Dėmesio – į gatves vėl išrieda motociklininkai

1

Dėmesio – į gatves vėl išrieda motociklininkai

Draudikai oficialaus baikerių sezono atidarymo laukia su nerimu – kaip rodo statistika, tikimybė, kad motociklu bus sukeltas eismo įvykis, 50 proc. didesnė nei galimybė, kad motociklininkas nukentės dėl kito eismo dalyvio kaltės. Maža to, kas penktame eismo įvykyje, kur nukenčia motociklas, būna ir sužeistų žmonių. Tiesa, kiek ramina faktas, kad pernai, kai orai kelionėms ir pasivažinėjimui motociklais buvo itin dėkingi, žymaus eismo įvykių skaičiaus augimo neužfiksuota.

Draudimo bendrovės BTA duomenimis, pernai avaringumo neišaugino ir pailgintas oficialus motociklų  sezonas.

„Stereotipiškai ši transporto priemonių grupė laikoma viena rizikingiausių, ją taip pat gaubia įvairūs mitai, o liaudyje jų vairuotojai dažnai pavadinami ir kamikadzėmis. Tačiau tiesa ta, kad nutrūktgalvių galima rasti visose vairuotojų kategorijose, o faktas, kad nelaimingų ar net tragiškai besibaigiančių eismo įvykių pavyktų išvengti, jei visi būtų akylesni, stengtųsi ne tik būti matomi, bet ir pastebėti kitus ir, žinoma, laikytųsi kelių eismo taisyklių“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Svarbiausia – pastebėti

Pasak specialisto, pirmiausia apie į gatves ir kelius išriedančius motociklininkus turėtų prisiminti automobilių vairuotojai.

„Po žiemos kai kurie vairuotojai net krūpteli išgirdę motociklo garsą ar pamatę jį galinio vaizdo veidrodėlyje. Motociklų ypatybė yra ta, kad jie greitai juda, įsibėgėja, stabdo, gali lengvai ir greitai manevruoti. Jei tai daroma tvarkingai ir iš anksto, dar prieš manevrą rodant posūkius, problemų kilti kaip ir neturėtų. Tačiau jų dažniausiai atsiranda dėl nepakankamo dėmesio aplinkai, skubant, laiku neperspėjant apie planuojamą manevrą. Tada po eismo įvykio ir tenka išgirsti – „nepastebėjau“,  – sako A. Žiukelis.

Anot jo, matomumą padidina teisingai sureguliuoti ir švarūs motociklų žibintai, taip pat ryški apranga ir šalmai.

„Viena iš pagrindinių jų bėdų, ta kad motociklininkai įsivaizduoja, kad visi juos mato. Tai klaidinga nuomonė, dalies skaudžių eismo įvykių priežastis. Todėl visos priemonės, padedančios atkreipti dėmesį į save kelyje, yra labai svarbios ir sveikintinos. Beje, garsinis signalas, pagal kelių eismo taisykles, jau yra kritinė, avariniu atveju naudojama priemonė, perspėjanti aplinkinius eismo dalyvius. Tad užgriūti ant signalo, kai jus kas suerzina, ne tik nerekomenduojama, bet ir draudžiama“,  – sako specialistas.

Pirmosios sezono kelionės – atsargesnės ir arčiau namų

Nors formaliai motociklininkų sezonas prasideda kovo mėnesį, didžiausias jų suaktyvėjimas keliuose pastebimas gegužę. Tuo tarpu dabar, kol orai permainingi, į kelią išsiruošusiems motociklininkams būtina stebėti ne tik kelią, bet ir orų prognozę. Nerekomenduojama pirmosioms kelionėms rinktis tolimų atstumų, o įgūdžius po žiemos geriausia atgauti uždarose aikštelėse.

Dar vienas aspektas, apie kurį susimąsto tikrai ne visi – po žiemos ant kelių ir gatvių likęs žvyras.

„Žvyras ant važiuojamosios dalies motociklams kelia kur kas didesnį pavojų nei keturratėms kelių transporto priemonėms. Juo žiemą buvo barstomi keliai ir, deja, didelė dalis žvyro vis dar likę ant kelio, sankryžose, prie įvažiavimų. Ir nors gatvės šiuo metu kaip tik aktyviai valomos po žiemos, tačiau dviračių priemonių vairuotojai turėtų būti itin atidūs. Vairuojant neapdairiai ar aktyviau manevruojant, ypač po lietaus, tokiais atvejais labai nesunku paslysti, taip pat pakelti žvyro daleles, galinčias apibraižyti automobilius, pažeisti jų stiklus”, – perspėja A. Žiukelis.

