Transporto priemonių gedimai gali tapti eismo įvykio priežastimi. Be to, laiku neatlikti remonto darbai, susidėvėjusios ir senos automobilių dalys reikalauja neplanuotai didelių išlaidų. Siekdami užbėgti įvykiams už akių ir išvengti galimų sunkumų ateityje, skirkite laiko transporto priemonės priežiūrai. Nepamirškite amžinos kovos su rūdimis – korozija gali pažeisti kėbulo konstrukciją.
Viena dažniausių problemų – prastai veikianti apšvietimo ir šviesos signalizacijos sistema. Bėdų atsiranda dėl blogai sureguliuotų žibintų arba netinkamų šviesos šaltinių naudojimo, pvz., vietoj įprastų kaitrinių lempučių yra naudojami dujų išlydžio šviesos šaltiniai – vadinamosios „Xenon“ šviesos.
Techninės apžiūros metu itin daug klausimų kelia ir ratų bei pakabos būklė. Neretai didžiausių sunkumų sukelia netinkamų padangų naudojimas – avarijos, įvykusios šaltuoju metų laiku, priskiriamos prastai kelio dangos būklei, tačiau minėtojo eismo įvykio kaltininkas paprastai būna pats vairuotojas, pavėlavęs arba piktybiškai nepasikeitęs padangų (t. y. žiemos metu važinėjantis su vasarinėmis arba sudėvėtomis padangomis). Itin dažna problema – padidėjęs laisvumas ir klibėjimas šarnyriniuose sujungimuose.
Siekdami pasirūpinti savo saugumu, vairuotojai ypatingą dėmesį turėtų skirti stabdžiams. Jei transporto priemonė neturi tinkamos stabdymo jėgos, t. y. stabdymo efektyvumas yra sumažėjęs, toks automobilis kelia pavojų ne tik pačiam vairuotojui ar jo keleiviams, bet ir pėstiesiems. Be to, viena sugedusi sistemos dalis, neišvengiamai veikia kitas, tai reiškia, kad laiku neatlikus remonto darbų, kitos automobilių dalys bus taip pat sugadintos. Atlaidus požiūris į stabdžių sistemą paprastai nulemtas įsisenėjusio stereotipo, tvirtinančio, kad bet kokie stabdžių sistemos gedimai yra pastebimi dar nespėjus išvažiuoti iš stovėjimo aikštelės. Vis dėlto tokių gedimų pasitaiko ir kelyje. Nors tokios avarijos nėra dažnos, jos yra ypatingai skaudžios. Važiuojant dideliu greičiu ir pastebėjus stabdžių sistemos gedimą, nebelieka kitos išeities kaip tik bandyti sustabdyti įsibėgėjusią transporto priemonę, naudojantis pavaromis arba bandant išvažiuoti iš važiuojamosios kelio dalies.
Tinkamai prižiūrima transporto priemonė sumažins eismo įvykių tikimybę. Atlikti tyrimai rodo, kad viena dažniausių nelaimės priežasčių yra netvarkinga važiuoklė ir susidėvėjusios automobilių dalys. Skirkite ypatingą dėmesį amortizatorių, spyruoklių ir apsauginių gumų funkcionalumui. Negalėkite išlaidų, skirtų remonto darbams. Nepamirškite, kad sklandus minėtosios sistemos darbas padės išvengti rimtesnių rūpesčių ateityje. Tiesa, kai kurie važiuoklės gedimai nėra greitai pastebimi, t. y. vairuotojas gali nejusti pakitimų ir važinėti techniškai netvarkingu automobiliu. Dėl šios priežasties privalote reguliariai – kelis kartus per metus – atlikti transporto priemonės apžiūrą. Nieko nelaukdami prašykite specialistų pagalbos, jei girdite erzinantį ūžesį ar bildesį, pastebėjote, kad automobilis tapo sunkiai valdomas ir mažiau manevringas.
Atsakingai rūpinkitės ratų guoliais. Jų kaina nėra didelė, o pats darbas nereikalauja specifinių žinių. Laiku nepakeitus guolių, žala padaryta jūsų automobiliui gali siekti net kelis tūkstančius litų. Itin didelių nuostolių galite patirti, jei vairuojate sunkųjį transportą arba dirbate krovinių pervežimo srityje – avarijos metu bus sugadinta ne tik jūsų vairuojama priemonė, bet ir gabenamas krovinys.
Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale jau įdiegtos visos technologijos ir šiuo metu vyksta jų derinimo ir vidinio testavimo darbai. Moderniausia įranga pagrindiniame šalies oro uoste leis dvigubai išplėsti keleivių aptarnavimo pajėgumus, pagreitins procesus bei užtikrins dar geresnę keliavimo patirtį. „Siekdami turėti pažangiausią oro uosto išvykimo terminalą Baltijos šalyse, vykdėme daugiau kaip 15 didesnių ar […]
Klimato neutralumas iki 2050 m., automobilių su vidaus degimo varikliais gamybos ir pardavimo uždraudimas nuo 2035 metų ir t.t. Tai – priemonės, kurios kasmet vis labiau turėtų skatinti perėjimą prie elektromobilių. Vis dėlto, panašu, kad bent jau verslai skubėti nelinkę, mat 2024 m. augant Europos komercinių transporto priemonių pardavimams, elektromobiliai tame tarpe nesudarė itin reikšmingos […]
5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui Šiais laikais galima rasti programėlę kiekvienai gyvenimo sričiai – ne išimtis ir automobilio vairavimas. Rinkoje siūloma daugybė mobiliųjų aplikacijų, kurios ne tik palengvina kasdienę automobilio priežiūrą, bet ir padeda išvengti aibės nepatogumų kelyje. Tačiau kaip išsirinkti vertingiausias? Rinkos ekspertai dalinasi penkiomis naudingomis programėlėmis, kurios pravers tiek pradedantiesiems, tiek ir […]
„Adampolis Group“, įtvirtinusi savo pozicijas kaip oficiali „MAN Truck & Bus“ atstovė Lietuvoje ir Suomijoje, pradeda ambicingą plėtros projektą Kaune. Statomame naujame verslo komplekse bus sutelktos visos įmonių grupės paslaugos, o jame įsikursianti „MAN Truck & Bus Lietuva“ atstovybė taps vienu didžiausių MAN aptarnavimo centrų Europoje. „Adampolis Group“ yra viena didžiausių komercinio transporto bei specialiosios […]
2024m. gruodžio 3 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas pradėjo svarstyti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis siūloma aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams panaikinti teisę keliuose stabdyti dalį transporto priemonių ir tikrinti jų į aplinką išmetamų teršalų kiekį bei panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą. […]
Šveicarijos tarptautinės oro linijos („Swiss International Air Lines“) nuo 2025 m. aviacijos sezono pradžios padidins skrydžių tarp Vilniaus ir Ciuricho skaičių. Reguliarūs tiesioginiai skrydžiai vasaros mėnesiais bus vykdomi kasdien. „Swiss International Air Lines“ (SWISS) skelbia, kad nuo 2025 m. aviacijos sezono pradžios tarp Vilniaus ir Ciuricho skraidys dažniau. Lyginant su 2024 m. vasaros sezonu, vežėjo […]