Dėl žalingų Mobilumo paketo nuostatų Lietuva kreipsis į Europos Sąjungos teisingumo teismą

Dėl žalingų Mobilumo paketo nuostatų Lietuva kreipsis į Europos Sąjungos teisingumo teismą

Siekdama ginti šalies ekonominius interesus ir apsaugoti vežėjų verslą nuo nelygių konkurencijos sąlygų, Lietuva numato kreiptis į Europos Sąjungos teisingumo teismą (ESTT) su prašymu panaikinti šiemet priimtas Mobilumo paketo nuostatas. Tokiam Susisiekimo ir Teisingumo ministerijų inicijuotam sprendimui šiandien pritarė Vyriausybė.

„Mobilumo paketas, nustatydamas privalomą transporto priemonės grąžinimą į įsisteigimo valstybę ir kabotažo ribojimą, įveda tiesioginius rinkos apribojimus ES viduje, kurie kartu reikšmingai padidins komercinio krovininio kelių transporto aplinkos taršą. Be to, jis neužtikrina vairuotojams būtinos poilsio infrastruktūros plėtros, ignoruojant pačios Europos Komisijos tyrimų išvadas. Kartu su bendramintėmis Europos Sąjungos šalimis, su kuriomis ne kartą ES lygmenyje kėlėme šiuos klausimus, numatome ginčyti šių konkrečių Mobilumo paketo nuostatų teisėtumą“, – sako susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič.

Kreipdamasi į ESTT Lietuva sieks užtikrinti, kad šalies vežėjai nepatirtų diskriminavimo, nelygių konkurencijos sąlygų, kad jiems nebūtų taikomi nepagrįsti ir neproporcingi reikalavimai, suteikiantys konkurencinį pranašumą kitų šalių vežėjams vieningoje ES rinkoje. Riziką dėl neigiamo Mobilumo paketo nuostatų poveikio kelių transporto sektoriui yra įvardijusi Tarptautinė kelių transporto sąjunga, kurios vertinimu, vilkiko grąžinimo reikalavimas gali generuoti iki 100 000 tonų papildomų CO2 emisijų per metus. Europos Komisija, atsižvelgdama į galimą grėsmę Žaliojo kurso tikslams, taip pat šiuo metu atlieka minėtos nuostatos poveikio vertinimą. Anksčiau atliktų Europos Komisijos tyrimų duomenimis, Europos Sąjungos šalyse yra apie 7000 sertifikuotų saugių poilsio vietų, tuo tarpu kai jų poreikis gali sieki iki 400 000 vietų per dieną.

Daugelio Lietuvos bei kitų ES šalių transporto sektoriaus įmonių ir jas atstovaujančių organizacijų teigimu, neištaisius šių Mobilumo paketo trūkumų, dirbtinai persiskirstys krovinių vežimo kelių transportu rinka ir bus apribotos Lietuvos vežėjų verslo galimybes kitose ES valstybėse. Pačios ES šalys taip pat susidurs su papildoma našta siekdamos mažinti kelių transporto sektoriaus CO2 emisijas.

Didžiąją Lietuvos vežėjų įmonių veiklos dalį sudaro krovinių vežimas kitose ES valstybėse. Tarptautinio krovinių vežimo dalis šalies vežėjų veikloje yra didžiausia ES – 91,8 proc. pervežimų yra tarptautiniai ir tik apie 8 proc. vietiniai.

Pažymėtina, kad Europos Komisija šiuo metu atlieka Mobilumo paketo pasekmių vertinimą, kurio rezultatų laukiama iki šių metų pabaigos. Tikimasi, kad atliekant šį vertinimą bus atsižvelgta ir į naujus vežėjų veiklos ypatumus pandemijos sąlygomis.

Atskiros Mobilumo paketo nuostatos turės neigiamos įtakos ir kitų ES valstybių, pavyzdžiui, Lenkijos, Latvijos, Estijos, Vengrijos, Rumunijos, Bulgarijos, Kipro ir Maltos interesams, kurios taip pat planuoja kreiptis į ESTT.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
REIMA Hopper Melange Grey 110
 
REIMA Parvin Melange Grey 110
 
Crocs™ Bayaband Clog Kid's Lemon 28
 
REIMA Hopper Raspberry Pink 110
 
REIMA Puhuri 510306 Navy 6985 98

Rekomenduojame

„Vitras-S“ pakeitė pavadinimą į „Top Rails“, plės paslaugų spektrą

„Vitras-S“ pakeitė pavadinimą į „Top Rails“, plės paslaugų spektrą

Geležinkelio infrastruktūros ir statybos remonto bendrovė „Vitras-S“ įregistravo naują pavadinimą ir ketina žengti į naujas veiklos sritis. UAB „Top Rails“ ir toliau užsiims geležinkelio statybos darbais, tačiau bendrovės užsakymų portfelyje vis didesnę dalį turėtų užimti didesnę pridėtinę vertę kuriantys inžinerijos projektai. Šią vasarą įvyko pokyčių ir „Top Rails“ akcininkų struktūroje. Anksčiau 84 proc. įmonės akcijų […]

Ką reikia žinoti prieš sėdant prie pakaitinio automobilio vairo?

Ką reikia žinoti prieš sėdant prie pakaitinio automobilio vairo?

Daugelis savo kasdienybės nebeįsivaizduoja be automobilio, todėl net ir kelių dienų pertrauka be asmeninės transporto priemonės tampa rimtu iššūkiu. Pastebima, kad pastaruoju metu šalies vairuotojai vis dažniau renkasi pakaitinio automobilio paslaugą, kurią siūlo jų draudimų bendrovės. Vis tik važinėjant tokiu automobiliu, svarbu įsidėmėti keletą svarbių taisyklių, numatytų daugumoje šios paslaugos sutarčių. Klientams prireikia vis dažniau […]

J.Narkevič: Skiriame papildomą finansavimą antrojo kelio statybai ruože Livintai-Gaižiūnai

J.Narkevič: Skiriame papildomą finansavimą antrojo kelio statybai ruože Livintai-Gaižiūnai

Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu antrojo kelio statyboms ruože Livintai-Gaižiūnai beveik 2 mln. eurų padidinta finansavimo dalis iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų. Įgyvendinus projektą bus užtikrintas greitesnis ir saugesnis traukinių eismas, saugi sankirta su automobilių keliu, taupomas keleivių ir krovinių vežimo laikas, sumažės aplinkos tarša bei triukšmo lygis.  „Šis Kaišiadorių rajone esantis geležinkelio ruožas […]

„airBaltic“ Lietuvoje perskraidino 22 proc. daugiau keleivių nei liepą

„airBaltic“ Lietuvoje perskraidino 22 proc. daugiau keleivių nei liepą

Oro linijų kompanija „airBaltic“ šių metų rugpjūčio mėnesį į Lietuvą ir iš jos perskraidino daugiau nei 32 000 keleivių arba 22 proc. daugiau nei liepą. Iš visų trijų Baltijos šalių sostinių į Europą kompaniją iš viso perskraidino 137 830 keleivių arba 9 proc. mažiau nei šių metų liepą. „Mes didžiuojamės galėdami pasiūlyti savo keleiviams geriausią […]