Dėmesio – į gatves vėl išrieda motociklininkai

1

Dėmesio – į gatves vėl išrieda motociklininkai

Draudikai oficialaus baikerių sezono atidarymo laukia su nerimu – kaip rodo statistika, tikimybė, kad motociklu bus sukeltas eismo įvykis, 50 proc. didesnė nei galimybė, kad motociklininkas nukentės dėl kito eismo dalyvio kaltės. Maža to, kas penktame eismo įvykyje, kur nukenčia motociklas, būna ir sužeistų žmonių. Tiesa, kiek ramina faktas, kad pernai, kai orai kelionėms ir pasivažinėjimui motociklais buvo itin dėkingi, žymaus eismo įvykių skaičiaus augimo neužfiksuota.

Draudimo bendrovės BTA duomenimis, pernai avaringumo neišaugino ir pailgintas oficialus motociklų  sezonas.

„Stereotipiškai ši transporto priemonių grupė laikoma viena rizikingiausių, ją taip pat gaubia įvairūs mitai, o liaudyje jų vairuotojai dažnai pavadinami ir kamikadzėmis. Tačiau tiesa ta, kad nutrūktgalvių galima rasti visose vairuotojų kategorijose, o faktas, kad nelaimingų ar net tragiškai besibaigiančių eismo įvykių pavyktų išvengti, jei visi būtų akylesni, stengtųsi ne tik būti matomi, bet ir pastebėti kitus ir, žinoma, laikytųsi kelių eismo taisyklių“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Svarbiausia – pastebėti

Pasak specialisto, pirmiausia apie į gatves ir kelius išriedančius motociklininkus turėtų prisiminti automobilių vairuotojai.

„Po žiemos kai kurie vairuotojai net krūpteli išgirdę motociklo garsą ar pamatę jį galinio vaizdo veidrodėlyje. Motociklų ypatybė yra ta, kad jie greitai juda, įsibėgėja, stabdo, gali lengvai ir greitai manevruoti. Jei tai daroma tvarkingai ir iš anksto, dar prieš manevrą rodant posūkius, problemų kilti kaip ir neturėtų. Tačiau jų dažniausiai atsiranda dėl nepakankamo dėmesio aplinkai, skubant, laiku neperspėjant apie planuojamą manevrą. Tada po eismo įvykio ir tenka išgirsti – „nepastebėjau“,  – sako A. Žiukelis.

Anot jo, matomumą padidina teisingai sureguliuoti ir švarūs motociklų žibintai, taip pat ryški apranga ir šalmai.

„Viena iš pagrindinių jų bėdų, ta kad motociklininkai įsivaizduoja, kad visi juos mato. Tai klaidinga nuomonė, dalies skaudžių eismo įvykių priežastis. Todėl visos priemonės, padedančios atkreipti dėmesį į save kelyje, yra labai svarbios ir sveikintinos. Beje, garsinis signalas, pagal kelių eismo taisykles, jau yra kritinė, avariniu atveju naudojama priemonė, perspėjanti aplinkinius eismo dalyvius. Tad užgriūti ant signalo, kai jus kas suerzina, ne tik nerekomenduojama, bet ir draudžiama“,  – sako specialistas.

Pirmosios sezono kelionės – atsargesnės ir arčiau namų

Nors formaliai motociklininkų sezonas prasideda kovo mėnesį, didžiausias jų suaktyvėjimas keliuose pastebimas gegužę. Tuo tarpu dabar, kol orai permainingi, į kelią išsiruošusiems motociklininkams būtina stebėti ne tik kelią, bet ir orų prognozę. Nerekomenduojama pirmosioms kelionėms rinktis tolimų atstumų, o įgūdžius po žiemos geriausia atgauti uždarose aikštelėse.

Dar vienas aspektas, apie kurį susimąsto tikrai ne visi – po žiemos ant kelių ir gatvių likęs žvyras.

„Žvyras ant važiuojamosios dalies motociklams kelia kur kas didesnį pavojų nei keturratėms kelių transporto priemonėms. Juo žiemą buvo barstomi keliai ir, deja, didelė dalis žvyro vis dar likę ant kelio, sankryžose, prie įvažiavimų. Ir nors gatvės šiuo metu kaip tik aktyviai valomos po žiemos, tačiau dviračių priemonių vairuotojai turėtų būti itin atidūs. Vairuojant neapdairiai ar aktyviau manevruojant, ypač po lietaus, tokiais atvejais labai nesunku paslysti, taip pat pakelti žvyro daleles, galinčias apibraižyti automobilius, pažeisti jų stiklus”, – perspėja A. Žiukelis.

