Dinamiškas, manevringas ir elektrinis: „Audi“ pristato koncepcinę „e-tron“ S modelių pavarą

Dinamiškas, manevringas ir elektrinis: „Audi“ pristato koncepcinę „e-tron“ S modelių pavarą

„Audi e-tron“ ir „Audi e-tron Sportback“ S modelių versijos bus dar manevringesnės, tiksliau valdomos ir dinamiškesnės. Trys elektros varikliai, kurių du yra sumontuoti galinėje ašyje, kartu pasiekia momentinę 370 kW galią ir 973 Nm sukimo momentą. Tai leidžia abiem vien tik elektra varomiems modeliams iki 100 km/h įsibėgėti per 4,5 sekundės. Pažangi pavaros kontrolės sistema saugumą ir dinamišką valdymą kilstelėjo į visiškai naują lygį: be elektrinės visų ratų pavaros čia yra elektra valdomas sukimo momento paskirstymas ir atskirai kiekvienam galiniam ratui perduodamas sukimo momentas. 

„Dinamika 2.0“: važiavimo patirtis

Važiavimo patirtis abiem „Audi e-tron“ S modelių prototipais negali nepalikti įspūdžio dar geresne dinamika, manevringumu ir trauka. S režime abu automobiliai iki 100 km/h įsibėgėja per 4,5 sekundės – beveik nepastebimai ir beveik be jokio garso, o bėgėtis baigiama kai pasiekiamas elektronika apribotas 210 km/h greitis. Galinga aušinimo sistema užtikrina, kad pavara pasiekia maksimalią momentinę 370 kW galią ir 973 Nm sukimo momentą, aktyvuojamą aštuonioms sekundėms. Nominali galia D režime siekia 320 kW ir 808 Nm sukimo momentą.

Pavaros išdėstymas: trys varikliai būsimoje serijinėje gamyboje

Nauji „Audi e-tron“ S modeliai bus pirmieji pasaulyje serijiniai elektromobiliai su trimis elektros varikliais. Pavaros konstrukcija yra paremta dviejų skirtingų asinchroninių ASM motorų išdėstymu, o „e-tron“ gamybos linija iš anksto buvo pritaikyta tokios konstrukcijos gamybai.

Galingesnis elektros variklis, montuojamas „Audi e-tron 55“ galinėje ašyje, čia sumontuotas priekinėje ašyje ir pasiekia 124 kW arba momentinę 150 kW galią. Du identiškos konstrukcijos mažesni varikliai sumontuoti galinėje ašyje ir kartu pasiekia 196 kW arba 264 kW momentinę galią.

„quattro“ pavaros pionieriaus inovacija: du motorai su elektriniu sukimo momento paskirstymu

Pavara buvo pritaikyta efektyviam kasdieniam važinėjimui, todėl įprastame režime veikia tik galiniai elektros varikliai. Priekinė pavara yra atjungta, bet įsijungia akimirksniu ir praktiškai nepastebimai kai tik vairuotojui prisireikia daugiau galios. Ji pradeda veikti iš anksto jei sumažėja sukibimas, taip pat greitai važiuojant posūkiuose. Elektrinė visų ratų pavara yra papildyta tokiomis techninėmis inovacijomis kaip elektrinis sukimo momento paskirstymas, kuris elektra varomam automobiliui suteikia tradicinio sportinio diferencialo privalumus. Kiekvienas iš galinių elektros variklių galią ratams siunčia per tiesioginę pavarą, todėl čia nėra mechaninio diferencialo. Po 40 metų, kai debiutavo „quattro“ technologija, „Audi“ visų ratų pavaros principus vėl pakėlė į visiškai naują technologinį lygį, todėl važiavimas tapo manevringesnis, su tikslesnėmis valdymo charakteristikomis ir greičiau įveikiamais posūkiais. 

Dar vienas šios technologijos privalumas yra sukibimas. Jei bėgėjantis vienas iš galinių ratų atsiduria ten kur sukibimas su keliu yra blogesnis (pavyzdžiui, kai užvažiuojama ant juodo ledo ar kitos slidžios dangos), sukimo momentas tiksliai ir greitai paskirstomas tarp dviejų elektros variklių. Maksimalus momentas yra palaipsniui perduodamas geresnį sukibimą turinčiam ratui, o ratui su mažu sukibimu jo beveik nebeperduodama. 

Iki 150 kW: maksimali galia net įkrovimo metu

Kai automobiliu važiuojama toliau, elektrinį S modelį galima įkrauti iki 150 kW siekiančia galia greitojo įkrovimo vietose. Tai reiškia, kad įkrovimas tiesiogine srove nuo 5 iki 80 % užima maždaug tik pusvalandį. Be to, „Audi“ modelius bus galima krauti ir kintama srove iki 11 kW siekiančia galia.

Optinis įspūdis: plačios ratų arkos

Atletiška ir sportiška „e-tron“ S modelių išvaizda sukurta vadovaujantis progresyviais „Audi“ dizaino kanonais, itin pabrėžiančiais efektingus ratų arkų kontūrus. Priekiniai ir galiniai buferiai turi itin ryškias formas, o oro skirstytuvas yra beveik viso automobilio pločio. Buferio šonuose yra didesni ir išraiškingesni ortakiai, pagerinantys aerodinamiką, o įspūdingos ratų arkos yra net 23 mm platesnės.