Išvažiuojant bent kelioms dienoms rekomenduojama pasidomėti orų prognozėmis.

„Šalnų rytais, kartais lengvo sniego dar net ir balandį pasitaiko, taigi, reiktų pasidomėti ne tik orais kur nors nuvažiuojant, bet ir grįžtant. Jei yra blogo, važiavimą motociklu apsunkinančio oro pavojus, visgi patarčiau keliauti kitu transportu“,  – sako specialistas.

Apie BTA:

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2018 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2018 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 47 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Marius Deksnys, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
Withings Steel HR Sport (40mm) OLED, 39 g, Black, Bluetooth, Built-in pedometer, Heart rate monitor, GPS (satellite), Waterproof
 
DAEWOO Washing machine WM-1710ELW Top loading, Washing capacity 6 kg, 700 RPM, A+, Depth 53.5 cm, Width 52.5 cm, White/ black, Semi-automatic, Display,
 
Kaitlentė Bosch PIF651FB1E
 
AOC 24B1H 23.6 “, VA, FHD, 1920 x 1080 pixels, 16:9, 5 ms, 250 cd/m², Black
 
Candy Hob CDH 32/1X Vitroceramic, Number of burners/cooking zones 2, Black,

Įpročiai prie vairo: estams rizikingas plepėjimas telefonu – nė motais, atsakingiausiai elgiasi lietuviai

Tyrimas parodė, kad Baltijos šalyse gatvės dar pilnos telefonu kalbančių vairuotojų. Jie tik pamažu atsisako šio įpročio: 39 proc. mūsų šalies vairuojančių žmonių kelyje nebekalba išmaniaisiais telefonais. Neatsakingiausiai elgiasi estai – tik penktadalis jų vengia kalbėti telefonu prie vairo, Latvijoje tokių žmonių – 27 procentai. Draudikai įspėja, kad telefoninio pokalbio metu vairuotojai nepakankamai stebi aplinką […]

  Straipsniai »

Kelių direkcija jau skelbia pirkimus 2020 m. rangos darbams

Š. m. rugpjūčio 19 d. duomenimis, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos (Kelių direkcija) piniginių srautų įsipareigojimai pagal sutartis ir administravimo išlaidos 2019 m. valstybinės reikšmės keliams administruoti, prižiūrėti ir tiesti jau sudaro 404,8 mln. eurų arba 100 proc. viso Kelių direkcijai skirto biudžeto šiems metams. Be to, 2020 metams sudarytų sutarčių ir išlaidų […]

  Straipsniai »

Diena, kai vairuotojus kelyje dažniausiai užklumpa netikėtumai

Techninės pagalbos kelyje specialistai daugiausia darbo turi penktadieniais. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, pirmą šių metų pusmetį pagal iškvietimų skaičių ši diena pastebimai išsiskyrė iš visų savaitės dienų. Išanalizavus statistiką paaiškėjo, kad penktadienį problemų keliuose patiria vidutiniškai net pusantro karto daugiau vairuotojų negu šeštadienį ar sekmadienį. Draudimo bendrovės duomenimis, jau ne vienerius metus fiksuojama tendencija, jog pats […]

  Straipsniai »

Kaip pavėžėjai užtikrina jūsų saugumą: 5 patikimiausi automobiliai

Automobilių pramonė užtikrindama patikimumą ir saugumą pastaraisiais metais žengė didžiulį šuolį. Tuo įsitikinę autoservisų specialistai, kartu perspėjantys, jog reguliari transporto priemonių priežiūra vis dar nėra pakankamai „madinga“. Kaip tai sprendžia profesijos, kur automobilio patikimumas itin svarbus ir kokie automobiliai jose dominuoja?  Teisingai rūpinasi tik penktadalis vairuotojų  Autoserviso „R2L“ direktorius Rimvydas Vaštakas aiškina, kad šiandien, kaip […]

  Straipsniai »