DPD Baltijos šalyse paštomatų tinklą plės daugiau nei 2 kartus: sparčiausia plėtra numatyta Lietuvoje

DPD Baltijos šalyse paštomatų tinklą plės daugiau nei 2 kartus: sparčiausia plėtra numatyta Lietuvoje

Atsižvelgdamos į itin sparčiai augančią e-komerciją ir karantino įtaką žmonių įpročiams, DPD bendrovės Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje planuoja sparčią paštomatų plėtrą. Per 2020-2021 metus turimą paštomatų tinklą planuojama išplėsti beveik 2,5 karto – iki 641 paštomato. 7,3 mln. EUR – tiek lėšų bus skirta šiai plėtrai ir tai bus didžiausia DPD investicija į infrastruktūrą per visą 21 metų įmonės veiklos istoriją. Antra didžiausia investicija buvo 6,5 mln. EUR į automatizuotą tarptautinį siuntų skirstymo terminalą Kaune.

„Didėjant žmonių, apsiperkančių e. parduotuvėse skaičiui, auga ir jų poreikis siuntas atsiimti paštomatuose. Dar pernai „DPDgroup“ užsakymu atlikta ES gyventojų apklausa atskleidė, kad net 55 proc. Lietuvos gyventojų renkasi pristatymą į paštomatus, kai, tuo tarpu, Europos vidurkis siekia tik 13 proc. Šios tendencijos mums nurodo kryptį, kuria turime plėsti savo paslaugas – būtent todėl priėmėme sprendimą rekordinei paštomatų tinklo plėtrai Baltijos šalyse“, – teigia Robertas Vilkaitis, DPD generalinis direktorius Baltijos šalyse.

Didžiausia plėtra – Lietuvoje

Lietuvoje paštomatų tinklas bus didinamas daugiausiai (beveik 3 kartus) ir 2021 m. viduryje sieks 235. Dar šiemet esamą paštomatų tinklą šalyje planuojama išplėsti dvigubai – iki 165. Šį kartą dėmesys bus skiriamas ne tik didiesiems miestams – plėtra apims ir regionus, įskaitant unikalias vietas, kuriose paštomatų nėra ar, pagal bendrovės turimą informaciją, jaučiamas jų trūkumas.

Planuojama, kad didžioji dalis naujų paštomatų bus statoma prie prekybos centrų ir kitų nuolatinių žmonių susibūrimų vietų, tačiau bendrovė yra atvira ne tik mažmeninės prekybos tinklų lokacijoms.

„Siuntų pristatymas per kurjerius vis dar išlieka populiariausiu pristatymo būdu, šiuo metu sudarančiu per 70 proc. visų siuntų pristatymų, ties kuriuo kasdien dirba daugiau nei 500 kurjerių. Vis dėlto, jau keletą metų stebime stabilų e-komercijos augimą bei tai, kad tiek verslo, tiek privatūs klientai vis dažniau naudoja paštomatų paslaugą, kuri yra ne tik pigesnė ir patogesnė, bet ir ekologiška“, – pažymi R. Vilkaitis.

Paštomatų fenomenas Baltijos šalyse

Anot R. Vilkaičio, lyginant Lietuvos e-komercijos apimtis su Europos, prekyba elektroninėje erdvėje mūsų šalyje siekia statistinį vidurkį, o paslaugų infrastruktūros – paštomatų apimtimis rinkoje – esame unikalūs.

„Čia galimai išsiskiriame savo šiaurietišku būdu bei smulkaus verslo bendruomene ir su tuo susijusiomis tradicijomis, tad turime mažiau noro bendrauti nei, pavyzdžiui, piečiau esančiose šalyse, nes panašu, kad Lietuvoje prigyja visi gerai veikiantys sprendimai, kur nereikia žmogaus – paštomatai, taromatai, savitarnos kasos ir kiti“, – teigia DPD generalinis direktorius Baltijos šalyse.

„DPDgroup“ užsakymu atlikta ES gyventojų apklausa taip pat atskleidė, kad žmonės labiausiai vertina patogumą – internetu užsakytas prekes gauti į namus pasirinktą valandą, siuntos kelią sekti realiu laiku, ar pakeliui į/iš darbo ją atsiimti iš paštomato.

„Planuojame ir toliau išlikti siuntų pristatymo lyderiais Lietuvoje, bet neeilinė karantino situacija, neaiškumas dėl ateities ir staigus vartotojų įpročių pokytis smarkiai pakoregavo iki tol planuotą nuoseklią plėtrą. Dar iki karantino verslas-klientui (B2C) ir verslas-verslui (B2B) klientų segmentų santykis buvo 30 proc. ir 70 proc., o karantino metu šis santykis apsivertė ir siekė 60 proc. ir 40 proc. Karantinui pasibaigus šis santykis šiek tiek sumenko, tačiau neabejojame, kad paskutiniai pokyčiai dėl COVID19 išliks ilgalaikėje perspektyvoje“, – įžvalgomis dalinasi R. Vilkaitis.

Tyrimo „E-shopper barometer Global report“ duomenys. Šį tyrimą „DPD group“ užsakymu atliko „Growth from Knowledge“. 2019 m. gegužės-liepos mėnesiais apklausti 24,225 žmonės 21 Europos valstybėje, Lietuvoje apklausta 800 asmenų.