Abu S modeliai galimi su pirmą kartą pasaulyje pristatytais serijinės gamybos skaitmeniniais „digital Matrix LED“ žibintais. Jie šviesos srautą skaido į itin mažus pikselius, kuriuos galima labai tiksliai nukreipti, todėl atsirado tokios naujos funkcijos kaip, pavyzdžiui, juostų ir orientacinis apšvietimas – važiuojant siauru keliu rodoma automobilio vieta eismo juostoje ir taip padedama vairuotojui važiuoti jos viduriu.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai“

Kiti skelbimai:
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Rekomenduojame

Keliaujančiųjų ir vairuotojų dieną – apie saugumą keliuose visiems eismo dalyviams

Keliaujančiųjų ir vairuotojų dieną – apie saugumą keliuose visiems eismo dalyviams

Rugsėjo 26 d., sekmadienį,  Lietuvoje jau dvyliktą kartą bus minima Keliaujančiųjų ir vairuotojų diena. Jos tikslas – priminti visiems apie pagarbą vieni kitiems kelyje, pagalvoti, ar mes, kiekvienas iš mūsų, tinkamai elgiamės kelyje. Anot VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcijos) direktoriaus Remigijaus Lipkevičiaus, svarbiausia – kiekvieno atsakomybė už save patį ir kitą […]

M. Skuodis neformalioje ministrų taryboje: siūlymams dėl vidaus degimo variklių atsisakymo dar trūksta argumentų ir pasirengimo

M. Skuodis neformalioje ministrų taryboje: siūlymams dėl vidaus degimo variklių atsisakymo dar trūksta argumentų ir pasirengimo

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad į transeuropinio transporto tinklo (TEN-T), apimančio „Rail Balticos“ projektą, planus svarbu įtraukti geležinkelio atšaką į Klaipėdą, o visi svarstymai dėl tradiciniais varikliais varomų automobilių draudimo turi būti paremti ne politiniais pareiškimais, bet svariais argumentais ir faktais. Tai Lietuvos ministras pareiškė neformalioje Europos Sąjungos (ES) susisiekimo ministrų taryboje, vykstančioje Brdo […]

M. Skuodis at the informal council of ministers: suggestions to abandon internal combustion engines still lack arguments and preparation

M. Skuodis at the informal council of ministers: suggestions to abandon internal combustion engines still lack arguments and preparation

Minister of Transport and Communications Marius Skuodis says that it is important to include a branch line to Klaipėda in the plans of the Trans-European Transport Network (TEN-T), which encompasses the Rail Baltica Project, and all considerations regarding prohibition of vehicles powered by traditional internal combustion engines should be based on strong arguments and facts […]

DPD plečiasi Šiaulių LEZ ir Telšiuose, naujų terminalų statyba kainuos 4 mln. eurų

DPD plečiasi Šiaulių LEZ ir Telšiuose, naujų terminalų statyba kainuos 4 mln. eurų

Vienam didžiausių Europoje siuntų pristatymo tinklų „DPD group“ priklausanti bendrovė „DPD Lietuva“ plečia siuntų skirstymo pajėgumus Lietuvoje. Nauji DPD siuntų skirstymo centrai bus pastatyti Šiaulių laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) ir Telšiuose, netoli policijos komisariato. Vien į šių centrų statybą numatoma investuoti daugiau kaip 4 mln. eurų, jie pradės veikti 2022 metų rudenį. Dėl „built-to-suit“ tipo […]

Rekordiniai Šiaulių oro uosto metai: išnuomojo 75 proc. sklypų, verslas investuos apie 25 mln. eurų

Rekordiniai Šiaulių oro uosto metai: išnuomojo 75 proc. sklypų, verslas investuos apie 25 mln. eurų

Ilgiausią Baltijos šalyse orlaivių kilimo-tūpimo taką turinčiam tarptautiniam Šiaulių oro uostui po ilgos tylos 2021-ieji tapo rekordinės plėtros metais. Jau 75 proc. sklypų savo teritorijoje išnuomojęs oro uostas ateitį planuoja su maždaug 25 mln. eurų vertės verslo investicijų perspektyva ir tikisi pritraukti nuomininkų likusiam ketvirtadaliui laisvos žemės. Šiaulių oro uosto direktorė Aurelija Kuezada teigia, kad […]

Lietuvos oro uostai primena: veido kaukių dėvėjimas keleivių terminaluose – lieka būtina saugumo priemonė

Lietuvos oro uostai primena: veido kaukių dėvėjimas keleivių terminaluose – lieka būtina saugumo priemonė

Lietuvos oro uostai primena, kad visi keleiviai prieš kelionę laukiantys skrydžio ir po kelionės patekę į terminalą – turėtų toliau dėvėti apsaugines veido kaukes. Tokia pati tvarka galioja ir keleivių terminaluose viešintiems lankytojams, artimiesiems, kurie pasitinka keleivius, šiuo atveju išimtis dėl privalomo kaukių dėvėjimo taikoma tik jaunesniems nei šešerių metų amžiaus vaikams. „Patekimas į Lietuvos […]