„DB Schenker“ ir „Lufthansa“ pirmieji pasaulyje pristato CO2 požiūriu neutralius krovininius skrydžius

„DB Schenker“ ir „Lufthansa“ pirmieji pasaulyje pristato CO2 požiūriu neutralius krovininius skrydžius

Didžiausia pasaulyje logistikos kompanija „DB Schenker“ ir oro linijų bendrovė „Lufthansa“ sujungė pajėgas: pristato pirmąjį pasaulyje CO2emisijų požiūriu neutralų kassavaitinį krovininį oro linijų reisą Frankfurtas-Šanchajus, kuriam bus naudojamas tvarus kuras.

Neutralūs CO2emisijų požiūriu skrydžiai tarp Frankfurto ir Šanchajaus sutaupys iki 174 tonų iškastinio kuro per savaitę. Nors verslui tai kainuos brangiau, vis daugiau mūsų klientų siekia sumažinti neigiamą ekologinį pėdsaką ir transformuoti savo tiekimo grandinę, kad užtikrintų didesnį tvarumą ir neutralumą klimatui. „Carbon neutral“ statusą turinčio oro transporto paslaugomis netolimoje ateityje galės naudotis ir mūsų klientai Baltijos šalyse“, – teigia UAB „Schenker“ direktorius ir valdybos narys Audrius Sungaila.

Pasak A.Sungailos, aviacijos industrija yra sutarusi iki 2050 metų savo generuojamas CO2emisijas sumažinti perpus. „Orlaiviai dėl techninių priežasčių greitu metu dar negalės naudoti tokio alternatyvaus kuro, kaip vandenilis ar elektra, todėl tvarus kuras šiuo metu yra vienintelis kelias mūsų tikslo link. Tvarus kuras yra chemiškai panašus į iškastinį kurą, tačiau yra pagamintas iš kepimui panaudoto aliejaus ar biokuro“, – sako A. Sungaila.

Nors tvarus kuras kol kas yra brangesnis už įprastą, o jo prieinamumas dar labai ribotas, šį kurą jau galima naudoti su esama infrastruktūra bei dabartiniais orlaiviais. Tvarus kuras išskiria į aplinką iki 80 procentų mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Tuo metu likę 20 procentų dujų yra sugeriamas ir išvalomas augalų, auginamų ir naudojamų specialiai kuro gamybai bei miškų atkūrimo projektams. Tai reiškia, jog CO2 požiūriu neutralūs skrydžiai neišskiria į atmosferą naujų šiltnamio dujų emisijų“, – paaiškina A.Sungaila.

Pirmasis „DB Schenker“ ir „Lufthansa“ tvarus krovininio orlaivio skrydis įvyko dar praėjusių metų lapkričio mėnesį, tačiau nuo šio balandžio krovininiai skrydžiai maršrutu Frankfurtas-Šanchajus kursuos kas savaitę. Tikimasi, kad šių kompanijų pavyzdžiu greitu metu paseks ir kitos aviacijos rinkos bendrovės.

Pranešimą paskelbė: Ieva Šimkūnaitė-Jansonienė, KPMS ir partneriai

Kiti skelbimai:
 
Converse Chuck Taylor All Star Ox Black/Black 41,5
 
LORENZO 42-27-13-9 Black 38
 
AUDIMAS Ilga sportinė liemenėlė 2111-309 Black M
 
AUDIMAS Maudymosi glaudės 2011-517 Biosphere/Black XL
 
AUDIMAS Švelni modalo suknelė 2111-007 High Rise Melange L

Rekomenduojame

Dalyvaujantiems astronautų atrankoje – VILNIUS TECH AGAI pagalba

Dalyvaujantiems astronautų atrankoje – VILNIUS TECH AGAI pagalba

Seimui skubos tvarka ratifikavus narystę Europos kosmoso agentūroje (EKA), Lietuvai atsivėrė daug reikšmingų galimybių. Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Antano Gustaičio aviacijos instituto (AGAI) dekano dr. Justo Nugaro, nors šalis mokės narystės mokestį, didžioji jo dalis sugrįš per projektų finansavimą būtent kosmoso ekosistemos auginimui ir stiprinimui. „Narystė EKA leis lygiavertiškai dalyvauti mokslininkų ir pažangiausių įmonių […]

Populiarėjančios bepilotės skraidyklės kelia naujų iššūkių

Populiarėjančios bepilotės skraidyklės kelia naujų iššūkių

Dronai jau nėra naujiena, tačiau spartus technologijų vystymasis augina bepiločių orlaivių prieinamumą tiek karo pramonėje ir komerciniame sektoriuje, tiek laisvalaikiui bei pramogoms. Eksponentiškai didėjantis susidomėjimas bepilotėmis skraidyklėmis kelia infrastruktūrinių ir teisinių oro erdvės klausimų. Remiantis ekonominių analizių duomenimis, dronų pardavimai Europoje toliau auga. Prognozuojama, kad iki 2050 m. bepilotės skraidyklės sudarys iki 35 proc. visų […]

Rekonstrukcijai ruošiamas kelias Kaunas–Prienai–Alytus

Rekonstrukcijai ruošiamas kelias Kaunas–Prienai–Alytus

Susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda šiandien nuotoliniame susitikime su Kauno ir Alytaus regionų savivaldybių merais bei Seime įkurtų Kauno regiono bičiulių ir Dzūkijos bičiulių grupių nariais aptarė krašto kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus ruožo tarp Kauno ir Prienų rekonstrukcijos alternatyvas ir viso kelio atnaujinimo perspektyvas. „Kelio Kaunas–Prienai rekonstrukcija – vienas iš Vyriausybės programoje numatytų ir […]

Gera žinia savivaldybėms: vietoj metalinių gatvių atitvarų įrengiant želdinius saugiam eismui, juos bus galima finansuoti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos

Gera žinia savivaldybėms: vietoj metalinių gatvių atitvarų įrengiant želdinius saugiam eismui, juos bus galima finansuoti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad atsižvelgus į savivaldybių siūlymus ir prašymus, dalį Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų bus galima panaudoti kelio želdiniams kaip eismo saugumo priemonei. Tikimasi, kad jau šiemet tokios išlaidos bus laikomos tinkamomis finansuoti iš KPPP, tačiau kitais metais įstatyme bus patikslinta, kokie želdiniai gali būti priskiriami šiai kategorijai. Iš KPPP lėšų […]