Dėmesio – į gatves vėl išrieda motociklininkai

1

Dėmesio – į gatves vėl išrieda motociklininkai

Draudikai oficialaus baikerių sezono atidarymo laukia su nerimu – kaip rodo statistika, tikimybė, kad motociklu bus sukeltas eismo įvykis, 50 proc. didesnė nei galimybė, kad motociklininkas nukentės dėl kito eismo dalyvio kaltės. Maža to, kas penktame eismo įvykyje, kur nukenčia motociklas, būna ir sužeistų žmonių. Tiesa, kiek ramina faktas, kad pernai, kai orai kelionėms ir pasivažinėjimui motociklais buvo itin dėkingi, žymaus eismo įvykių skaičiaus augimo neužfiksuota.

Draudimo bendrovės BTA duomenimis, pernai avaringumo neišaugino ir pailgintas oficialus motociklų  sezonas.

„Stereotipiškai ši transporto priemonių grupė laikoma viena rizikingiausių, ją taip pat gaubia įvairūs mitai, o liaudyje jų vairuotojai dažnai pavadinami ir kamikadzėmis. Tačiau tiesa ta, kad nutrūktgalvių galima rasti visose vairuotojų kategorijose, o faktas, kad nelaimingų ar net tragiškai besibaigiančių eismo įvykių pavyktų išvengti, jei visi būtų akylesni, stengtųsi ne tik būti matomi, bet ir pastebėti kitus ir, žinoma, laikytųsi kelių eismo taisyklių“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Svarbiausia – pastebėti

Pasak specialisto, pirmiausia apie į gatves ir kelius išriedančius motociklininkus turėtų prisiminti automobilių vairuotojai.

„Po žiemos kai kurie vairuotojai net krūpteli išgirdę motociklo garsą ar pamatę jį galinio vaizdo veidrodėlyje. Motociklų ypatybė yra ta, kad jie greitai juda, įsibėgėja, stabdo, gali lengvai ir greitai manevruoti. Jei tai daroma tvarkingai ir iš anksto, dar prieš manevrą rodant posūkius, problemų kilti kaip ir neturėtų. Tačiau jų dažniausiai atsiranda dėl nepakankamo dėmesio aplinkai, skubant, laiku neperspėjant apie planuojamą manevrą. Tada po eismo įvykio ir tenka išgirsti – „nepastebėjau“,  – sako A. Žiukelis.

Anot jo, matomumą padidina teisingai sureguliuoti ir švarūs motociklų žibintai, taip pat ryški apranga ir šalmai.

„Viena iš pagrindinių jų bėdų, ta kad motociklininkai įsivaizduoja, kad visi juos mato. Tai klaidinga nuomonė, dalies skaudžių eismo įvykių priežastis. Todėl visos priemonės, padedančios atkreipti dėmesį į save kelyje, yra labai svarbios ir sveikintinos. Beje, garsinis signalas, pagal kelių eismo taisykles, jau yra kritinė, avariniu atveju naudojama priemonė, perspėjanti aplinkinius eismo dalyvius. Tad užgriūti ant signalo, kai jus kas suerzina, ne tik nerekomenduojama, bet ir draudžiama“,  – sako specialistas.

Pirmosios sezono kelionės – atsargesnės ir arčiau namų

Nors formaliai motociklininkų sezonas prasideda kovo mėnesį, didžiausias jų suaktyvėjimas keliuose pastebimas gegužę. Tuo tarpu dabar, kol orai permainingi, į kelią išsiruošusiems motociklininkams būtina stebėti ne tik kelią, bet ir orų prognozę. Nerekomenduojama pirmosioms kelionėms rinktis tolimų atstumų, o įgūdžius po žiemos geriausia atgauti uždarose aikštelėse.

Dar vienas aspektas, apie kurį susimąsto tikrai ne visi – po žiemos ant kelių ir gatvių likęs žvyras.

