Draudikai atkreipia dėmesį: ką reikia žinoti mokant vairuoti šeimos narį?

Draudikai atkreipia dėmesį: ką reikia žinoti mokant vairuoti šeimos narį?

Kelias iki vairuotojo pažymėjimo gavimo – ilgas ir vingiuotas, todėl neretai norėdami tvirčiau jaustis per praktikos egzaminą, vairavimo įgūdžių lavinimą patikime ne instruktoriams, o artimiesiems. Tačiau „Regitros“ taisyklės nurodo – sėsti su artimuoju prie vairo galima tik išlaikius teorijos žinių egzaminą, be to, toks mokymasis neatleidžia nuo reikalavimo baigti 30 valandų praktinio vairavimo mokymo kursą su profesionaliu vairavimo instruktoriumi. Draudikų atstovai papildo – šioms pamokoms prireiks ir tinkamai paruošti automobilį, ir pasirūpinti dokumentais bei draudimu.

Mokytis vairuoti – tik su šeimos nariais

Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojo Rimvydo Pociaus teigimu, norint sėsti su artimaisiais prie vairo, mokiniui prireiks ne tik išlaikyti „Regitros“ teorijos žinių egzaminą, bet ir sulaukti 17 metų. Draudikų atstovas pabrėžia – šios taisyklės privalomos visais atvejais, netgi su automobiliu išriedėjus į apleistas aikšteles ar atokiau esančius kelius. 

Pašnekovas priduria – „Regitra“ numato ir reikalavimus mokytojui: lavinti artimojo vairavimo įgūdžius jis gali tik turėdamas ne mažesnį kaip 5 metų B kategorijos transporto priemonių vairavimo stažą ir nebūti praradęs teisės vairuoti už KET pažeidimus.

„Taisyklėse numatyta, kad teisiškai šeimos nariais laikomi sutuoktiniai, vienas iš tėvų arba vyras ir moteris, įregistravę savo partnerystę įstatymų nustatyta tvarka, jų vaikai ir įvaikiai, broliai, seserys, seneliai ir vaikaičiai. Taigi, besimokančio asmens dėdė ar vyro brolis nelaikomi šeimos nariais ir mokyti vairuoti negali. Globėjų ar rūpintojų šeimos nariais laikomi vaikai, kuriems pagal Lietuvos Respublikos įstatymus nustatyta globa ar rūpyba“, – apie artimojo teisinį statusą kalba R. Pocius.

Anot eksperto, šie giminystės ryšiai – tik dalis galiojančių taisyklių vairavimo pamokoms. Prieš sėdant į automobilį, privalu pasirūpinti ir tinkamais dokumentais.

„Regitra“ apibrėžia, kad šeimos vairavimo instruktorius privalo turėti ir, prireikus, pareigūnams pateikti B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, patvirtinantį, kad vairavimo stažas yra ne mažesnis kaip 5 metai. Taip pat, automobilio registravimo liudijimą, tačiau jis nebūtinas, jei mokytojas yra transporto priemonės savininkas. Kartu prireiks dokumento, įrodančio, kad instruktorius ir mokinys yra šeimos nariai – jei sutuoktinis, santuokos liudijimo, jei tėvas ar mama, gimimo liudijimo. Ta pati pavardė asmenų giminystės neįrodo“, – atkreipia dėmesį R. Pocius.

Draudikų atstovas papildo – tinkamais dokumentais privalo pasirūpinti ir mokinys: „Reiktų nepamiršti asmens dokumento, „Regitros“ pažymos apie išlaikytą teorijos žinių egzaminą, galiojančios vairuotojo sveikatos tikrinimo medicininės pažymos“.

Svarbus ir draudimas, ir kitų vairuotojų įspėjimas

R. Pocius atviras – pamokos su artimaisiais gali pasirodyti lengvu keliu praktiniams įgūdžiams formuoti, tačiau tai – tik pirmas įspūdis.

„Mokymas vairuoti yra laikomas didesne rizika, nei įprastai, todėl automobilio, su kuriuo mokoma vairuoti draudimo sutartyje turi būti nurodyta ir aprašyta, kad draudimo apsauga galioja tokiai veiklai. Jei automobilis nėra apdraustas tinkamai, transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimu, eismo įvykio metu žala nukentėjusiam būtų atlyginama, tačiau įvykio kaltininkas turėtų atlyginti žalą draudimo bendrovei“, – įspėja R. Pocius.

Draudikų atstovas pabrėžia, kad apdraudus automobilį KASKO draudimu, išmoka eismo įvykio atveju apskritai nebūtų mokama, jei sutartyje nebuvo aptarta sąlyga, kad automobilis bus naudojamas ir mokymui vairuoti.

Be draudimo, anot pašnekovo, taisyklės reglamentuoja ir tinkamą automobilio paruošimą. R. Pocius pastebi – „Regitra“ numato, kad šeimos narį mokyti vairuoti leidžiama įprasta B kategorijos transporto priemone, kuri yra registruota, praėjusi techninę apžiūrą bei turi galiojantį privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą.

„Mokyti negalima tik tais B kategorijos automobiliais, kurių stovėjimo stabdžio valdymo svirtis yra įrengta ne tarp vairuotojo ir keleivio sėdynių. Šviečiančio ženklo su „M“ raide ant stogo, papildomų veidrodėlių bei pedalų, kurie būtini vairavimo mokyklose, nereikia. Tačiau, kai vyksta pamoka, transporto priemonės priekis ir galas turi būti pažymėti specialiu „M“ ženklu – juos galima įsigyti daugelyje parduotuvių“, – sako R. Pocius.

