Nuo gruodžio 1 dienos Lietuvoje oficialiai pradėta prekyba žieminiais degalais, kurie yra pritaikyti minusinei temperatūrai. Nors jais degalinės tradiciškai apsirūpina ir talpyklas užsipildo gerokai anksčiau nustatyto termino, tačiau efektyvų važiavimą žiemą lems ir vairuotojų įpročiai.
Didžiausio Lietuvoje degalinių tinklo „Circle K“ degalų kategorijos vadovas Rokas Laurinavičius teigia, kad žieminiai degalai kritiškai svarbūs būtent dyzelinių automobilių vairuotojams. Oro temperatūrai krentant dyzelinas turi savybę kristalizuotis, todėl dyzeliu varomas automobilis gali ne tik neužsivesti, bet ir parafinais užkimšti degalų filtrą.
Vasarinis dyzelinas žiemą gali virsti „debesimi“
Dabar „Circle K“ degalinėse prekiaujama pirmos klasės žieminiu dyzelinu, kuris neužšąla mažiausiai iki -26 laipsnių Celsijaus.
„Siekiant, kad dyzelinas transporto priemonės degalų sistema tekėtų taip pat sklandžiai, kaip ir vasarą, iš jo pašalinama dalis sunkiųjų dyzelino frakcijų. Atitinkamai žemėja ir dyzelinui būdingas kristalizavimosi, arba vadinamoji drumstimosi temperatūra (angl. cloud point), kuris gali pradėti formuotis oro temperatūrai nukritus iki maždaug -7 laipsnių Celsijaus. Minusinės temperatūros sąlygomis dyzeline esantys parafinai ima sudaryti į debesis panašius kristalus, užteršia degalų baką, užkemša filtrus. Nieko nekeičiant Lietuvoje per šalčius geriausiu atveju tiesiog neužsivestų du automobiliai iš trijų“, – sako R. Laurinavičius
„Circle K“ degalinių tinklas žieminiu dyzelinu pradėjo prekiauti lapkričio viduryje. Tikėtina, kad ir automobilių bakuose dalį tūrio jau užima būtent žieminio tipo dyzelinas. R. Laurinavičius atkreipia dėmesį, kad jeigu vairuotojai renkasi nekokybiškus degalus, įsigydami iš galimai nepatikimų tiekėjų, jie rizikuoja sugadinti savo automobilį.
Šalčiai mažina visų automobilių efektyvumą
Kitas žiemai būdingas iššūkis, aktualus visiems be išimties vairuotojams, yra tai, kad šaltis sumažina visų automobilių efektyvumą. JAV energetikos departamentas degalų efektyvumo testais nustatė, kad minusinė temperatūra įprastų benzinu varomų automobilių ridą sumažina maždaug dešimtadaliu, tuo tarpu hibridų ekonomiškumas krenta dar smarkiau – apytiksliai trečdaliu.
„Kuo trumpesnė kelionė, tuo labiau tikėtina, kad automobilio sistemos nespės gerai įšilti bei pasiekti ekonomiškiausiai degalus naudojančios temperatūros. Šalia to papildomos energijos prireikia ir nusprendus atitirpinti langus, pašildyti sėdynes ar visą saloną. Akivaizdu, kad šaltis automobilį ir jo sistemas veikia daug kompleksiškiau, nei esame įpratę galvoti“, – teigia R. Laurinavičius.
Svarbu ir tai, kad šaltas oras yra tankesnis, todėl vairuojant juntamas didesnis aerodinaminis pasipriešinimas. Be to, dėl šalčio mažėja slėgis padangose ir, atitinkamai, sunkėja riedėjimas. Jei kelias dar ir padengtas ledu ar sniegu, suprastėja padangų sukibimas su keliu, tad visai nenuostabu, kad dėl išvardintų faktorių degalų baką gali tekti pildyti dažniau.
