Didžiausios chaoso gatvėse laukiama anaiptol ne pirmąją mokslo metų dieną

1

Didžiausios chaoso gatvėse laukiama anaiptol ne pirmąją mokslo metų dieną

Naujiems mokslo metams skirta pirmoji šventinė diena mokyklose bus paprasčiausia, palyginti su laukiančiomis pirmomis dviem rugsėjo savaitėmis. Specialistų teigimu, būtent tiek laiko reikia naujiems rutininiams vairuotojų įpročiams nusistovėti, atrasti tinkamiausią judėjimo grafiką į mokymo įstaigas vaikus vežantiems ir po to į darbą skubantiems žmonėms. 

Automobilių srautų bei intensyvaus eismo šalia mokyklų klausimas po truputį sprendžiamas įrengiant vadinamąsias „kiss&ride”, arba „pabučiuok ir važiuok“ aikšteles. Jos specialiai pažymėtos Vilniuje ir Kaune, tačiau galima sakyti, kad neformaliai egzistuoja šalia kiekvienos mokyklos ar darželio, kur kasdien masiškai stoja tėvų automobiliai. Tačiau toli gražu ne visada žino, kaip tinkamai jose elgtis ir ką reiškia jose galiojanti 2-3 minučių taisyklė.

Pirmos dvi savaitės sudėtingiausios

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, kad pirmoji formali naujųjų mokslo metų diena yra palyginti paprasta dėl galimybės tėvams ir mokiniams lanksčiai planuoti laiką.

„Mokslo metų pradžios šventės rengiamos nevienodu metu, tėvai turi galimybę atsiprašyti iš darbo ir palydėti savo atžalą į ugdymo įstaigą. Kaip taisyklė, šventė ilgai netrunka, o jai pasibaigus – galima neskubėti grįžti į darbą, visiems kartu nueiti šventinių pietų ir panašiai. Tikroji padėtis ir didysis chaosas prie mokyklų esančiose gatvėse išryškės per dvi pirmąsias rugsėjo savaites, kuomet dideli žmonių srautai ims judėti vienu metu. Būtent tokia yra pagrindinė spūsčių bei kas rytinės eismo sumaišties prie mokyklų priežastis“, – sako jis.

Ekspertas pastebi, kad būtent tada miestų gatvėse kyla chaosas, nes važiavimo laikas dėl intensyvaus eismo ir automobilių gausos pailgėja vidutiniškai 50 proc..

„Grūstys ir stoviniavimas labiausiai būdingi mieste gyvenantiems ir jame automobiliu judantiems gyventojams, kurie bando spėti ir laiku nuvežti vaikus į mokyklą, ir patys nepavėluoti į darbą. Per dvi savaites eismas daugiau ar mažiau nusistovės, vairuotojai pripras prie srautų, tačiau net ir tada bus mažiau streso, bet kelionės gerokai pailgės lyginant su tuo, kokią situaciją turime dabar“, – sako jis.

Išlaipinti tvarkingai ir be plepalų

Eksperto teigimu, vairuojantys tėvai labai padėtų patys sau, jei šalia ugdymo įstaigų elgtųsi supratingiau: be reikalo nestoviniuotų, nepradėtų pokalbių ir diskusijų su kitais tėvais, lėčiau, bet užtikrintai judėtų zonoje, kurioje iš esmės reikėtų tik stabtelėti.

„Tebūnie pas mus nėra labai griežtų taisyklių, kaip elgtis „kiss&ride” aikštelėse, tačiau remiantis užsienio praktika, jose arba apskritai neleidžiama tėvams išlipti iš automobilio, arba tam patariama skirti daugiausiai 2-3 minutes, jei vaikas yra mažas ir jį reikia atsegti, išsodinti iš specialios kėdutės. Galima sakyti, kad tos pora minučių yra objektyviai pateisinama ir priimtina tolerancijos norma kitiems tėvams, tad turėkite tai omenyje ir netapkite gaišaties bei nepasitenkinimo priežastimi”, – sako jis.

Nors prasidėjus pamokoms specialios vietos lieka tuščios, svarbu žinoti, kad jose negalima palikti automobilio be vairuotojo. Tad net ir aplink trūkstant parkavimo vietų, „kiss&ride” aikštelės turėtų likti tuščios.  

A. Žiukelio teigimu, nemažiau svarbu prisiminti, kad atsisveikinus su vaiku ir pajudėjus iš specialių sustojimo vietų kelių eismo taisyklės galioti nenustoja.

„Mėgindami išvažiuoti iš aikštelių vairuotojai tikrai ne visada tai daro pagal taisykles ir kultūringai. Ištisinės linijos kirtimas, apsisukimas ten, kur draudžiama, kelio ženklų nepaisymas ar net važiavimas šaligatviais – visokių vaizdų prie mokyklų tenka pastebėti. Tačiau būtina visur ir visada gerbti kitus eismo dalyvius bei patiems laikytis taisyklių“, – primena BTA specialistas.

Saugumas ir alternatyvos

Vežant vaikus automobiliu net ir nedidelius atstumus visada būtina laikytis saugumo reikalavimų: sodinti į specialią kėdutę, jei vaiko ūgis nesiekia 135 cm, prisegti saugos diržais, priminti pagrindines eismo saugumo taisykles. Privežus prie ugdymo įstaigos, jei tik įmanoma, nepaleisti mažamečio priešingoje gatvės pusėje, kad jam nekiltų pagunda kirsti gatvę tam neskirtoje vietoje.