„Regitros“ egzaminui artimojo pamokų neužteks

Manantiems, kad tai jau visi išvardinti „Regitros“ reikalavimai, draudikų atstovas pataria neskubėti su išvadomis. KET taip pat apibrėžia, kad mokytis vairuoti galima ir automagistralėse, ir greitkeliuose, tačiau ne gyvenamojoje teritorijoje.

Be to, „Regitra“ numato – lavinti vairavimo įgūdžius automagistralėse leidžiama ne didesniu kaip 100 km per valandą greičiu, greitkeliuose – ne didesniu kaip 90, keliuose su asfalto ar betono danga – ne didesniu kaip 80, kituose keliuose – ne didesniu kaip 70. Kartu, taisyklėse pažymėta, kad pamokos neturi užtrukti ilgiau nei 3 valandas per parą – tiek dieną, tiek ir tamsiuoju paros metu.

„Verta paminėti, kad už KET ir šeimos narių mokymo reikalavimų laikymąsi per pamokas atsako šeimos vairavimo instruktorius. Taip pat, taisyklės nurodo – laikyti praktinį egzaminą „Regitroje“ leidžiama tik vyresniems nei 18 metų ir tik tada, kai mokinys vairavimo mokykloje yra baigęs nustatytą 30 valandų praktinio vairavimo mokymo kursą bei išlaikęs mokyklinį praktikos egzaminą“, – apibendrina R. Pocius.

Pranešimą paskelbė: Inga Petrauskaitė, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
TOMS Plant Dyed Canvas Women's Alpargata Pink 37,5
 
Camper Beetle 36791 Medium Grey 41
 
Birkenstock Arizona SFB Oiled Leather Habana 46
 
TOMS Repreve Melange Knit Women's Alpargata Black 39
 
Camper Wonder K400319 Black 41

Rekomenduojame

Seimo nario Mykolo Majausko pranešimas: „Privalomas konfiskavimas padės išvalyti kiemus nuo neeksploatuojamų automobilių“

Seimo nario Mykolo Majausko pranešimas: „Privalomas konfiskavimas padės išvalyti kiemus nuo neeksploatuojamų automobilių“

2020 m. vasario 21 d. pranešimas žiniasklaidai Seimo narys Mykolas Majauskas teikia įstatymų pataisas, įtvirtinančias draudimą bendrojo naudojimo vietose laikyti neregistruotas, galiojančios techninės apžiūros neturinčias transporto priemones ir numatančias draudimą už teisės akto nepaisymą. Pakoregavus galiojančią tvarką, tokio automobilio laikymas bendrojo naudojimo vietose iš pradžių užtrauktų įspėjimą, atlikus nusižengimą pakartotinai – piniginę baudą su galimybe […]

Keturi iš penkių vairuotojų pritaria: alkoholis ir vairavimas – visiškai nesuderinami

Keturi iš penkių vairuotojų pritaria: alkoholis ir vairavimas – visiškai nesuderinami

Penktadalis šalies vairuotojų išvis nevartoja alkoholio, o dar trys penktadaliai paragavę mažiausią svaigiųjų gėrimų kiekį niekada nesėda už vairo. Eismo ekspertų teigimu, tokie visuomenės nuomonės tyrimo rezultatai rodo nuosekliai mažėjančią gyventojų toleranciją vairavimui išgėrus. „5,5 proc. vairuotojų teigia per praėjusius metus bent kartą sėdę už vairo paragavę alkoholinių gėrimų, o dar dešimtadalis prisipažino turėję tokių […]

Tyrimas: Baltijos šalyse vaizdo registratorius labiausiai pamėgę Lietuvos vairuotojai

Tyrimas: Baltijos šalyse vaizdo registratorius labiausiai pamėgę Lietuvos vairuotojai

Lietuvos vairuotojai dažniau nei kitų Baltijos šalių atstovai naudojasi automobiliniais vaizdo registratoriais. Be to, absoliuti dauguma juos turinčių lietuvių įsitikinę šių prietaisų nauda, o Latvijos ir Estijos gyventojai nusiteikę gerokai skeptiškiau. Tai parodė draudimo bendrovės „If“ užsakymu Baltijos šalyse atliktas reprezentatyvus tyrimas, kurio metu gyventojų klausta apie naudojimosi vaizdo registratoriais ypatumus. Kas devintas įsitikinęs naudingumu […]

Apklausa: trečdalis vairuotojų pristabdo tik prie greičio matuoklių

Apklausa: trečdalis vairuotojų pristabdo tik prie greičio matuoklių

Nors greičio viršijimas yra dažniausia tragiškai pasibaigusių avarijų priežastis, adrenalino mėgėjų nestabdo nei didmiesčiuose dygstantys mobilūs trikojai greičio matuokliai, nei plečiamas stacionarių matuoklių tinklas. Tyrimai atskleidė, kad kone kas trečias šalies vairuotojas greičio matuoklius vertina kaip menkavertę kliūtį ir akceleratoriaus pedalą atleidžia tik šių prietaisų fiksavimo zonoje. Draudimo bendrovės BTA užsakymu „Spinter tyrimai“ sausį atliktos […]