Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“

1

Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“

Vokietijos premium klasės automobilių gamintojas BMW išleis pirmąjį sportinės M serijos universalą. Galingas naujasis modelis tuo pačiu bus greičiausias BMW universalas – 100 km/val. greitį jis pasieks per 3,6 sekundės. Oficiali BMW atstovė Lietuvoje „Krasta Auto“ skelbia, kad Lietuvoje „BMW M3“ turėtų debiutuoti 2023 m. pradžioje.

„Nors „BMW M“ modeliai leidžiami jau 50 metų, iki šiol tarp jų nebuvo nė vieno universalo. Pirmasis tokio kėbulo tipo „M3“ yra unikalus tuo, kad suderina M serijai būdingą sportiškumą ir tikslų valdymą su praktiškumu bei komfortu kasdienėse kelionėse. Tad tai universalas ne tik dėl kėbulo formos, bet ir dėl savo teikiamo vairavimo malonumo įvairiuose keliuose – ir lenktynių trasoje, ir ilgose kelionėse“, – sako BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

„BMW M3“ iš išorės atrodo itin moderniai, kėbulo linijos atletiškos, o sportiškumą pabrėžia svarbūs akcentai – didelės oro įsiurbimo angos, raumeningos ratų arkos, 19 colių ratlankiai priekyje ir 20 colių – gale. Kurdami dizainą inžinieriai pasirūpino, kad galingas „M3“ variklis gautų pakankamą aušinimą, o kėbulas būtų aerodinamiškas.

Greičiausias BMW universalas

M modelių gerbėjams visuomet svarbiausia, kas slypi po naujojo modelio variklio dangčiu. O čia – vienaeilis šešių cilindrų benzininis agregatas su „M TwinPower Turbo“ technologija. Variklio galia siekia net 375 kW/510 AG ir išvysto maksimalų 650 Nm sukimo momentą. Variklio sistemos galingumą ir patvarumą „M3“ paveldėjo iš lenktynėms skirto „BMW M4 GT3“ modelio.

Nuo 0 iki 100 km/val. naujasis universalas gali įsibėgėti per 3,6 sekundės, o nuo 0 iki 200 km/val – per 12,9 sekundės. Automobilyje maksimalus greitis ribojamas elektroniniu būdu iki 250 km/val, tačiau įsigijus „M Driver“ paketą jis sieks iki 280 km/val.

Variklio galia į ratus perduodama per aštuonių laipsnių „M Steptronic“ pavarų dėžę su „Drivelogic“ sistema, kuri leidžia pasirinkti iš trijų pavarų perjungimo programų ir gali būti valdoma ant vairo esančiomis pavarų svirtelėmis. „M3“ ratus suka visų varančiųjų ratų sistema „M xDrive“, tačiau norint galima atjungti dinaminę stabilumo kontrolės sistemą ir tuomet automobilis bus varomas tik galine ašimi.

Daug dėmesio inžinieriai skyrė ir tobulinant automobilio važiuoklę, kad ji būti universali ir sportiniam, ir kasdieniam važiavimui. Tam atlikta daug bandymų skirtingomis sąlygomis – važiuojant lenktynių trasose, miesto keliais ir užmiestyje. Automobilis turi itin tvirtą pakabą, papildomus tvirtinimo elementus po grindimis ir bagažo skyriuje. Dėl to jis yra stabilesnis, dinamiškesnis, geriau įsikimba į kelią ir yra labai tiksliai valdomas.

Standartiškai visi „BMW M3“ universalai turės adaptyviąją M pakabą su elektroniniu būdu valdomais amortizatoriais ir kintančio sportinio vairavimo sistemą su „M Servotronic“ stiprintuvu. Automobilio vairuotojas taip pat galės reguliuoti stabdžių pedalo jautrumą (du skirtingi režimai). Už papildomą mokestį bus galima įsigyti „M Carbon“ keramikinius stabdžius.

„M3“ automobilyje įdiegta dinaminė stabilumo kontrolės sistema (DSC) turi ratų praslydimo ribojimo funkciją, kuri integruota variklio valdymo bloke. Standartiškai sportinis universalas turės „M Dynamic Mode“ ir „M Traction Control“ sistemas.

