Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo bendrovė DFDS Klaipėdos regione pradėjo naudoti elektrinius vilkikus. Iš viso uostamiesčio apylinkėse kursuos trys vien elektra varomos sunkiasvorės transporto priemonės. Tai pirmieji komerciniai elektriniai vilkikai Lietuvoje.
„Lietuvoje esame pirmieji, pradėję teikti logistikos paslaugas elektra varomais vilkikais. Be to, į savo transporto parką Lietuvoje įtraukėme iškart tris elektrinius sunkvežimius – tai didžiausias jų parkas Lietuvoje. Tai mums ne tik padės reikšmingai sumažinti CO2 emisijas, bet ir suteiks papildomą konkurencinį pranašumą, kadangi iškart galime užtikrinti tvarų didelio kiekio krovinių pristatymą“, – sako „DFDS Trucking“ direktorius Vadimas Radiukas.
„Volvo FH Electric“ elektrinių sunkvežimių bendrasis svoris su kroviniu siekia iki 44 tonų ir vienu įkrovimu gali nuvažiuoti iki 300-380 km atstumą. Kitaip nei tradiciniai dyzeliniai sunkvežimiai, vien elektra varomi „Volvo“ neteršia aplinkos, todėl kiekvienas jų sutaupys apie 40 tonų CO2 emisijų per metus. Be to, juos vairuoti kur kas maloniau, kadangi variklio garso lygis žemas, nėra vibracijų.
Investuoja į žalius sprendimus
Krovinių transportavimo paslaugas savo integruotame keltų ir logistikos tinkle teikianti DFDS yra užsibrėžusi, kad iki 2030 metų ketvirtadalį jos transporto parko sudarytų vien elektra varomos transporto priemonės, o 2050-aisiais ji siekia tapti aplinkai neutralia bendrove.
Siekdama šių tikslų DFDS dar pernai pradėjo teikti elektrinio transporto paslaugas Belgijoje, o šių metų kovo mėnesį Švedijos Geteborge įdarbino 20 elektrinių vilkikų – tai didžiausias elektra varomų sunkiasvorių transporto priemonių parkas Šiaurės regione. Iki 2023 metų pabaigos DFDS savo logistikos tinkle numato įdarbinti iš viso 127 elektrinius „Volvo“ vilkikus.
„Rekordinis 127 elektrinių vilkikų užsakymas ir įdarbinimas mūsų transporto tinkle padeda mums siekti ambicingų tvarumo tikslų ir išlikti žaliojo kurso lyderiais logistikos industrijoje. Tačiau vienas lauke ne karys – būtinas visų suinteresuotų šalių bendradarbiavimas, pradedant transporto priemonių gamintojais, infrastruktūros vystytojais, baigiant klientais, vyriausybinėmis ir savivaldos institucijomis bei pačia visuomene. Dėl tam tikrų ribojančių veiksnių, tokių kaip įkrovimo vietų trūkumas, įkrovimo laikas, elektriniai vilkikai šiuo metu geriausiai pritaikomi trumpiems, nuolat pasikartojantiems maršrutams aptarnauti“, – pastebi V. Radiukas.
DFDS tiekimo grandinėje Lietuvoje elektriniai sunkvežimiai bus daugiausiai naudojami krovinių gabenimui trumpais atstumais Klaipėdos regione. Jų pagrindinė paskirtis bus produkcijos, skirtos vienai didžiausių pasaulyje baldų gamintojai, pervežimas iš gamybos vietų į Klaipėdos uostą.
Apie DFDS
DFDS teikia keltų ir transportavimo paslaugas Europoje ir už jos ribų, kasmet generuodama apie 27 milijardus DKK pajamų. Bendrovės keltai ir uosto terminalai, transporto ir logistikos sprendimai užtikrina patikimas paslaugas krovinius gabenantiems klientams, kurių įmonė turi daugiau nei 10 000. Bendrovės 12 000 darbuotojų dirba keltuose, terminaluose, paskirstymo centruose ir biuruose daugiau nei 20-yje šalių. DFDS buvo įkurta 1866 metais, centrinis biuras įsikūręs Kopenhagoje, įmonė listinguojama Nsdaq Kopenhagos biržoje.
Pranešimą paskelbė: Evelina Kybartaitė, UAB „Fabula ir partneriai”
Atėjus rudeniui yra geriausias metas žvalgytis kelionių žiemos aviacijos sezonui. Ypač daug galimybių atvers nauja Lietuvos oro uostų partnerė – oro bendrovė „flydubai“, kurios tiesioginiai skrydžiai nuo gruodžio 11 dienos sujungs Vilnių ir Dubajų. Jungtiniuose Arabų Emyratuose (JAE) esantis oro uostas yra vartai į Artimuosius Rytus, Afriką ir Pietryčių Aziją. Patyrę keliautojai pastebi, kad iš […]
Renginio tipas: Atidarymo ceremonija Renginio data: penktadienis, 2025 lapkričio 21 Renginio pradžia: 13:30 Renginio pabaiga: penktadienis, 2025 lapkričio 21 Renginio vieta: Kauno oro uostas, Oro uosto g. 4, Karmėlava, 54460 Kauno r. sav. Gerbiami žiniasklaidos atstovai, Lapkričio 21 dieną, penktadienį, 13:30 val. kviečiame Jus dalyvauti oficialioje išplėsto Kauno oro uosto terminalo atidarymo ceremonijoje. Įgyvendinus ambicingus […]
Susisiekimo ministras Juras Taminskas vyksta pirmojo vizito į Rygą, kur susitiks su Latvijos susisiekimo ministru Ačiu Švinka ir Estijos infrastruktūros ministru Kuldaru Leisu. Metiniame Baltijos šalių ministrų susitikime bus kalbama apie europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projekto eigą, bendrų susisiekimo ir karinio mobilumo projektų finansavimą. Ministro atstovas Lukas Paškevičius pabrėžia, kad tai pirmasis susisiekimo ministro […]
Lithuanian Minister of Transport and Communications, Juras Taminskas, is making his first visit to Riga, where he will meet Latvia’s Minister of Transport, Atis Švinka, and Estonia’s Minister of Infrastructure, Kuldar Leis. The annual Baltic Transport Ministers’ meeting will focus on Rail Baltica progress and the financing of joint transport and military mobility projects. Lukas […]
Daugiau kaip 21 500 kilometrų valstybinės reikšmės kelių prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ nuosekliai modernizuoja veiklą, siekdama mažinti poveikį aplinkai ir didinti veiklos efektyvumą. Bendrovės padaliniai veikia 50 vietovių Lietuvoje, todėl tvarūs sprendimai transporto ir energetikos srityse daro reikšmingą poveikį visos šalies mastu. „Kelių priežiūra – sudėtingas, technologijomis grįstas procesas, apimantis tūkstančius mechanizmų ir transporto priemonių, […]
Šąlant orams, kai keliuose vis dažniau formuojasi plikledis, o dienomis eismą apsunkina krituliai, krovinių pervežimas tampa nemenku iššūkiu net patyrusiems vairuotojams. Šaltuoju metų laiku eismo sąlygos tampa sudėtingesnės: prastėja matomumas, pailgėja stabdymo kelias, o kiekvienas manevras reikalauja gerokai daugiau dėmesio ir atsargumo. Pasak draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto žalų skyriaus vadovo Agniaus Gučiaus, rūpinimasis saugumu turi […]