„Žvyras ant važiuojamosios dalies motociklams kelia kur kas didesnį pavojų nei keturratėms kelių transporto priemonėms. Juo žiemą buvo barstomi keliai ir, deja, didelė dalis žvyro vis dar likę ant kelio, sankryžose, prie įvažiavimų. Ir nors gatvės šiuo metu kaip tik aktyviai valomos po žiemos, tačiau dviračių priemonių vairuotojai turėtų būti itin atidūs. Vairuojant neapdairiai ar aktyviau manevruojant, ypač po lietaus, tokiais atvejais labai nesunku paslysti, taip pat pakelti žvyro daleles, galinčias apibraižyti automobilius, pažeisti jų stiklus”, – perspėja A. Žiukelis.

Išvažiuojant bent kelioms dienoms rekomenduojama pasidomėti orų prognozėmis.

„Šalnų rytais, kartais lengvo sniego dar net ir balandį pasitaiko, taigi, reiktų pasidomėti ne tik orais kur nors nuvažiuojant, bet ir grįžtant. Jei yra blogo, važiavimą motociklu apsunkinančio oro pavojus, visgi patarčiau keliauti kitu transportu“,  – sako specialistas.

Apie BTA:

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2018 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2018 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 47 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Marius Deksnys, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Kitty Sneaker Pink 24
 
HELLY HANSEN Woodlands Coffee Bean/Natura/Black 45
 
Argan Infusion Anti Dandruff Shampoo Šampūnas nuo pleiskanų, 250ml
 
EMU Australia Leopard Brumby Midnight 28
 
HELLY HANSEN Seraphina Demi Women's Whiskey/Frosted Almond 38

Seimui pristatytas transporto priemonės pirmos registracijos mokesčio projektas

  Seimui pristatytas Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projektas Nr. XIIIP-4132, kuriuo siūloma nuo kitų metų sausio 1 d. reglamentuoti motorinių transporto priemonių apmokestinimo transporto priemonių pirmos registracijos mokesčiu tvarką. Mokestį mokėtų M1 klasei ar N1 klasei priskirtos motorinės transporto priemonės, pirmą kartą registruojamos Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre valdytojas. Numatoma, kad […]

  Straipsniai »

Susisiekimo ministras: sklandi Lietuvos pašto veikla bus užtikrinta

Susisiekimo ministerija apgailestauja, kad nepavyko surasti sutarimo su AB Lietuvos paštas valdybos nariais ir dėkoja už jų indėlį į bendrovės veiklą. Atsisakius valdybai tęsti darbą iki šių metų pabaigos, Susisiekimo ministerija skubiai suformuos naują valdybą. Jau inicijuotos procedūros naujų nepriklausomų narių atrankai, siekiant suformuoti nuolatinę bendrovės valdybą, kuri atitiktų EBPO reikalavimus. „Naujoji bendrovės valdyba turės […]

  Straipsniai »

Pasirašyta sutartis dėl ilgalaikės Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategijos rengimo

Susisiekimo ministerijos iniciatyva pradedama rengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategija, kuria siekiama numatyti optimalias ilgalaikes šalies transporto sektoriaus plėtros kryptis ir prioritetus. Pagal pasirašytą strategijos rengimo sutartį ją numatoma parengti iki kitų metų liepos mėnesį. „Ilgalaikė susisiekimo strategija suteiks pagrindą kryptingai, gerąja užsienio valstybių praktika pagrįstai tolimesnei Lietuvos transporto sektoriaus plėtrai. Tai leis […]

  Straipsniai »
Oficialu: Prie pokyčių Vilniaus stoties rajone jungiasi ir Autobusų stotis

Oficialu: Prie pokyčių Vilniaus stoties rajone jungiasi ir Autobusų stotis

Vilnius imasi aktyvių veiksmų dėl autobusų stoties atnaujinimo – šiandien savivaldybėje pasirašyti keturšaliai sostinės, AB „Lietuvos geležinkeliai”, UAB „Vilniaus autobusų stotis“ ir UAB „Baltisches Haus“ ketinimai rajoną drauge paversti prestižiniu mobilumo centru. Tokiu būdu dvi pastarosios įmonės, valdančios dabartinę autobusų stotį, prisijungė prie savivaldybės ir „Lietuvos geležinkelių” planuojamų grandiozinių pokyčių visam Stoties rajonui. „Turime aiškią […]

  Straipsniai »