Draudikai atkreipia dėmesį: ką reikia žinoti mokant vairuoti šeimos narį?

Draudikai atkreipia dėmesį: ką reikia žinoti mokant vairuoti šeimos narį?

Kelias iki vairuotojo pažymėjimo gavimo – ilgas ir vingiuotas, todėl neretai norėdami tvirčiau jaustis per praktikos egzaminą, vairavimo įgūdžių lavinimą patikime ne instruktoriams, o artimiesiems. Tačiau „Regitros“ taisyklės nurodo – sėsti su artimuoju prie vairo galima tik išlaikius teorijos žinių egzaminą, be to, toks mokymasis neatleidžia nuo reikalavimo baigti 30 valandų praktinio vairavimo mokymo kursą su profesionaliu vairavimo instruktoriumi. Draudikų atstovai papildo – šioms pamokoms prireiks ir tinkamai paruošti automobilį, ir pasirūpinti dokumentais bei draudimu.

Mokytis vairuoti – tik su šeimos nariais

Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojo Rimvydo Pociaus teigimu, norint sėsti su artimaisiais prie vairo, mokiniui prireiks ne tik išlaikyti „Regitros“ teorijos žinių egzaminą, bet ir sulaukti 17 metų. Draudikų atstovas pabrėžia – šios taisyklės privalomos visais atvejais, netgi su automobiliu išriedėjus į apleistas aikšteles ar atokiau esančius kelius. 

Pašnekovas priduria – „Regitra“ numato ir reikalavimus mokytojui: lavinti artimojo vairavimo įgūdžius jis gali tik turėdamas ne mažesnį kaip 5 metų B kategorijos transporto priemonių vairavimo stažą ir nebūti praradęs teisės vairuoti už KET pažeidimus.

„Taisyklėse numatyta, kad teisiškai šeimos nariais laikomi sutuoktiniai, vienas iš tėvų arba vyras ir moteris, įregistravę savo partnerystę įstatymų nustatyta tvarka, jų vaikai ir įvaikiai, broliai, seserys, seneliai ir vaikaičiai. Taigi, besimokančio asmens dėdė ar vyro brolis nelaikomi šeimos nariais ir mokyti vairuoti negali. Globėjų ar rūpintojų šeimos nariais laikomi vaikai, kuriems pagal Lietuvos Respublikos įstatymus nustatyta globa ar rūpyba“, – apie artimojo teisinį statusą kalba R. Pocius.

Anot eksperto, šie giminystės ryšiai – tik dalis galiojančių taisyklių vairavimo pamokoms. Prieš sėdant į automobilį, privalu pasirūpinti ir tinkamais dokumentais.

„Regitra“ apibrėžia, kad šeimos vairavimo instruktorius privalo turėti ir, prireikus, pareigūnams pateikti B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, patvirtinantį, kad vairavimo stažas yra ne mažesnis kaip 5 metai. Taip pat, automobilio registravimo liudijimą, tačiau jis nebūtinas, jei mokytojas yra transporto priemonės savininkas. Kartu prireiks dokumento, įrodančio, kad instruktorius ir mokinys yra šeimos nariai – jei sutuoktinis, santuokos liudijimo, jei tėvas ar mama, gimimo liudijimo. Ta pati pavardė asmenų giminystės neįrodo“, – atkreipia dėmesį R. Pocius.

Draudikų atstovas papildo – tinkamais dokumentais privalo pasirūpinti ir mokinys: „Reiktų nepamiršti asmens dokumento, „Regitros“ pažymos apie išlaikytą teorijos žinių egzaminą, galiojančios vairuotojo sveikatos tikrinimo medicininės pažymos“.

Svarbus ir draudimas, ir kitų vairuotojų įspėjimas

R. Pocius atviras – pamokos su artimaisiais gali pasirodyti lengvu keliu praktiniams įgūdžiams formuoti, tačiau tai – tik pirmas įspūdis.

„Mokymas vairuoti yra laikomas didesne rizika, nei įprastai, todėl automobilio, su kuriuo mokoma vairuoti draudimo sutartyje turi būti nurodyta ir aprašyta, kad draudimo apsauga galioja tokiai veiklai. Jei automobilis nėra apdraustas tinkamai, transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimu, eismo įvykio metu žala nukentėjusiam būtų atlyginama, tačiau įvykio kaltininkas turėtų atlyginti žalą draudimo bendrovei“, – įspėja R. Pocius.

Draudikų atstovas pabrėžia, kad apdraudus automobilį KASKO draudimu, išmoka eismo įvykio atveju apskritai nebūtų mokama, jei sutartyje nebuvo aptarta sąlyga, kad automobilis bus naudojamas ir mokymui vairuoti.

Be draudimo, anot pašnekovo, taisyklės reglamentuoja ir tinkamą automobilio paruošimą. R. Pocius pastebi – „Regitra“ numato, kad šeimos narį mokyti vairuoti leidžiama įprasta B kategorijos transporto priemone, kuri yra registruota, praėjusi techninę apžiūrą bei turi galiojantį privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą.