Išvažiuojant bent kelioms dienoms rekomenduojama pasidomėti orų prognozėmis.

„Šalnų rytais, kartais lengvo sniego dar net ir balandį pasitaiko, taigi, reiktų pasidomėti ne tik orais kur nors nuvažiuojant, bet ir grįžtant. Jei yra blogo, važiavimą motociklu apsunkinančio oro pavojus, visgi patarčiau keliauti kitu transportu“,  – sako specialistas.

Apie BTA:

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2018 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2018 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 47 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Marius Deksnys, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
AUDIMAS Trumpa tampri marginta suknelė 20FL-012 Water Printed XL
 
AUDIMAS Ilgi daugiafunk.paplūdimio šortai 2011-518 Dutch Blue 56
 
AUDIMAS Parka su pašiltinimu THERMORE 2011-407 India Ink L
 
Nike 22-97-15-7 Black 15 42,5
 
AUDIMAS Atsegamas džemp. medv. vidumi 20LT-406 Black XL

Rekomenduojame

„Volkswagen“ ir „Audi“ automobilius jau galima įsigyti internetu

„Volkswagen“ ir „Audi“ automobilius jau galima įsigyti internetu

„Volkswagen“ ir „Audi“ atstovai Lietuvoje atvėrė elektronines parduotuves, kuriose vairuotojai galės išsirinkti ir gauti automobilį neišeidami iš namų. Naujai atidarytų el. parduotuvių lankytojai jau dabar gali ne tik apžiūrėti naujausius automobilių modelius ir susipažinti su jų techninėmis specifikacijomis, bet ir gauti ekspertinę konsultaciją, užsiregistruoti bandomajam važiavimui ar užsisakyti tokias papildomas paslaugas kaip automobilio registracija ar […]

Seimo nario Kęstučio Masiulio pranešimas: parlamentaras prašo neprivatizuoti Lietuvos aerodromų

Seimo nario Kęstučio Masiulio pranešimas: parlamentaras prašo neprivatizuoti Lietuvos aerodromų

2020 m. gegužės 27 d. pranešimas žiniasklaidai Seimo narys Kęstutis Masiulis kreipėsi į Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją, ragindamas sustabdyti aerodromų naikinimą ir pristatyti visuomenei jų plėtros strategiją. „Nuo pat 1990 m. Lietuva neturi jokios rimtos strategijos, ką daryti su aerodromais. Turtas parceliuojamas, neprižiūrimas ir nykstantis. Aerodromai iki šiol gyvuoja tik entuziastų dėka. Valstybinės institucijos […]

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narių Andriaus Kupčinsko ir Lauryno Kasčiūno pranešimas: „Susisiekimo ministro akibrokštai dėl kelio Kaunas–Prienai–Alytus reikšmės“

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narių Andriaus Kupčinsko ir Lauryno Kasčiūno pranešimas: „Susisiekimo ministro akibrokštai dėl kelio Kaunas–Prienai–Alytus reikšmės“

2020 m. gegužės 27 d. pranešimas žiniasklaidai Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos nariai Andrius Kupčinskas ir Laurynas Kasčiūnas kreipėsi į susisiekimo ministrą Jaroslavą Narkevičių, reikalaudami pateikti aiškius ir nedviprasmiškus atsakymus dėl Kauno–Prienų–Alytaus kelio statuso keitimo į magistralinį ir jo sutvarkymo suprantamesnės perspektyvos nei 2033 m. Lietuvos automobilių kelių direkcijos skelbiamais valstybinės reikšmės kelių […]

Susisiekimo ministro pavedimu tikslinamas finansavimo skyrimas keliams į lankytinas vietoves

Susisiekimo ministro pavedimu tikslinamas finansavimo skyrimas keliams į lankytinas vietoves

Susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič, siekdamas išsklaidyti abejones dėl galimo viešųjų ir privačių interesų konflikto, stabdo finansavimą Trakų r. vietinės reikšmės keliui, esančiam  sename Varnikų kaime. Susisiekimo ministro įsakymu patvirtintą finansuotinų kelių objektų sąrašą buvo sudariusi Valstybinės ir vietinės reikšmės kelių objektų, finansuojamų iš Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių plano lėšų, […]