Piloto kabinos jausmas

Naujojo modelio salone vairuotojas jausis kaip tikras lenktynių pilotas. Priekyje montuojamas išlenktas BMW ekranas, kurį sudaro 12,3 colio skersmens valdymo ekranas ir 14,9 colio skersmens prietaisų ekranas. Pastarajame vairuotojui suteikiama svarbi važiavimo informacija, naudojami nauji grafikos ir M stiliaus sprendimai. Už papildomą mokestį bus galima užsisakyti ir projekcinį ekraną (Head-Up Display), pritaikytą M modeliams.

Standartiškai modeliai turės M sportines sėdynes su atminties funkcija. Kaip papildomą įrangą galima bus užsisakyti anglies pluošto „M Carbon“ sėdynes priekyje. Šios itin lengvos ir patogios sėdynės leidžia automobilio svorį sumažinti 9,6 kilogramo.

„BMW M3“ taip pat turės tris važiavimo režimus – įprastiems keliams skirtą (road), sportinį (sport) ir lenktynių trasos (track). Universale taip pat yra M modeliams skirta valdymo sistema ir spartusis nustatymų mygtukas, kurį spustelėjus galima nustatyti įvairius variklio, važiuoklės, vairavimo, stabdymo ir visų varančiųjų ratų sistemos „xDrive“ parametrus. Vairuotojo patogumui, galima išsaugoti dvi automobilių parametrų versijas ir jas vėliau greitai įjungti ant vairo esančiais mygtukais. Standartiškai pirkėjai su „M3“ universalu gaus „M Drive Professional“ įrangą su traukos kontrolės sistema „M Traction Control“, „M Drift Analyser“ ir „M Laptimer“.

Standartinėje komplektacijoje „BMW M3“ turės ir plačią komforto įrangą. Joje – trijų zonų automatinė klimato kontrolės sistema, „BMW Live Cockpit Plus“ įranga su navigacijos sistema „BMW Maps“, salono apšvietimas, aukštos kokybės garso sistema, vidinių ir išorės veidrodėlių paketas.

Erdvaus „M3“ universalo gale – trys pilnos sėdimo vietos. Bagažinės talpa siekia 500 litrų, o nulenkus galines sėdynes – net 1510 litrų. Standartinėje komplektacijoje yra elektroninio bagažinės dangčio atidarymo ir uždarymo funkcija, taip pat atskirai atidaromo bagažinės lango galimybė.

Plati bazinė saugumo įranga

Saugumo kelyje suteiks vairavimo ir parkavimo asistentai. Iš gamyklos išriedantys „M3“ standartiškai turės perspėjimo apie priekinį susidūrimą sistemą, greičio ribojimų atpažinimo bei draudimo lenkti sistemą, išvažiavimo iš eismo juostos perspėjimo sistemą ir parkavimo atstumo kontrolės sistemą. Už papildomą mokestį bus galima užsisakyti ir kitą įrangą – „Driving Assistant Professional“ su vairavimo ir eismo juostos palaikymo funkcija, „Active Cruise Control“ su „Stop&Go“ funkcija, šviesoforų signalų atpažinimo sistemą ir kitas.

Automobilyje diegiama naujausia BMW operacinė sistema (8-oji jos versija), kuri yra patogiai valdoma ir interaktyvi. Prie automobilio galima prijungti mobilųjį telefoną su „CarPlay“ ar „Android Auto“, yra e-Sim kortelės galimybė su 5G ryšiu, o valdyti automobilį nuotoliu galima per „My BMW“ programėlę.  

