Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo bendrovė DFDS Klaipėdos regione pradėjo naudoti elektrinius vilkikus. Iš viso uostamiesčio apylinkėse kursuos trys vien elektra varomos sunkiasvorės transporto priemonės. Tai pirmieji komerciniai elektriniai vilkikai Lietuvoje.
„Lietuvoje esame pirmieji, pradėję teikti logistikos paslaugas elektra varomais vilkikais. Be to, į savo transporto parką Lietuvoje įtraukėme iškart tris elektrinius sunkvežimius – tai didžiausias jų parkas Lietuvoje. Tai mums ne tik padės reikšmingai sumažinti CO2 emisijas, bet ir suteiks papildomą konkurencinį pranašumą, kadangi iškart galime užtikrinti tvarų didelio kiekio krovinių pristatymą“, – sako „DFDS Trucking“ direktorius Vadimas Radiukas.
„Volvo FH Electric“ elektrinių sunkvežimių bendrasis svoris su kroviniu siekia iki 44 tonų ir vienu įkrovimu gali nuvažiuoti iki 300-380 km atstumą. Kitaip nei tradiciniai dyzeliniai sunkvežimiai, vien elektra varomi „Volvo“ neteršia aplinkos, todėl kiekvienas jų sutaupys apie 40 tonų CO2 emisijų per metus. Be to, juos vairuoti kur kas maloniau, kadangi variklio garso lygis žemas, nėra vibracijų.
Investuoja į žalius sprendimus
Krovinių transportavimo paslaugas savo integruotame keltų ir logistikos tinkle teikianti DFDS yra užsibrėžusi, kad iki 2030 metų ketvirtadalį jos transporto parko sudarytų vien elektra varomos transporto priemonės, o 2050-aisiais ji siekia tapti aplinkai neutralia bendrove.
Siekdama šių tikslų DFDS dar pernai pradėjo teikti elektrinio transporto paslaugas Belgijoje, o šių metų kovo mėnesį Švedijos Geteborge įdarbino 20 elektrinių vilkikų – tai didžiausias elektra varomų sunkiasvorių transporto priemonių parkas Šiaurės regione. Iki 2023 metų pabaigos DFDS savo logistikos tinkle numato įdarbinti iš viso 127 elektrinius „Volvo“ vilkikus.
„Rekordinis 127 elektrinių vilkikų užsakymas ir įdarbinimas mūsų transporto tinkle padeda mums siekti ambicingų tvarumo tikslų ir išlikti žaliojo kurso lyderiais logistikos industrijoje. Tačiau vienas lauke ne karys – būtinas visų suinteresuotų šalių bendradarbiavimas, pradedant transporto priemonių gamintojais, infrastruktūros vystytojais, baigiant klientais, vyriausybinėmis ir savivaldos institucijomis bei pačia visuomene. Dėl tam tikrų ribojančių veiksnių, tokių kaip įkrovimo vietų trūkumas, įkrovimo laikas, elektriniai vilkikai šiuo metu geriausiai pritaikomi trumpiems, nuolat pasikartojantiems maršrutams aptarnauti“, – pastebi V. Radiukas.
DFDS tiekimo grandinėje Lietuvoje elektriniai sunkvežimiai bus daugiausiai naudojami krovinių gabenimui trumpais atstumais Klaipėdos regione. Jų pagrindinė paskirtis bus produkcijos, skirtos vienai didžiausių pasaulyje baldų gamintojai, pervežimas iš gamybos vietų į Klaipėdos uostą.
Apie DFDS
DFDS teikia keltų ir transportavimo paslaugas Europoje ir už jos ribų, kasmet generuodama apie 27 milijardus DKK pajamų. Bendrovės keltai ir uosto terminalai, transporto ir logistikos sprendimai užtikrina patikimas paslaugas krovinius gabenantiems klientams, kurių įmonė turi daugiau nei 10 000. Bendrovės 12 000 darbuotojų dirba keltuose, terminaluose, paskirstymo centruose ir biuruose daugiau nei 20-yje šalių. DFDS buvo įkurta 1866 metais, centrinis biuras įsikūręs Kopenhagoje, įmonė listinguojama Nsdaq Kopenhagos biržoje.
Pranešimą paskelbė: Evelina Kybartaitė, UAB „Fabula ir partneriai”
Elektromobilių įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje žengia į naują etapą – nuo paprastos įkrovimo stotelių plėtros pereinama prie patogesnių atsiskaitymo sprendimų ir vartotojų gyvenimą lengvinančių integruotų sistemų diegimo. Lietuvoje jau važinėja per 17 tūkst. grynųjų elektromobilių, o juos naudojantys verslai vis aktyviau ieško būdų, kaip efektyviai išnaudoti augančias galimybes. Žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo […]
Nors šiandien kurjerio paslaugomis kasdien naudojasi tūkstančiai lietuvių, visgi apie šią profesiją sklando daugybė mitų. Ar kurjeris privalo užnešti sunkią siuntą iki pat mūsų durų? O gali jis turi palaukti, kol grįšime iš parduotuvės ir galėsime priimti savo užsakymą? „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila atskleidžia, ko dažnas vis dar nežinome apie kurjerio paslaugas ir […]
Technologijų startuolis „RoadMaster VR“ kartu su viena didžiausių transporto įmonių Lietuvoje „Baltic transline“ pradeda bendradarbiavimą, kuriuo siekiama praktiškai įvertinti ir pritaikyti virtualios realybės (VR) sprendimus vairuotojų mokymuose. Pirmasis VR simuliatorius jau veikia „Baltic transline“ mokymų centre – šiuo metu jį testuoja instruktoriai, o artimiausiu metu naują mokymosi būdą išbandys ir įmonės vairuotojai. „Tai ne vien […]
Vilniaus Gedimino prospekte susirinkusios „Moterų ralio“ dalyvės ruošiasi startui. Ekipažų automobiliai išsirikiavę laukia savo starto eilės, pirmieji jų – jau pajudėjo. Per keletą valandų iš čia išvyks kone 200 ekipažų, beveik 700 moterų, kurios leisis į jaudinančią kelionę po Lietuvą. „Oras gaivus, diena tik prasideda, o dalyvėms prieš akis – daugybė nuotykių ir išbandymų. Startas […]
Pašto rinka Lietuvoje išgyvena spartų virsmą. Siuntiniai tampa pagrindiniu srauto šaltiniu, e. prekyba stiprėja, o popieriniai laiškai traukiasi. Valstybė tuo metu už 2021–2022 m. laikotarpį yra skyrusi apie 7 mln. eurų universaliajai pašto paslaugai finansuoti – nors ši 2024 m. sudarė vos 6,3 proc. rinkos. Ar dabartinis modelis išliks tvarus, kai sektorius vis labiau atveriamas […]
Klaipėdoje – dar viena nauja įkrovimo stotelė. Žaliųjų sprendimų bendrovė „Enefit“ uostamiestyje, šalia Smilytės perkėlos, įrengė itin greito elektromobilių įkrovimo stotelę. Ekspertų teigimu, lokacija pasirinkta neatsitiktinai – tai šiuo metu arčiausiai perkėlos esanti įkrovos vieta, o tai svarbus žingsnis infrastruktūros plėtroje, kuris ženkliai pagerins į Neringą keliaujančių vairuotojų patirtį. Greito įkrovimo stotelėje, kuri įrengta šalia […]