Apie „DPD Lietuva“:

UAB „DPD Lietuva“ yra tarptautinės siuntų pristatymo grupės „DPDgroup“ dalis. Įmonė yra siuntų pristatymo / kurjerių verslo Lietuvoje lyderė. „DPD Lietuva“ paslaugos – siuntų pristatymas visoje Europoje ir nuolat plečiamas „Pickup“ savitarnos terminalų tinklas. „DPD Lietuva“ tinkle šiuo metu dirba per 600 darbuotojų.

Apie „DPDgroup“:

„DPDgroup“ yra antras didžiausias tarptautinis siuntų pristatymo tinklas Europoje. Grupėje dirba daugiau kaip 75 000 siuntų pristatymo ekspertų, yra įrengta daugiau kaip 32 000 „Pickup“ siuntų taškų. Kasdien „DPDgroup“ į 230 šalių pristato 4,8 milijonus siuntų. Per 2018 metus buvo pristatyta per 1,3 mlrd. siuntų visame pasaulyje. „DPDgroup“ turi tris prekės ženklus visoje Europoje: DPD, „Chronopost“ ir SEUR.

„DPDgroup“ priklauso „GeoPost“, kurios pajamos 2018 metais siekė 7,3 mlrd. Eur. „GeoPost“ yra kontroliuojančioji kompanija, kurią valdo „Le Groupe La Poste“.

Pranešimą paskelbė: Rita Rauluševičiūtė, UAB „Gravitas Partners”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Atėjus pavasariui vairuotojų gyvenimą kartina duobės mūsų šalies gatvėse ir keliuose. Pataikius į duobę kartais pakanka pakeisti padangą, tačiau dažnai transporto priemonę, deja, tenka gabenti į remonto dirbtuves. Draudikų duomenimis, po tokių įvykių automobilių savininkams yra atlyginami nuo kelis šimtus iki septynis tūkstančius eurų siekiantys nuostoliai. „Šių įvykių padaugėja pavasarį, kai, šylant orui, atsiranda daug […]


Planuojate pirkti elektrinį automobilį? Štai ką turite žinoti apie jo įkrovimą namuose

Planuojate pirkti elektrinį automobilį? Štai ką turite žinoti apie jo įkrovimą namuose

Komentaro autorius: Aurimas Tamašauskas, BMW atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ vadovas Pasauliui bandant prisitaikyti prie klimato pokyčių, elektrinių automobilių paklausa didėja sulig kiekvienais metais. Remiantis duomenimis, vien Jungtinėje Karalystėje praėjusių metų spalio pabaigoje keliuose buvo skaičiuojama beveik 1 mln. elektrinių automobilių. Nors Lietuvos statistika šiandien yra gerokai kuklesnė, tačiau tokių automobilių paklausa taip pat sparčiai auga. […]


Transporto sektoriaus apžvalga: 2023 m. sparčiai augo krovinių vežimas keliais, vežta daugiau keleivių

Transporto sektoriaus apžvalga: 2023 m. sparčiai augo krovinių vežimas keliais, vežta daugiau keleivių

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 metais išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai taip pat išaugo keleivių vežimas – visų rūšių transportu vežta beveik 7 proc. daugiau keleivių. „Nors 2023-ųjų pradžioje vyravo ekonominio neapibrėžtumo nuotaikos, Lietuvos transporto bei logistikos sektorius išlieka konkurencingas. Labiausiai tam įtakos turėjo padidėję tiek tarptautinių, tiek vidaus […]


Seimo nario A. Bagdono pranešimas: „Pabandom iš naujo – Seimas vėl turės spręsti, ar liberalizuoti techninės apžiūros rinką“

Seimo nario A. Bagdono pranešimas: „Pabandom iš naujo – Seimas vėl turės spręsti, ar liberalizuoti techninės apžiūros rinką“

2024 m. kovo 13 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimo pavasario sesijoje registruotas įstatymų paketas, kuriuo naikinami automobilių techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir paplitimo šalyje ribojimai. Iš Transporto veiklos pagrindų įstatymo siūloma išbraukti apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir jų išdėstymo šalies teritorijoje nuostatas. Šį ribojimą […]


5 naudingi patarimai: kaip paruošti automobilį šiltajam sezonui?

5 naudingi patarimai: kaip paruošti automobilį šiltajam sezonui?

Žiema automobilių vairuotojams atneša nemažai iššūkių, todėl jai pasibaigus itin svarbu nuodugniai įvertinti savo automobilio būklę ir paruošti jį artėjantiems šiltesniems orams. Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ ekspertai dalinasi patarimais, kaip pasirūpinti automobiliu po žiemos ir užtikrinti, kad šiltuoju metų laiku jis veiktų be priekaištų. Dažniau plaunamas automobilis rūdija lėčiau Nors automobilį patariama plauti […]


Gatvėse nuovažos galės būti dažnesnės

Gatvėse nuovažos galės būti dažnesnės

Nuo šiol kai kuriais atvejais B kategorijų gatvėse išvažiavimai ir įvažiavimai dešiniaisiais posūkiais galės būti įrengiami ne kas 150 metrų, kai buvo numatyta iki šiol, o kas 100 metrų. Tai įteisinta statybų techninio reglamento (STR) „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“ pataisose. STR numatyta, kad jeigu B kategorijų gatvėse nėra galimybių išlaikyti 150 metrų […]