„Mokyti negalima tik tais B kategorijos automobiliais, kurių stovėjimo stabdžio valdymo svirtis yra įrengta ne tarp vairuotojo ir keleivio sėdynių. Šviečiančio ženklo su „M“ raide ant stogo, papildomų veidrodėlių bei pedalų, kurie būtini vairavimo mokyklose, nereikia. Tačiau, kai vyksta pamoka, transporto priemonės priekis ir galas turi būti pažymėti specialiu „M“ ženklu – juos galima įsigyti daugelyje parduotuvių“, – sako R. Pocius.

„Regitros“ egzaminui artimojo pamokų neužteks

Manantiems, kad tai jau visi išvardinti „Regitros“ reikalavimai, draudikų atstovas pataria neskubėti su išvadomis. KET taip pat apibrėžia, kad mokytis vairuoti galima ir automagistralėse, ir greitkeliuose, tačiau ne gyvenamojoje teritorijoje.

Be to, „Regitra“ numato – lavinti vairavimo įgūdžius automagistralėse leidžiama ne didesniu kaip 100 km per valandą greičiu, greitkeliuose – ne didesniu kaip 90, keliuose su asfalto ar betono danga – ne didesniu kaip 80, kituose keliuose – ne didesniu kaip 70. Kartu, taisyklėse pažymėta, kad pamokos neturi užtrukti ilgiau nei 3 valandas per parą – tiek dieną, tiek ir tamsiuoju paros metu.

„Verta paminėti, kad už KET ir šeimos narių mokymo reikalavimų laikymąsi per pamokas atsako šeimos vairavimo instruktorius. Taip pat, taisyklės nurodo – laikyti praktinį egzaminą „Regitroje“ leidžiama tik vyresniems nei 18 metų ir tik tada, kai mokinys vairavimo mokykloje yra baigęs nustatytą 30 valandų praktinio vairavimo mokymo kursą bei išlaikęs mokyklinį praktikos egzaminą“, – apibendrina R. Pocius.

Pranešimą paskelbė: Inga Petrauskaitė, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
REIMA Hopper Melange Grey 110
 
REIMA Parvin Melange Grey 110
 
Crocs™ Bayaband Clog Kid's Lemon 28
 
REIMA Hopper Raspberry Pink 110
 
REIMA Puhuri 510306 Navy 6985 98

Rekomenduojame

„Vitras-S“ pakeitė pavadinimą į „Top Rails“, plės paslaugų spektrą

„Vitras-S“ pakeitė pavadinimą į „Top Rails“, plės paslaugų spektrą

Geležinkelio infrastruktūros ir statybos remonto bendrovė „Vitras-S“ įregistravo naują pavadinimą ir ketina žengti į naujas veiklos sritis. UAB „Top Rails“ ir toliau užsiims geležinkelio statybos darbais, tačiau bendrovės užsakymų portfelyje vis didesnę dalį turėtų užimti didesnę pridėtinę vertę kuriantys inžinerijos projektai. Šią vasarą įvyko pokyčių ir „Top Rails“ akcininkų struktūroje. Anksčiau 84 proc. įmonės akcijų […]

Ką reikia žinoti prieš sėdant prie pakaitinio automobilio vairo?

Ką reikia žinoti prieš sėdant prie pakaitinio automobilio vairo?

Daugelis savo kasdienybės nebeįsivaizduoja be automobilio, todėl net ir kelių dienų pertrauka be asmeninės transporto priemonės tampa rimtu iššūkiu. Pastebima, kad pastaruoju metu šalies vairuotojai vis dažniau renkasi pakaitinio automobilio paslaugą, kurią siūlo jų draudimų bendrovės. Vis tik važinėjant tokiu automobiliu, svarbu įsidėmėti keletą svarbių taisyklių, numatytų daugumoje šios paslaugos sutarčių. Klientams prireikia vis dažniau […]

J.Narkevič: Skiriame papildomą finansavimą antrojo kelio statybai ruože Livintai-Gaižiūnai

J.Narkevič: Skiriame papildomą finansavimą antrojo kelio statybai ruože Livintai-Gaižiūnai

Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu antrojo kelio statyboms ruože Livintai-Gaižiūnai beveik 2 mln. eurų padidinta finansavimo dalis iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų. Įgyvendinus projektą bus užtikrintas greitesnis ir saugesnis traukinių eismas, saugi sankirta su automobilių keliu, taupomas keleivių ir krovinių vežimo laikas, sumažės aplinkos tarša bei triukšmo lygis.  „Šis Kaišiadorių rajone esantis geležinkelio ruožas […]

„airBaltic“ Lietuvoje perskraidino 22 proc. daugiau keleivių nei liepą

„airBaltic“ Lietuvoje perskraidino 22 proc. daugiau keleivių nei liepą

Oro linijų kompanija „airBaltic“ šių metų rugpjūčio mėnesį į Lietuvą ir iš jos perskraidino daugiau nei 32 000 keleivių arba 22 proc. daugiau nei liepą. Iš visų trijų Baltijos šalių sostinių į Europą kompaniją iš viso perskraidino 137 830 keleivių arba 9 proc. mažiau nei šių metų liepą. „Mes didžiuojamės galėdami pasiūlyti savo keleiviams geriausią […]