„Ilgametė mūsų patirtis visgi rodo, kad šalie mokyklų patiriamų traumų skaičius rugsėjo pirmosiomis savaitėmis neišauga. Viena vartus todėl, kad vairuotojai mokslo metų pradžioje būna atidesni, pirmosiomis dienomis prie mokyklų budi ir policijos pareigūnai, taip pat ir patys vaikai pirmosiomis dienomis būna gana budrūs. Ir tai yra puikus laikas mokyti vaikus tinkamo požiūrio į eismo saugumą bei pagrindinių žingsnių, kaip tinkamai įvertinti situaciją kelyje. Šiuo metu įgyti įgūdžiai ateityje juos gali apsaugoti nuo traumų, sužeidimų“, – atkreipia dėmesį A. Žiukelis.

Prasidėjus mokslo metams patariama įvertinti vaikų pamokų ir ugdymo tvarkaraščius, savo darbo valandas ir apgalvoti, ar judėjimui mieste tikrai būtinas automobilis.

„Čia gali neprastai pasitarnauti viešasis transportas, ar dalies maršruto įveikimas pėstute. Užsienio tyrimais nustatyta, kad net ir tie tėvai, kuriems atstumas iki darželio ar mokyklos yra nedidelis ir lengvai įveikiamas pėsčiomis, vis tiek renkasi automobilį, nors taip elgdamiesi nesutaupo laiko ir tik dar labiau apsunkina ir taip intensyvų eismą. Taisyklė paprasta: jeigu nebūtina važiuoti – nevažiuokite, pasivaikščiojimas gali būti netik greitesnis, bet ir saugesnis būdas pasiekti tikslą“, – sako A. Žiukelis.

Pranešimą paskelbė: Lina Valantiejūtė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
Egg Pore Blackhead Steam Balm Valomoji šildanti kaukė nuo inkštirų, 30g
 
Vagabond Sprint 2.0 4829-202 Caribbean Blue Multi 39
 
Columbia Snuggly Bunny Bunting Coll Navy/Pine Green Critter Block 74
 
Happy Socks Sketch Multi 9300 36-40
 
Crocs™ Reviva Flip Women's Melon/White 42,5

Kaune pradėta tilto per Nerį statyba

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Kelių direkcija) gavo informaciją iš rangovo, kad Kaune, kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, jau pradėta tilto per Nerį statyba. Kadangi statomas tiltas patenka į Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritoriją, čia vykdomiems darbams dėl  gyvūnų ir augalų apsaugos keliami ypatingi reikalavimai. Darbai Neries upės apsaugos zonoje taip pat […]

  Straipsniai »
Draudikai: panaikinus žalias rodykles, spūstys didėja ir dėl KET nežinojimo

Draudikai: panaikinus žalias rodykles, spūstys didėja ir dėl KET nežinojimo

Nors kai kurios savivaldybės grąžina šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis, tačiau nemažoje dalyje sankryžų reguliavimas nebebus keičiamas – jose jau sumontuoti šviesoforai su papildomomis sekcijomis. Draudikai pastebi įdomią tendenciją – piko metu prie naujais šviesoforais reguliuojamų sankryžų driekiasi ilgos laukiančių automobilių eilės net ir tuomet, kai važiuoti yra leidžiama. „Gavę signalų iš klientų, stebėjome eismo […]

  Straipsniai »

FIA pasaulio ištvermės lenktynių čempionato organizatorių sprendimu „Goodyear“ tapo oficialiu LMP2 padangų tiekėju

FIA pasaulio ištvermės lenktynių čempionato organizatorių sprendimu „Goodyear“ buvo išrinkta oficialia šio čempionato ir Europos „Le Mano“ lenktynių (ELMS) LMP2 kategorijos padangų tiekėja. Kelis sezonus galiojanti sutartis tarp „Automobile Club de l’Ouest“ (ACO), FIA ilgų distancijų lenktynių pasaulio čempionato organizatorių ir „Goodyear“ buvo sudaryta po ACO sprendimo paskirti vieną padangų tiekėją šiai itin konkurencingai klasei. […]

  Straipsniai »

„Bolt“ pristato naujieną: nuo šiol į kelionės maršrutą galima įtraukti kelis sustojimus

Europoje pirmaujančios pavėžėjimo paslaugų platformos „Bolt“ kelionės Lietuvos gyventojams nuo šiol tampa dar patogesnės. Keleivių patirtis lengvina mobiliojoje programėlėje „Bolt“ įdiegta nauja funkcija, kuri leidžia į kelionės maršrutą įtraukti keletą papildomų stotelių.  Norint pasinaudoti šia funkcija, programėlėje „Bolt“ esančio kelionės adreso laukelio dešinėje pusėje tereikės paspausti mažą pliuso ženklą: taip keleiviai į savo kelionės maršrutą galės iš anksto įterpti norimas papildomas stoteles. Vienai kelionei bus galima nurodyti iki trijų stotelių, o paskutinis sustojimas – galutinis kelionės tikslas.  „Mūsų siekis – užtikrinti, kad kelionės „Bolt“ taptų dar sklandesnės ir patogesnės. Todėl džiaugiamės galėdami pasiūlyti šią naują funkciją, teikiančią pridėtinės vertės ne tik mūsų keleiviams, bet ir vairuotojams. Atnaujinta programėlė padės vairuotojams lengviau planuoti savo laiką, o […]

  Straipsniai »