Draudikai įspėja: važiuojantiems automobiliu šis įprotis gali baigtis skaudžiomis pasekmėmis

1

Draudikai įspėja: važiuojantiems automobiliu šis įprotis gali baigtis skaudžiomis pasekmėmis

Važiuodami per karščius vieni vairuotojai aklinai užsidaro automobilių langus ir mėgaujasi oro kondicionieriaus teikiama vėsa, kiti gi atvirkščiai – nemėgsta ir nesinaudoja šiais atvėsinančiais įrenginiais. Pastarieji įkaitusiame automobilyje dažniau atlapoja langus ir vieną ranką iškiša per langą, tikėdamiesi, kad karštį sumažins ir atgaivins vėjas. Tą patį dažnai daro ir keleiviai, nesusimąstydami, kad šis iš pažiūros nekaltas įprotis gali baigtis nelaimingais atsitikimais.

„Karštomis vasaros dienomis toks vaizdas gatvėse ir keliuose itin dažnas. Iškištas per langą rankas, pėdas ar šunų galvas tenka pamatyti ir greitkeliuose, ir miesto gatvėse, ir stovint spūstyje. Daugeliui tai atrodo smulkmena, bet pasitaiko tikrai ne vienas atvejis, kai ji baigiasi traumomis ir sužalojimais. Yra buvę panašių atvejų ir mūsų bendrovėje, pavyzdžiui, vienam vairuotojui iškištą per langą ranką stipriai sužalojo pravažiuojantis sunkvežimis“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Sunkiau suvaldyti automobilį

Iškišus per langą ranką vairuotojui automobilį tenka valdyti viena ranka. Toks vairavimas nėra saugus, nes automobiliui netikėtai patekus į ekstremalią padėtį, kai tektų skubiai sukti vairą, pavyzdžiui, staiga išbėgus gyvūnui ar atsiradus kliūčiai, tai padaryti laiku yra žymiai sudėtingiau.

Automobilį sunkiau suvaldyti jį laikant viena ranka ir tada, jei ant kelio pasitaiko didesni nelygumai ar duobės, kuriuos pastebime paskutinę akimirką. Į juos pakliuvus ratui automobilis gali pakeisti važiavimo kryptį ir tapti nevaldomas.

„Viso pasaulio vairavimo mokyklos būsimuosius vairuotojus ne veltui moko automobilį vairuoti abiem rankomis, net nustatant, kokiose vairo rato padėtyse jos turėtų būti laikomos“, – teigia draudimo bendrovės atstovas.

Už iškištą per langą ranką – baudos

Per langą rankas vairuotojai dažnai iškiša stovėdami spūstyse. To daryti A. Žiukelis taip pat nepataria, nes jas užkliudyti ir sužaloti gali pro šalį pravažiuojantis motoroleris ar dviratis.

Kai kurios automobilius gaminančios kompanijos perspėjimus važiuojant per langą nekišti galvos, rankų ar kojų įrašo net į automobilio eksploatacijos vadovą. Viena priežastis – žmonių saugumas, kita – jei automobilyje yra šoninės oro pagalvės, nes smūgio metu joms išsiskleidus asmuo, kurio ranka tuo metu buvo iškišta per langą, bus sužalotas žymiai stipriau.

Yra valstybių, kur už automobiliui važiuojant pro langą iškištas rankas ar vairuojant padėjus alkūnę ant atidaryto lango vairuotojams net skiriamos baudos. „Pavyzdžiui, visoje Australijoje galioja toks draudimas, o baudos skirtingose valstijose svyruoja nuo 50 iki kelių šimtų Australijos dolerių“, – sako A. Žiukelis.

Pavojus vaikams ir šunims

Pasitaiko ir tokių atvejų, kai keleiviai važiuoja su per langą iškištomis kojomis, automobilio salone neišsitenka vaikai ir šunys.

„Deja, tokių vaizdų pilnas ne tik internetas, bet ir keliai. Baisiausia, kai matau per važiuojančio automobilio langą galvas iškišusius vaikus. Pirmiausia, tai yra itin didelė grėsmė, kad įvykus nelaimingam atsitikimui vaikas stipriai susižalos. Antra, stiprus vėjas gali į akis įpūsti smėlio ar vabzdžių ir sužaloti akis. Ir trečia, tai reiškia, kad vaikas vežamas neprisegtas saugos diržais, o tai yra grubus kelių eismo taisyklių pažeidimas. Tokiais atvejais atrodo, kad vairuotojai tiesiog nesivadovauja sveiku protu ir labai rizikuoja“, – sako A. Žiukelis.