Pranešimą paskelbė: Žilvinas Bružas, Integrity PR

Rekomenduojame

„Rail Baltica“: viešinamos geležinkelių Kauno geležinkelių mazgo specialiojo plano alternatyvos vystymo planas

„Rail Baltica“: viešinamos geležinkelių Kauno geležinkelių mazgo specialiojo plano alternatyvos vystymo planas

Visuomenė jau gali susipažinti su parengtu Kauno geležinkelio mazgo susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo plano koncepcija ir strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaita. Vietovių, esančių šalia Kauno geležinkelio mazgo, bendruomenės, susijusios organizacijos ir visuomenė kviečiamos aktyviai dalyvauti teritorijų planavimo procese, viešo svarstymo metu argumentuotai išsakyti savo pasiūlymus. „Kauno geležinkelio mazgas – viena sudėtingiausių geležinkelio infrastruktūrų, per […]

Sostinėje praūžė vairuotojų profesinio meistriškumo varžybos

Sostinėje praūžė vairuotojų profesinio meistriškumo varžybos

Liepos 5 d. UAB „Vilniaus viešasis transportas“ Viršuliškių transporto departamente įvyko jau tradicija tapusios autobusų ir troleibusų vairuotojų profesinio meistriškumo varžybos. Tai – 21-osios, rekordais ir staigmenomis pažymėtos varžybos. Renginį atidarė ir dalyvius bei svečius pasveikino UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Darius Aleknavičius. „Pirmiausia didelis ačiū visiems viešojo transporto darbuotojams, kurie nenuilstamai dirba savo […]

Verslas prašo greičiau baigti geležinkelio vėžės tiesimą Šiauliuose

Verslas prašo greičiau baigti geležinkelio vėžės tiesimą Šiauliuose

Šiaulių bei visos Lietuvos verslininkus ir pramonininkus vienijančios organizacijos prašo toliau tęsti naujos geležinkelio linijos link Šiaulių laisvosios ekonominės zonos ir Šiaulių oro uosto statybą. Šiuo metu įrengtos geležinkelio infrastruktūros – 1,4 km ilgio vėžės, esą nepakanka norint užtikrinti mieste veikiančių įmonių konkurencingumą ir naujų investicijų atėjimą. Šiaulių pramoninis parkas (plotas 56 ha), laisvoji ekonominė […]

WIZZ AIR LĖKTUVAS PIRMĄKART SKRIDO VAROMAS TVARIAIS DEGALAIS

WIZZ AIR LĖKTUVAS PIRMĄKART SKRIDO VAROMAS TVARIAIS DEGALAIS

Sparčiausiai auganti Europos oro linijų bendrovė Wizz Air pirmą kartą atliko skrydį, naudodama tvarius degalus. Europos Sąjungos darnaus judumo konferencijos „Connecting Europe Days 2022“ proga, bendrovė dalį lėktuvo degalų pakeitė tvariais aviaciniais degalais (angl. sustainable aviation fuel, SAF). Parodomasis skrydis vyko iš Bukarešto Henri Coanda tarptautinio oro uosto į Liono Sent Egziuperi oro uostą. Tvarus […]

Rekordinis birželio mėnuo automobilių vairuotojams – nuostolių per vieną mėnesį tiek, kiek pernai jų buvo per visus metus

Rekordinis birželio mėnuo automobilių vairuotojams – nuostolių per vieną mėnesį tiek, kiek pernai jų buvo per visus metus

Pasibaigus pirmajam vasaros mėnesiui, ekspertai pastebi labai aiškią stichinių nelaimių tendenciją – rekordiškai, lyginant su ankstesniais metais, birželį per audras nukentėjo transporto priemonės. „Lietuvos draudimo“ duomenys atskleidžia, kad per šį birželio mėnesį dėl audrų automobiliai patyrė daugiau nuostolių, nei per visas 2021 metų audras. Nuostolių – keturis kartus daugiau nei praėjusį birželį Kaip sako draudimo […]

Jaunieji vairuotojai avarijų sukelia dukart daugiau, bet jų žalos mažesnės

Jaunieji vairuotojai avarijų sukelia dukart daugiau, bet jų žalos mažesnės

Lietuvoje asmenų, turinčių galiojantį vairuotojo pažymėjimą, šių metų pradžioje buvo apie 1,5 mln. Apie 4,45 proc. iš jų – pradedantieji vairuotojai, kurių automobiliai yra pažymėti klevo lapais. Oficialioji įskaitinių autoįvykių, kuriuose nukentėjo žmonės, statistika rodo, kad pradedantieji vairuotojai yra apie 8 proc. autoįvykių kaltininkai. BTA Draudimas, turintis duomenų ne tik apie įvykius, kuriuose nukentėjo žmonės, […]