„Degalai būtų naudojami efektyviau, jei vairuotojai atšalus orams dažniau tikrintų ir palaikytų tinkamą slėgį padangose. Padėtų ir optimalesnis kelionių planavimas, reikalus trumpais maršrutai priderinant prie ilgesnių važiavimų, o automobilio langų ir salono šildymą tik užvedus variklį reikėtų naudoti minimaliai – tik tiek, kiek neišvengiama ir nesistengti iškart pasiekti komfortiškos temperatūros. Dar vienas svarbus faktorius yra optimalaus greičio pasirinkimas, mažinant oro pasipriešinimą ir gerinant padangų sukibimą su kelio danga“, – atkreipia dėmesį R. Laurinavičius.
Daugiau kaip 900 darbo vietų įkurusi „Circle K“ yra didžiausia pagal pajamas Lietuvos mažmeninės naftos prekybos bendrovė. Didžiąją dalį jos degalinių tinklo sudaro viso aptarnavimo degalinės – jų yra 77, dar 11 – automatinės.
Pranešimą paskelbė: Džolita Adomkienė, UAB „Idea Prima”
Ryga. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ pranešė atlikusi pirminį „SpaceX“ interneto ryšio sistemos „Starlink“ bandymą savo lėktuve „Airbus A220-300“. Antžeminis bandymas buvo atliktas aviakompanijos bazėje Rygoje, o skrydžio metu veiksianti ryšio sistema buvo išbandyta pilnoje kabinoje, kurią sudarė „airBaltic“ ir „SpaceX“ „Starlink“ darbuotojai. „Džiaugiamės, kad galime pirmauti Europoje siūlydami greitaeigį, neribotą ir nemokamą ryšį skrydžio […]
Nors Lietuvos įstatymai įpareigoja vairuotojus kas 2 metus atlikti automobilio techninę apžiūrą, 2023 m. „Transekstos“ duomenimis, net 26 proc. automobilių savininkų pernai vėlavo tai padaryti. Techninės apžiūros neturintis automobilis gali ne tik kelti pavojų eismo saugumui, tačiau vairuotojai rizikuoja sulaukti ir baudų. Geriausias būdas jų išvengti – užsisakyti priminimą apie artėjančią techninės apžiūros galiojimo laiko […]
Nepriklausomų geležinkelių reguliuotojų grupė IRG-Rail išanalizavo 2022 m. rinkos duomenis ir konstatavo, kad naudojimasis geležinkelių transportu grįžo į priešpandeminį 2019 m. lygį. Tačiau Lietuvai pandemija nebuvo toks didelis iššūkis, kaip dėl karo Ukrainoje ir Baltarusijai pritaikytos sankcijos, kurios iš esmės pakeitė Lietuvos geležinkelių rinką. Kaip ir ankstesniais laikotarpiais, 2022 m. Europoje geležinkelių tinklas intensyviau buvo […]
Europoje, taip pat ir Lietuvoje, sukaupta patirtis, kai elektriniai bendrovės DFDS sunkvežimiai sėkmingai perveža krovinius, paskatino Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo įmonę plėsti el. transporto parką. DFDS sudarė lizingo sutartį su „Volvo Trucks“ dėl papildomų 100 elektrinių sunkvežimių įsigijimo. Vilkikai bus pristatyti 2024 ir 2025 metais. Bendrovės duomenimis, šis žingsnis svarbus įgyvendinant ilgalaikį tikslą […]
Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime, kodėl verta pasirinkti tinkamas aukščiausios kokybės vasarines padangas, taip padidinant saugumą, užtikrinant geriausią vairavimo patirtį ir sutaupant kaštus. Kiekvienais metais šylant orams vairuotojai pasiruošę keisti žiemines padangas į vasarines. Pagal Lietuvos kelių eismo taisykles žiemines padangas pasikeisti į vasarines rekomenduojama nuo balandžio 1 d., o jeigu žieminės padangos […]
Remiantis automobilių prekybos bendrovės „Moller Auto“ veiklos rezultatais Baltijos šalyse, 2023 metais labiausiai augo elektromobilių segmentas – pernai, palyginti su 2022 metais, elektromobilių pardavimai išaugo 63 proc. Naudotų automobilių parduota 26 proc. daugiau, o naujų automobilių pardavimų apimtys buvo stabilios ir išliko 2022 m. lygyje. „Moller Auto“ servisų apyvarta Lietuvoje per metus išaugo 12,8 proc. […]