Pasak eksperto, vaikams lįsti per langus negalima net ir lėčiau važiuojant siaurais vietinės reikšmės keliukais ar gatvelėmis. Tokiuose siauruose keliuose dviem automobiliams paprastai sudėtinga prasilenkti, jie tuo momentu būna labai arti vienas kito ir važiavimas su per langą iškišta galva gali baigtis liūdnai. Pavojų kelia ir kelkraštyje stovintys kelio ženklai ar augantys medžiai.

Kvapus per važiuojančio automobilio langą uodžiantys šunys taip pat yra dažnas reiškinys, tačiau šunims toks „žaidimas“ yra toks pats pavojingas kaip ir žmonėms. Staigiai stabdant automobilį šuo taip pat gali susižaloti ar net iškirsti pro langą, jei šis atidarytas iki galo.

Apie BTA:                

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2019 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2019 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 57 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Eglė Cibienė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
Bio Phyto Mild Facial Cleanser Veido prausiklis, 250 ml
 
TOMMY HILFIGER 15-39-01-5 Black 01 44
 
AUDIMAS Švelnaus mod.polo maršk.ilg.rank. 2021-571 Navy Blazer S
 
Este 83-28-05-8 Black 37
 
Camper Courb K300289 Blue 46

Rekomenduojame

Pandemijos iššūkių kupinais metais „Scania Lietuva“ išlaikė stabilią poziciją rinkoje

Pandemijos iššūkių kupinais metais „Scania Lietuva“ išlaikė stabilią poziciją rinkoje

„Scania Lietuva“ pernai išlaikė turėtą poziciją sunkiojo transporto pardavimo segmente – ji užima 9 proc. rinkos. Lietuvoje įregistruota 360 naujų „Scania“ sunkvežimių. 2020-aisiais sunkiojo transporto rinka, lyginant su ankstesniais metais, smuko net 45 proc. Pasak įmonės „Scania Lietuva“ regiono vadovo Dariaus Snieškos, tam įtakos turėjo ir pandemija, ir Mobilumo paketas. Iš viso pernai Lietuvoje įregistruota […]

Ar verta persėsti į hibridinį automobilį?

Ar verta persėsti į hibridinį automobilį?

Per pirmojo karantino piką pavasarį – kovo-balandžio mėnesiais gatvėse buvo žymiai mažiau praeivių ir transporto. Pravėrę langą galėjome džiaugtis tyla ir švaresniu oru. Šiuo metu miestų gatvėse vėl garsiai riaumoja automobiliai ir girdimas triukšmas skatina susimąstyti: ar įmanoma patogiai keliauti kur kas tylesnėmis ir aplinkai draugiškesnėmis transporto priemonėmis? Pasirodo, ant dviračio sėsti nebūtina. Alternatyva įprastiems […]

Seimo nario Eugenijaus Sabučio pranešimas: „Valstybės vizija – pėsčiomis, elektromobiliu ir ekologišku autobusu per duobėtas gatves ir žvyrkelius?“

Seimo nario Eugenijaus Sabučio pranešimas: „Valstybės vizija – pėsčiomis, elektromobiliu ir ekologišku autobusu per duobėtas gatves ir žvyrkelius?“

2021 m. sausio 19 d. pranešimas žiniasklaidai   Viešojoje erdvėje nuolat atsiranda pasvarstymų, nuomonių ir komentarų dėl lietuvių nenoro išsižadėti savo nuosavų transporto priemonių, nors jų sukeliama tarša neabejotinai kenkia žmonių sveikatai. Lietuvos gyventojai automobilių (ypač senų, taršių ir galingų) vis dar neatsisako, nors dėl jų miršta daugiausia žmonių tarp išsivysčiusių valstybių. Publikacijų ar komentarų […]

M. Skuodis atšaukė iš pareigų VĮ „Oro navigacija“ vadovą

M. Skuodis atšaukė iš pareigų VĮ „Oro navigacija“ vadovą

Susisiekimo ministras Marius Skuodis antradienį, sausio 19 d., iš pareigų atšaukė VĮ „Oro navigacija“ generalinį direktorių Marių Beliūną. Šios oro transporto infrastruktūros įmonės vadovu M. Beliūnas ministro Jaroslavo Narkevičiaus buvo paskirtas pernai rugsėjį.  Įsakymą dėl „Oro navigacijos“ vadovo atšaukimo ministras pasirašė antradienį.  „Įmonės valdyba išreiškė nepasitikėjimą vadovu ir nematė galimybės dirbti su juo toliau, išsiskyrė […]