsen“ atlikta reprezentatyvi […]

„BMW Motorrad“ atskleidė penkias 2021 m. motociklų sezono naujienas

„BMW Motorrad“ atskleidė penkias 2021 m. motociklų sezono naujienas

Rudeniui artėjant pabaigos link, Vokietijos gamintoja „BMW Motorrad“ atskleidė būsimojo 2021 m. motociklų sezono naujienas. Kitąmet į gatves išriedės net penki nauji modeliai: šį pavasarį atnaujinto „R 18“ klasikinė versija „BMW R 18 Classic“ ir  atnaujinta „BMW R nineT“ modelių šeima: „R nineT“, „R nineT Pure“, „R nineT Scrambler“ bei „R nineT Urban G/S“.   […]

Vilnius kviečia Vėlinių dienomis kapines lankyti saugiai: vengti didesnių susibūrimų, dėvėti kaukes

Vilnius kviečia Vėlinių dienomis kapines lankyti saugiai: vengti didesnių susibūrimų, dėvėti kaukes

Šiandien sostinėje įsigaliojus lokalaus karantino apribojimams, savivaldybė kviečia gyventojus atsakingai planuoti artėjantį Vėlinių savaitgalį, įvertinti savo sveikatos būklę ir rizikas, ypač tai svarbu vyresnio amžiaus žmonėms, turintiems įvairių lėtinių susirgimų. Savo ruožtu savivaldybė pasirūpino, kad spalio 31 d. ir lapkričio 1–2 d. dažniau kursuotų viešasis transportas, o Rokantiškių, Saltoniškių, Karveliškių ir Kairėnų kapinių prieigose pakeitė […]